Az Ipsos 30 országban végzett felmérést, amelyből az derül ki, hogy világszerte megérzik az emberek az egyre növekvő inflációt – írja a napi.hu.
Fotó: Pixabay
A fogyasztók kétharmada úgy érzékeli, hogy több pénzt ad ki élelmiszerekre, italokra, a közlekedésre és a közüzemi számláikra is.
A többség úgy véli, hat hónappal ezelőtt nem kellett ennyire mélyen zsebbe nyúlni:
a válaszadók fele szerint a lakhatás, az egészségügyi ellátás, a ruházat és a szórakozás egyéb költségei is emelkedtek és ugyanekkora azoknak az aránya, akik úgy látják, hogy a következő 3 hónapban további áremelkedések jönnek.
A magyarok 66 százaléka érzi úgy, hogy megnövekedtek a kiadásai és fél év alatt nagyot nőttek az árak.
Régiónkban Románia és Lengyelország előzi meg hazánkat, előbbi esetében a válaszadók 67 százaléka, utóbbinál 73 százaléka vette észre a drágulást.
A magyarok kevesebb mint fele (45 százalék) látja úgy, hogy a következő három hónapban további árnövekedés következik, míg a Romániában élők 62 százaléka és a Lengyelországi válaszadók 49 százaléka véli, hogy folytatódik a negatív tendencia.
A magyarok 52 százaléka úgy véli, a benzinár, a parkolás nagymértékben drágult, 45 százalék szerint ez az élelmiszerekre mondható el. A rezsiárak nagymértékű emelkedését a válaszadók elenyésző, mindössze 16 százaléka érzékelte.
Az előrejelzés szerint a feldolgozatlan élelmiszereknél 6,5, a feldolgozottaknál pedig 7,1 százalékos áremelkedés várható. Összességében pedig az élelmiszer-infláció majdnem 7 százalékos lehet 2022-ben.
Idén novemberben az élelmiszerek 6 százalékkal voltak drágábbak, mint egy évvel korábban. Ugyanakkor egyes élelmiszereknél kiugró áremelkedés volt:
Az étolajé 26,9,
a liszt 20,2,
a margarin 19,5,
a kenyéré 12,1 százalékkal drágult.
További részletek itt olvashatóak.
Forrás: napi.hu
Címlapkép: Pixabay
3 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Új hozzászólás