Új Magyar Köztársaságot! mottóval kezdődött demonstráció civil szervezetek és ellenzéki pártok szimpatizánsainak részvételével vasárnap délután Budapesten, a Keleti pályaudvarnál. A Baross téren a rendezvény kezdetére, a szervezők becslése szerint, mintegy 5-10 ezren gyűltek össze.

Az ellenzék új magyar köztársaságért tüntetett – bejelentették a csodafegyvert

A Facebookon meghirdetett rendezvény szervezői meghívójukban azt írták: március 15. a szabadság, a polgári jogegyenlőség, a közteherviselés és a függetlenség szimbóluma, egy olyan köztársaságé, amelyet szerintük a Fidesz kormányzása megszüntetett.

A pályaudvarnál egy teherautón felállított rögtönzött színpadon Vajda Zoltán, a "60ezren a magánnyugdíjukért" Facebook-csoport képviseletében azt mondta, céljuk, hogy ledöntsék az "orbáni kártyavárat", és ezért tenni is akarnak.

Többek közt felszólalt Kész Zoltán is. A veszprémi időközi választáson a baloldali pártok támogatásával parlamenti mandátumot szerző képviselő Orbán Viktort diktátornak nevezte, és arról beszélt, hogy a kormányfő eredetileg is keletre, Moszkvába akarta vezetni az országot.

A tüntetők bejelentették azt is, népszavazást akarnak kezdeményezni az Orbán-kormány több intézkedésével szemben. A kérdések többek közt a politikusok vagyonának átláthatóságáról, a korrupcióról és a paksi bővítésről szólnak. Az összes kérdés itt olvasható el.

47 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Sziszifusz
@Csizmás Kond: 16:41
Mire alapozod a csőcselék jelző használatát ?
A tüntetés rendzavarás nélkül, kultúrált módon, nagyrészt jóarcú résztvevőkkel szélsőséges megnyilvánulások nélkül zajlott le.
Nem volt kuka gyújtogatás, kirakat betörés, rendőrök elleni erőszak stb.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Csizmás Kond
Hát persze mert ha újrakeresztelünk valamit az mindjárt jobb lesz attól...
...ezek a terelhető csőcselék akik minden ilyen marhaságra ugranak.
human
@Csizmás Kond: Mondja az akit megetetett Orbán a polgári magyarország nevű politikai termékkel :)
Csizmás Kond
@human: ...olvastál te tőlem valaha olyant, hogy Orbán a legjobb ?...mert ha nem akkor verd szájba magad...
ha holnap más nevet adnának az országnak mennyivel lenne jobb pl neked ?
Csizmás Kond
még egy érdekesség...
A tüntetők követelik a közteherviselést, viszont mindenki azt szeretné ha a gazdagabb több adót fizetne...ezt hogy tudják egyeztetni ?
miazavalami
@Csizmás Kond: Úgy hogy a gazdagnak akkor is sok marad ha kicsikével többet fizet mint a csóri.
Ami neki kicsi a szegénynek rengeteg.
Mit szoktam én monnyani?
Csizmás Kond
@miazavalami: az ha egyforma százalékban fizet akkor is többet fizet...
miazavalami
@Csizmás Kond: Persze.
ha egyforma százalékban kapjuk vissza a rizsacsökkentést akkor is többet kapnak.
Csizmás Kond
@miazavalami: az ismét a fogyasztás után számolódik...
miazavalami
@Csizmás Kond: Ja persze a fogyasztás...
Ezért jár vajnabandinak adókedvezmény?
Sziszifusz
@Csizmás Kond: 16:41
Mire alapozod a csőcselék jelző használatát ?
A tüntetés rendzavarás nélkül, kultúrált módon, nagyrészt jóarcú résztvevőkkel szélsőséges megnyilvánulások nélkül zajlott le.
Nem volt kuka gyújtogatás, kirakat betörés, rendőrök elleni erőszak stb.
kamazuka
Letöltöttem elolvastam a kérdéseket-
Megértettem,értelmeztem.

Egy kérdés azért hiányzik.

Egyetért e ön azzal,hogy míg ellenzék hatalmon volt,ez a szarrágó geci bandájuknak miért nem volt kötelező magukra nézve.?

Ezért nyugodtan fel lehetne lógatni a következő választásokkor a molinót a parlamentre ezzel a szlogennel.

Bűnszövetségben az ellenzékkel!

