Menedékjogot kérne Ausztriában egy makói rokkantnyugdíjas, aki devizahitelének terhei miatt itthon már nem tud megélni – írta a delmagyar.hu.

A portál szerint az 56 éves makói rokkantnyugdíjas devizahitel-kálváriája öt éve kezdődött, amikor az osztrák határ közelében, a Vas megyei Káldon megvett egy egykori gyárépületben kialakított házat. Makón is van háza, a káldit azért vette, hogy közel legyen a határhoz, ott él ugyanis a fia, ráadásul úgy gondolta, a határon átjárva könnyebben találhat magának kiegészítő munkát.

Mivel a makói házát nem tudta eladni, svájci frankos devizahitelt vett fel, 6 milliót. Férjével összesen 150 ezer forintos jövedelemmel rendelkeznek, úgy számolták, ki tudják gazdálkodni a havi 30 ezer forintos terhet, ám a részletek megugrottak, most 100 ezer forintot kellene fizetniük, miközben a tartozás 12 millió forint lett.

Most a 32 ezer forintos rokkantnyugdíját lényegében teljes egészében a banknak fizeti, megélhetése ellehetetlenült. Bodóné azt mondja, arra készül, hogy menedékjogot kérjen Ausztriában, épp Győrbe készül, az osztrák konzuli képviseletre – olvasható a cikkben.

60 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Yoda69
@verőce21: @Horizont: Azert nem artana a tenyekkel tisztaban lenni:
1/ A fideSS vezette be a deviza hitelezest meg 2001-ben
2/ A fideSS emelte meg a forint hitelek kamatai, igy hajszolva az embereket a veszelyes deviza hitel konstrukcioba
3/ A fideSS 2. balfek kormanyzasa alatt szallt el a Frank arfolyama es hozta lehetetlen helyzetbe a devizahteleseket.
4/ Es vegul a fideSS volt az aki megoldassal kecsegtette a devizahiteleseket, de valojaban csak azokat mentette meg akik eleve nyereszkedes celjabol vettek fel a hitelt es volt tokejuk elotorleszteni. Az osszes tobbit szarban hagyta, sot sokkal rosszabb lett a helyzetuk, a forint tovabb romlasa miatt.

orban meg most is hitegeti oket hogy majd osszel megoldja a helyzetuket, haha. Ennek egy a celja hogy megszerezze szavazataikat az onkormi valasztasokhoz, utana ugyanugy szarni fog rajuk.

Nem allitom hogy az MSZP nem vetett hibakat a kormanyzasa alatt. De hol van ez a fideSS rendszerszintu maffia rablasahoz kepest?

A tenyek makacs dolgok mint tudjuk. Nem csodalnam ha erre mar sem veroce sem horizont nem tudna mit mondani.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Les miserables
A fia nem tud 150 eurot adni a szüleinek ?Csodálkozom mielött belementek a házvásárlásba erre nem gondoltak ?
Yoda69
Ide jutatta a fideSS a deviza hiteleseket.
Fizesse meg az orban klan a vesztesegeket, ugyis eleget loptak mar az allamtol, van mibol.
verőce21
Ide juttatta az embereket a bankok-ballib összefogás a magyar nép ellen!

(Emiatt feltétlenül le kell váltani a fideszt!) :)
varirmag
Ide jutott a saját ostobasága miatt. Volt otthona de ő az "olcsó" hitelből vásárolt második
házat. Sokan gondolták úgy hogy jó befektetés, mire rájöttek hogy tévedtek, késő volt.
bence
@Horizont: ! Nagyon elcsodálkoznál ha tudnád,hányan menekültek a halálba a fidesz
devizahitel terhei miatt ,amihez az MSZP-nek nem sok köze van ! Ki nyert választást azzal, az ígérettel,hogy megoldja a deviza hitelesek problámáit ? Elfelejtetted? Hát a fidesz !
Lám az ígéreten kívül mi történt ? S E M M I !!!
Desischado
Remélem, sokan követik a példáját! Nem baj, ha az emberek tönkremennek! orbánéknak, meg a haverjainak van mit bőven a tejbe aprítani, más nem számít!
Yoda69
@verőce21: @Horizont: Azert nem artana a tenyekkel tisztaban lenni:
1/ A fideSS vezette be a deviza hitelezest meg 2001-ben
2/ A fideSS emelte meg a forint hitelek kamatai, igy hajszolva az embereket a veszelyes deviza hitel konstrukcioba
3/ A fideSS 2. balfek kormanyzasa alatt szallt el a Frank arfolyama es hozta lehetetlen helyzetbe a devizahteleseket.
4/ Es vegul a fideSS volt az aki megoldassal kecsegtette a devizahiteleseket, de valojaban csak azokat mentette meg akik eleve nyereszkedes celjabol vettek fel a hitelt es volt tokejuk elotorleszteni. Az osszes tobbit szarban hagyta, sot sokkal rosszabb lett a helyzetuk, a forint tovabb romlasa miatt.

orban meg most is hitegeti oket hogy majd osszel megoldja a helyzetuket, haha. Ennek egy a celja hogy megszerezze szavazataikat az onkormi valasztasokhoz, utana ugyanugy szarni fog rajuk.

