Az Index szerint nemcsak a Viking Sigyn, hanem a Hableány kapitánya is hibázhatott a dunai hajóbalesetnél.

Gondokat tárt fel a legfrissebb szakértői vélemény a Hableánynál.

Két matróz helyett csak egy segítette a kapitány munkáját, vagyis hajózásra alkalmatlan volt a Hableány

- derül ki az Index birtokába került legfrissebb szakértői véleményekből. A szakértők úgy fogalmaznak, hogy a

Hableány az esemény idején és helyén az egy fő matróz hiánya miatt nem volt alkalmas a hajózásra

A lap úgy tudja, az előző hajóbizonyítványba is bekerült az, hogy a személyzet létszámát növelni kellene. Ezt a hajó vezetőjének kellett volna jeleznie az üzemeltető, vagyis a Panorama Deck Kft. felé. Ezzel kapcsolatban az Index megkereste a cég szóvivőjét.

Nem igaz, hogy a Hableány alkalmatlan volt, minden hatósági engedéllyel rendelkezett. A plusz egy matróz azt jelentette volna, hogy még egy ember életét veszíti a tragédiában. A radar pedig nem kötelező műszaki felszerelése ezeknek a hajóknak.

– mondta Borbély Zoltán, a Panorama Deck Kft. egyik jogi képviselője a lapnak.

Az Index hozzáteszi 

a Hableány közel sem volt olyan műszaki eszközökkel felszerelve, mint a Viking Sigyn szállodahajó.

A dél-koreai turistákat szállító városnéző hajón például radar sem volt, ami egyébként nagyban segítette volna a mozgását olyan időjárási körülmények között, mint amilyenek a baleset idején is voltak. A kormányállásából „a körkilátást pedig a felső fedélzeten elhelyezett ponyva és kémény részben korlátozta.” 

A Viking Sigyn az ütközés előtt másfél perccel hangjelzést adott le, hogy a Hableány túl közel van, de erre nem reagált senki.

Vagyis a Viking valószínűleg nem jelezte, hogy előzni akar.

Az elkészült szakértői vélemény szerint viszont a Hableány sem adott le öt rövid hangjelzést, hogy nem lehet megelőzni. A hajózási szabályok szerint egy hajónak ugyanis akkor is jeleznie kell, ha látja, hogy meg akarják előzni, de arról nem értesítették.

A május 29-i balesetben huszonnyolcan veszítették életüket, köztük a Hableány magyar kapitánya és matróza.

Forrás: Index, 24.hu

Címlapi kép: MTI/Mónus Márton

24 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Mobil123
Értem én, DE ne hogy már hónapokkal a baleset után akarják a Hableány kapitányára verni a balesetett és azt aki maga alásodorta a kishajót kitüntessék!! (várom a szelfit a vezírrel a kolostorból)
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Dr plágium
@Eladott Ország: Lefizették a "szakértőt". Vajon kiknek az érdeke?
Eladott Ország
@Dr plágium: Jegyzőkönyvek tanúsága szerint most a Rogán Antal "Goebbels ügyi" miniszter által felügyelt Magyar Turisztikai Ügynökségnek 18665, a Vikingnek pedig 17993 szavazata van a cég tulajdonosi taggyűlésében, és a két fél ebben az arányban részesedett az osztalékból is.
nepszava.hu/3038815_lenyegeben-sajat-maganak-fizethet-a-viking-cruises-ha-kikot-budapesten
szaboria1
A baleset sajnos megtörtént. A jogász azért egy furcsa választ adott, ha két matróz lett volna akkor most egyel lenne több halott. Pedig az előírás egy kapitányt és két matrózt ír elő. Ráadásul a vezető fülkében két főnek kell tartózkodni. Mivel 60 főre volt bejegyezve így két matróznak kellett volna lennie egy 27,5 méteres hajó kikötéséhez két metróz kell.
Eladott Ország
@szaboria1: Megint hazudott a lakájmédia és a szakértö. Tiszára akarják mosni Rogán üdvöskéit... Mint a Dózsa György úti gázolót.. A koraiak nem fogják hagyni! Hét másodperc alatt süllyedt el, a hajó, lehetett volna még ott vagy 30 matróz is,
legfeljebb a halottak száma lett vola több. Nem volt kötelező a Hableányon plusz egy matrózt tartani a hajózási szabályok szerint, vagyis alkalmas volt a hajózásra.
szaboria1
@Eladott Ország: Én ma végig olvastam a hajózási szabályzatot. A hableány akár 150 utast is szállíthatott volna de csak hatvanra kért engedélyt. Vajon miért? Érdekes ennek a hajónak a története. A Wikipédia szerint 70 éves és már egyszer a BKK tulajdonában 2017 június 4-én neki csapódott a Petőfi híd közlében a rakparton és megsérült. A kérdés mennyire javították ki akkor amikor eladták a kft-nek? A barátnőm öccse matróz volt és ő mesélte egyszer, hogy több volt már némelyik kis hajón a festék mint a vaslemez vastagsága.
Eladott Ország
@szaboria1: De nem azért süllyedt el, mert "több volt már némelyik kis hajón a festék mint a vaslemez vastagsága." Valóban a Hableány, 1949-ben épült, 2019-ben elsüllyedt motoros hajó volt. A többi dunai hajó is 60-70 vagy több éves lehet és a Szovjetunió korából vásárolt hajók. Sajnos semmire nincs pénz, csak az oligarchák kitömésére. A fő cél a fidesznek az ország kifosztása, ezek leszarnak mindent és mindenkit, reméljük nem sokáig!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.