Itt nincs jobb és baloldal.Szerintem
Egymásnak falaznak hatalom vágyból.
Aki Én
@Csizmás Kond: 17:02 Ha már ezt említed, nem sok mindent nem keresztelt át a fidesz.
Aki Én
@Csizmás Kond: 17:21 Vajon miért van szinte minden jóléti államban többkulcsos adózás? Vajon miért van a legtöbb helyen 0 %os kulcs is kb 200.000,-ig? Vajon ott miért nem mondanak az emberek ilyen demagóg közhelyeket, amik ha jobban megvizsgáljuk, még csak nem is igaz? ÉS MŰKÖDIK!!!
Ha a kisebb keresetűeknél nem hagynak pénzt, döglődik a gazdaság. Ők a lakosság 85 %-a.
Peller Anikó
@Aki Én: ezért kell őket adóztatni. Sok kicsi sokra megy. Igy futja még vagy száz stadionra (kb 18 500 m), remélem tovább nem futja.
postás
A "csodafegyvert" már elég régen bejelentették, Íme:

1. Kivánjuk a' sajtó szabadságát, censura eltörlését.
2. Felelős ministeriumot Buda-Pesten.
3. Évenkinti országgyülést Pesten.
4. Törvény előtti egyenlőséget polgári és vallási tekintetben.
5. Nemzeti őrsereg.
6. Közös teherviselés.
7. Urbéri viszonyok megszüntetése.
8. Esküdtszék, képviselet egyenlőség alapján.
9. Nemzeti Bank.
10. A' katonaság esküdjék meg az alkotmányra, magyar katonáinkat ne vigyék külföldre, a' külföldieket vigyék el tőlünk.
11. A' politikai statusfoglyok szabadon bocsáttassanak.
12. Unio.
JAJMÁR
Valahogy csak létrejön egy új ellenzék, én bízom benne!

@Csizmás Kond: 17:06 Gondolom izmos ember vagy, - kandúr :) -, de a közteher jegyében nem veszed le a nő, vagy a gyerek válláról a terhet, mert az közös?

