A ma nyilvánosságra került információk alapján kiderült: Karácsony Gergely, Gyurcsány bizalmi emberével, Draskovics Tiborral együtt fúrta meg a Budapest-bérletet – írta a Fidesz-KDNP fővárosi frakciójának vezetője szerdán a Facebook-oldalán az Index.hu cikkére hivatkozva.
Fotó: Facebook / Karácsony Gergely
Wintermantel Zsolt a portál értesüléseire alapozva azt írta, hogy 2020. óta Budapestnek 7,4 milliárd forintot kellett fizetnie a fővárosnak a MÁV-HÉV és a Volán által nyújtott szolgáltatásokért, jövőre pedig 8,6 milliárd lett volna a fizetendő összeg, amit nem fogadtak el.
Tehát 1,2 milliárd forint emelkedés (amely az infláció töredéke) miatt dobta el a főváros a további együttműködés lehetőségét, teljességgel veszélybe sodorva a Budapest-bérlet további fenntarthatóságát
- fogalmazott a politikus.
Wintermantel Zsolt azt is írta: Karácsony Gergelyéknek tisztában kellett lenniük azzal, hogy az együttműködést szabályozó szerződés december 31-én lejár, ennek ellenére a főváros "az égegyadta világon" semmit nem csinált a szerződés meghosszabbítása érdekében addig, amíg meg nem jelent a hír az interneten a szerződés lejártáról.
A bejegyzése végén megjegyezte:
Kérdezze már meg valaki ettől a magasra és vékonyra nőtt, kényszeresen vigyorgó hazudozótól, vajon miért nézi hülyének a budapestieket?
Karácsony Gergely korábban az Index cikkére úgy reagált:
Onnan lehet tudni, hogy a kormány kifogy az észérvekből, hogy hadrendbe állítják a hazug propagandát
1️⃣ A Budapest-bérlet jó a budapestieknek, jó az agglomerációban élőknek, jó a városnak, jó az államnak. A kormány ennek ellenére meg akarja szüntetni a Budapest-bérletet, a főváros pedig megvédi a Budapest-bérletet.
2️⃣ A költségvetési törvény szerint 12 milliárd forint járna Budapestnek a közösségi közlekedés költségeihez való állami hozzájárulásként. Ezt a pénzt a törvény ellenére nem akarja odaadni Lázár János minisztériuma.
3️⃣ Tavaly év végén egy olyan „ajánlatot” tett az ÉKM, hogy fizessen a főváros a HÉV és a Volán számára a 2022-es év elszámolásaként az eddigi 6,58 milliárd forint fölött plusz 2,17 milliárd forintot, de se a 12 milliárd forint folyósítása, se az agglomerációs megállapodás meghosszabbítása nem volt a része az „ajánlatnak”. Pedig ez a három, ahogy eddig is, kéz a kézben jár. Magyarán, a főváros hiába fizetne többet, a kormány akkor is megszüntetné a Budapest-bérletet.
4️⃣ Három felelős közlekedési cég (a BKK, a MÁV-HÉV és a Volánbusz) az utolsó pillanatban, tavaly december 29-én kötött egy megállapodást, ami a Budapest-bérlet fennmaradását, vagyis hogy a városban közlekedő HÉV-en, a Volánbusz által üzemeltett városi buszokon ne kelljen kétszer fizetni, határozatlan időre biztosítja. A kormány ezt az aligcsak megkötött megállapodást akarja felmondatni állítólag március 1-jével, megkárosítva ezzel többszázezer budapesti és agglomerációs polgárt.
5️⃣ Nincs semmilyen észérv a Budapest-bérlet megszüntetésére, a kormány a beborult költségvetését és a tönkrement MÁV helyzetét akarja Budapest kárára kezelni. De mondom, Budapest ellenáll, a rossz kormányzás árát nem lehet ezzel a várossal megfizettetni.
6️⃣ A hét éve a kormány által einstandolt HÉV azóta egyre csak rohad, a január is járatritkításokkal kezdődik, hogy egyáltalán még működik, az nagyon nagy részben a BKK által nyújtott szolgáltatásoknak köszönhető. Mindeközben a budapesti közösségi közlekedésben folyamatos a fejlesztés, érkeznek az új...