Az északi szakasz felújítása miatt pótlóbuszok járnak mától a 3-as metró vonalán, a munkálatok várhatóan 2018 végéig tartanak.

A szerelvények helyett a következő egy évben munkanapokon 20.30-ig a Lehel tér és Újpest-központ között, esténként és szombat-vasárnap pedig a teljes vonalon pótlóbuszok közlekednek. A térségben a fennakadások elkerülésére pótlóvillamosokat indítanak, megerősítették a térség kötöttpályás közlekedését és közlekedési lámpákat hangoltak át.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) tájékoztatása szerint ennek ellenére előfordulhatnak majd fennakadások a közösségi és az egyéni közlekedésben is, az utazási idő lényegesen hosszabb lehet a megszokottnál.

A Váci úton például a háromból irányonként egy-egy sávot buszsávnak jelöltek ki, ezért a reggeli és a délutáni csúcsforgalomban torlódásokra kell számítani.

A BKV a metrópótlásra 59 csuklós autóbuszt állít forgalomba, de az esti és a hétvégi teljes vonalas pótlás idején a pótlóbuszok száma megközelíti a 80-at. A buszok átlagosan 45 másodpercenként indulnak.

Mától indul a pótlóbuszok kora az M3-as vonalán

(Fotó: Pixabay, CC0)

Metrópótló villamosként a 12-es 12M jelzéssel a Lehel térig meghosszabbított vonalon közlekedik, a 14-es pedig 14M jelzéssel sűrűbben és hétvégén is nagyobb befogadóképességű szerelvényekkel jár. Gyakrabban indítják az 5-ös és a 7E autóbuszt, a 20E és a 30-as járatcsalád tagjait, a 34-es és a 106-os busz vonalát pedig a Lehel térig meghosszabbították.

Azt ajánlják, hogy a belvárost az utasok a III. kerületből a 19-es és a 41-es villamossal a fonódó villamoshálózaton, illetve a H5-ös (szentendrei) HÉV-vel közelítsék meg.

A naponta félmillió utast szállító 3-as metróvonal felújítása több ütemben zajlik és várhatóan három évig tart. A középső (Lehel tér-Nagyvárad tér) és a déli (Nagyvárad tér-Kőbánya-Kispest) szakasz felújításának indulásáról még nem született döntés.

3 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Lepényleső
Nem volt egyszerűbb a villamosközlekedés?
Zeta
Mától oldja meg mindenki, ahogy tudja.
hemami
Hát, volt szerencsém kipróbálni ezt az új rendszert. Sajnos, korábban nem sikerült kijutni a temetőbe, sok szervezés árán megbeszéltük lányommal, hogy 13 órára odamegyek a kispesti kispiacra és utána együtt megyünk ki az Új Köztemetőbe. Elindultam Újpestről 11, 30- kor, azt gondoltam, hogy villamossal elmegyek a Lehel- térig és onnan tovább metróval a Határ- útig. A Lehel téren derült ki, hogy egyáltalán nem jár Metró a hétvégeken. Tehát ott szálltam fel a Metró pótló autóbuszra, holott , ha tudtam volna, már Újpesten arra szállhattam volna. A buszon a megállókat egyáltalán nem mondták be, utólag vettem észre, hogy táblán kiírták, de én háttal a táblának tudtam csak leülni, így egész úton azért izgultam, hogy nehogy lekéssem a leszállást a megfelelő helyen. A Határ útnál a busz elvitt egy teljesen ismeretlen megállóhoz, ahonnan nagy bolyongások árán tudtam csak odamenni a 194-es busz korábban általam ismert megállójához, ahol kiderült, hogy már jó ideje máshol van a megállója. Egy szó, mint száz, fél tizenkettőkor indultam és kb. 14 órakor érkeztem meg a wekerlei kispiacra teljesen összetörten, kimerülten. Úristen, hát belegondolni is szörnyű, hogy ez még évekig így lesz, a végét talán már meg sem érem, mivel már 82 éves vagyok. Ugyanakkor nemsokára mennem kell kontrollra az Onkológiai Intézetbe, ahová eddig Metróval jártam. Pillanatnyilag azt sem tudom, hogy hogyan fogok eljutni oda. Már előre rettegek az utazástól.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!

Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.