Egy évvel ezelőtt, Budapest 10. kerületében egy autó elütötte Sápi Gergelyt, aki életveszélyesen megsérült. Kómába került, most újra tanul járni, mégis őt büntették meg. A Propeller.hu megkereste az illetékeset a kérdéses buszmegállóval kapcsolatban, eddig nem sok eredménnyel.

A most 27 éves Sápi Gergelyt 2012-ben gázolta el egy autó, a Budapest 10. kerületében lévő Tündérfürt utcánál lévő iparterületnél, miközben a munkahelyére tartott. Pontosabban annak egyik, általa rendszeresen használt buszmegállójában.

Az adott útszakaszon több olyan tényező is van, ami nehezíti a munkába igyekvők dolgát. Azért csak az övéket, mivel lakóházak csak a vasúti sínek túloldalán vannak, tehát a megállók azért lettek elhelyezve, hogy az ott működő cégek munkásainak megkönnyítsék az életét.

Életveszélyes buszmegállóhoz rakatna zebrát a Propeller
Jól látszik az útszakaszra engedélyezett sebességkorlátozó tábla

Egyrészt a buszmegálló közelében nincs zebra, másrészt pedig az autósoknak 60 km/h a megengedett sebesség.

A buszról leszálló férfit egy esős napon gázolta el az autós. Mint mondja, arra emlékszik ugyan, hogy a balról érkező kocsisor lassított amikor az útra lépett, de az ezt követő pillanatok és az azt megelőző órák teljesen kiestek a memóriájából.

A hivatalos dokumentumok szerint a férfi az ütközés következtében több mint 32 métert repült. Kivették a lépét, négy helyen sérült a feje, eltört a lába és a karja, valamint sorozatos bordatöréseket szenvedett.

Életveszélyes buszmegállóhoz rakatna zebrát a Propeller
A kérdéses buszmegálló, jobbra a cég bejárata

A koponyája bevérzett és mindkét tüdeje megsérült, valamint gégemetszést kellett végrehajtani rajta. A helyszínelő rendőrök, a Fókusz riportja szerint nem tartották fontosnak, hogy szakértőt hívjanak, ők a nyomok alapján Sápi Gergelyt tartották felelősnek a balesetért.

Most, egy év lábadozás után sem tekinthető gyógyultnak. Rengeteg időt tölt a kórházban, nehezen mozog és bothoz van kötve.

Három hétig feküdt kómában, amikor pedig felébredt, nem várt meglepetés várta. Húszezer forintra büntették, amiért nem tett meg mindent annak érdekében, hogy elkerülje a balesetet, tehát mondjuk zebrát használt volna. Az egyik irányban 2, míg a másik irányban 5 kilométert kell annak gyalogolnia, aki szabályosan és kellő alapossággal akar átmenni az úton. Természetesen nincs olyan ember, aki a buszmegállótól 20 méterre lévő munkahelye miatt ennyit gyalogolna.

A Propeller.hu úgy döntött, hogy megkeresi a zebrák kihelyezésében illetékeseket, ezért - mivel telefonon többszöri próbálkozásra sem értünk el senkit - levélben fordultunk a BKK Közútkezelőhöz. Azt szerettük volna megtudni tőlük, hogy:

- kik és milyen határidővel dönthetnek egy zebra kihelyezéséről?
- várható-e hogy megvizsgálják ebben az esetben a kihelyezés szükségességét, vagy már meg is vizsgálták?

Indoklásunkban az szerepelt, hogy a fent leírt okok miatt szerencse, hogy nem naponta fordulnak elő hasonló balesetek az adott útszakaszon. A Propeller.hu kérdéseire a BKK Közútkezelő egy hét alatt sem válaszolt, ezért egyelőre az ő álláspontjukat az ügyben nem tudjuk elmondani.

Nézzen szét a baleset helyszínén:

15 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
dömdödöm
helyes ! De az igazi megoldás nem a zebra ! Az emberek megfelelő oktatása a kultúrált és bizonságos közlekedésre . Egy gyalogosnak tudnia kellene még ha szgk vezetői jogosítványa nincs is hogy az esőben a gépkocsik fékútja jelentősen megnövekszik úgyhogy nem célszerű hirtelen lelépni az úttestre mert nem fog tudni megállni :-(
mátmar
A zebrának nálunk csak az a jelentése, hogy összefestették az aszfaltot. Majd ha elveszik egy időre annak a jogosítványát aki nem áll meg előtte, amikor a gyalogos át akar menni rajta akkor majd nem hiába festették fel.Abból a több ezer rendőrből akik Pintér szerint vannak, többet kellene az utcára küldeni és ellenőrizni a zebrákat. Nem új több tízmillióért beszerzett traffipaxokkal zsonglőrködni.Egy traffihoz legalább 3 ember kell. Az legalább 3 útkereszteződés.
mátmar
@dömdödöm: A gyalogátkelőhelyet (elméletben) most is csak úgy lehet megközelíteni, hogy váratlan helyzetekben is meg lehessen állni.
dömdödöm
@mátmar: ez igy igaz de egy autó gyors megállítását a gyalogos észlelését és a fékutat nagyon sokminden befolyásolja reakció idő , időjárási viszonyok ,fényviszonyok ,gépkocsi műszaki állapota ,sofőr reflexe stb úgyhogy jobb ha a gyalogos a zebrára is körültekintéssel lép le .
csa-csa
@lbs: hála a sorsnak, de még nem ért senkidet baleset igaz?
lbs
@csa-csa: Engem viszont kevés híján majdnem ért ezelőtt vagy harminc évvel a Keleti pályaudvarnál a régi gyalogos átkelőhelyen!
Ez a MÁV Budapesti Igazgatóság bejáratától vezetett akkoriban a pályudvar indulási oldala melletti parkolóhoz.
Egy vénséges vén Moszkvics kocsi közeledett az átkelőhelyhez.
Nekem totálisan zöld volt, Neki - a Kerepesi úton - totális piros.
Éppen nekiindultam, amikor hallottam a Moszkvics motorjának a felpörgését és az átment a változatlan jelzési képek ellenére az átkelő helyen!
Ha nem figyelek, telibe is kapott volna!

Bekanyarodott a pályaudvari parkolóba és kiszállt belőle a vezetője.
Én meg éppen akkor értem oda gyalogosan.

Volt hozzá egy-két keresetlen szavam...

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.