Ha egyetlen területet kellene megemlítenünk, amelyet a legeslegrosszabbul érint(ett) a napjainkban is tomboló világgazdasági válság, akkor alighanem habozás nélkül rávágnánk, hogy Japán, és azon belül is a technikai sportok világa. A Honda Forma-1-ből, a Subaru és a Suzuki WRC-ből, valamint a Kawasaki MotoGP-ből való kiszállása után ugyanis ma egy ötödik nagy japán gyártó, a Mitsubishi is hivatalosan bejelentette, hogy kiszáll az általa eddig leginkább preferált sportágból, ez esetben a terepraliból, és ezzel egyidejűleg természetesen a Dakarból is! “A Mitsubishi Motors Corporation a mai napon hivatalosan bejelentette döntését, miszerint felhagy a tereprali-versenyeken való részvétellel, mindenekelőtt a legendás Dakar-ralin való indulással. A hirtelen bekövetkező gazdasági világválság arra kényszeríttette a vállalatot, hogy a jövőben szűkösebben gazdálkodjon anyagi forrásaival, ez vezetett a ma bejelentett döntés meghozatalához"- olvasható a www.mitsubishi-motors.com-on, a Mitsubishi hivatalos közleményében. Ez azt jelenti, hogy a Dakar-rali elveszítette eddigi történetének legsikeresebb autómárkáját, a Mitsubishi ugyanis összesen 26 részvétele alkalmával nem kevesebb, mint 12-szer nyerte meg a legendás tereprali-viadalt az autósok mezőnyében. Ráadásul egyáltalán nem a régmúltra tehető a Mitsubishi legnagyobb fénykora a Dakaron, hiszen 2001 és 2007 között zsinórban hétszer nyerte meg a versenyt a japán gyár valamely versenyzője. hirdetés // 2002-ben és 2003-ben például a japán Maszuoka Hirosi nyert; 2004-ben, 2005-ben, valamint 2007-ben az a francia Stephane Peterhansel győzött, aki korábban hatszor motorral is megnyerte a Dakart, és ezzel a viadal történetének valaha volt legsikeresebb versenyzője; 2006-ban pedig a szintén francia, egykori sí-világbajnok Luc Alphand vezette diadalra a Mitsubishit. Hát most többek között ők azok, kiegészülve a 2004-ben motorral szintén Dakart nyerő spanyol Joan Nani Romával, akik egyik pillanatról a másikra munkanélkülivé váltak. Négy egykori Dakar-győztes kiválóság vesztette tehát el kenyéradóját a Mitsubishi mai bejelentésével! Úgy gondolom, hogy gyászol a világ autósportja, melyet újabb hatalmas veszteség ért. Reméljük persze, hogy a fenn említett négy nagyszerű pilótát a jövőben is egytől egyig viszont láthatjuk majd a Dakarokon, mint gyári versenyzőket, noha ezt jelen pillanatban nehéz elképzelni. Tudniillik a “sok az eszkimó, kevés a fóka" szomorú esete áll fenn jelenleg, mivel a Mitsubishi kilépésével mindössze két gyári csapat marad (ha marad...) a Dakarban: a Volkswagen és a BMW. Reméljük, hogy a német autógyárak nem járnak ugyanúgy, mint a japánok...

Forrás: motor-sport.hu
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.