Nem tudom másképpen megértetni, lehet, hogy így se... pontosan azért kellene a nagyobb terhet az erősebb, tehetősebbnek vinni, hogy a gyengébb ne rokkanjon bele.
Linna
Mindennel egyetértek, azzal a NEM KISBETŰS kitétellel, hogy ahol törvénytelenséget találnak, azt 25 évi visszamenőleges állapotig (mondjuk az új Alkotmány alapján) vizsgálva állíttassák vissza, marasztalják el!!!
Ennyit több millió koldus megérdemel!!!
Linna
Engem azért a legtöbbször a várba költözés gondolata bánt. Nem akarom ott látni ezt a rohadékot! Ki engedte meg neki? Na ez az, amit a NÉP-nek kellene engedélyezni, nem csak úgy odaköltözni, mint egy királynak. Orbán Geci viszont nem király!!
rugacs
Én támogatnám a többkulcsos szja-t. Akik többől gazdálkodnak, adhatnának a közösbe többet is.
Mint közismert, a baloldaliak jómóduak. Próbára tenném őket azzal, hogy létrehoznék egy alapot, amibe önként fizethetnének be a gazdagabbak adókiegészítést vagy nevezzék, ahogy akarják.
Így kiderülne, az ellenzéki jómóduak készek e példát statuálni vagy csak a pofájuk nagy! (borítékolnám a választ)
Desischado
Elfogják kaszálni ezt is! Ez a "csodafegyver" nekem nem tűnik annak, bár ne legyen igazam!
kkalman
Pécsen, a Széchenyi téren a Hunyadi lova előbb fog nyeríteni, minthogy ez a 19 kérdés népszavazásra kerüljön.
Csizmás Kond
@miazavalami: a rezsinél járt kedvezmény ?
Csizmás Kond
@Aki Én: A jóléti államok nem ugrottak bele minden hamis rendszerbe, ott a magántulajdon játszotta a szerepet ami lehetővé tette a tartós törvények és adórendszer kialakulását. Amikor nálunk is annyi ideig lesz polgári hatalom akkor itt is ki fog alakulni.
Csizmás Kond
@JAJMÁR: A közteherviselés akkor azt jelentette, hogy a mindenféle urak is fizessenek adót ne csak a pórnép. A felvilágosult világban meg azt jelenti, hogy mindenki a jövedelme szerint...
Aki Én
@Csizmás Kond: 08:44 Látjuk a ,,polgári" hatalom mire képes évek óta.
Csizmás Kond
@Aki Én: A polgári hatalom az egyetlen ami nem dogmák szerint működik...de van akinek éppen ez fáj.
mate03
@Csizmás Kond: A csőcselék az volt akik a Kossuth téren,szeretett vezéredet éltették és trágár módon anyázták az ellen tüntetőket!Bezzeg mikor Gyurcsányt szidtátok akkor ti nem voltatok csőcselék! Csak felgyújtottátok a várost!Mocskos ember vagy te! Akár ki csinált!
Aki Én
@rugacs: 23:51 Az elejével nagyon egyet értek. De ahogy látom, a ,,jobboldal" is igen erősen jön felfelé anyagilag. Egyébként hogyan derülne ki, hogy az ,,adakozó" baloldali-e? Mondhatnánk azt is, hogy baloldaliak fizessenek több szja-t. Vagy inkább aki nem fideszes, mert ugye nem mindenki balos, aki nem fideszes.
Csizmás Kond
@mate03: A csőcselék az aki minden szóra ugrik és hőbörög az utcán.
...és ha nem megy személyeskedés nélkül akkor épp az a fajta csőcselék vagy aki csak az alkalmat lesi a nevezgetésre és egyéb gazemberségekre.
Aki Én
@Csizmás Kond: 09:20 Nekem nem fájna ha így lenne. De ez máris kilőve azzal, hogy összeállt egy ,,vallási" párttal, mert a ,,dogmák" eredendően vallási jellegűek. Félreértés ne essék, én is keresztény vagyok. Ez a kormány is hisz valamiben és helyesnek hisz dolgokat, intézkedéseket, sokszor kihangsúlyozza, hogy azok megkérdőjelezhetetlenek. Tehát dogmák szerint működik. És a tekintélyelvűséget sem hagynám ki.
Aki Én
@Csizmás Kond: 08:41 Na látod! Az 1.500,-os villanyszámlán mit spórol a csóró? Aki igazán szegény, annak szinte nincs rezsije. Tudom demagógia, de gyakorlatilag amit ma megspórol egy felső tízezer béli a rezsin, annyiból tengődnek családok. Meg hát nem mindegy, hogy 500.000-nek az X %-a megy rezsire, megélhetésre, vagy 80.000 X %-a. Ráadásul az alapdíjak egyformák, tehát az arány nem is így igaz.
Aki Én
@Csizmás Kond: 09:26 Annyiban nem értek egyet, hogy a ,,másik" oldal minden esetben csőcseléknek nevezi azokat, akik akár joggal emelnek hangot. Legyen bal- vagy jobboldal. Csőcseléknek inkább azt nevezném, akik puszta kedvtelésből randalíroznak. Még az esetleges ,,jogos" düh levezetését sem nevezném annak, mert más határozott, egyértelmű és azonnali vélemény nyilvánítás nem igazán van.
Csizmás Kond
@Aki Én: Feltehetően a dogma a politika és minden ezekhez kapcsolódó téma vallási eredetű...de ez magába nem is rossz hiszen a tudomány is vallási alapon indult el tehát ha tagadjuk ha szégyelljük akkor is általa lettünk.
Minden kormány és visszatekintve a múltba királyság, vagy bármely hatalom az országa, tulajdona, területe és minden javai fejlődéséért gazdagításáért stb harcolt, és miáltal ő gazdagabb lett úgy lett gazdagabb fejlettebb a környezete. Ez ma is ugyanígy működik csak más a neve. Az hogy ma valaki kívülállónak képzeli magát valamilyen meggondolás miatt az még nem jelenti azt, hogy igaza van csak azt hogy nem látja az egészet. Ilyen a világ berendezése...
A másodikra, ...a rezsicsökkentés csakis a fogyasztás után állapítható meg, ezt vitatni butaság. ha én 10 m3 gázat fogyasztok akkor arra kapok csökkentést, aki 1000-et fogyaszt arra aki nem fogyaszt az pedig nincs amire kapjon...ez olyan mint a fizetés...
Az ár egységes...hát persze hogy az és ez a jó...
JAJMÁR
@Csizmás Kond: 08:53 '48-hoz hasonlítod a mai állapotokat? tényleg van hasonlóság, és mégsincs.
Az akkori követelések, a 12 pont nagy erővel ütött, hinni mertek benne az emberek. Ma pedig, amikor bárki a szájára veheti, és belemondhatja mások arcába - valamikori hőst imitálva - , miközben az ellenkezőjét teszi, keserűséget és megalázottság érzését ébreszti. Még ezt is meg lehet velünk tenni ! Ki lehet gúnyolni a régmúlt történelmét,de hát látjuk, meg is lehet változtatni akár, magát a történelmet. Mindig lesznek, akikkel bármit el lehet hitetni.
Csak az őszintét és az igazságot nehéz, mert azonnal az ellenkezőjét öntik ránk.

