A volt közlekedési államtitkár, Vitézy Dávid a Klubrádió Esti gyorsában elmondta, aki azért kritizálja, mert hosszú távú terveket dolgoztak ki, „az semmit nem ért a vasútból".
Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt
Nincs jó időszaka a magyar vasúttársaságnak: nemrég kiderült, hogy bezárnak több regionális mellékvonalat. Az már csütörtöki hír, hogy a székesfehérvári vasútállomáson elromlott a biztosítóberendezés, órás késések, vonatpótló buszok voltak. A Győr-Hegyeshalom fővonalon a sebességkorlátozás kiütötte a biztosítékot Lázár János építési és közlekedési miniszternél, aki kirúgott, illetve nyugdíjba küldött két MÁV-vezetőt. Majd Lázár és Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár bonyolódott vitába, amelybe beszállt a miniszter helyettese, Csepreghy Nándor is, aki élesen és személyes szavakkal szólt vissza Vitézynek.
Vitézy Dávid az Esti gyorsban kijelentette: kétféle válság van a MÁV-nál. Egyrészről a '60-as évek vége óta a vasúttól a közút felé fordult a közlekedéspolitika, a vasutat a múlt részének tekintették évtizedekig. Aztán a környezetvédelmi szempontok megjelenésével, az utak bedugulásával, a klímaváltozás hatásainak felismerésével átértékelődött a vasút szerepe, reneszánszát éli. Ez Japánban elindult már a '70-es évektől, míg Európában a 21. század elején.
Ahhoz, hogy a magyar vasutat az európai legjobb gyakorlatok felé közelebb vigyék, sok ezer milliárd forint beruházásra van szükség
– jelentette ki Vitézy Dávid.
Az a vád is érte Vitézyt Csepreghy Nándor miniszterhelyettes részéről, hogy csak a tervezéssel foglalkozott, amire rengeteg pénzt költöttek, és nem javították a pályákat, például az 1-es vonal is ezért ment tönkre. Ezt „zagyva butaságnak” nevezte az adásban.
Közölte: a BFK-nál sok vasúti beruházás előkészítését kezdték meg európai uniós forrásból, amit nem lehet karbantartásra fordítani, ezeket a pénzeket az EU azért adja, hogy az európai vasúti hálózaton hosszabb tehervonatok tudjanak járni, sűrűbben közlekedjenek a személyvonatok, nagyobb sebességű pályák jöjjenek létre. Ezzel együtt „amit lehetett, használtak felújításra”, mondta, említve a székesfehérvári, a pusztaszabolcsi és a balatoni vonal megújítását.
Hangsúlyozta:
aki azért kritizálja, mert nagy terveket dolgoztak ki, „az semmit nem ért a vasútból”.
További részletek itt olvashatóak.
5 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Új hozzászólás