Nem allitom hogy az MSZP nem vetett hibakat a kormanyzasa alatt. De hol van ez a fideSS rendszerszintu maffia rablasahoz kepest?

A tenyek makacs dolgok mint tudjuk. Nem csodalnam ha erre mar sem veroce sem horizont nem tudna mit mondani.
Yoda69
@Horizont: Isten ments hogy mentegessek en akarkit is. De mondd azt hogy nincs igazam a 4 pontban amit irtam fentebb, Nem vettel volna fel inkabb forint hitelt, ha a kamatait nem emelik az egbe? Akkor nem lenne problemad az arfolyam valtozassal.
Amit en mondok az az, hogy a fideSS tudatosan a bankokkal osszejatszva hozta letre a devizahitelezest, ami kesz tenykent szakadt 2002-ben az MSZP kormany nyakaba. Igaz ok leallithattak volna, de pont abban az idoszakban, meg jol is jartak a deviza-hitelesek, igy nem csoda hogy akkor porgott fel a hitelezes a csucsra. Aztan jott a vilagvalsag ami betette a kaput. Egyedul Gyurcsany volt az aki figyelmeztetett a devizahitelezes veszelyere, de akkor mar keso volt. Magyar csaladok szazezrei adosodtak el a fideSS jovoltabol.

Ez a valosag, ez a realitas. Minden mas amit a lakjmedia probal letolni az emberek torkan az hazugsag.
Meine Ehre heisst Treue
@verőce21: @Yoda69: @Horizont: Lerágott csont, de mégis lefutjuk újra és újra:

A kormány és a bankok senkit nem juttattak sehova! Felnőtt, cselekvőképes emberek b@sztak ki magukkal, most pedig sír a szájuk! Így jártak a rossz döntésük miatt...
Ez is iskolapéldája az előre nem látásnak, a nem gondolkodásnak.
human
A deviza hitelt a fidesz találta ki. Hogy akkoriban a forinthitel megfizethetetlen volt a fideszes pénzügyi vezetőknek köszönhettük. Az mszp annyiban sáros, hogy nem szabályozta a hitelezést megfelelően. Akiknek amúgy is van pénze azokat már megmentette a fidesz. És most 310 Ft az Eur a fidesznek köszönhetően. Azért látható, hogy több a fidesz felelőssége az ügyben, mint az mszp-nek.
verőce21
@Yoda69: (03:15) A "tényeid" tótágast állnak, így nem is igazak!

Aludd ki inkább magadat, nem fejtetőre állva látod majd a világot. :)
JAJMÁR
Mindig a múlton rágódunk? Nem old meg pedig semmit, az ígérgetéssel meg tele a padlás. A Fidesz pedig nagyon nehéz, a fejünkre szakad hamarosan.

Márt többször írtam, hogy nem kellene egy kalap alá venni minden devizást, mert ahány eset, annyi ok, annyi sors.
Íme az enyém. Akkor vettem fel a hitelt, amikor a nagy fiam egy reggel, egyetemre menet, miközben a buszon állva reggelizett a tejes -vagy kakakós?- zacskóból, a tartalmát az előtte lévő nyakába öntötte. Mivel elaludt :) Éjszakánként szállodákban portáskodott, meg londinerkedett, nappal meg egyetemre járt. Aztán a kisebbet is felvették, és még ott volt a következő. Semmi tévé, -vanni van :)- se nyaralás, én a jövőbe fektettem !
Ha nincs a fidesz, meg a szíjártórogánkósa stb., sima ügy lett volna, a gazd.válság nem okozott volna akkora traumát.
Ltp.-s, kombinált hitel volt, a megtakarítás akkor ment rá, amikor a legmagasabb volt az árfolyam. El is tűnt. Kifizetni nem tudtam befagyastzáskor, viszont dolgozhattam, fő-és másodállásban, szóval sokat lendítettem a magyar gazdaságon :)

