Sebességcsökkentést rendeltek el a Batthyány tér és Margit híd közti alagútban hajszálrepedések miatt, a HÉV csak 10 km/h-s sebességgel döcöghet a szakaszon, de fölöttük a fonódó villamosoknak is lassítaniuk kell.

Aggasztó hajszálrepedések miatt 10 km/h-ra csökkentették a HÉV-szerelvények sebességét a Batthyány téri végállomás és a Margit híd közti alagútban – olvasható a Népszava cikkében. 

A lap értesülései szerint a fonódó villamoshálózat elindítása óta ráadásul újabb repedéseket tapasztaltak az alagútban, ezért a villamosoknak is csökkentenie kell a sebességét az adott szakaszon.

A HÉV-alagút födém feletti közlekedés feltételeit a Nemzeti Közlekedési Hatóság határozta meg számunkra, végzésük alapján 2016 szeptemberétől 25 km/h sebességkorlátozást vezettünk be az érintett szakaszon. A hatósági állásfoglalás szerint ezt a korlátozást mindaddig fenn kell tartani, amíg az alagútban tapasztalt hajszálrepedések terjedése műszakilag teljes mértékben megoldódik

- olvasható a BKV válaszában, amit a lapnak küldtek el. 

A Népszava cikke szerint a HÉV-alagutat a fonódó villamoshálózat építése előtt kellett volna megerősíteni, de erre nem volt külön pénz a beruházásban. Viszont a felszíni villamospálya építése közben az alagútban egyre nagyobb repedések keletkeztek, több helyen a mennyezetről betondarabok estek le, a HÉV-szerelvényeket vezetők közül  sokan életveszélyesnek látták a helyzetet.

Az alagutat kétszer is lezárták, hogy erősítsenek rajta, de mindeközben az addigi 20 km/h-s sebességet lecsökkentették 10 km/h-ra a műtárgyon belül. 

Maga az alagút 40 évvel ezelőtt épült, a cikk szerint a födémet és a falat tartó vasbeton gerendák korrodáltak, és a szigetelés is rossz: ha az áradó Duna vízszintje az alagút fölé emelkedik, akkor le kell zárni a szakaszt, mert beázik. Ilyenkor azért lehet az alagút fölött végig buszokat és kukásautókat (valamint egyéb nehéz gépjárműveket) látni, hogy leterheljék a födémszerkezetet, hogy az ár ne emelhesse meg.

(Címlapi kép: wikipedia CC BY-SA 4.0/Christo)

46 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Nessy
A jelenlegi Mekk mesterek nem gondolnak arra, hogy az építményeket, berendezéseket, járműveket 30 - 40 után karban kellene tartani, felújítani, kicserélni.
Egyébként is a " Bűnös város" számára nincs pénz, elég, ha az adóját elveszik és elnyeli a feneketlen költségvetés. Nem tetszik? Költözzön Felcsútra, a határon túlra, oszt jó napot!
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Clavigo
:) :) :) Fantasztikus :) :)DDD :) Taps-ovésön :)DD :) Na de majd ,ha Paks 2-nek nekiállnak...asszem ,,,,szem nem marad szárazon a Zországban.. :) :)DDDD :) :) Csak ne tudnának ennyire a "mestereink "...
Nessy
A jelenlegi Mekk mesterek nem gondolnak arra, hogy az építményeket, berendezéseket, járműveket 30 - 40 után karban kellene tartani, felújítani, kicserélni.
Egyébként is a " Bűnös város" számára nincs pénz, elég, ha az adóját elveszik és elnyeli a feneketlen költségvetés. Nem tetszik? Költözzön Felcsútra, a határon túlra, oszt jó napot!
Cefi
Igazi fidesz tákolmány. Megoldás: mint Déva váránál. Bebetonozni őket, meg az anyabaszó szavazóikat
Cefi
@Nessy: Ne bántsd Mekk mestert. Ő legalább egy dologhoz értett.
Qqberci
Kellett nekünk fonódó villamos... Három éve megerősítették a födémeket, így sikeredett? Hajrá TaplóPista! :-(...

