A 11 futamból álló Német Túraautó-bajnokság immár 8. idei helyszínére, a legendás Brands Hatch-i pályára látogatott a hétvégén. A 2008-as szezon legrövidebb aszfaltcsíkján a bajnoki éllovas német, Timo Scheider előbb megnyerte a szombati időmérő edzést, majd vasárnap magabiztos rajt-cél győzelmet aratott. Az időmérő edzésA szombati időmérő edzés kisebb fennakadással kezdődött, ugyanis a Forma-1-es McLaren Mercedes istálló tesztpilótájaként is tevékenykedő angol, Gary Paffett az első etap elején beleállt a gumifalba, és csúnyán összetörte versenygépét, a roncsok eltakarítása pedig oly sok időt emésztett fel, hogy az időmérő első etapját gyakorlatilag törölték, és onnan minden versenyző automatikusan továbbjutott a kvalifikáció második szakaszába. Ha már szóba került a Forma-1, és a McLaren csapat, itt gyorsan közbe is vetném, hogy a száguldó cirkusz fiatal szupertehetsége, a világbajnokságot jelenleg vezető Lewis Hamilton is kilátogatott a hétvégi verseny helyszínére. A brit amellett, hogy nosztalgiázott egy keveset (korábban ő maga is többször versenyzett ezen a pályán), autógrammokat osztogatott, okosakat válaszolt a riportereknek, és bemutatókört teljesített jelenlegi Forma-1-es gépével; bőszen szurkolt azért, hogy egy angol Mercedes-pilóta nyerjen a hazai közönség előtt, mint idén jómaga Silverstone-ban tette. hirdetés // Nos, az időmérőt Paffett is tovább folytathatta, sőt bejutott a legjobb nyolc közé, azaz tovább száguldhatott a legfényesebb rajtpozíciókért a kvalifikáció záró etapjában. Nem úgy, mint a DTM élő legendája, és rekordbajnoka, a tavalyi Brands Hatch-i viadal győztese, Bernd Schneider, aki csalódáskeltően szerepelt az időmérőn, és csak a 9. rajtkockát szerezte meg a másnapi futamra. A pole pozíciót végül a német audis, Timo Scheider kaparintotta meg magának, aki így vasárnap pályafutása során negyedszer rajtolhatott az élről. A rajtrácson a bajnoki éllovast a hazai közönség előtt versenyző mercedes-es (azaz Hamilton egyik favoritja), Paul di Resta követte, a 3. helyről Bruno Spengler rajtolhatott, 4. Martin Tomczyk, 5. Jamie Green, 6. Oliver Jarvis, 7. Mattias Ekström, 8. Paffett – ez volt a további sorrend. A címvédő svéd, Ekströmnek az időmérő utolsó etapjában rakoncátlankodott a váltója, és nem tudott hármas sebességi fokozatot kapcsolni, ezért nem volt képes ezúttal harcba szállni a jobb rajthelyekért. A versenyA vasárnapi, 82 körös versenyen nemcsak egymással, de a változó, szeszélyes időjárási körülményekkel is meg kellett küzdeniük a pilótáknak. A rajtnál - még teljesen száraz pályán – nem történt túl sok változás az élmezőnyben: az élről induló Scheider jó startot fogott, és az első kanyarba is elsőként fordult, őt szorosan követte Paul di Resta, csakúgy, mint az előző napi kvalifikáción. Hátrébb, a címvédő Ekström is maradt a 7. helyen, nem sokkal később azonban sikerült megelőznie Jarvist, és ezzel eggyel előrébb lépett. Körülbelül féltávnál aztán szitálni kezdett az eső, de Scheidert ezt sem tudta kizökkenteni nyugalmából, így a kiváló kezű német a bokszkiállások után is megtartotta vezető helyét. Ahogy a végéhez közeledett a verseny, úgy kezdte egyre jobban és jobban megközelíteni, mi több, szorongatni a 2. helyen autózó di Resta német riválisát, de megelőzni már nem tudta, így Timo Scheider fantasztikus rajt-cél győzelmet, idei 2. diadalát aratta, és immár 9 pontosra növelte előnyét a bajnoki tabella élén, mindössze 3 futammal a szezon vége előtt. A 2. helyen di Restát érte a kockászászló, a dobogó legalsó fokára pedig – kiváló boksztaktikájának, és extrémgyors tempójának köszönhetően – a címvédő, és a mostani versenyen 7. helyről rajtoló Mattias Ekström állhatott fel, aki ezzel életben tartotta világbajnoki címvédési reményeit (10 pont hátránnyal követi Scheidert). A további sorrend a pontszerző helyeken: 4. Green, 5. Tomczyk, 6. Spengler, 7. Tom Kristensen, 8. Paffett. A sportág élő legendája, a német Bernd Schneider egyik szervízelése során túllépte a bokszutcai sebességlimitet, ami miatt áthajtásos büntetéssel sújtották, így a tavalyi győztes idén - bár a végén rendesen megizzasztotta Paffett-t – még pontot sem szerzett, és csakúgy, mint az időmérőn, a futamon is 9. lett. Michael Schumacher öccse, az egykor a Forma-1-ben szebb napokat látott Ralf a 17. helyről vágott neki a viadalnak, és végül a 15. helyen zárt. Brands Hatch, 2008 – a Német Túraautó-bajnokság 8. futamának végeredménye: 1. Timo Scheider (német, Audi), 2. Paul di Resta (brit, Mercedes), 3. Mattias Ekström (svéd, Audi), 4. Jamie Green (brit, Mercedes), 5. Martin Tomczyk (német, Audi), 6. Bruno Spengler (kanadai, Mercedes), 7. Tom Kristensen (dán, Audi), 8. Gary Paffett (brit, Mercedes). A bajnokság állása 3 futammal a vége előtt: 1. Timo Scheider (német, Audi): 54 pont, 2. Jamie Green (brit, Mercedes): 45 pt, 3. Paul di Resta (brit, Mercedes): 45 pt, 4. Mattias Ekström (svéd, Audi): 44 pt.

Forrás: motor-sport.hu
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.