Hogy sajnálom-e? Dehogy sajnálom! Bármikor odaadnám a házamat, ha úgy adódik. Az én gyerekem amíg én itt vagyok, nem fog napocskát rajzolni egy h@lye oktatáson.
A befektetés jónak bizonyult, megmentettük a házat. Valószínű, az enyészetnek.
Soha nem mondanám azokra, akiknek ez nem sikerült - mert nálam is olyan sok a ha, (ha nem tudok dolgozni, ha nincs másodállásom, ha nem tudnak dolgozni a fiúk stb.)hogy ezt érdemlik... az ember, és minden ember, emberhez méltó életet érdemel. Abból az egyből, ami van.
Jóval többről van már szó, mint a devizahitelesek megmentése, az ország, és a vidék megmentéséről kellene beszélni.
A Fidesz kormány alkalmas erre? Hiteltelenné vált az én szememben. Az állandó visszamutogatás, a másik alázása, saját maguk piedesztálra emelése rendkívül sekélyes gondolkodásra utal.
Yoda69
Ez a hozzászólás törlésre került. Többszöri törlés a felhasználó kitiltását vonja maga után.
verőce21
@JAJMÁR: (10:07) Azt nem írtad, hogy két pirítóssal, vagy két zsömlével itta "a tejet -vagy kakakót?" :)
bence
@Horizont: !Egyik sem a párt miatt menekült a halálba ! Mindegyik a kilátástalanság
és az élhetetlenség miatt ! Nem bírta elviselni,hogy az otthonából kiűzve ,hajléktalanként keljen leélnie az életét ! Örülj neki,hogy a lakásod még meg van !
JAJMÁR
@verőce21: 11:43 A szájával itta, kiharapta a zacskó csücskét, és azon keresztül. Majd amikor "elgyengült", megfogta a felső kapaszkodót, és az összenyomódott zacskó tartalma lefolydogált. Semmi humora nem volt az ingyen fürdőzőnek :)
verőce21
@JAJMÁR: (15:34) Csak segíteni akartam, hátha teljes részletezettséggel kívánod megvilágítani az ügy hátterét. :)
JAJMÁR
@verőce21: 16:35 Tudom :))))))) Kösz a segítséget :)
verőce21
@JAJMÁR: (16:39) Még mindig nem értek valamit. Ha már így kiömlött a tej - amiért nagy kár -, miért kellett tetézni még a dolgot a devizahitel felvétellel? :)
JAJMÁR
@verőce21: 16:41 Na, de Kedves nyomozó úr, olvass a sorok között, és megtalálod a választ a kérdésedre :)
verőce21
@JAJMÁR: (16:54) Tényleg hézagos a történet, mert mondjuk, ha pirítóst visz, talán otthonról indult, de ha zsemlét, akkor vehette útközben is...:)
JAJMÁR
@verőce21: 17:00 Pontosan nem tudom, mert nem voltam ott, és amikor elmesélte, alig értettem, mert fuldoklott a "röhögéstől", és akárhányszor rákérdezek, ez történik vele :)
verőce21
@JAJMÁR: (17:08) És most hol tartotok, mit jelent? "A befektetés jónak bizonyult, megmentettük a házat."
Vissza is fizettétek a hitelt a házról?
JAJMÁR
A fiúknak van diplomájuk, állásuk, családjuk ezért megérte. A hitelt ki tudnám váltani, de nem váltom, várok... hátha történik valami. 3x kifizettem már, most már kivárom a "végét" . .(Naná, hogy most nem lesz 180 Ft-os lehetőség! vagy ki tudja? )
verőce21
@JAJMÁR: (17:28) Jól kijöhettek még ebből a "tejügyből" !
Nagyon lelkesen nekigyűrkőztek most a fiúk. :)
1magyar
A devizahitelezés 2001-ben kezdődött, az első Orbán - kormány idején.
Yoda69
@Csizmás Kond: "Bár a kormánypárt elsősorban politikai felelősöket keres – a bizottság vizsgálódása csak a 2002-es kormányváltásig nyúlik vissza –, a devuzahitelezés elszabadulásáért legalább annyira tehetnek az egymást legyőzni akaró bankok, a fogyasztási mámorba süllyedő lakosság, mint a vészjelzéseket figyelmen kívül hagyó kormányok"

Na vajon miert csak 2002-ig vizsgalodik a fideSS? Ne gondolkodj megmondom: mert ok vezettek be 2001-ben, es errol nem akarnak beszelni. Erted? Tenyek makacs dolgok, es nem felejtunk.
verőce21
@Yoda69: (17:50) Devizahitelek már a kilencvenes években is voltak, semmilyen devizahitelezést nem vezetett be az első Fidesz kormány. Tévedésben vagy! Éppenhogy a kamattámogatott forinthiteleket vezették be. Amit a szocik eltöröltek 2003-ban, ezután pörgött fel újra a devizahitelelés.

