Aki nem tud szánni 30-50 ezer forintot egy téligumi garnitúrára, az menjen gyalog, vagy vonattal.

Forrás: tudtad.blog.hu
Feltöltő: slanger
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

64 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
bigyibogyo
a poszt irotol meg ne sajnaljanak valami iskolat. ha meg nincs ra penz nem kellene eroltetni az irast sem. megdogleni az allatok szoktak, az emebrek meghalnak. ahogy a viragnak nem szaga, hanem illata van. apro, de fontos kulonbsegek!
slanger
@bigyibogyo: elnézésedet kérem, ha a lelkivilágodba gázoltam.
gcsabi
@bigyibogyo:
Ha már másokat küldesz iskolába, legalább a nagybetük , a vessző és a pont használatára figyelhetnél ! Tudod: pont után nagybetű, vessző után kicsi. Az még az idegesítő angol billentyűzeten is van! Mert így eléggé groteszk.
Egyépként, ha egy nyárigumis szarrágó kinyír egy vétlen embert, mert neki nem kell téli gumi, az DÖGÖLJÖN meg!
inkvi
@gcsabi: Jó a meglátásod az első részben! A téli, nyári + a négy évszakos gumi az tiszta kamu! Üzlet! Úgy kell vezetni, hogy próbálj ura lenni a gépjárműnek! Én több évtizede vezetek. Nem volt téli + nyári gumi. Csak téli és nyári szalámi! Nekem, akkor is drága volt a téli! Ma is megfizethetetlen!
marlin
@inkvi: Van igazságod!! Ti. "Köteles a gépjármű vezetője a mindenkori látási, forgalmi és útviszonyoknak megfelelően közlekedni" Mindegy milyen gumival!!
Én pl. '69-től vezetek és akkor még nem volt se téli gumi, se nyári gumi, csak új, meg használt!!
gcsabi
@inkvi: Közel 30 éve vezetek és jó ideig nem is láttam közelről téligumit. Lehetett cementeszsákkal a lada csomagtartóban autózni, de akkoriban minden autó így járt. Ma amikor a kocsik jórészén téligumi és abs stb van, enélkül már veszélyes. Lehetsz óvatos, amikor 3-4 szeres fékúton állsz meg. Ha aránylag keveset mész 20 ezerért tip-top alig használt téligumit vehetsz,-ami 4 telet símán kiszolgál- és a nyári annyival tovább tart, így középtávon nem drágább. Elég egy kicsit megzúzni egy akár öregebb autót is és máris többe került. Nem beszélve egy sérüléses balesetről! Én azt mondom, ha nem telik, vagy nem akar költeni rá valaki akkor legalább a havas napokon hagyja otthon. Annál idegölőbb nincs mint amikor reggel elmennek és napközben leesik a hó és esnek-kelnek az úton.
gcsabi
@gcsabi: Ja! Laffantak már nekem oldalról, mert nem bírt megállni a kuncsaft a lejtős utkereszteződésben, és frankon csúszott át a főúton, pedig csak lépésben ment!
bigyibogyo
@gcsabi: ujsagironak nezek ki? hidd el a sajat foglalkozasomba ne mvetek iylen hibakat!
bigyibogyo
@gcsabi: jah es ha felsorolast hasznalsz az es ele is kell vesszo. es csak az elso sorodig jutotam hiba keresesben :F
inkvi
@marlin: @gcsabi: Ja-ja!