Az egykulcsos adónak nincs itt az ideje, mert túl nagy terhet ró az ország legalsó rétegére. Ahhoz, hogy ez működjön, először fel kellene emelni az alsó réteget, és a tisztességtelen jövedelmeket - amelyek nem megszorítva, hanem preferálva vannak - adóztatni. Az igazságosabb közteherviselés lenne, mert az adórendszer miatti kiesést az államkasszából, az élelmiszer magas áfája pótolja, ami szintén a kis jövedelműeket sújtja a leginkább, mert ők "röghözkötöttek".
Nem érted, hogy ez az adórendszer agyonnyomja a fejlődést?
JAJMÁR
Részlet egy tanulmányból:
- A 2010 és 2013 között végrehajtott személyi jövedelemadó reform összességében évi 444 milliárd forinttal csökkentette a magyar állam bevételeit.

- Az adócsökkentés 74 százaléka a két legmagasabb jövedelmi tizedhez tartozó gyermektelen állampolgárok nettó jövedelmét növeli."
penzugyiszemle.blog.hu/2013/11/19/az_egykulcsos_ado_nyertesei_es_vesztesei
Csizmás Kond
@JAJMÁR: Akulcsokkal az a helyzet, hogy nem véletlewnül vannak kitalálva hanem éppen az általunk nagyon áhított demokrácia alapkövetelménye. Szóval vissza lehet állítani bizonyos dolgokat de ahhoz a rendszer egy részét is át kéne alakítani...na és ez már bonyolultabb. Sokakban csak az feltűnő hogy megváltoztak a neki járandó akármik de azt nem veszi észre hogy épp ő kiabált ezekért és nem próbál semmit tenni azért hogy a kikövetelt új helyzethez igazodjon.
Aki Én
@Csizmás Kond: 10:09 Nem mondtam, hogy rossz, csak a kijelentésedre reagáltam. De most akkor dogma, vagy nem dogma?
A rezsinél sem azt állítom, hogy másképp kellene (habár lehetne), hanem, hogy akinek nincs rezsije, az nem is spórol, és ezek pont a szegényebbek. Tudom, hogy demagógia, de tény.
(mondjuk az agyon rágott és ferdített rezsi témától a hideg ráz, úgyhogy abba bele ne menjünk)
Csizmás Kond
@Aki Én: a dogma...idézek.
" A dogma (görögül: δόγμα) egy vallás, ideológia vagy más szerveződés megkérdőjelezhetetlen doktrínája vagy meggyőződése.

A dogma szó a görög „dokein” igére vezethető vissza. Dokein annyit jelent: „hinni”, „vélni”, „helyesnek tünni”, „elhatározni”. A „dogma” főnév fő jelentése: „ami helyesnek bizonyult”. Az ókorban használták személyre és tanra vonatkoztatva egyaránt. Az ókorban volt egy mellékjelentése is: egy uralkodó személy döntése, határozata, törvénye. (Ez utóbbi jelentésben fordul elő többször a görög nyelvű Bibliában is a dogma szó.)
A dogma tágabb, köznyelvi értelemben: bármely tudományos, politikai, társadalmi vagy más tétel, vélemény, elv, amelyet túlzott tekintély véd; amelyet vizsgálni, vitatni vagy kétségbe vonni nem szabad.

A köznyelvben főként pejoratív értelemben szokás használni ezt a szót. Szembeállítva a világi tudományos gondolkodásmóddal, mely szerint összeférhetetlen bármilyen tézis eleve megkérdőjelezhetetlensége. Elvben minden tudományos és filozófia tételnek vitathatónak és cáfolhatónak kell lennie."
A rezsinél pedig képzeld el, ha olyannak adnának csökkentést gázra áramra stb akinek nincs is olyan...akkor minek neveznéd azt a rendszert aki ilyen határozatot hoz ?
JAJMÁR
@Csizmás Kond: 10.25 Ne már! De komolyan.
Lehet intézkedéseket hozni, és tényleg a jobbítás szándékával, de a hatásait "szakértő" szemmel kell vizsgálni, mert akkor derül ki, hogy az intézkedése jó-e? Ha nem az, de ahhoz mégis ragaszkodnak mindenáron a "tévedhetetlenek", és érzelmekre ható hamis szólamokkal azt zengik, hogy az "csodás", és megváltoztatni nem lehet, és hogy blablabla, na ez a demagógia...