Leülhetsz, mint az iszap.
Desischado
@JAJMÁR: A szivemből beszéltél! Minden soroddal egyetértek! Örülök, hogy sikerrel tudtátok venni az akadályt! Sok embernek nem volt ilyen szerencséje, sajnos! Örülök, hogy legalább nektek sikerült! Amúgy engem érdekelne, hogy a "megkeresztelt" delikvens hogy reagált? Bár nagy baj nem lehetett, ha a fiad nevet a történteken!
Yoda69
@verőce21: Te nagyon el vagy tevedte ember.
Tisztaban vagy egyaltalan vele, mirol van itt nagybaszo?
hattorihanna
Súlyos emberi tragédiák sorozata ez az egész kib...ott devizahitel úgy ahogy van.Itt már rég nem arról van szó hogy vissza tud-e fizetni valaki egy kölcsönt,hanem arról hogy visszatudja-e fizetni háromszor...és ez itt a szemétség netovábbja,aki meg ezt nem érti annak javasolnék egy kis empátia gyakorlatot.
Tudnék sorolni példákat,például azt hogy mi 2.2 millióra 3.5 milliót fizetünk vissza.Januárban telt le a 10 évünk,és még két évig kell havi 55-60e.ft-ot fizetnünk.
Mikor ezt így kiszámolták,és hazajöttünk a bankból,lelkileg teljesen összezuhantam,mert
azt a 1.5 milliót költhettem volna a családomra,a gyerekeimre,bárhová.
Most olyan mintha a kukába dobálnánk...Mindezt amiatt, mert volt pofánk felvenni 2.2 milliót,egy 8.5 milliós lakás megvásárláshoz...De rinyálás helyett itt csak az összefogás segítene,kimenni az utcára minden eladósodott embernek,kicsit törni zúzni és akkor ígérgetés helyett talán lépne is valamit ez a szemét fidess.
JAJMÁR
Azért meséltem el a saját történetemet, mert meggyőződésem, hogy az adósok többsége tisztességes magyar állampolgár, aki élt a jogállam és a banki hitelfelvétel lehetőségével.
Miért is vannak olyan nézetek, és tesznek közzé riportokat, híreket, hogy spekulánsok.. stb.
(Persze, ilyet is lehet találni, de nem ez a lényeg.)
Kinek az érdeke, hogy ilyen színben tüntessék fel ezt a réteget?
Ez ugyanis alkalmas a kritikus tömeg megosztására.
Lám-lám, itt a propin is, az "okos" emberek, akik nem vették fel a devizahitelt, mert ők aztán tudták, ezt csont nélkül beveszik.
Ez egy pszichikai módszer, többek között ezért tartunk itt, ahol tartunk. Mármint az ország.
Ezt a módszert pedig lehet transzferálni. Manapság nagy divatja van, nincs is tüntetés, pedig ok lenne bőven.
pl. közmunkások. A munka becsülete fontos, mondják, mert értékesnek érzi magát az ember ha dolgozik, tehát örüljenek, hogy dolgozhatnak.Közmunkát mindenkinek. Aki nem vállalja, az pfúj. "büdös neki a munka", ingyenélő!
Átment ez a pszichikai üzenet? Bizony át!
Pedig nem lehet megélni abból a pénzből, és ez a lényeg! Szóval, ha mind letenné a "szerszámát", és azt mondaná, hogy nem! Tisztességes munkát és bért akarunk, meg kellene oldani. Nem teszik, mert egyedül vannak, nem áll melléjük a társadalom... és van az a réteg itt is, amelyik arra számít, hogy ők majd kapnak még valamit, sundám-bundám, és hízelkednek... és így tovább!
Pedig, ha nem lehet megélni a fizetésből, akkor nem lehet törleszteni a hiteleket, nem lehet taníttatni a gyereket... stb. Miért, vajon ezek kiváltságok, netán luxus? Nem, ezek minimális emberi jogok, szükségletek. Alapszint.
JAJMÁR
folyt.
Vagyis, ha működne a szolidaritás, és odaállnának az emberek naponta ezrével a Parlament elé, és követelnék alapügyek rendezését, meg kellene oldani. Akkor viszont másfajta elosztásra kényszerülnének.
Így viszont a folyamatos ígérgetéssel, de a meg nem valósítással, lehet választást nyerni, sőt, ebben az országban 2/3-ot is.
Jó ez az országnak? Nem, de politikai haszna bőven van, el is lehet húzni a dolgot.
A magyar ember éhbérért is dolgozik, leveri a béreket még külföldön is. Elvállal bármit, bármennyiért, még ha belepusztul is. Azt figyeli, hogy a szomszéd hogyan él, ha rosszabbul, akkor neki még jó! Lefelé tendál.
Ugyanakkor eltűri, hogy a hatalmon lévők kihasználják.
Mit is mondott Kertész Ákos? "a magyar genetikusan alattvaló"! Juj, de rosszul esett!
Ideje lenne hát kihúznia magunkat, és nemet mondani ! Nem bűn, ha valaki plazma tévét szeretne, évente egyszer nyaralni, és taníttatni a gyerekeit. Tisztességes fizetésből.