@bigyibogyo: Én inkább egy tudatlan, zsenge intelligencia szintű provokátornak tartalak, aki kitilthat innen! Ha megteszed, akkor az állításomat fogod igazolni. Itt szerintem szabad vélemény nyilvánítás van! Vagy tévedek?
gcsabi
@bigyibogyo: Azért még tanulgassad a helyesírás szabályait!
Nem szoktalak bántani az írásod miatt, de nem kéne másokat kritizálnod ebben az ügyben!
Egyébként felsorolás esetán nem használunk vesszőt az és előtt, csak összetett mondatok tagmondatainál, ha és-el kötjük össze!
inkvi
@gcsabi: Nyelvtan tanár vagy? Nekem mindegy, de nyári vagy téli gumit kell húzni azokra a fejekre amik nem jó fejek!
gcsabi
@inkvi: Nem, csak elég jó voltam anno a gimiben :) Egyébként nem tartom a neten kulcskérdésnek, ÉS én sem szoktam különösebben figyelni rá. :))
Komoly felhasználási területet találtál a lefutott gumiknak! :))
bigyibogyo
@gcsabi: nem a helyesirasat kritizaltam. azt kritizaltam,h ugy ir egy emberrol mintha allat lenne. semmi gond ha atlagember teszik, bar akkor is kellemetlen hallgatni. de egy ujsagironal (vagy bloggernel) szeritnem sulyos hiba.
a vesszos kerdesnek utana nezek majd. nekem nagyon ugy remlik,h kell. de akar tevedhetek is, en nem voltam jo belole.

@inkvi: pedig en nem provokalok. teljesen normalis emberekkel teljesen normalisan beszelek. szepen vissza olvashatsz,h akar jobboldali emberkekkel is. ugyis ha nem osztoma velemyenyuk.
amire gondolsz az a primitiv allatoknak valo modor. ott nem teszek semmit csak amiket ok kiabalnak vilagga irom az arcukba vissza. zokon is veszik ha valaki ugy banik veluk ahogy ok masokkal. ez mondjuk jelentheti azt,h az empatia teljes hianyaval szulettek, de jelentheti azt is,h bele sem gondolnak masnak,h esik amit ok kijelentenek. mind a 2 esetben jo, ha a sajat borukon erzik. talan elgondolkoznak. de ezt mar irtam neked. de sebaj lefogom ujra mikor beprobalkozol. en turelmes vagyok, te meg elobb - utobb megerted. ennyi.
bigyibogyo
@gcsabi: ha mar ugyis temanal vagyunk. szammal kiirt sorszamnevek teljes hasonulasa. hogy a francba kell irni?:)
435356565-tel ?
435356565-el?
mandiner
@bigyibogyo: bigyibogyó felsorolás esetén , sem az "és" elé, sem pedig utána nem kell vessző! 2 pontos hiba a gyerekeknél)) (dupla aláhúzás)
mandiner
@bigyibogyo: az első bigyibogyó, akkor is meg kell lenni a hasonult "v"-nek
inkvi
@bigyibogyo: Huhha! A gumi is fekete, de Te nagyon pirosan sötétlesz! Miről beszélsz?
orogordog
@marlin: Nálad az igazság.

Hiába van valakinek téli gumi az autóján ha azt hiszi, hogy szakadó hó esésben is a max. sebességgel kel száguldozni.

