Nagy előrelépés ez a környezetvédelemben folytatott harcban.

Franciaországban az autóhirdetéseknek 2022 márciusától olyan üzeneteket is tartalmazniuk kell, amelyek arra ösztönzik az embereket, hogy fontolják meg a környezetet kevésbé szennyező utazási alternatívákat. Ez a nyomtatott és online sajtóban, illetve a tévében és rádióban megjelenő reklámokra is vonatkozik. Az életbe lépő szabályozás a kormány azon törekvésének része, mely a széndioxid-kibocsátás visszaszorítására irányul. Az előírásért már évek óta lobbiztak környezetvédelmi csoportok.

Formabontó! Márciustól az alábbi drasztikus módszereket vezetik be a környezetvédelemért folytatott harcban

Hasonlóan az étel- és italreklámokban megjelenő, az egészséges étkezésre vonatkozó kötelező emlékeztetőkhöz, a szabványüzeneteknek javasolniuk kell, hogy a járművezetők lehetőség szerint környezettudatosabb megoldásokat válasszanak. Az autógyártók három lehetőség közül választhatnak: „Fontolja meg a telekocsizást”, „Mindennapi utazásaihoz használjon tömegközlekedést” vagy „Rövid utak esetén válassza a gyaloglást vagy a kerékpározást”. Emellett a reklámoknak tartalmazniuk kell a #SeDeplacerMoinsPolluer (Mozogjon és szennyezzen kevesebbet) hashtaget is.

A hirdetéseknek tartalmazniuk kell az adott jármű CO2-kibocsátási osztályát is, egy új rangsorolási rendszert, ami tájékoztatja a vásárlókat a környezeti hatásokról, és amely része a kormány által júliusban jóváhagyott, széles körben elterjedt klímatörvénynek.

Az új francia törvény részeként 2028-tól teljesen betiltják a leginkább szennyező járművek reklámozását – amelyek kilométerenként több mint 123 gramm szén-dioxidot bocsátanak ki, köztük sok népszerű SUV-ot is.

Forrás: 444.hu

1 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.