A Tanítanék mozgalom kiáltványban tiltakozik a lebutított, NER-rendszerre épített tanárképzés ellen – írja a hvg.hu. 

„A te gyerekedet ki fogja tanítani?” – Civil szervezetek kampányolnak a NER-kompatibilis tanárképzés ellen
Fotó: MTI/Balogh Zoltán

A Köznevelés-stratégiai Kerekasztal legutóbbi ülésén derült ki, hogy a kormány úgy nyúlna bele a pedagógusképzés tartalmi szabályozásába, hogy a NAT-on és a kerettanterven túlmutató tartalmak csak nagyon indokolt esetben maradhatnak a képzési tervben. Emellett a továbbiakban a cél az lesz, hogy a tanárok a középszintű érettségire legyenek képesek felkészíteni tanítványaikat – írja a hvg.hu.

A terv ellen Pilz Olivér, a 2016-os „kockásinges tüntetés” egyik arca, a Tanítanék mozgalom egyik alapítója alírásával tett közzé több civil szervezet egy kiáltványt.

Azt az ellentmondást, hogy egyetemre bekerülni két éve – épp e kormány újítása értelmében – már csak emelt szintű érettségivel lehet, úgy próbálják feloldani, hogy az emelt szintű érettségire felkészítő tanároknak egy plusz egyéves, nem nappali rendszerű képzésen kell majd részt venniük. Ezzel viszont a kormány is belátja, hogy a pedagógus életpályának nevezett kreálmánya megbukott, hiszen nem elég a gyakornok, pedagógus I, pedagógus II, mesterpedagógus… minősítés, ezután szükség lesz A és B kategóriás tanárokra is – tovább szalámizva a pedagógustársadalmat, súlyosbítva a szakma presztízsének további amortizációját

– írják a dokumentumban. Plitz szerint a képzési követelmény átszabása nem más, mint „az illiberális „kultúrharc” része!” Azt is hozzáteszi, hogy az intézkedés mindenképpen a minőség rovására fog menni, de még így sem biztos, hogy több tanár fog kikerülni a rendszerből. A pályakezdők garantált bérminimumot alig elérő fizetése, a munkakörülmények és a pálya nehézsége miatt így sem fog tömegeket motiválni.

Nem győzzük elégszer hangsúlyozni, hogy az oktatásban tervezett bármely változtatás – és különösen az oktatási módszerek megváltoztatása – lehetetlen a tanárok és oktatók tömeges támogatása, együttműködése nélkül. Ezek hiányában az oktatási reformok nem érhetnek el áttörést. Hogy a pedagógusképzést és a tudósképzést az esetek többségében nem célszerű együtt végezni, abban egyetértünk, de hogy a tartalom legfőbb szabályzója a NAT legyen, elutasítjuk

– írja Pilz, aki megfogalmaz néhány kérdést is az új „ötlettel” kapcsolatban:

„Mi lesz ha egyszer (valamikor) változik a NAT, akkor az „ezen képzett” pedagógusok mehetnek a kukába, újra vissza kell állniuk a startvonalra, mint már egyszer ez megtörtént velük az „életpálya-modell” bevezetésekor?

És mi lesz, ha egy „B kategóriás” tanártól a tanuló olyat merészel kérdezni, ami nincs benne a NAT-kompatibilis tankönyvében?”

A közlemény két átalánosabb kérdéssel zárul:

„Merre megyünk, Magyarország?...

A te gyerekedet ki fogja tanítani???”

Forrás: hvg.hu
Fotó: MTI/Balogh Zoltán

3 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Qqberci
Rákosi idejében a pszichológia és a kibernetika is tiltott kapitalista áltudománynak számított. Előre a mátyási úton!...
ómió
Eszerint ők a nihilista-kompatibilis "liberális vonulat" promóterei!
namihami
A már kialakult NER-földbárói kasztnak az is elég lesz, ha a ''jövő értelmiségei"" a bérlistára három, a választásokra egy keresztet tudnak rajzolni.
Ha gondolkodni tud, akkor amég elkezd kérdezni. Annak pedig nem lesz jó vége. Jöhetnek a cse..., bocs a pintérek, a TEK-kel karöltve, rendet csinálni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.