Négy évszakos gumi vajon mi?
Soha az életben nem használtam saját autómon téli gumit, csak négy évszakos jó minőségűt, EPS, ABS teszi a dolgát ha ésszel az útviszonyoknak megfelelő sebességet választok.
Balesetek voltak meg lesznek is mindenki hibázhat aki vezet, bele értve magam is.
orogordog
Ja egy kérdés.
A futózott téli gumi, hogy lehet jobb egy négy évszakos -nál ami -20 foktól +60 fokig jó az összetétele miatt. Ami téliben jó az már 25eze Ft/db 165/70R14 méretben. Nem ám a MATADOR. :)
csutak
Maradva a téliguminál.
Nem én találtam fel, sajnos:)
De én elég sokat elvittem már Burton-upon-trent.től, Settimo Torinesen keresztül mondjuk Sandbachig.
Mivel oroszul is és németül is megértetem magam meghallgattam a cégek embereit.
Valóban váltani kell a gumit +4/+8°C között.
Ezt a gyártók testálták ránk, mert így több lesz a gumi fogyás.
Igaz példul a Pirellinél a biztonságra hivatkozott a Sváb mérnök:)
Csak érdekességként jegyzem meg, hogy holland munkaadóm cseréli a gumit kellő időben! Ott már rájöttek a turpisságra, és számukra fontos az áru (nem az én!) biztonságos megérkezése.
bigyibogyo
@inkvi: hah, es en provokalok :P nate mit teszel epp? belekotsz a gcsabiba is, belem is mikor epp ellenkezo velemenyen vagyunk. kivel vagyte? a medvevel?
dr. prédikátor
Nem csak a gumi számit,VEZETNI is tudni kell!!!Lehet az auton bármilyen gumi ha az ész elszáll!!Meg kellene végre érteni ,hogy az utviszonyoknak megfelelően kell vezetni.Akkor talán nem lesz baj!!Én 1967 óta vezetek naponta,szerencsére eddig elkerültem a balesetet.Az autómat már törték össze de nem az én hibámból.Sajnos mindig lesznek olyan" nemtudomhovámegyek" vezetők akiknek nem számit a közlekedési szabály!Már régóta mondom: amig a fejekben nem lesz rend ,addig a közlekedésben sem!!
szaboria
Amokor még sz ATI-nál dolgoztam meg figyeltük azok akik eősős,havas időben tanltak vezetni jobb vezetők lettek mint akik csak száraz idóben.A téligumi ami iagazán jó az túl drága. A barázdák határozzák meg melyikkel lehet havas úton közlekedni.
bigyibogyo
@mandiner: nincs mese , te vagy a medve ;)
slanger
@bigyibogyo: először is hadd köszönjem meg, hogy újságírónak tituláltál. Nagyszerű érzés, pedig nem is vagyok az. A "megdöglesz" szót azért használtam, hogy nyomatékosítsam a téligumi fontosságát. Úgy látom sokakkal ellentétben, neked ez nem ment át. Na sebaj.

A téligumi fontosságát egyébként az is erősíti, hogy például egy közúti balesetnél, ahol ráadásul nem is te voltál a hibás, a rendőr simán kihoz téged vétkesnek, ha az elkövetőnek téligumija, neked meg nyári gumid volt. Az ebből adódó büntetésből pedig már futná egy garnitúrára.

inkvi
@slanger: Van itt már egy garnitura, ami qrva sokba kerül! Nem kell ezt még fokozni!
gcsabi
@inkvi: Végül is ez-is az-is csak veszályes hulladék!
bigyibogyo
@slanger: nincs mit. a blogok egyre inkabb privat "ujsagokka" valnak. hala a zindexnek :)
atjott mit szeretnel vele elerni. ettol meg nem ertek egyet a szohasznalattal. lehet nyomatekossa tenni mashogy is. ez igy picit bulvaros is, meg szamomra kellemetlen is.
Selkirkrex
Valaki árulja el nekem, mit jelent az, ha itt valaki (bigyibogyo) VIP ? Tényleg nem tudom.
Sakura
@Selkirkrex: Kattints rá a piros VIP gombra a név mellett!
kramermoni
"élvezetes konferenciabeszélgetés így végigolvasva. Grt-la!!! Nálam a pirospont @slanger-é, és @inkvi-é))))!
inkvi
@kramermoni: Nálam slangeré és köszi. :)
adsl70
Szerintem a külföldi példát kell követni ott kötelező a téli( gumi és a hólánc ) használata. Senki nem tiltakozik ezek ellen, csak nálunk van divatban a kinti bevált dolgok ellen tiltakozni. Aki közlekedik annak kötelező és persze aki nem közlekedik annak nem kell.
Dr.luigilongo60
slanger !

