Árpádnak nincs szerencséje új HP laptopjával. A vadiúj gépben napokon belül meghibásodott a merevlemez, annak cseréje után pedig rövidesen a tápegység csatlakozója pusztult el. Amikor azt is megjavították, kiderült, hogy a képernyő összekarcolódott valamelyik munka közti fázisban, és a kijelző is két ponton törött alul. A HP szerint viszont ez már így érkezett hozzájuk (melyik alkalommal a 3 közül?), és hogy 50 ezer forintért szívesen megjavítják: 2011. 03. 23.-án vásároltam egy új HP G62 típusú laptopot, mivel a régi lassan 4 éves Fujitsu-Siemens laptopomnál a HDD Sentinel jelezte, hogy a merevlemezem lassan, de biztosan meg fogja adni magát. Gondoltam a mostani laptop régi is már, kopottas is mát, nem foglalkozok a winchester cserével, inkább veszek egy újat. Körbenéztem, és a HP G62 2 év garanciával jó választásnak tűnt. A problémák viszont már pár nappal a hazavitel után elkezdődtek, mikor a HDD sentinel az új pár napos gépnél is jelezte hogy a winchester nem OK. Telefont ragadtam, felhívtam a HP ügyfélszolgálatot, ahol nagyon készségesen és kedvesen segítettek, elmondták hogy milyen (a gépre alapból telepített) teszteket futtassak le, és mikor kiderült az eredmény (azaz hogy a HP házi tesztje szerint is hibás a HDD) rögtön futárt rendeltek. Futár jött, elvitte a gépet, ami 2010. 04. 05.-én beért a Flextronics -hoz  06.-án pedig már vissza is adták a futárcégnek  a beszerelt új HDD-vel. Örültem, minden működött, rendben volt. Pár nap alatt sikerült a gépet újratelepítenem, a teljes winchestert jelszavas titkosítással ellátnom (ennek később még jelentősége lesz) feltelepítenem és beállítanom az általam használt programokat, és az adataim jelentős részét átköltöztettem a régi gépemről. Ez azért jópár napot idénybe vett, mivel azért van 1-2 általam használt program ami speciális beállításokat, stb… igényel. Egyik nap aztán az tűnt fel, hogy az tápegység csatlakozójának bemeneténél a készülékház elpattant, eltört, és kifelé kandikál. Ez eléggé meglepett, mivel a készülékre tényleg vigyáztam, még fóliás volt a készülék fedlapja, és a kijelző kerete is (ez is lényeges lesz még). Hát mondom ez így mégsem állapot, felhívtam a HP ügyfélszolgálatot, ahol ismét rendesek és kedvesek voltak, elmondták hogy így bemondásra nem tudják megítélni (érthető) ezért fényképezzem le a hibát, küldjem el nekik, és majd az alapján eldöntik hogy mi is van.  2011. 04. 16.-án csináltam képeket a hibától, minden szögből, hogy jól látható legyen. Aztán jött  a mail, hogy vállalják a laptop ingyenes, garanciális javítását. Megbeszéltük hogy jön a futár, jött is, és el is vitte. Flextronics 2011. 05. 11-én meg is kapta. Teltek múltak a napok türelmesen vártam, vártam, gondoltam csak jön majd a laptop, csak jön majd. Aztán 2011. 05. 23.-án meguntam a várakozást, így felvettem a kapcsolatot a HP-vel, ezek után hirtelen még aznap jelentkezett a Flextronics, és közölték, hogy nem tudják garanciában javítani a készüléket (az írásbeli HP-s ígéret ellenére). 1-2 email váltás után gondoltam OK legyen, javítsák meg, számlázzák ki. - Arról most ne is beszéljünk hogy 2 hétig semmit nem csináltak a laptoppal, szerintem ha nem kerestem volna, akkor még mindig a flex-ben lenne valahol – Másnap jön az e-mail: „Tisztelt XY, A javítása a törött alkatrésznek megtörtént és a számla is ki lett álítva az Ön által kért címre. Sajnos az utolsó teszt során fellépett a rendszerrel egy kis gond. A gép újra indította magát 3 alkalommal a sterssz teszt alatt. Így a mérnökséggel való egyeztetés után a legcélszerübb, ha a gép új szoftvert kap, ami megoldja a szoftveres problémát. Sajnálatos módon a mai kiszállítási időbe nem fog beleférni, mire a szoftver felfut a gépre. “ Ugye milyen szakszerű a megfogalmazás? Milyen szoftverről is beszélünk? Mivel mint írtam a gép winchestere kódolva volt, így persze hogy nem tudták futtatni az OP rendszert. Próbáltam az ügyintéző hölgyet a megadott telefonszámon elérni, de ez többszöri próbálkozásomra sem sikerült (csak a fax jelentkezett) így e-mailben kértem hogy a “szoftverezés” előtt hívjon fel, mivel ugye nem akartam hogy a beállított rendszeremet legyalulják. Persze a telefonom nem csörrent meg, csak egy mail jött: „Tisztelt XY, Sajnos nem tudom felhívni jelenleg. De sajnos már a szoftverezési folyamatot elkezdték.” Szóval a nemtörődöm az ügyfél igényeivel, meg egyébként sem értek ahhoz amit csinálok  hozzáállás miatt buktam a sok órai munkámat, mert a kedves hölgy nem bírja megemelni a telefont. Nagynehezen 2011. 