A tömegközlekedés és a kerékpárosok lehetnek a következő években a közlekedésfejlesztések nyertesei a fővárosban a most nyilvánosságra hozott szakmai koncepció szerint.
A következő hetekben lehet véleményezni a főváros 2030-ig tartó közlekedési koncepcióját. A Világgazdaság csütörtöki lapszámában megjelent cikk hangsúlyozza, hogy bár a koncepciónak csak egyetlen részével, a dugódíj lehetséges bevezetésével foglalkozott a sajtó, ennél sokkal többről van szó a tervezetben.
A fejlesztési terv 143 projektet sorol fel, ezek közül a legnagyobb szabású Déli és a Nyugati pályaudvar között épülő vasúti alagút lenne, a lap szerint ez azonban inkább csak látomás.
Napirenden van viszont a kisföldalatti északi irányú meghoszabbítása, a fogaskerekű felújítása és az M3-as metró kivitele Káposztásmegyerre.
A 2026-2030 közötti tervekben szerepel az 1-es villamos vonalának meghosszabbítása a külső Bécsi úton, és Dél-Budán a budai fonódó villamos kivitele a Kopaszi-gátra. A lap szerint az autókzlekedést érintő legfontosabb megvalósítandó terv a pesti és a budai rakpartok felújítása mellett a körvasút menti körút megépítése lehet.
Cikk- és címlapkép: Pixabay
15 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Értelme semmi !!!
Ez tok ertelmetlen penzkidobas lenne. Mi a francnak kene ossekotni a palyaudvart?
"M3-as metró kivitele Káposztásmegyerre"
Ezt mondjak kb.30 eve. Amikor aktualis volt akkor dercetamas fideSSes polgarmester felvasaroltatta offshore lovagjaival a telkeket a metro elol. Ezek a telkek most ursen allnak, teljesen elgazosodtak. Hogy ez a beruhazas megvalosuljon a Metronak vissza kene vasarolnia a telkeket rekord aron. Ketlem hogy osszejon.
Ilyenkor mindig eszembe jut a Budapest körüli körgyűrű Az álom már ott is körbeért, a valóság most sem fog.
Meddig Moszkváig,Ankaráig?
Új hozzászólás