Szoftveres hiba miatt állhatott le egy Alstom Metropolis szerelvény vasárnap délelőtt a 2-es metróvonal Keleti pályaudvari állomásán, emiatt a metrók helyett pótlóbuszok közlekedtek egy órán keresztül a Deák Ferenc tér és az Örs vezér tere között - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV vasárnap.

Forrás: InfoRádió
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

1 hozzászólásarrow_drop_down_circle

lbs
Ez minden olyan jármű esetében amely új tervezésű és ebből adódóan a tényleges üzemi tapasztalatok még hiányoznak - természetes.

Annak idején 1976 januárjában a V63 002 psz. tirisztoros villamos mozdonyon hajtásszabályzási hiba lépett fel, miközben Szolnok_Magas-fogadóról (rendező-pályaudvar) egy tehervonatot vontatva járt ki egy igen fontos beszabályozási próba keretében. (Ez a jármű sorozat még analóg szabályzású volt - tehát nem volt szoftvere.
A hiba kimenetele viszont azonos a szoftverhiba által okozottakkal.)
Olyan szerencsétlenül adódott a probléma, hogy Szajol irányában már a fővonali vágányon volt a szerelvény eleje, miközben a vége még hosszan a Magas-fogadón volt.
A hiba felderítése eltartott vagy másfél óráig, az elhárítása mindössze öt percet vett igénybe. (Egy zárlatos tranzisztort kellett kiforrasztani és cserélni.)
Mindez a reggeli csúcsforgalom (07:30 körül) kellős közepén!

A Budapest Záhony fővonalat gyakorlatilag kettévágta a helyzet, mindkét vágányon lehetetlen volt a közlekedés. Ráadásul ún. segélygépet csak Szajol felől lehetett volna rájáratni, viszont - ahogy ez ilyen helyzetekben szinte törvényszerűen előadódik - ilyen célra igénybe vehető vontatójármű több tíz kilométeres körzetben nem volt.

A személyszállító vonatok egészen Törökszentmiklós állomásig sorakoztak egymás után fel - tele utasokkal.
Ez tipikus vis maior jellegű esemény volt.

Az már egy másik kérdés, hogy ezt miért nem üzemszünetben - éjszaka - végzik a próbafutásokat?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.