Az ország gazdaságát pedig nem lehet rendbetenni, amíg ennyi fizetésképtelen adós van. Talán még a Matócsinak se sikerül :)
Január
@JAJMÁR: Nagyon jó a látlelet.
@hattorihanna: Sajnos azt a 1,5 millió forintot végleg kivették a zsebedből, és a mi zsebünkből is. Hasonlóképpen jártunk. Ez az összeg nagyon sokáig fog hiányozni, mert elmaradt sok minden az élethez szükséges dolog hozzáférési lehetősége, és ezek már nem pótolhatóak.
csa-csa
@1magyar: ez igaz, de a következő bagázs sem (Gyurcsányék Medggyesiék) sem beszélték le az embereket, hogy vigyázzatok mert ráfázhattok! Ugyanúgy cartak bele az egészbe.
Egyébként hogy lehet valakinek ennyi esze hogy rok. nyugdíjasként ekkora hitelt felvesz!
Sőt egyáltalán nyugdíjasként egyáltalán hogy kaphatta meg!
Bástya Elvtárs
Miért nem 240 milliót, az most úgyis felszabadul a bankban!
Csizmás Kond
@JAJMÁR: Nem akartam beleszólni a történetedbe de nem tudtam megállni..:)
Szóval a hitelt és annak a következményeit ugyan rálehet fogni a kormányra de a te eseted a kölcsönnel és a Fidesz utálatod valahogy mégsem áll össze.
Amikor felvetted a hitelt úgy értékelted megéri mert kedvező a kamata. A csőd, a válság pedig nem a Fidesz miatt jött hanem az akkori sorozatos rossz kormányzás miatt, szóval tőlem utálhatod azt akit akarsz de ha azt akarod, hogy hihető légy akkor valami más fedő-sztorit találj ki mert ez így nem stimmel.
Úgy általában senki nem a hiteleseket bántja hanem inkább azokra céloz akik a hitelt nem létszükségletből vették fel hanem nagyzási mániából vagy úgy számították ezáltal hamar meggazdagodnak.
A valutaingadozás pedig nem a kormányok miatt változott, igaz tehettek volna esetleg valamit de a spekuláció sokkal erősebb volt náluk és a nagytőkével is összejátszottak ami sok-helyt még nagyobb bonyodalmakat is csinált, csak nálunk sokan úgy gondolják, hogy a nem jön be a számítása akkor le kell váltani a kormányt.
JAJMÁR
@Csizmás Kond: 17:52 Szólj bele nyugodtan, ne maradjon bent, ami kikívánkozik :)
Milyen csőd? Az mikor volt? A válság okát tudjuk, azt is, hogy honnan indult. Nem vitatéma.
Hitelből meggazdagodni? Aha, na, azok már gazdagok.

Mi nem tetszik a történetemben? Ki tudok én találni bármilyet, másikat is, nem gond. Mégis inkább maradnék ennél, mert ez igaz is.Ha arra gondolsz, hogy miért vettem fel a hitelt. Ha a tejes történetre, az is igaz, de efféle történetekből könyvet írhatnánk, azt le tudom cserélni. :) )
Nem utálok senkit Csizmás. Próbálom megérteni a folyamatokat és az embereket.
Jó, beismerem, van egy-két olyan politikus, akinél elgondolkodom, hogy ember-e, és hogy mi lehet a szíve helyén?
JAJMÁR
@Desischado: 00:56 Mérges volt az illető úr, és nem is csodálom. Ennek hangot is adott, de ennyi :)
Január
@csa-csa: A bankok adták a hitelt boldog-boldogtalannak, azzal nem foglalkoztak, hogy az illető mennyire hitelképes. A hitelképességi vizsgálatuk nem tartott 5 percig. A bankok csak azt látták, hogy a potenciális hiteles jó sokáig jó kamatfizető lesz, és az nekik haszon, hiszen ebből - is - élnek.
kukac50
A Fidesz azért nem tesz semmit a devizások érdekében, mert az államkasszát Ők tartják életben az uzsora kamatból!
Csizmás Kond
@JAJMÁR: Na és miből gondolod, hogy te jobban érted a folyamatokat, főleg hogy a devizával is melléfogtál ?
JAJMÁR
@Csizmás Kond: 19:40 Nem fogtam mellé ! A cél, amiért felvettem, megvalósult. Nem tudom, hogy ki látja jobban,én így látom:
Nem tetszik, hogy újabban egy-egy hátrányos csoport "hibásnak" van kimondva, netán "ostobának". Nem érzem magam ostobának.

