"A Magyar Honvédség cinikus, bugris és a törvénytelenségtől sem riad vissza, ha a kormány és saját pazarló luxusrepüléseik költségét kell takargatni" – jelentette ki Facebook oldalán Hadházy Ákos.
Orbán Viktor miniszterelnököt (j3) és feleségét, Lévai Anikót (b2) Ofir Akunisz izraeli tudományos-tecnológiai és űrkutatási miniszter (j2) fogadja a tel-avivi Ben Gurion nemzetközi repülőtéren 2018. július 18-án. MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
Szerinte a milliárdos honvédelmi minisztertől a luxusjetek és az utasszállító Airbus repülőgépek repült óráinak átlagos költségeit (beleértve az ilyen gépeknél nagyon jelentős szervízelési és amortizációs költségét ) szerettem volna országgyűlési képviselőként megtudni, amit a miniszter „hadititokra” hivatkozva megtagadott.
Ám szerinte pár fontos dolgot azért így is megtudtunk:
A honvédség azt meri állítani, hogy az adófizetőkre egyáltalán nem tartozik, hogyan költik el a pénzünket. Azt merik állítani, hogy korlátlanul költhetnek, annyit, amennyit akarnak. Ez természetesen még a maguk által kreált törvény szerint sincsen így.
- írta a politikus, aki szerint a törvény ugyanis nem a költségekről szól, hanem erről:
A honvédelmi szervezet felépítésére, működésére, haditechnikai eszközeire és anyagaira, valamint hadfelszerelésére vonatkozó adatok honvédelmi és nemzetbiztonsági érdekből a keletkezésüktől számított harminc évig nem nyilvánosak.
A politikus szerint felmerülhet a kérdés, hogy mit titkolnak ennyire a repülések költségeiről.
Tegnap kiderült, hogy pont azt, amit eddig is sejtett:
a honvédség a repülések költségének elszámolásakor nem kalkulál az amortizációval és a karbantartás költségeivel – pedig a repülők esetén ezek a magas beszerzési ár, a szigorúan szabályozott repülhető óraszám, a nagyon komoly rendszeres, kötelező ellenőrző szervizek miatt rendkívül magasak, az üzemanyag árát is elérhetik repült óránként.
Ők viszont egyáltalán nem kalkulálnak ezekkel, ez derült ki legalábbis az Átlátszónak kiadott „válaszból”. A 230 kormányzati repülés adatait soronként adták meg, de így sem tartalmazott mindent. Így jött ki a 600 milliós összeg, ami repülésenként 3 millióval számol. Valójában ez óránként reális összeg. Repülésenként csak azért jöhet ez a szám össze, mert egyszerűen nem számolnak a legnagyob költségekkel
Bár „mentségükre” szóljon, hogy több esetben még a kerozint sem számolták.
- tette hozzá Hadházy Ákos.
,,Rogán: a választásokkal vége lesz a limuzinszocializmusnak"
,,Puritán plebejuskormányzásra van szükség, mondta Szijjártó, majd miniszterként elment luxusjachtozni"
,,A külügyminiszter 2006-ban még a szocialisták luxusautó-beszerzéseire volt kiakadva."
,,Rogán Antal még mélyebbre süllyedt, mint a a kormányfőt "bemutatással" vádoló Deutsch-Für Tamás, ráadásul megszegve a közlekedési szabályokat egy rendszámtábla nélküli autóval furikáztatta a résztvevőket sajtótájékoztatóján. A szocialisták szerint inkább a Fidesz elnökének "van szégyenkeznivalója", ugyanis "a rendszerváltás utáni miniszterelnökök közül Orbán Viktor használta a legtöbb állami autót", és egy kisebb gépkocsiparkot kellett a szolgálati autóján kívül a rendelkezésére bocsátani. A hivatalos nyilvántartásokban azoknak az autóknak már nincs is nyoma, amelyeket úgymond "kipróbálásra" kapott miniszterelnökként -"