Egy összetett projekt költségei egyáltalán nem a kilométerek számától függenek, sokkal inkább meghatározó a nyomvonal kialakítása, a hidak, alagutak, műtárgyak és a csomópontok száma – mondta a Magyar Építőknek Zsilák-Makra András, a Dömper Kft. M85-ös építését felügyelő projektvezetője a még csak tervezett északi M0-s szakasszal kapcsolatban.
Fotó: pixabay.com, illusztráció
A szakértő szerint megtévesztőek a sajtóban megjelent számítások, amelyek kilométeráron próbálják meg más projektekhez hasonlítani a brutálisan drágának tűnő északi M0-s szakasz költségvetését, a technikai paraméterek ugyanis különbözőek.
Az M0-s északi, 10-es és 11-es utakat összekötő szakaszára tavaly májusban írtak ki közbeszerzést, amire azonban csak egy ajánlat érkezett, ráadásul az is érvénytelennek bizonyult.
A projekthez kapcsolódó, Bicskéből Esztergomba vezető M100-asra viszont már hirdettek nyertest: a gyorsforgalmi út egy olcsóbb részét a Strabag vitte el, a drágábbat a mostanában közbeszerzésekben jeleskedő Dömper Kft. vezette konzorcium.
Forrás: telex.hu
Címlapkép: pixabay.com
8 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Mi mást mondana? A pénz (egy részét) ők kapják! És ugyebár: ""Minden cigány...!""
Annyira nem hülye, hogy a saját és a család zsebe ellen (merjen) beszéljen.
.
----- Hiába ért véget, tovább égeti a közpénzeket az Orbán-Simicska háború
g7.hu/kozelet/20190320/hiaba-ert-veget-tovabb-egeti-a-kozpenzeket-az-orban-simicska-haboru/
((((…..)))) A Simicska-Orbán háború legdrágább áldozata
.
Az M4-esnek ugyanis nagyjából ez volt az a szakasza, ami áldozatul esett a Simicska-Orbán háborúnak. Az Abony és Fegyvernek közötti 28 kilométerre az első tendert még akkor írták ki, amikor a kormányfő és az egykori Fidesz-pénztárnok jó kapcsolatot ápoltak. A három részre bontott beruházáson 2013-ban egy rakat építőipari cég osztozott: nyertek munkát a nagy nemzetközi építők, mint a Strabag, a Colas vagy éppen a Swietelsky, de a legzsírosabb falat, a híd építése Simicska Lajos Közgépének jutott. Ez a tender második része volt, és az akkori állapot szerint a Közgép és a vele együtt dolgozó A-Híd 32,6 milliárdért építette volna meg a rájuk jutó mindössze 2,3 kilométeres szakaszt.”””” (((…))))
--------------------
.
Aki/knek ilyen barátai vannak, nincs szükségük ellenségre!
.
Punktum!
Új hozzászólás