Képzeld el, hogy bevállalsz egy "rizikós" utat, ezért előtte megvizsgálnak, az útvonalat is biztosítottnak mondják, Téged is alkalmasnak találnak. Ezért úgy döntesz, elindulsz.
(Rizikó mindig van, mindenben, maga az élet az.)
Nem egyedül utazol, sok társad van, de a hajó, elsüllyed ! Azok, akik biztosítottnak mondták az utat, és akik az útért felelősek, azt mondják, nem lesz baj, megmentenek. Le is ülnek a parton, és azon tanácskoznak, hogy miért történhetett ez meg, amikor kezdődött akkor még mások voltak erre a posztra jelölve, lehet, hogy nem is ők a felelősök stb. Közben sokan megfulladnak. Akkor dobnak a közel állóknak mentőövet, azoknak, akik amúgy is ki tudtak volna úszni! Aztán vitatkoznak tovább, egymást vádolják. Azok, akik megmenthetnének, mondogatják, hogy majd megteszik, de azért el-el hintik a hátuk mögött álló tömegnek, hogy talán nem kellett volna elmenni arra az útra a fuldoklóknak... tudhatták volna, hogy veszélyes, hogy baj történhet, bezzeg, amíg jól ment a hajó, élvezték az utat, most meg nyafognak. Így aztán a parton álló tömeg meg is nyugszik, a fuldoklók maguknak köszönhetik ha megfulladnak...

Na persze, amíg ezek a "fuldoklók" egy "arctalan tömeg", addig könnyű, lehet azt mondani, hogy fulladjanak csak meg, ők okozták. De ha kiderül, hogy ugyanolyan emberek, nehezebb félvállról venni, ha bele kell nézni a szemükbe?!
Bele kellene nézni, minden egyes devizás szemébe, megismerni a történetüket, és segíteni végre, akiken még lehet..
Hát, kaptál egy másik történetet, és ez is igaz :)
1magyar
@csa-csa: Akkor még együtt élt a férjével és biztos havi bevételük volt - úúúúgy.
Csizmás Kond
@JAJMÁR: Nem nézlek sem hátrányosnak sem ostobának, ezt szögezzük le.
Azt viszont nem hiszem, hogy rizikót vállaltál volna vagy jobbanmondva tudtad előre, hogy ekkora lesz a rizikó. A hitel már magában rizikó de erre senki nem gondolt még Svájc sem. Ezt a spekulánsok hozták a siker láttán, előre kiszámítani lehetetlen volt viszont volt egy pont ahol a kormány figyelmeztethetett volna de nem tette ..és nem a mostani.
Ez a fuldoklós történet is olyan, hogy belemensz egy olyan dologba aminek nem tudod kiszámítani a végét. Nekem is volt rizikós vállalkozásom és meg is jártem szóval nem az a baj hogy egyszer megteszed, hanem az ha kedvet kapsz rá, és rászoksz.
Ma nagy divat lett, hogy azelőtt költjük el a pénzünket mielőtt az ténylegesen a miénk lenne és ez az amit ha valaki a sorsra fog akkor az menthetetlen.
JAJMÁR
@Csizmás Kond: 21:48 Köszönöm. Az élet ilyen, van amikor bejön a számítás, van amikor nem :)
Persze, hogy nem tudtam előre. Azt még hozzáteszem, hogy egyedül neveltem akkoriban 3 gyereket.
Most pedig én már "látom a partot". :)))
hattorihanna
@Csizmás Kond: Nem akartam tetsziket nyomni,véletlenül volt.
Szóval azt nem értem,hogy te és még a hozzád hasonlók,akik verik a mellüket
mert nem vettek fel devizahitelt.idézet tőled:
"Amikor felvetted a hitelt úgy értékelted megéri mert kedvező a kamata"
Senki nem csak a kamattal volt elfoglalva,volt egy célja amit önerőből nem tudott megvenni,ezért hitelt vett fel.Nekünk pl. nem is ajánlottak csak devizaalapú hitelt,én mint laikus ha nekem ezt ajánlotta a bank,akkor ezt kötöm meg,mivel sajnos ilyen példa még nem volt a magyar történelem során,mert ha lett volna tuti biztos hogy nem veszek fel devizahitelt.Jössz ezzel a dumával hogy csak azokra célzol akik "nagyzási mániából"
vették fel..Érdekes hogy én eddig csak olyanokat látok és hallok,akik 1-4 millió felvétele miatt vesztik el otthonukat,családjukat és normális élethez való jogukat.
De hiába mondjuk hogy az egyetlen akik tudatosan visszaéltek vele,pont azok akik, 10-25 milliót vettek fel,és középárfolyamon vissza is fizették.
Csak kíváncsiságból kérdem,hogy te még nem vettél fel hitelt?Mert akkor nagyon szerencsésnek mondhatod magad.Ha pedig igen,akkor te is járhattál volna úgy mint a devizahitelesek,elég lett volna ha rossz időpontban állsz be a sorba.Most utólag már rohadtul könnyű okosnak lenni.
Csizmás Kond
@JAJMÁR: ...a tulsót vagy az innensőt ?...:)
Csizmás Kond
@hattorihanna: Ja neked csak azt ajánlották...és ha véletlenül azt ajánlják, hogy ugorj bele a dunába meg tetted volna ?
Mindenki a saját portékáját ajánlja és árulja, nem kell mindenbe beleugrani.
Az, hogy valaki a hitel miatt elveszti a házát még nem jelenti azt, hogy a kölcsönre nem luxus dolgokat vásárolt.
JAJMÁR
@Csizmás Kond: 07:49 Sajnálom, hogy még mindig nem érted.
Hattorihanna - bocs, de nem tudom megállni, hogy bele ne szóljak.

