Egy kántorjelölt, PhD-hallgató elgondolkodtató írása, zsidókról, nácikról és náciskodó zsidókról... Tudok azonosulni Szegedi Csanáddal. Sajnos nekem sem említették a családomban a felmenőket. Sem a zsidó rabbikat, mint épp a szegedi Löw rabbi, sem a másik ágon a híres antiszemitákat, köztük Tormay Cécile-t.
Felhasználói tartalom,
A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.
19 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Sőt, kijelenti, most hogy megtudta, benne is zsidó vér folyik, bizony már azt is tudja, minden zsidó rendes... zsidó. Meg is mondta: bocsika!
Megáll az ész! Szerintem nem csak a túlzott napozás ártott meg egyeseknek...
Naftali Kraus is ezt írja: "Ki tudja hány ezer "Csanád" van Magyarországon? Ki tudhatja hány ezer zsidó gyerektől vonták meg a Soában életben maradt szülei, azt a jogot, hogy zsidóként éljenek és nőjenek fel? Ki tudja hány ilyen mama vagy nagymama él országszerte hazugságban és nevel fel kis nyilasokat akikből nagy nácik lesznek – lehetnek?..."
Rabbinikus tanulmány a Jobbik alelnökének
származása körül kialakult eset margójára
Hogyan kell megtérnie egy antiszemita zsidónak?
Bölcseink fent említett tanítása szerint, ha valaki vétkezett, de megbánta korábbi tetteit és megtér, „rögtön be kell fogadni, annak ellenére, hogy még nem vitte véghez” megtérését, és egyelőre tetteivel nem bizonyított[34]. Mindez azért van, „mert előfeltételezzük róla, hogy teljes megtérést fog gyakorolni”[35]. Az azonban nem lehet kérdéses, hogy jóvá kell tennie korábbi tetteit. De miben is kell megmutatkoznia ennek a jóvátételnek? Mit kell tennie annak a zsidónak, aki saját népe ellen tett? Hogyan tudja jóvátenni korábbi tetteit?
A Talmud tanítása szerint, „az ember Istennel szemben elkövetett vétkeit (megtérés esetén) Jom kipur napján feloldozzák, de másik emberrel szemben elkövetett bűnei nem nyernek feloldozást, addig amíg barátja meg nem bocsát neki”[36]. Maimonidesz a következőképp fogalmaz[37]: „Ha az embertársainkkal szemben vétkezünk, legyen az testi sértés, átkozódás, vagy anyagi megkárosítás, azt addig nem bocsátják meg, amíg az okozott kárt meg nem térítjük és a sértettet kérlelésünkkel ki nem engeszteljük. Amíg a megbántottól nem kérünk bocsánatot, nem nyerhetünk engesztelést. Még, ha csak szavakkal bántottuk meg embertársunkat, ha megsértettük vagy felbosszantottuk, akkor is addig kell kérlelnünk és hozzá könyörögnünk, amíg engesztelésre nem bírtuk.”
Vagyis Csanád csak akkor nyer teljes feloldozást, ha zsidógárdistrákat is toborozni fog...?
Új hozzászólás