Hol a polgári kormány, hol, hol?
(Egyébként plebejusnak mondják magukat, de nem azért, mert ők plebejusok... vagy úgy akarnak élni, hanem CSAK!)
Aki Én
@Csizmás Kond: 10:38 Tisztában vagyok a szó jelentésével. Ezért mondtam azt, amit mondtam a kijelentésedre.
Szociálisan érzékenynek. Olyannak, aki ha van miből, akkor elsősorban a nélkülözőket támogatja. Nyilvánvaló, hogy elsősorban olyanokat kell(ene) támogatni, akik anélkül nem érik meg a reggelt. Tudom ,hogy ez utópia és naivitás.
Ha előtted elesik egy fiatal sportoló, vagy egy idős, beteg ember, kihez szaladsz felsegíteni? Ha a pirosnál egy beteg hajléktalan, vagy egy jól öltözött öltönyös ember kéreget, kinek adsz ha már szándékodban áll adni?
mate03
@Csizmás Kond: Arra válaszolj hogy kik és miért gyújtották fel a várost?Na az a fajta csőcselék vagy te, és elv barátaid!
rugacs
Már megint ez a fránya nyelvtan...!! :-D
"Ha előtted elesik egy fiatal sportoló, vagy egy idős, beteg ember, kihez szaladsz felsegíteni? Ha a pirosnál egy beteg hajléktalan, vagy egy jól öltözött öltönyös ember kéreget, kinek adsz ha már szándékodban áll adni?"
A "vagy"-ok helyett ide "és" kell írni, mert ha már a ténymegállapítás esetén is vagy van, az azt jelenti, hogy vagy az lett rosszul, vagy a másik, tehát nem kell választani, hogy melyiket lássák el!
Ha viszont a kérdés arról szól, hogy ha két különböző ember lett rosszul, akkor melyikhez megy az ember ellátni, akkor a "vagy"-ot a kérdésben kell elhelyezni: a sportolót VAGY az öreget ...
Imádom, amikor magukat okosnak (mit okosnak, qrva magas iq-júnak!!) valló emberek ily ostobán fogalmaznak... :-DD
miazavalami
@Csizmás Kond: Hogyne! Jóval többet kapnak vissza, mert többet fogyasztanak...
Aki Én
@rugacs: 14:11 Miután utána olvastam, nekem is feltűnt ez az apró hiba, amitől a lényeg abszolút érthető. A suttyó suttyó marad, még ha okoskodik is. Ha nem érted a lényeget, akkor egy pöcs vagy. Ha csak kötözködni akarsz, akkor meg egy nagy pöcs. Ismerem a fajtádat te ostoba fajankó. Ha már kiemelkedni nem tudsz, megpróbálsz másokat lenyomni, így akarsz kitűnni. Rendszeresen javítasz ki másokat, persze okoskodva, nagy pofával. Ugyanakkor rengeteget hibázol ahhoz képest, hogy ezt lesed és hangsúlyozod másoknál. Ha már ilyen nagy a pofád, legalább lenne alapja. Marad a véleményem: Egy ostoba, nagyképű, erőszakos senki vagy és PONT!
De, hogy konkrét legyek, csak a mai butaságodból néhány:
jómódú hosszú ,,ú"!
A ,,többől gazdagodnak" is helytelen ebben az értelemben.
olyan sincs, hogy ,,sokszori", olyan van, hogy többszöri.
Ha gondolod keresek még...
rugacs
Pattanásosképű orrtúró suhancok használják ezt a nyelvezetet sértődöttségükben és mellőzöttségükben. Akit nem ért meg otthon anyuci és apuci, de a neten, ami elé szinte odanőtt a hájas, lottyadt ülepe, nagyfiúként adhatja elő magát. Itt valaki lehet, - szerinte. De, ha tudná, ez a szánalmas kis senkiházi, a kutya se veszi komolyan, itt sem. Ilyen infantilis dumától legfeljebb tini haverjai nem kapnak röhögő görcsöt. Persze én értem, a virtuális világában a qrva magas iq-nak nem feltétele a helyesírás és az anyanyelv alapszinten való ismerete. Sokkal inkább a nagy arc, az óriási önbizalom és főleg az obszcén szavak használata.
A normális emberek ugyan kiközösítik, de a söpredék között biztos helye van. :-D
kukac50
Azért jó megfogalmazták a tüntetésen fellépő szónokok, hogy mit szeretnének az emberek!
JAJMÁR
@rugacs: 23:42 Nyugi már, kutyus :) Mert mi az, hogy a "kutya se"? amikor itt reagálsz hosszan rá az aranyos kutyus avataroddal? Nekem sem tetszik az alpári és trágár hangnem - írás - ezért nem használom, másoknál pedig figyelmen kívül hagyom. Ez jó módszer, ajánlom neked is...

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.