Fordítva ! Az, hogy valaki hitelt vesz fel, még nem jelenti azt, hogy luxus dolgokat vásárol. (Már miért jelentené azt?) Mi a luxus szerinted?

"Mindenki a maga portékáját árulja"? Ez megint egy jól hangzó mondás, de gondolj bele kicsit Nos, ha egy portékaárus becsapja a vevőt, mert amit árul hamis, vagy tisztességtelen hasznot számít rá, azt szankcionálják, tisztességes közegben annak nincs helye az üzleti világban. Így lenne jó! Nem lehet elfogadni a vásárló becsapását! - a mondás nem támasztja alá a becsapás lehetőségét!
A másik: a bankok a pénzüket befektették, amikor az adósokhoz kihelyezték. A "garancia", amit a befektető kért, régen nem ér annyit, mint az adósság maga. (Mivel a gazdasági válság az ingatlanokra kihelyezett hitelek válságával kezdődött)
Milyen befektető az, amelyik előre, tudatosan, értékvesztő dologba teszi a pénzét? A bankok sem látták előre! Viszont, a rizikót a befektetőnek is vállalnia kellene.

Ha csak azt a törvényt meghoznák a "megmentők", hogy mindenki a maga letétbe helyezett jelzálogát vesztheti, sokan fellélegeznének, és kezdhetnének új életet.

A Dunába ugrás nem jó példa, hacsak valaki nem akarja átúszni, és közlik vele, hogy nyugodtan, mert mennek utána csónakkal és kihúzzák, ha baj van. Aztán meg persze nem. - Annyiban jó példa, hogy ápr. 6-án az ország a Dunába ugrott.

Egy lakatlan szigeten is kikötnék, a túlpartra pedig egyszer mindenki eljut...
Csizmás Kond
@JAJMÁR: Nem tudom melyiket írtad nekem és melyiket nem, de azért válaszolok. Ha már beszélgetünk akkor valamit csak kell értsek. Az értés pedig soha nem ugyanaz a helyesléssel, szóval mindenki a maga módján érti, én az enyémen te a tiéden .és ha nem találkoznak az értelmeink azért még nem jelenti azt, hogy valamelyikünk nem érti.
Az én értelmezésem szerint te nem is a hitelátverést sajnálod inkább szeretnél politikát csinálni belőle. Nekem ez nem jön be és ezért nézel értelmetlennek.
A kölcsönnel kapcsolatban említenék egy példát. Mondjuk ha valaki felvesz 10 millát és annak a fedezeteként a házát köti le amit szintén tíz millára becsülnek de közben megváltozik az árfolyam és a törlesztőrészlet megnő a házának az ára mégsem emelkedik, és ugyanabban az árban fogják elárverezni mint amikor lekötötte azt.
…te pedig ezeknek adsz igazat és mégis sírsz..
…és a bankoknak nincs pénzük, azok bizonyos befektetőelemek papíron nyilvántartott pénzeivel zsonglőrködnek.
A luxus pedig az ami nélkülözhető, ami nem föltétlen a megélhetést szolgálja.
JAJMÁR
@Csizmás Kond: 15:33 Neked írtam az egészet. Arra is válaszoltam, amit a Hattorihanna-nak írtál, ezért kértem tőle elnézést.
Ez most tényleg az uccsó ebben a témában, mivel nyilván soha nem fogunk egyetérteni :)
Nem én csinálok politikát a devizahitelezésből, hanem a politikusok, és azért, mert vastagon politika. Nézd csak meg, hányan és hányszor szólaltak meg az ügyben, és főleg, hogy mikor? Kampányeszközzé vált.
Egyébként minden átverést elítélek, ebben az esetben pedig egészen közelről figyelhetem. Soha nem adtak hitelt a jelzálog 100 %-áig.
Mindenki azzal "zsonglőrködik", amije van :)))