Azért az érdekes lenne, ha valaki kijön elém a stoptáblánál téli gumival és mikor belemegyek én leszek a hibás a nyárival?A közlekedési szabályok egyértelmüen fogalmaznak, azt nem lehet kiforgatni.
Én is vezettem már jó pár telet téli gumi nélkül, ráadásul zsigulival és soha nem mentem neki senkinek.Aki balfék az szeges gumival is beviszi az autóját az árokba.A zsigámon a gumi néha még nyárinak is szar volt.
Amennyivel szarabb a gumid, annyival kell lassabban menni.
Szerintem a téli gumi is csak frissen esett hóban tapad jobban,ha letaposták és jeges, annak is annyi.
kopeba
Ez elsősorban üzlet, mint minden , mint például az oltás is
Megfontolt
@kopeba: Az internet előfizetésed és a saját PC-d is üzlet: jó pénzért lehetőséged lehet, hogy okosabbnál okosabb megjegyzéseket tehess, jobbnál, jobb posztokhoz:)
hitman
Ez jó téma, szeretem!
Én magam naponta megyek a városban (Budapest) több mint 150 kilométert.
1988 óta van jogsim, azóta rovom az utakat. Sokat vezettem vidékre, havas, latyakos úton. Hát mit ne mondjak, business a gumieladás, de azért van különbség téli és nyári között. És amit mások is írtak, a bordázat! Kis suzuval jártam eleinte és a nyárigumis fullos autókat kellett kihúzgálnom, meg emelkedőn megtolni, hogy ugyan induljanak már el. Az ész az kell télen és nyáron is! De, ha már más adalékot használnak a nyárihoz, akkor igenis aláírom a téli használatát hideg időben.
slanger
@luigilongo60: persze, lehet 30-al is száguldozni. De szerintem sokszor ez is baleset forrás. De azt hiszem a minimális sebesség egy másik posztot érdemel. Egy szónak is száz a vége, én akkor is kötelezővé tenném a téligumit. Tuti, hogy jó néhány emberéletet megmentene.
orogordog
@slanger: Csak nem a téli gumitól függ. Hanem az elmebaj a felsőbb rendűség, meg a másokat semmibe nézők miatt halnak meg, szabályt betartó ártatlan emberek az utakon.
51kacsa
@bigyibogyo: Ez a média! Pontosan az ilyen apróságokra nem figyelnek oda! Pedig ettől szép a magyar nyelv .

@gcsabi: Ne kiabálj!

@prédikátor: Jól prédikálsz!
adsl70
Tegnap sikeresen teszteltem a 'téli gumit' nálunk havazás van és szokásos még senki nem takarítja az utakat. Lámpánál a 'nyári gumis' emberek nem bírnak indulni és azt bizonyítja a sok koccanás a fékezésnél. Akinek 'nyári' van az olyan látványosan "szánkózik .." borzalmas maga a látvány amikor tudható, hogy koppanás lesz a vége. Komolyan szánalmas a kapkodás, fékezés, kormány tekergetés, mert az út ejtésének és az autó mozgása irányában csúszik.
Postokon látszik akik nem vezetnek azok marketingnek veszik a gumi kérdést, aki vezet naponta az meg imádkozik, hogy ne találkozzon 'nyári gumis' vezetővel. Legjobb példa a taxik kötelezően váltják a gumit, és ragaszkodnak a minőségi új gumikhoz és gondolom ez is egy marketing része ....
orogordog
@adsl70: Kiszálltál azt megnézted, azt felírtad a noteszba hány autón nem volt. Lehet akik nem tudtak elindulni, csak a kuplung és a gázpedált nem tudták szinkronba működtetni Az új és jó állapotú guminak télen nyáron nagy szerepe van, gumi ne legyen el öregedve futó felület mélysége 3mm legyen. Ha nagy a hó akkor meg jön a hólánc mind a négy kerékre.
gcsabi
Gondolom néhányan az árokban a lezúzott autóik mellett revideálják a "nekem ugyan nem köll téligumi, mert én vagyok sebastian Löeb"-típusu álláspontjukat!
Tegnap 120km-es úton 16 autót találtam az árokban!
Dr.luigilongo60
gcsabi !

