A Brenner-bázisalagút építését 2008-ban kezdték meg, de még tíz év, mire elkészül. A Skandináv-Mediterrán folyosó a Transzeurópai Közlekedési Hálózat (TEN-T) leghosszabb útvonala, amely 4858 kilométer hosszan szeli át Európát észak-déli irányban. A Helsinkiből induló vasútvonal eközben keresztülhalad Svédországon, Dánián, Németországon és Ausztrián is, hogy végül Olaszországon át érje el Máltát. Az útvonal nehézsége, hogy a vonatoknak Olaszország eléréséhez át kell jutniuk az Alpokon is, ami igencsak lelassítja a forgalmat. Erre leginkább az Innsbruck és Fortezza között található Brenner-hágót használják, amelyen keresztül már 1867 óta lehet átjutni vonattal Ausztriából Olaszországba, jelenleg pedig az Alpokon keresztülhaladó teherforgalomnak nagyjából a 40%-a ezen a hágón halad át. Bár az 1371 méter magasban húzódó hágó egész évben járható, ugyanakkor a vonatokat a meredek emelkedő olyannyira lelassítja, hogy a teherforgalom nagyjából kétharmadát inkább közúti szállítmányozással...

Forrás: raketa.hu
Feltöltő: Emmersson71
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.