"A sas nem kapkod a légy után, 600 lóerős autó nem kerget 200 lóerős autókat."
Giltner leszögezte: a versenyzés zárt versenypályára való. Forrás: RTL
Ezt szerdán reggel mondta Giltner Attila, a Magyar Gyorsulási Szövetség elnökhelyettese, a gymkhana szakág hazai képviselője a Reggeliben. Szerinte a hibázó sofőr akár 200-zal is mehetett.
Semmilyen autósport nem állja meg a helyét közúton, ennek zárt pályán van a helye, utalt Giltner a szombati, halálos Árpád-hídi balesetre. Kiderült: Giltner ismeri a gázoló Mercedes tulajdonosát is.
Egyes (szupersport) autómárkák Nyugaton már vezetéstechnikai tréning után adják át az autókat – tette hozzá Giltner, aki szerint lehetne egy olyan kezdeményezés, hogy bizonyos lóerő felett vezetéstechnikai tréninget kapjanak a sofőrök.
Giltner Attila közvetetten ismeri az Árpád hídi balesetben megsérült Mercedes vezetőjét is, aki szerinte sok gyorsulási és pályaversenyre járt, így nem volt gyakorlatlan sofőr.
Aki igazán professzionális, az közúton nem nyomja, lassan közlekedni sokkal elegánsabb – mondta Giltner. Szerinte a baleset vagy technikai probléma, vagy útprobléma, vagy valami más történhetett, ami miatt a sofőr elveszítette az irányítást a 600 lóerős autó felett.
Persze van egyszerűbb megfejtés is: a rendőrség szerint az AMG tuningcég által „felpiszkált” Mercedes óránkénti 130-150 kilométeres sebességgel csapódott a 26 éves kerékpárosnak, mielőtt több száz métert csúszott volna tovább a hídon.
13 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Nincs mentség!
csak ennyi
barátilag
J.L.
Én ezt pártolom! Csak legyen a tréning aknamezőn, zárótűz alatt!
Ha jol tudom az Arpad hidon a megengedett legnagyobb sebesseg 70 km/h. Nincs az a technikai problema vagy uthiba, ami ilyen magnitudoju balesethez vezetne. Egyértelmű a gyorshajtas okozta a tragediat, en meg azt is neznem nem volt e belove a merci soforje.
És a 200 lóerős autó (és vezetője) nem szakítja az elméletileg védett sávban szabályosan haladó biciklis mindkét lábát!
hogy az algopyrint ma sem vette, be
Spórolok vele...
csak ennyi
barátilag
J.L.
Új hozzászólás