És megszámoltad ,hogy a 16-ból hányon volt nyári gumi?
slanger
Jaja, tegnap én 10 km-en láttam 3 árokban kikötött autót. Az ónos esőt meg csak ezutánra mondják. Na ott a téligumi sem ér semmit sem.
adsl70
@orogordog: Áaa nem kell látni azt :-) ha vezetnél és nem itt beszélnél butaságot akkor tudnád.
Ma (Vasárnap) Nem bírnak a havazással a budapesti hóekék forrás Origi : www.origo.hu/itthon/komment/20091219-havazas-hohelyzet-magyarorszagon-a-sozas-sem-menti-meg-az-utakat.html#kommenter és a képeken látni :-) itt a nyári gumid és szomolahtod a sok birkát akinek még ilyen van, lesz: kepek.origo.hu/galleriesdisplay/gdisplay?xml=/0912/Males2009121916533/gallery.xml&rovat=itthon Gondolom látod az első kereken a nyárit? ha nem nagyitok a képen.
gcsabi
@luigilongo60: Négyet segítettünk kitólni az árokból, azokon mind nyári gumi volt!!!
Egy mellett elmenve-mivel fejen állt-láttam a nyáritr. A többin biztos téli volt. :))
inkvi
@slanger: Lánctalpat kellene kötelezővé tenni!
orogordog
@adsl70: Tegnap lenyomtam egy pár kilométert a cégessel kevesebbet az enyémmel többet mind a kettő épségbe van. Pedig az enyémen CO2 conti. van, másikon egy komoly téli pire. és híd el nagy sebesénél tejesen mindegy.Elindulással még a jégen sincs gondom, de hozzá teszem nagy emelkedők nincsenek amerre járok. Én hajtok mit az állat de havas jeges úton olyan vagyok mint a csiga.
De hidd el tudok vezetni volt olyan év 120ezr km-et nyomtam le, most a válság vissza vetette évi 25 ezere. 1989 óta vezetek.
inkvi
@orogordog: Így igaz, ahogy mondod! Ha csúszik, akkor nincs az a csoda gumi-keverék, ami megfelelne. Minden időjárási körülményhez más kellene. Nem győznénk kereket cserélni. Húznánk utánfutóval néhány garnitúrát! Ha muszáj autózni, akkor a csiga lassúság a megoldás.Sokan nem tanulták meg, hogy menni nem nagy kunszt; de megállni ....az igen! Nyáron is tapasztaljuk, hogy egymásba csúsznak, mert a követési távolságról sokaknak halvány sejtésük sincs!
adsl70
@orogordog: elhiszem, hogy sokat és tudsz is vezetni. Itt a gond a mazsola és társain van aki csak azt veszi észre, hogy fórumokon is mondják nem kell téli... 88-tól vezetek a fene sem számolja hány km toltam végig. Céges autó az legyen a cég dolga abba nincs senkinek igazán dolga itt a sok civil aki a sajátjáról 'butaság, önzés, spórolás..stb' Akinek van pénze autóra annak legyen téli gumira is. Nem kell telente cserélni átlag embernek kb: 50 000km fut az mezei embernek akár 5-7év ugye a gumi öregedése is 5-10 évet visel el. Multiknál szgk-ra rengeteg akció van 4000-től indulnak a gumik ami mezei és nem hegyi kergetőzésre van. Egy idnex bura ára a négy gumi.
gcsabi
@orogordog: @inkvi: Meggyőztetek! Holnap dobatom le a francba a téligumit, hisz sokkal jobb a nyári! Végülis kurucok vagyunk, vagy mi a kő! :)))
adsl70
@inkvi: Butaság amit beszélsz :-( pont itt a tévedés! Senkinek nem kell hinni csak egy sport és főleg autós sport csatornát vagy portált keres. Ott egy rossz eredménynél elmondják, hogy a guminak mekkora szerepe van a tapadásban és az elért eredményben. Nyári gumi kb: min 10-7 fok körül kezd keményedni a téli pont fordítva, a télinek a minta alakja és a redők száma ami fontos! Meg a horony mélysége amin a havat, kását eltudja vezetni a gumirol. Nyárinak kicsi és vékony mintázata van ami, ha eltömődik akkor tükör gumit kapsz és annak a tapadása a szánkóval egyenlő.
Vagy kresz és vezetési portál amin fel van tüntetve a féktávolság nyári/téli úton méterben. 5mm alatt a téli gumi felveszi a havat és nem birja az öntisztulással elvezetni és kapod a tükör gumit.
inkvi
@gcsabi: Miért? Holnapnyár lesz?

@adsl70: Pontosan úgy van, ahogy írod! Én sem állítottam az ellenkezőjét!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.