Tízmilliárd forintot fordít két év alatt a kormány a hazai kisvasutak felújítására.

Tízmilliárd forintot fordít a költségvetésből a kormány kisvasutak felújítására 2018 és 2020 között – jelentette be Révész Máriusz kedden Miskolcon, az Északerdő Zrt. fenntartásában lévő Lillafüredi Állami Erdei Vasút (LÁÉV) lillafüredi állomásán tartott sajtótájékoztatóján.

A kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos azt mondta: Magyarországon jelenleg 21 kisvasút működik, ami jelentős turisztikai vonzerőt jelent, ismert és kevésbé ismert helyeken.

Tízmilliárdból újulnak meg a hazai kisvasutak

A lillafüredi kisvasút

Fotó: wikipedia CC BY-SA 3.0/Szalax

A kisvonatokon egyre többen utaznak, 2016-ban már csaknem másfélmillióan.

Hangoztatta azt is, hogy a kisvasutak fenntartása sokba kerül, a felújításuk költséges. Az elmúlt évtizedekben minderre alig jutott pénz, a pályák és a járművek elhasználódtak, amortizálódtak, lassan balesetveszélyessé válnak.

Megjegyezte: egyre többször fordulnak elő pályaelhagyások, például 2016-ban a sajtóban is megjelent lillafüredi kisvasútnál, vagy a pálya rossz állapota miatt rugótörés volt a Morgó gőzösön, a királyréti vonalon.

Úgy fogalmazott a kormánybiztos, hogy "ha nem szánunk pénzt a kisvasutak felújítására, akkor néhány éven belül a növekvő balesetveszély miatt be kell zárni több vonalat".

A kormány úgy döntött, hogy elindít egy kisvasút-fejlesztési programot – tette hozzá, megjegyezve: a legtöbb karbantartási, felújítási munkát a saját vasútvonalaikon az erdészetek végzik majd el, összességében 6 milliárd forint jut az erdészeti, 1,4 milliárd a MÁV-hoz tartozó és 2,5 milliárd forint a más fenntartók által üzemeltetett kisvasutak felújítására, új járművek prototípusainak kifejlesztésére.

Elmondta azt is: az erdei kisvasutaknál ez év első félévben elkezdődhetnek a közbeszerzések, az Egererdő Zrt. által üzemeltetett Gyöngyösi Állami Erdei Vasúton pedig már ősszel indulhatnak a munkák, 2019 nyarára várhatóan el is készülnek vele.

Mindezzel az a cél, hogy az elkövetkező években, évtizedekben is működjenek kisvasutak Magyarországon, amelyeken a családok, gyerekek, nyugdíjasok és turisták biztonságban utazhatnak.

(MTI)

8 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
human
A TAO példája alapján ebből 2 milliárd már megy is Orbán kisvasútjára.
quadrocopter
Az a kérdés, hogy mennyi esik be Analfa Béla kezelésében lévő Orbán-kasszába!
Clavigo
Vazzze...bicikliügy kormánybiztos.!!!...és ezt a " haszonállatot " is mi fizetjük...
kereső
Ha ehhez hozzávesszük,hogy kik is érdekeltek a "turizmus"fejlesztésben,akkor ez egy nagyon "racionális" döntés a kormány=orbán részéről.Csak azt a Szalajka-völgyi beton monstrumot szeretném elfelejteni.Mit is épitenek oda?Tönkretéve az egész völgyet?
papa.49
A 10 milliárdból 9 milliárd 999 millió meg a felcsutkai vasútra a többin osztozik a többi 20 vasút ))))))))
human
@papa.49: Ennél ügyesebbek a fiúk. Alapból 2 milliárdot terveztek lopni. Ezen felül meg muszáj még 8 milliárdot elkölteni, hogy ne ők nyerjék a legtöbbet.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.