Elárulták a rendőrök, hogy milyen elvek mentén ellenőrzik majd a sebességhatárok betartását az utakon.
Fotó: Police.hu
A Rádió 1 reggeli műsorában, a Sebestyén Balázs nevével fémjelzett Balázsékban telefonos interjút adott Óberling József főosztályvezető rendőrezredes, rendőrségi főtanácsos. A beszélgetés gerincét az a téma adta, hogy a rendőrség egy ideje már nem árulja el előre, hogy hol fog sebességmérést végezni.
"Az, hogy nem látnak bennünket, az nem azt jelenti, hogy elbújtunk" – reagált a rendőrvezető, majd azt a példát hozta fel, hogy "nemcsak ott nem szabad lopni, ahol kamera van, hanem máshol sem".
A főtanácsos elmondta, hogy ameddig közzétették az ellenőrzési helyeket, addig ott azokon a pontokon mindenki betartotta a szabályokat.
"Ahogy elfordultunk, seggre ült a fegyelem, elnézést a kifejezésért"
– mondta Óberling, aki szerint ennek a baleseti statisztikákra is hatása volt, és ezért változtatni kényszerültek a korábbi módszereken.
A rádióműsorban elhangzott, hogy világszerte bevett módszer, hogy a rendőrség nem jelenti be, hogy mikor és hol fog sebességet mérni. Óberling elmondta továbbá, hogy a forgalomban közlekedő sebességmérő autóiknak nem kell gyorsan hajtaniuk ahhoz, hogy az előttük levő gyorshajtók sebességét pontosan megállapítsák, a műszerek ugyanis képesek a sebességkülönbség meghatározására. És nemcsak az azonos irányban haladók, hanem a szemből érkezők sebességét is képesek mérni.
Óberling elárulta, hogy évente nagyságrendileg 15-20 milliárd forint folyik be a költségvetésbe a gyorshajtásokból, és hangsúlyozta, hogy a rendőrök etikus méréseket végeznek. Vagyis például egy iskola előtt csak tanítás alatt traffipaxoznak, hétvégén és nyári szünetben nem.
(hvg.hu)
8 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Mivel a sebesség mérés, akár lokátoros elven - akár lézeres elven történik, a Doppler-hatáson alapul. Mivel a mérő eszköz is mozog, meg a mérendő eszköz is, így mind a mérő, mind a mérendő eszköz esetében is figyelembe kell venni a hibahatárt, mely így akkor megduplázódik.
Szentejeim nem gondolták végig azt, hogy pl.: 50-helyett 56-58 ,még nem büntetendő, az most 62-66-ra kitolódik, a nagy okosságuk miatt, mozgó mérés esetén.
Az autópályán eddig a 150-még nem volt büntethető, az mozgó mérés esetén felmegy 170-re. Érdekes, nem ? Valaki fel akarta találni a forró viaszt, pedig dehogy...
Jó sok buktája lesz a hatóságnak ebből, már előre látom, lelki szemeim előtt a magyarázkodásukat, hogy márpedig de...pedig nem. A bíróság pedig a szakértőknek fog hinni, akik pedig mást nem mondhatnak véleményükben, csak a tiszta tudomány általi dolgokat, ami szerint pedig nem.
A magasságos házban sem szabad lopni, mégis csinálják éjjel nappal. Mintha muszáj lenne.
közlekedők,hanem az hogy félelemben legyenek az utakon levők? S természetesen bőven
nyúljanak zsebükbe a renitenskedők? Amit az ember tudomásul is venne,ha ez arányosan,
mindenkire volna kötelező? Ám ez nem vonatkozik mindenkire,az arányosságot pedig itt már
a rendőrség a törvénykezés által régen elfelejtette? Ez a meglévő "igazság" hű tükre?
A hasznalt autokat muszaki alkalmaval kell visszafejleszteni (termeszetesen a tulajdonos koltsegere), a maradekot, (amelyeket muszakilag nem lehetseges) ki kell vonni a forgalombol. (Tudom, engem is ki kellene vonni, de most inkabb lapozzunk. lol)
Új hozzászólás