Hatosztályos általános iskolát és hatosztályos gimnáziumot akar az SZDSZ törvényjavaslata. Vagyis először megszűnne a nyolcosztályos gimnázium, aztán megszűnne a nyolcosztályos általános is. Magyar Bálint javaslatának, ahogy fogalmaztak: "napirendre vételét" a minisztérium támogatja. Vagyis a teljes magyar közoktatást át akarják szervezni. Pokorni Zoltán, a Fidesz korábbi minisztere szerint az "iskolaszerkezeti háború"-nak a gyerekek látják a kárát.

Forrás: Tények.hu
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

51 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
ember
Tulajdonképpen a fő problema a magyar iskolarendszerrel eredetileg (ha jól csinálják) az, hogy főként lexikális tudást nyom a gyerekekbe- ami nem baj, de hiányzik az életre nevelés. Nem tudnak mit kezdeni a tanultakkal, ahogy az európai felmérésekben tükröződik. Van nálunk is például olyan iskola, ahol az állampolgári jogokat úgy tanítják, hogy : szervezzenek tüntetést a spenótevés ellen. Kérjenek rendőrségi engedélyt, terület használatot stb. Ilyen gyakorlatokkal tanulnak. Kérvényeket írnak stb. Ma egy frissen érettségizett a társadalom és jog szempontjából teljesen életképtelen fiatal felnőtt...
nemzetnapszámos
@furfang: Azokat a bizonyos "rossz érzéseket" tényleg átéli az ember naponta, főleg, ha olyan iskolában dolgozik, ahol a gyerekek szinte kivétel nélkül hátrányos, halmozottan hátrányos és veszélyeztetett helyzetűek, s nem kapják meg
/ és mi sem!!/ az otthonról szükséges támogatást a tanuláshoz......de ebbe inkább ne menjünk bele!!!
Nagyon köszönöm /kollégáim nevében is/ kedves, elismerő szavaidat! Nagyon jólesik, hiszen mostanság ritkán jut nekünk belőle...... Köszönjük!!
nemzetnapszámos
@sisak: Igen, emiatt került előtérbe az ún. kompetenciaalapú oktatás, csakhogy ennek esetleges pozitív hozadékai nem egyik napról a másikra érzékelhetők!! Az sem lenne biztos minden esetben,hogy megmutatkozna az a bizonyos pozitívum, de főként akkor nem, ha időközben újra és újra "feje tetejére áll" az egész oktatási rendszer..
Sajnos sok az átgondolatlan, ha tetszik "illúziókkal tarkított" elképzelés, aminek a megvalósítása sok-sok, a miénkhez hasonló iskolában lehetetlen. S ezek az iskolák számottevő részei a jelen magyar valóságának!!!
bigyibogyo
@blaci: igen, telleg nem tudtak mi az a diszgrafia. szivok is miatta .... senkit nem erdekelt miert tanultam meg olyan nehezen irni.

Igy hirtelen: miert jo vagy nem jo a 6+ 6osztaly?
csak mert a levego belekiabalni,h nem jo nemsok ertelme van. szeritnem. sot kifejezetten primitiv dolog ervek nelkul csak velemenyt mondani
atia
Még mindig nem tudom, mi volt a gond a régi, hagyományos iskolarendszerrel? Állítólag jók voltak az eredmények, a gyerekek logikus gondolkodással, használható tudással kerültek ki az iskolából. A hétvégén egy tv műsorban ezt mondta egy egyetemi tanár is, aki szerint a 80-asévekben vagy a 90-es évek elején és a most jelentkezőket összehasonlítani sem lehet, tehát innen nézve igenis jó volt a régi. Erre egy elméletileg szintén hozzáértő beszélgetőtársa azzal utasította el a régi módszert, hogy de azt a szocializmustól örököltük...És? Ennyi vele az összes gond és akkor már meg is kell változtatni, ha jó is volt? Ennyire korlátoltak lennénk?
nemzetnapszámos
@atia: Indok az volt bőven, persze, hogy ebben mennyi szerepe volt annak, hogy a régi rendszer "hagyatékait" felszámolják, azt nem tudom. Az egyetemek valóban úgy vélekednek, ahogyan leírtad. Most is azt mondom, hogy mindenbe belekapunk, "sokoldalú" zűrzavart generálunk a gyerekek fejében, ami viszont nem nyújt biztos alapot a későbbi építkezéshez... Ma már az általános iskolai magyar tananyagban olyan dolgok is előfordulnak, amivel én annak idején a gimiben, sőt a főiskolán találkoztam először... A klasszikus értelemben vett olvasást, helyesírást, fogalmazást stb. meg nincs időnk igazán stabil készségszintre "varázsolni"..otthon meg sem a gyerekek, sem a szülők nem fordítanak elég időt az iskolai feladatokra. Ezeken a problémákon sajnos nem segít egyetlen új elképzelés sem!!!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.