(Egyébként a 17-es átterelése a Moszkva tér felé jól mutatja, hogy semmi szükség nem voolt a fonódóra.)
papa.49
Na most is látszik a KURVA NAGY HOZZÁÉRTÉSÜK!!!
Amihez hozzányúlnak az menten szarrá válik!!!
Nessy
@Qqberci: A "fonódó villamos" nem újkeletű. Az ötvenes évek közepéig Óbudáról, a 66-s villamos teljesen körbement a 6-s villamos vonalán, a 18-s villamos a János kórházig ment. Akkoriban váltották ki a villamosokat busszal.
Azért innen Óbudáról bizony egyszerűbb a Moszkva térre eljutni a 17-s villamossal.
A Batthányi teret meg a 60-s busz helyett ma már villamos kapcsolja Óbudához, és a 86-s buszt is a villamos váltotta ki.
Esetleg, ha hozzáértő statikusokat kértek volna fel a szakvéleményre, nem a listán szereplő havert. és ha a megerősítést nem pancserek csinálták volna dupla pénzért.
Cefi
Ja, és nefelejtsük el, hogy a megalomán zsírtörpe által megálmodott vizes vb miatt ott most konténer hegyek, daruk, nehézgépjárművek állnak, mozognak.
Eladott Ország
Orbán sehová nem vezető sínre tette az országot. Nem kell 10 év és együtt örülhetünk a kihasználatlan, gazzal benőtt stadionoknak, kisvasutaknak, fűtött gyepeknek, multifunkcionális sportlétesítményeknek, akadémiáknak, kazánházaknak. Kitörő örömünket legfeljebb az árnyékolja be majd, hogy egy gátlástalan, cinikus miniszterelnök saját hobbijának megannyi groteszk helyszínére elpocsékolt visszafordíthatatlan milliárdokat is a mi zsebünkből lopta ki. Hogy letegye egy sehova nem vezető ország vasúti síneit.
quadrocopter
Nyugi, majd Mészáros Mindenhez Értő Profi Alagút - és Híd és Hévmester megolgya...200 milliárdból, hogy a Gazdikának is maraggyon a hatvanpusztai trezorba!
Sámannus
"villamoshálózat építése előtt kellett volna megerősíteni, de erre nem volt külön pénz a beruházásban. " Most kezdtem sugárban hányni.
A stadionok országában ez egy marginális probléma.
Nessy
Egyáltalán nem tudnak ujabban födémet építeni.
Flórián téri aluljáró az egyik eklatáns példa. Évtizedekig semmi baj nem volt vele. Jó pár kis üzlet működött, soha nem ázott be. Jött az "átalakítás, felújítás", amikor CAF villamost vettek. Azóta az üzletek bezártak, egy nyári zápor, és jobban elázol, mint a szabad ég alatt. Leszakadó plafon a beázásoktól. Csináltak mozgólépcsőt, az meg "hun" származású. Hun megy, hun nem megy. A megálló szintén remekül beázik. Viszont nagyon szép avató beszédet mondott Tarlós István.
persze, megnyeri Mészáros, vagy valamelyik haver, aztán kiadja a legolcsóbb alvállalkozónak, aki vagy nem ért hozzá, vagy nincs meg a tárgyi és személyi feltétele a kivitelezéshez. Bár ő sem biztos, hogy lát pénzt a végén. A "fővállalkozó benyújt egy duplájára növelt számlát, amivel mindenki jól jár, kivéve aki dolgozott, meg a lakosság.
magyarbakancs
"Repedések vannak a HÉV-alagútban, már a fonódó villamost is lassítják fölötte"
A kormányon belül nincsenek repedések?
magyarbakancs
@Nessy: Apósom a metró építésen dolgozott 58-88 ig.
Keleti - Pályaudvar alapját kellett áttörni azt mondta 8 méter vastagvolt.
Akkor még nem lopták ki a anyagot az építkezésekből.
papa.49
@Sámannus: A szakértelem a fiúknál olyan ,,úri huncutság,,!!!
magyarbakancs
@papa.49: Jó munkához időkel a szarhoz meg még több"A szakértelem a fiúknál olyan ,,úri huncutság,,!!!"
wagabund
..."ha az áradó Duna vízszintje az alagút fölé emelkedik...-. .-.. Ilyenkor azért lehet az alagút fölött végig buszokat és kukásautókat (valamint egyéb nehéz gépjárműveket) látni, hogy leterheljék a födémszerkezetet, hogy az ár ne emelhesse meg."...