Az ingatlanárak mélyrepülést szenvedtek, de még a piac is beállt, miközben az árfolyam a magasba szökött.
Minden válság pszichés, bizalmi válság is egyben, és nyilván ezért mondják el annyiszor a politikusok, hogy Mo. kilábalt, hogy visszanyerjék a bizalmat, de így nem lehet.
Nincs bizalom a bankokban, az igazságügyben, a jogállamban, a gazdaságban, a törvényhozás nem kiszámítható, és addig nem jönnek a befektetők, amíg a bizalom helyre nem áll.
Többek között a devizahitel rendezése egy nagyon fontos lépés lenne ezen az úton, hogy az emberek újra bízzanak az államban, a bankokban... muszáj!
A luxus mindenkinek mást jelent, ezért kérdeztem. Van akinek milliókért állatokat ölni nem luxus, csak egy rossz szokás, és van, akinek a vajas zsemlyébe a parizer luxus, és ez mélyen szomorú .

Nem szoktam sírni ! Mondjuk, amit az uccsó 9 évben csináltam, arra mondhatná valaki, hogy "ez jó mulatság, férfimunka volt", én megmondanám, hogy: igen, az volt!
Na, szia :)))
hattorihanna
@Csizmás Kond: Nem válaszoltál a kérdésemre drága,vettél már fel hitelt?
Elárulom neked hogy akik forintban vettek fel akkor hitelt,ugyanolyan carban vannak
mint a devizahitelesek.Úgyhogy még mindig nem értem hogy lehetsz ennyire sötét.
MINDEGY hogy Forintban vagy Devizában vettük volna fel!Aki abban az időszakban vett fel hitelt,mindenki megszívta.Mi akkor értünk sajnos életünk olyan szakaszába hogy hitelt vegyünk fel,és nem tudtunk tovább várni,miért is kellett volna hisz ezt előre senki nem tudhatta a laikus emberek közül.Szóval várom válaszod a te hitelezéseddel kapcsolatban,hogyan is kell ezt csinálni...
Csizmás Kond
@hattorihanna: Drága bogaram, ha figyelmesen olvasnál a nem csak neked szóló írásokat is nem kéne ilyeneket kérdezz- Igen vettem fel de régebb és már le is van tudva viszont akkor felfogadtam soha többé. A hitel nem életciklushoz vagy egyébhez van kötve hanem igényekhez, türelemhez, vágyhoz stb ami némi más hozzáállással akár el is kerülhető. A hitelt kényelmi célra felhasználni pazarlás. Csak olyan dologra szabad hitelt felvenni ami kikeresi a saját költségeit a lejárta alatt, hogy azután kamatostól hasznot hozzon.
A hitel és a kölcsön két külön fogalom amit aki összetéveszt vagy nem tudja megkülönböztetni az ne foglakozzon olyasmivel.
Az az időszak amiről beszélsz sokakat félrevezetett, ugyanis a bankok a mérhetetlen nagyzolást és magamutogatás, a hozzá nem értést, a butaságot kihasználva igyekeztek minél több olyan embert megfogni akik hajlandóak voltak mindenükről lemondani némi vélt haszon fejében. A hitel mindig a hitelezőnek kedvez, olyan nem volt és soha nem is lesz, hogy az járjon jól aki kér, ez csak ámítás. Az hogy volt aki ki tudta használni és bejöttek a számításai, befektetése vagy vállalkozása sikert hozott az is ráfizetett a bankoknak de kevesebb kára volt mint aki egyébre költötte.
Tehát a hitel az üzletemberek, a vállalkozó szelleműek játszószere és nem a fix haviból élőké.
hattorihanna
Nagyon tévedsz, a hitel és kölcsön is rohadtul életciklushoz van kötve,főleg ha lakóingatlanról van szó.Merthogy 80 évesen már nem biztos hogy lakást akarok majd venni.
Nem egy tévéről,vagy utazásról beszélek,mert az valóban lehet vágy kérdése ahogy írod,de a lakhatás az nem.Az a baj hogy te nagyon szeretnél minden devizahitelest egy kalap alá venni,és hülyének nevezni.Szíved joga,de bocsi ha én meg még jó páran nem értünk veled egyet.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.