Az utóbbi öt-tíz évben már azon lepődöm meg, ha az egyik héten nem történik velünk valami – nyilatkozta Kóbor János az Indexnek.
Fotó: MTI/Mohai Balázs
Az Omega együttes frontembere az Indextől hallotta először, hogy egy ausztrál reklámfilmben a Gyöngyhajú lány szól aláfestő zenéül.
Ha a kérdéses reklámban az eredeti számot használták fel, tehát nem átdolgozásról van szó, akkor érdemes lépni, hiszen az eredeti felvétel a mai napig a számok legnagyobb értékű utólagos felhasználása
– fejtegeti az Omega énekese.
... egy banknak csak van pénze jogdíjra. Ha nincs, akkor ez bankrablás – a bank rabolta ki az Omegát. Talán nekünk is lesz egy revanslehetőségünk, de azért nem megyünk el hozzájuk bankot rabolni.
- nyilatkozta Kóbor a portálnak.
Az Omega-dalok jogdíjaival kapcsolatban rengeteg tapasztalattal rendelkeznek a nagy múltú együttes muzsikusai. A legnagyobb port kavaró illetéktelen felhasználás az amerikai világsztár Kanye West munkásságához kapcsolódik. A rapper 2013-ban megjelent New Slaves című dalában egy 85 másodperces részletet használt fel a Gyöngyhajú lány eredeti, hatvannyolcas felvételéből. Mooint az interjúból kiderült, a felek megegyeztek, így nem lett per a lopásból.
Forrás: Index
Címlapkép: MTI/Mohai Balázs
38 hozzászólásarrow_drop_down_circle
www.abc.net.au/news/2021-02-11/commonwealth-bank-dollarmite-tv-ad/13141428?nw=0
es hasonlo hangokbol epul fel a romantikus zeneje, mint a Picie...
www.youtube.com/watch?v=ns_UDZc1pco
@karma1: Azért Kóbor öszasonlíthatná a "Ha én szél lehetnék Omega nótát a Beatles " Nowhere man" számával!Ugyancsak meglepődne!!! Vagy nem
Elég néhány hangjegyet megváltoztatni és támadhatatlan. De itt ráadásul sokkal többről van szó... (kösz.@karma, hogy megosztottad)
Egyébiránt a zene (és egyéb szerzői) világban annyira maholnap valóban olyan elterjedt a ""szerzés"", hogy az eredeti szerző lassan visszahallhatja egy más név és cím alatt a saját tulajdonát.
Én Beatles bolond vagyok és ""örülök"" annak, hogy '70-ben, a feloszlásuk után már többé nem voltak hajlandók semennyi pénzért ismét szinpadra állni. Minek? Se új nóták, se közös gyakorlás--pusztán a pénzszerzés lehetett volna a cél? A név bevitte volna a közönséget, de az égés már kérdéses lett volna.
Ott volt a Wings, jónéhány McCartney próbálkozás. Nekem volt szerencsém a bécsi koncertet megnézni. Oké, a Wings dalok is szóltak, de azért amikor belekezdtek egy 40-45 éves Beatles dalba, a közönség még mindig jobban beindult, mint a Wings-es dolgaiktól.
De mit tudnak csinálni? Nagyon kevés ilyen áthallás miatt nyertek még pert. Azokat a közönség bünteti, mert nem hallgatják, vagy nem veszik a lemezüket.
Volt még egy harmadik (bár közel sem akkora) zseni a társulatban, aki sokkal inkább háttérbe szorult kettőjük mögött. De, el kell ismerni, hogy már a Beatles alatt is volt néhány villanása. A Harrison inkább a feloszlás után lépett jobban színre. De, sajnos, már ő is a fenti bandát erősíti.
A Ringo egy jópofa gyerek, de (legyünk őszinték) inkább vele csak teljes a Beatles. Zeneileg nem is tett hozzá túl sokat a világhoz. Olyan ""társasági ember"". Ha nem lenne dehonesztáló, akkor celebnek is mondanám.
Én a Budapest Sportcsarnokban láttam élőben, 2003. 05. 15-én, a Wings-et, a 36 számból az a 22 volt az igazi, amit a Beatlestől adtak elő...
És ne menjünk el szó nélkül a Live- Bursting Out I.-II. mellett se.
Oszt még néhány apróság: Status Quo, ZZ Top és társai?
www.youtube.com/watch?v=mjF1rmSV1dM
Harrisonnak volt a legtöbb kész dala az együttes felbomlásakor, mert nem engedték Beatles lemezre - bár az utolsó nagylemezeiken már volt több is -, így Harrison tudott a felbomláuk után mindjárt nagylemezt megjelentetni...
Bár jött 71-ben Lennontól is az "Imagine" album...
Új hozzászólás