Annak idején, a rendszerváltás környékén, a taxis-blokád kialakulásában nem kis szerepe volt annak, hogy a benzin ára áttört egy lélektani határt. Ma alighanem sokan egész jól kiegyeznének az akkori üzemanyagárakkal. Még talán akkor is, ha az inflációval arányos értéket számítanánk ki. Ugyanakkor, mivel szinte mindenkit érint az üzemanyagok ára, érthetően tekinthető olyan paraméternek, ami alkalmas lehet a tömeges figyelemfelkeltésre. Gond legfeljebb akkor van, ha egy hatalmi tényezőn a saját korábbi nyilatkozatai, cselekedeti kérhetők számon. Márpedig a Fidesz most betévedni látszik ebbe a zsákutcába.
Forrás:
endresy.blogspot.hu
Feltöltő: GeoCravker
Felhasználói tartalom,
A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.
11 hozzászólásarrow_drop_down_circle
A meghatározó a kérdésben a forint árfolyama. Paradox módon, csökkenő árfolyam, az amúgy is csökkenő árból tenne lehetővé adócsökkentést, növekvő árfolyam pedig akár adóemelést is kívánhat. A jövedéki adó nem százalékos arányú, hanem fix összeg.
Az EU által előírt minimum 0,359 €/l benzinre, 0,33 €/l gázolajra, 0,125 €/l LPG-re.
A benzin árban jelenleg 120 Ft/l a jövedéki adó. Ezt a jelenlegi (295 Ft/€) árfolyamon legfeljebb 105-ig lehetne levinni és 330-as árfolyamig felel meg az előírásnak.
(gázolajnál ugyanez 110-ről 95 Ft/l lehetne)
Benzin:
www.portfolio.hu/img/upload/2013/01/benzin-20130111.png
Gázolaj:
www.portfolio.hu/img/upload/2013/01/gazolaj-20130111.png
Hosszú távon világpiaci árcsökkenést prognosztizálnak a palaolaj kitermelés növekvő volumene miatt.
De, mint írtam a szakmai részét nem vitatom, mivel nem vagyok olajügyi szaki. A politikai része viszont nagyon sikamlós jelenleg. A tapasztalat pedi azt mutatja, hogy nálunk a világpiactól függetlenül folyamatosan nőni képes az ár.
Új hozzászólás