bravó!
papa.49
Most rákerestem a pacákra agrármérnök, és közgazdász, de NEM MÉRNÖK, akkor honnan tudja megállapítani mi a metró baja???
Sámannus
@magyarbakancs:"Repedések vannak a HÉV-alagútban, már a fonódó villamost is lassítják fölötte"
"A kormányon belül nincsenek repedések?"Az nem repedhet, mert a híg fos már csak olyan!
Perwool
@papa.49: Ne feledd! Mindig annak van igaza, aki az asztal fiókos oldalán ül!
Perwool
2002-2010 között hallgattuk, hogy "minden csak akarat kérdése" meg " a Fidesz mindenre tudja a megoldást" ..
Hát most lehetne bizonyítani, az akkor oly nagy pofával harsogott szakértelmet!
papa.49
@Perwool: Ebben igazad van de az asztalt rá is lehet borítani a mögötte ülőre!!!
Írod ,,akarat kérdése,, ebben is nagyon igazad van ugyanis NINCS AKARAT hogy Pesten valami rendesen meg legyen csinálva, csak az ilyen cigányos gányolásokat lehet látni!!!
wagabund
@Perwool: 12.11 nagy bölcsesség! és igaz...
(politikus mondta a minap, hogy mindig annak van igaza, aki előbb hazudik...)ez se rossz.
Perwool
@wagabund: Politikus!
Mikor mond egy politikus igazat?
-Mikor egy másik politikust vádol hazugsággal.
Perwool
@papa.49: Aha! A borzasztó az, hogy ezek fognak építeni egy atomerőművet!
Cicamama55
Szörnyű, hogy minden napi híradás, a budapesti tömegközlekedés hibáival van tele! Addig, míg valami hatalmas katasztrófa be nem következik, nem kellene-e a biztonsági feltételeket megteremteni?!! Lassan már, még robbantani sem kell ahhoz, hogy százak, ezrek sebesüljenek haljanak meg!
Csizmás Kond
...repedezik az alagút, rémiszt a népszava és okoskodnak a hozzászólók...
papa.49
@Perwool: Egy nagy előnye azért lesz a dolognak, az itt pofázó románok elhúzzák a belüket innen biztonságosabb vidékre)))))))))))))))
Cefi
@Qqberci: 08.08 Mennyi ment el a "fonódóra"? És mi a fonódó? Pontosan egy megállónyi villamossín lefektetése. Oszt'jónapot.
Eladott Ország
@Cefi: A Széll Kálmán téri felújítás az elmúlt másfél évben nagyon sok budapestinek okozott közlekedési nehézségeket, és az ezzel összefüggő projekt, a budai fonódó villamos építése ("A Budai fonódó villamosközlekedés megteremtése Széll Kálmán téri ág (Budai észak-déli villamos kapcsolat kialakítása") is rendszeresen felbukkant a késedelmes állami projektek uniós feketelistáján is. A budai fonódó villamos beruházás ezen szakasza 11,3 milliárd forintnyi megítélt támogatást jelentett.
És mi a fonódó? Ezen a szakaszon gyorsabb a bicikli , mint a villamos.
Cefi
@Eladott Ország: A fonódó az az 1 megállóny sín, ami összeköti a Magit hidat a Batthány térrel.
Qqberci
@Csizmás Kond: Egyszerűsítsük a dolgot: Gyurcsány a hibás!!! Ja, hogy nem Ő csinálta? Nem számít...
Csizmás Kond
@Qqberci: ... gyurcsányról akarsz beszélni...?
Cefi
@Csizmás Kond: Te faszkalap! Nem bukarest, hanem Budapest. Otthonra irogass szavazatért-magyar csizmánondó.
kokopelli
@Cefi: ..egy kommentjében azt a szólást hasznáta a csizmás búvár, hogy "mifele" a
"mifelénk" helyett A seregben anno volt két "egybites" szabolcsi honvéd,
akik olyanokat mondtak,hogy "kajonifele" vagy "pijánifele" a kajálni-és a pi-
jálnmenni helyett! Jó helyen kutakodsz,mert ez a gumicsizmás a román részen
rekedt a határ egykori meghúzásánál! A csizmát meg a katasztrófaminiszter-
nek köszönheti,mert az utolsó árvíznál a "vízfejűek" mind gumicsizmát kaptak
a határon túl is!..ingyenbe,mert lényeg a fideszes sötétség!..."ingyenbe"..! :=))
,
herczeg0210
Egyszer csak zutty és beköszön a fonódó az alagútba. "Oszt jó napot"! Mert ezek amihez eddig nyúltak hét év alatt, vagy nem, az mind szarrá lett...
Csizmás Kond
@Cefi: ..cifra...én nem a rácsosablakból nézem Budapestet...szóval pofa be vagy jön a gumiszoba !
Csizmás Kond
@kokopelli: ...kukapellus...persze idézni nem tudsz...de helytelenül írni azt igen. Ha már kritizálsz legalább olvass vissza nem hibáztál-e szartakaró!
Csizmás Kond
@Cefi: nincs is tévém kiscifra...és a link...ilyent már minden kölök tud mit akartál ezzel elkérkedni ?
Cefi
@Csizmás Kond: Látom nem fogtad fel, így tehát leírom. Lassan, hogy te is értsd: szarba sem veszlek.
Csizmás Kond
@Cefi: ...de folyton kikezdesz velem, kóstolgatsz...tehát eszed a szart.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.