05. 25.-én csak sikerült átadni a futárcégnek, és másnap meg is kaptam a laptopot. Mivel rohanásban voltam bekapcsoltam, még az előtelepített rendszert sem indítottam el. Aztán mikor jutott rá 1 kis időm átnéztem a gépet. Mitnemondjak, a készülék matricáit (típus, win7 key) letépték a régi készülékházról, és nem túl szép és igényes módon felragasztották az új házra, de a sokk akkor ért amikor észrevettem egy kb. 1-cm hosszú viszonylag mély karcot a kijelzőn! Szóval ismét hívtam a HP-t , és 30.-án jött is a futár. Ma megcsörren a telefonom, és a HP ügyfélszolgálatos hölgy közli velem hogy a készülékem már a házcsere előtt is karcos volt, és hogy még a kijelző részen alul is volt 2 törés a laptopomon, és hogy a szervizben fényképezik éppen az ilyen esetek rendezése miatt készítenek képeket a készülékek sérüléseiről beérkezéskor. Még szerencse hogy ültem, mert így is majdnem lefordultam a székről. 2 törés? És mégis mitől? Amikor meg felvetettem hogy az a furcsa hogy amikor beküldtem a laptopot a házcserére még fóliás volt a fedlap, és az lcd kerete is, most meg hogy visszakaptam a fedlapon gyári fólia volt (de nem az ami az enyémen, ennek voltak jól felismerhető jelei) de az lcd keretről hiányzott a fólia. Erre a hölgy felvilágosított hogy azt a házcsere folyamán a szereléshez kell eltávolítani. Mivel 1-2 netbookot és laptopot szedtem már szét, így éltem a gyanúperrel, hogy ahhoz miért is kellene a fóliát eltávolítani, utána néztem a neten a G62 szétszedésének, és aszerint tanulsága szerint nem kell, mert semmi köze a készülékházhoz. HP-s hölggyel abban maradtunk, hogy várom a képeket, amik kétséget kizáróan dokumentálják hogy anno a laptopom már karcosan meg törötten érkezett meg a szervizükbe. A képek pár perce meg is jöttek, pontosabban egy dátumot nélkülöző sematikusan laptoprajzot ábrázoló kép amin kicsi piros körök hivatottak a sérülést jelölni, persze mindenféle dátumot, módosítási dátumot, és a sérülésről készített fényképet nélkülöz a „dokumentáció”. De az árajánlatot ami nettó 48975Ft mellékelték! Azért az is elgondolkoztató, hogy 2011. 03. 23. óta eltelt ha jól számolom 70 naptári napból a mai nappal 24 nap volt az amíg a notebook nem volt nálam, azaz nem volt használható… Köszi HP! Mellékeltem 2 doksit Repairs Damage art pads - Ezt a Flexesek küldték, és úgy gondolják hogy ez igazolja hogy a készülék már sérülten érkezett hozzájuk. AZ hogy ezen se dátum, se semmi nem látszik, az nem nagyon zavarja őket. A többi képet az arról a törésről készítettem amivel beküldtem szervizbe. Minőségi dokumentáció című doksiban pedig az a kép látható amin az általam reklamált karc látható. Egyébként azóta még történt 1 levélváltás, amiből azért a (most már másik ügyintéző hölgy ) egykét megállapításához lenne pár érdekes kérdésem: "Ez a rendszer a HP által elfogadott és jóváhagyott rendszer, és amennyiben további dokumentációkat szeretne kapni,  világosan kiderül, hogy milyen rögzítés mikor történt. " -lehet hogy a HP elfogadta nekik a dokumentációjukat, de én miért fogadjak el egy print printscreent amin se dátum se semmi nem látszik? "Fényképezőgéppel pedig kizárólag olyan esetkben készülnek fotók, amikor a gépen látható fizikai behatások észlelhetők. Az Ön esetében a karc használati sérülésnek minősül, amit már rendszerünkben bevételezéskor rögzítettünk. " -Szerintem egy karcolás a kijelzőn az látható fizikai behatás, nem pedig normál használatból eredő sérülés, szóval nem értem miért is nem készítettek fényképet, főleg ha a rendszerükbe dokumentálták sérülésként? A hölgy arról is tájékoztatott, hogy a bejegyzést nem lehet utólag módosítani. Ezt el kéne hinnem bemondásra? Illetve továbbra sem tudni hogy mikor is történt a rögzítése a sérülésnek. " Üdvözlettel: Árpád "Repairs Damage art pads" tanulmány a Flextronicstól: Illetve a HP szervizlapjának a személyes adatok utáni része:

Forrás: Tékozló Homár
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.