A belföldi fuvarozásnál még nincs gond, de a nemzetközi téren már állni kényszerül az kamionok egy része – számol be róla az infostart.

Akadozik a fuvarozás – elképesztő munkaerőhiány a szektorban

Magyarországon is igen jelentős, a nagy és közepes vállalkozások esetében körülbelül 8-10 százalékos a tehergépjármű sofőrök hiánya a nemzetközi áruszállításban. Mindezt súlyosbítja, hogy egyre több dolgozó távozik külföldre, főleg Nagy-Britanniába – mondta a Teherfuvarozók Európai Szakszervezete elnöke a napi.hu összeállítása szerint. A hiányzó embereket sem itthonról, sem külföldről nem tudják jelenleg pótolni. A munkáltatói szervezeteknél egyelőre csak a jövő szempontjából látják fenyegetőnek a helyzetet, és kormányzati beavatkozást sürgetnek a szakképzés megerősítése, a munkakör vonzóvá tétele kapcsán.

Már látszik, hogy a tehergépkocsi vezetők hiánya előbb-utóbb óriási problémát fog okozni hazánkban is, de úgy tűnik, amíg az áruellátásban nincs komoly fennakadás, addig ez nem üti meg a kormányzat ingerküszöbét

– magyarázta a lapnak Székely Sándor, a Teherfuvarozók Európai Szakszervezetének elnöke. Becslése szerint a vállalati flottákban átlagosan a járművek 7-8 százaléka rendszeresen áll, amely nem utolsósorban a nyereségességet is csökkenti, hiszen jellemzően lízingelt kamionokat alkalmaznak.

A belföldi fuvarozásban még nem jelentkezett a munkaerőhiány.

A szakmában folyamatos az elvándorlás Nyugat-Európa irányába, jelenleg az Egyesült Királyságba távozik a legtöbb járművezető, hiszen ott már százezres nagyságrendű a sofőrhiány és ellátási problémákkal kell megküzdeni.

A magyar vállalkozásoknak kiváltképp nehéz versenyképesnek lenniük a nemzetközi áruszállításban: egyrészt azért mert

a fizetések még mindig körülbelül 50 százalékkal elmaradnak a nyugat-európaiaktól, másrészt a sofőröket általában minimálbérre jelentik be a munkáltatók,

így a bér nem képez elegendő nyugdíjalapot. De a munkakörülményekre is sok panaszuk lehet a sofőröknek.

Átmenetileg ugyan könnyítést jelentett, hogy a pandémia során a különjárati buszközlekedés területéről sokan átvándoroltak a nemzetközi áruszállításba, de amennyiben a turizmus fokozatosan magára talál, úgy a dolgozók várhatóan visszavándorolnak a buszos cégekhez.

Forrás: Infostart 
Címlapkép: Pixabay

5 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Eladott Ország
"Hajrá Magyarország! Hajrá Dolgos magyarok! Dolgosjózsi azzal nincs tisztában, hogy akkor ő most szegény szabad vagy szabad szegény, csak azt tudja, minálunk nincs idegen gyarmatosító, mi a saját, jól kialakított, összkomfortos gyarmatunkban élünk. Egy Orbán nevű fickó vonta uralma alá az országot. Hivatalosan rabszolgaság már nincs a világon, az megszűnt még 2007-ben, utolsóként Mauritániában. Ezt sem hiszi el Dolgosjózsi, mert olvasta valahol, hogy körülbelül negyvenmillióan élnek még kiszolgáltatottan, emberi jogaikat vesztve, állati sorban. Mivel nekünk Magyarország az első, ragaszkodunk a szép hagyományokhoz, ezért újra bevezetik a rabszolgaságot, csak most úgy hívják, hogy modern kori."
kolozsvaros.com/2018/11/24/hajra-magyarorszag-hajra-dolgos-magyarok/
Eladott Ország
"Hajrá Magyarország! Hajrá Dolgos magyarok! Dolgosjózsi azzal nincs tisztában, hogy akkor ő most szegény szabad vagy szabad szegény, csak azt tudja, minálunk nincs idegen gyarmatosító, mi a saját, jól kialakított, összkomfortos gyarmatunkban élünk. Egy Orbán nevű fickó vonta uralma alá az országot. Hivatalosan rabszolgaság már nincs a világon, az megszűnt még 2007-ben, utolsóként Mauritániában. Ezt sem hiszi el Dolgosjózsi, mert olvasta valahol, hogy körülbelül negyvenmillióan élnek még kiszolgáltatottan, emberi jogaikat vesztve, állati sorban. Mivel nekünk Magyarország az első, ragaszkodunk a szép hagyományokhoz, ezért újra bevezetik a rabszolgaságot, csak most úgy hívják, hogy modern kori."
kolozsvaros.com/2018/11/24/hajra-magyarorszag-hajra-dolgos-magyarok/
magyar1
A vasúti szállítást már el is felejtették? Azt is lehetne gyorsabbá tenni, vagy volt amikor a kamionokat szállították vasúton, talán az olcsóbb és környezetkímélőbb volt.
Eladott Ország
@magyar1: ma, 19:45 ♦ A vasút valóban környezetkímélőbb lenne, de ott sincs munkaerő, az állami szektorban meg különösen nincs, megy úgy általában sehol. Nem véletlenül vezette be az állampárt a rabszolgatörvényt, előtte pedig a szakszervezetek ( gyülekezési törvény) szétverését.
magyar1
@Eladott Ország: De sok fiatal miért van állás nélkül és az öregeket akarják munkára bírni?
ómió
Bezzeg a Böszmeérában még 12,5%-ból lehetett "mazsolázni"!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.