Újabb gazdasági salátatörvényt erőltet át a parlamenten a kormány. A törvényjavaslat egyik legérdekesebb pontja az, amely arra kötelezi a fővárost, hogy a helyi adókból (elsősorban az iparűzési adóból) befolyó pénzt a tömegközlekedés finanszírozására fordítsa. Ez százmilliárdos tétel Budapest esetében.

A napi.hu szerint ez arra utalhat, hogy Budapest Tarlós István főpolgármester többszöri erőteljes sürgetése ellenére nem kap majd pénzt a kormánytól a tömegközlekedés veszteségeinek finanszírozására.

Igaz, hátra van még Orbán Viktor miniszterelnök és Tarlós István karácsony előtt egyeztetése, így az is elképzelhető, hogy csak kormányzati nyomásgyakorlással állunk szemben.

7 hozzászólásarrow_drop_down_circle

coni
Nekem úgy tűnik Tarlós nem még mindig nem érti mi tartja össze a családot amelyikkel örökbefogadtatta magát.
Ha csődbe megy a BKV még mindig ráfoghatja Demszkyre...
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
nemkati
@coni: Én a Tarlós helyében 200 %-kal megemelném a közlekedési tarifákat, és nyugodtan hátradőlnék. Megláthatnánk, mi fog történni egyszercsak.
papa.49
@nemkati: Nem rossz elképzelés, talán megint lenne ,,kukagyújtogatás,, mint volt 2006. ban???
nemkati
@papa.49: Bánomisén, csak legyen már valami!!!
verum
@coni: - ja, ami Orbánnak Gyurcsány, az Tarlósnak Demszky.
Csak az a baj, hogy bármi is legyen a pengeváltásuk eredménye, mi isszuk a levét. :-(
spu00
Valami nem stimmel Tarlósnál. Az elmúlt két évben a kormány kifizette Budapest 160 milliárdos Demszky féle adósságot, átvállalta a BKV 52 milliárdos adósságát is, valamint már ez évben 25 milliárdot fizetett a dec.-i rész kivételével a BKV fenntartása céljából.Önöket nem zavarja, hogy ezen pénzek is a nép pénze.Nem követelni, kérni kellene.Tarlóst jó polgármesternek tartom, de nem volna szabad ennyire túlbecsülni magát.Bp.-n kívül is élnek emberek.
nemkati
@spu00: "a BKV finanszírozására... a teljes összeg, 39 milliárd forint hiányzik. Ebből 24 milliárdot ír elő a költségvetési törvény, és ennek az összegnek már régen meg kellett volna érkeznie. ... 2006-2011-ig 36 milliárd forintról 80 milliárdra emelkedett a kormány által a BKV-nak nyújtott működési támogatás. Ez az összeg azonban 2011-től a felére csökkent"

magyarhirlap.hu/cikk/39199/Tarlos_Istvan_Meg_az_iden_biztosan_lesz_megallapodas_a_tomegkozlekedesrol

Engem pl. nem zavar, ha a kormány a nép pénzét a főváros közlekedésére (is) fordítja. Az viszont nagyon zavar, amikor a nép pénzét a saját zsebükbe tömik, vagy elszórják a kedvteléseikre.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.