Az augusztus elsejével bezárt tíz vasúti mellékvonal után a MÁV és az Építési és Közlekedési Minisztérium újabb hét szárnyvonalon szüntetné meg a személyszállítást.

Az újabb vasúti szárnyvonalbezárás ellehetetleníti az iskolába és a munkába járást

Az érintett polgármesterek reménykednek. Forrás: Pixabay

Ehelyett buszokkal pótolnák a vasutat – a Közlekedő Tömeg (KT) információja szerint.

Azt írták, hogy az Esztergom-Komárom, a Nyíregyháza-Mátészalka-Zajta, a Nyíregyháza-Tiszalök, az Eger-Szilvásvárad, a Szentes-Orosháza, és a Kiskunfélegyháza-Lakitelek vonalak mellett Kaposvár és Siófok között szűnne meg a személyszállítás. Utóbbi szakasz a somogyi megyeszékhelyt köti össze a Balaton legnagyobb városával, végig kanyarogva a zsáktelepüléses Külső-Somogyon. A vonatok 3-3,5 óra alatt teszik meg a 100 kilométert, de a kistelepülésekről még mindig a vasút a legegyszerűbb és leggyorsabb módja elérni valamelyik városba.Kisbárapátiból például dolgozni leginkább Tabra ingáznak, a középiskolások pedig Kaposvárra.

Vonat nélkül nem működne a falu – állítja Keszegné Csordás Krisztina, az alig 400 lakosú Kisbárapáti polgármestere a Népszavának. A menetrend remek, igazodik a munka- és iskolakezdéshez. A buszközlekedés nem ideális, a faluba csak kevés járat jön be, jellemzően a Kaposvár-Szántód út elágazásánál állnak meg a járatok, 8 kilométerre. 

Makai Sándor, a bő négyszáz lelkes Somodor polgármestere rákérdezett a MÁV-nál és a minisztériumban is, ahol azt mondták neki, nem tervezik a személyforgalom megszüntetését a vonalon. – Teljesen logikátlan lenne – magyarázta –, több felújítást is végeztek a szakaszon, a mernyei állomást és az somogyaszalói peront szeptember elején adják majd át. Ha be akarnák zárni a vonalat, minek öltek volna bele pénzt?

Az augusztus elején bezárt tíz vasúti vonalon pedig előfordultak hasonló felújítások: egy nappal a bezárása előtt adták át például a felújított Nógrádszakál-Ipolytarnóc szakaszt, míg a csengeri állomás rekonstrukciója be sem fejeződött, mire megszűnt a személyforgalom.

Igyekszünk komolyan venni Lázár János miniszter úr szavait, miszerint a vasúti mellékvonalak augusztus 1-i bezárása egyfajta tesztüzem, decemberig tart, és utána mérleget vonnak, s úgy döntenek a továbbiakról. A Balassagyarmat és Ipolytarnóc közötti szakasz működtetésére több érvünk is van, például az, hogy a pálya egyik felén jelenleg is folyik teherszállítás, illetve, hogy nemcsak mi, de a határ túloldalán a szlovákok is szeretnék beindítani a személyszállítást

– mondta Csach Gábor, Balassagyarmat fideszes polgármestere.

Mivel Balassagyarmat történelmi vasúti csomópont, mi több, az 1919-es itteni felkelés, a Civitas Fortissima célja is részben a vasút visszavétele volt a várost elfoglaló csehszlovák erőktől, így az itteni polgárok az átlagosnál jobban kötődnek ehhez a közlekedési eszközhöz.

Még akkor is így van ez, ha az utóbbi időben lassúbbá és kényelmetlenebbé vált ez az utazási forma, ennek azonban szerinte részben az is az oka, hogy a MÁV és a közlekedésért felelős minisztériumok körül az utóbbi évtizedekben megfordult "szakemberek" sincsenek épp a helyzetük magaslatán, legalábbis nem vasútpártiak.

Nem született döntés arról, hogy „további mellékvonalakon kerülne sor közlekedési mód váltásra”, válaszolta a Népszavának az Építési és Közlekedési Minisztérium.

Szerintük augusztus elsejével nem mellékvonal bezárás történt, hanem közlekedési mód váltás, s egyetlen vonalon sem szűnt meg a személyforgalom, vonatok helyett buszokkal szállítják az utasokat. A tárca szerint nem egyes vonalak vagy vonalcsoportok, hanem a regionális vonalhálózat egészét illetően vizsgálják, hogyan lehet a leginkább üzembiztos, kiszámítható és fenntartható közlekedést biztosítani az utazóknak, ennek része a hónap elejétől 10 mellékvonalon érvényes közlekedési mód váltás is.

Forrás: Népszava
Fotó: Pixabay

14 hozzászólásarrow_drop_down_circle

lusta
Miután ellopták a tömegközlekedésre szánt uniós pénzt, így nem maradt semmi sem a jelenlegiek működtetésére.
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
verőce21
@lusta: Sajnos, nem ismerem ezt a Boroszlói részt, de biztosan forgalmas vonal amit írsz...!
Igazi hegyvidéki kirándulóvonat...! Swidnica amúgy is történelmi levegőjű hely...! :)
lusta
@verőce21: A lényeg, ami miatt bezárták, nem volt forgalmas és irtó lassú volt. Én még annó ezen a vonalon az NDK-s emeletes vonaton ülve zötyögtem Sobótkára, mert onnan indul a hegyi turista út a Ślężara.
verőce21
@lusta: Pedig ez egy olyan vonal, mint itt az Eger-Szilvásvárad...! Persze a megfelelő 4-szeres léptékben minden...!
A lengyelek közel ennyiszer voltak fejlettebbek mindig, mint mi...! :)
namihami
Csak azért ennyi, mert a Fidesz a megszüntetett vonalak újranyitásával kampányolt!
Hááát Viktor, más az igéret és más az annak betartása! Ugye!?!?!?!
Aki Én
@verőce21: nem fenntartható, mert a kedvenceid ellopják a pénzt és a románoknak vesznak buszokat.
ómió
Akkor, lesz miért nem oskolába meg melóba járnotok, efftársak!?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.