A volt közlekedési államtitkár, Vitézy Dávid a Klubrádió Esti gyorsában elmondta, aki azért kritizálja, mert hosszú távú terveket dolgoztak ki, „az semmit nem ért a vasútból".

Vitézy Dávid szerint zagyva butaságot beszél Lázár János helyettese Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt

Nincs jó időszaka a magyar vasúttársaságnak: nemrég kiderült, hogy bezárnak több regionális mellékvonalat. Az már csütörtöki hír, hogy a székesfehérvári vasútállomáson elromlott a biztosítóberendezés, órás késések, vonatpótló buszok voltak. A Győr-Hegyeshalom fővonalon a sebességkorlátozás kiütötte a biztosítékot Lázár János építési és közlekedési miniszternél, aki kirúgott, illetve nyugdíjba küldött két MÁV-vezetőt. Majd Lázár és Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár bonyolódott vitába, amelybe beszállt a miniszter helyettese, Csepreghy Nándor is, aki élesen és személyes szavakkal szólt vissza Vitézynek.

Vitézy Dávid az Esti gyorsban kijelentette: kétféle válság van a MÁV-nál. Egyrészről a '60-as évek vége óta a vasúttól a közút felé fordult a közlekedéspolitika, a vasutat a múlt részének tekintették évtizedekig. Aztán a környezetvédelmi szempontok megjelenésével, az utak bedugulásával, a klímaváltozás hatásainak felismerésével átértékelődött a vasút szerepe, reneszánszát éli. Ez Japánban elindult már a '70-es évektől, míg Európában a 21. század elején.

Ahhoz, hogy a magyar vasutat az európai legjobb gyakorlatok felé közelebb vigyék, sok ezer milliárd forint beruházásra van szükség

– jelentette ki Vitézy Dávid.

Az a vád is érte Vitézyt Csepreghy Nándor miniszterhelyettes részéről, hogy csak a tervezéssel foglalkozott, amire rengeteg pénzt költöttek, és nem javították a pályákat, például az 1-es vonal is ezért ment tönkre. Ezt „zagyva butaságnak” nevezte az adásban.

Közölte: a BFK-nál sok vasúti beruházás előkészítését kezdték meg európai uniós forrásból, amit nem lehet karbantartásra fordítani, ezeket a pénzeket az EU azért adja, hogy az európai vasúti hálózaton hosszabb tehervonatok tudjanak járni, sűrűbben közlekedjenek a személyvonatok, nagyobb sebességű pályák jöjjenek létre. Ezzel együtt „amit lehetett, használtak felújításra”, mondta, említve a székesfehérvári, a pusztaszabolcsi és a balatoni vonal megújítását.

Hangsúlyozta:

aki azért kritizálja, mert nagy terveket dolgoztak ki, „az semmit nem ért a vasútból”.

További részletek itt olvashatóak.

Forrás: Klubrádió

5 hozzászólásarrow_drop_down_circle

csak úgy....
@Péter2: oszt 0rbán miniszterei közül ki érti a dolgát?
Péter2
Vitézy ért a dolgokhoz Lázár meg semmit !
csak úgy....
@Péter2: oszt 0rbán miniszterei közül ki érti a dolgát?
Nessy
@sgl: Ha értene hozzá, nem lehetne miniszter, illetve magasabb beosztásban dolgozó kormányzati tisztviselő! A szakértelem bolsevik huncutság! Ezért fideszes vezetők kinevezése esetében kizáró ok !
justhpeter
Ha Vitézy holnap megáll a fejlődésben Lázár minisztériuma életük végéig nem fogják a vasút nevű tantárgyból utolérni. Tulajdonképpen Lázárék ma még a csihuhu-nál sem tartanak. A vasútnál a bégetésből letett vizsga nem elég.
ómió
Szóval, "csak" a temérdek "suska" kéne rá, amit meg a kurruptbolsi Brüsszel ellopott!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.

További ajánlatok