Bajnai Gordon szerint Antall József öröksége az elmúlt két évtizedben hiányával van jelen, Orbán Viktor országlása pontról-pontra a tagadása annak, amit a néhai miniszterelnök képviselt.

89 hozzászólásarrow_drop_down_circle

pbalage
az a bajnaival, hogy csak mester, és nem szónok, de ezt ő maga is tudja saját magáról.
Viszont a gazdaságot pikk-pakk rendbetenné, ahogy szokta.
Egyébként Bokros Lajos is.
Bármennyire le vannak járatva, ez a két pasas képes csak rá.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
leszúrt rittberger
Senki nem szól hozzá, mindenki elaludt rajta.
silber13
A hallgatás beleegyezés. Mit lehesen hozzászólni az igazsághoz!
pbalage
az a bajnaival, hogy csak mester, és nem szónok, de ezt ő maga is tudja saját magáról.
Viszont a gazdaságot pikk-pakk rendbetenné, ahogy szokta.
Egyébként Bokros Lajos is.
Bármennyire le vannak járatva, ez a két pasas képes csak rá.
JAJMÁR
Elmondta a szimpla valóságos véleményét, nem színezte, nem csicsázta. Nem a birkáknak, az embereknek szólt, de sok lelkesítő dolog nem volt benne.
Nem baj, azért mi értjük :))))
bukfenc
@pbalage: Szerintem is...
Bajnainak van még hitele a világban, ő közgazdász, nem szájfosó politikus..
GeoCravker
Antall annyi kárt okozott, hogy megtagadása előre mutató lenne. Orbán szerintem nem annyira tagadja meg.
- Az akkor meg nem oldott ügyeket máig nem oldották meg. pl. ügynökök.
- Az akkor elindult neohorthyzmus csak kiteljesedik, de nem szünt meg
- az akkor okozott gazdasági kárt csak tetézték, nem csökkentik.
sentinel216
Nem bántanám én Antall urat, csak hát az ő kormányzása alatt privatizálták (lopták) szét az ország gazdaságát, az össznépi vagyont, hogy mára mindössze tizede maradt meg annak.
Jó - jó, átmenet kellett az épülő szocializmusból a vadkapitalizmusba, no de nem olyan módon, ahogyan Antall és a rokonai - ebben követte Orbán - tették. A háború után elért eredményeinket elkótyavetyélték, lábon ment külföldre a sok gyár, üzem, mezőgazdasági szövetkezeti vagyon. Mi akiknek Antall ideje alatt lopták ki a kezéből a szerszámot, mert bezárták a gyárat, mehettünk napszámba dolgozni, mi nem szeretjük annyira Antall urat.
vidi500
@sentinel216: Sajnos egyetértek véleményeddel. Ennek a kimondásával adós maradt az utóbbi 25 év médiája.
sbl
@JAJMÁR: Mi is... A libák miatt öngyilkossá lettek hozzátartozóinak a szemszögéből!
GeoCravker
@sentinel216: Belülről "élveztem" végig a mezőgazdaság szétversét. A nejem az élelmiszeriparét. Amit az Antall-Rabár-Torgyán tiró elkövetett, azért Kínában egy-egy golyót kaptak volna a Mennyei Béke terén.
JAJMÁR
@sbl: 18:44 A libák miatt? Szóval ezért ugrálnak az emberek a házak tetejéről, meg a vonat alá, meg mennek szembe a metróval? A libák miatt :o

Igen, sokféle szempont van, számtalan eset és túl sok károsult,.. !
De Bajnainak papírjai vannak róla, hogy amivel vádolják, az rágalom.
(Csak nem mindenki tud olvasni :) )
sbl
@JAJMÁR: Annak idején ezért is.
A mai "igazságszolgáltatás" állása szerint mindenféle papír beszerezhető.
Sőt a négy embert meggyilkoló milliárdosnő majdnem szabadlábra is került...
JAJMÁR
@sbl: 19:04 A jelenben meg miért? A múlt nagyobb súllyal esik latba, mint a jelen?

Nincs jó véleményed a "mai" igazságszolgáltatásról, hogy lehet ez? Nem is értem. A "független" igazságszolgáltatásban nem bízol? (Bajnai felé végképp nem vádolható elfogultsággal!)

Rezesova halálos balesetet okozott, amelyben meghalt 4 ember. (A meggyilkolás mást jelent.) A házi őrizet nem szabadlábra helyezés.
Ej, ej, vannak hiányosságaid a tények és törvények értelmezése terén :)
sbl
@JAJMÁR: Úgy általában 1990 óta "nincs" jó véleményem" arról amit igazságszolgáltatásnak csúfolnak.
Rezesova "házi őrizete" egy luxusapartmanban játszódott amely az Új Lipótváros csücskén épülő luxus gettóban van - amíg újra le nem csukták.
Welness központ, Dunára néző luxuslakás, rokonok, barátok korlátlan időtartamú látogatása stb.
Hát igen... Ezt nehéz "házi őrizetnek" nyilvánítani...
sbl
@Vizual: Az nem az én műfajom hanem a megélhetési rettegőké...
JAJMÁR
@sbl: 19:34 Az eddigi összes "házi őrizetes" körülményeit vizsgáltad? Mindegyiket ott őrizték, ahol lakott. Ha kunyhóban, akkor ott, ha villában, akkor ott. Ez a nő itt bérelt egy lakást, de ez egy másik téma, ne térjünk el a jelenlegitől, engem nem érdekel Rezesova, majd kiderül a végén, mennyit kap.

Antall József volt az első miniszterelnök a rendszerváltozás után. Az elveivel, amiket akkor megfogalmazott ma is egyetértek.Nem sikerült jól a privatizáció, a rendszerváltozás, de én nem írom ezt egyedül az ő számlájára. Most, halálának a 20. évfordulóján meg főleg nem. Ma már nem csak a gyakorlatban, elvekben sem követjük azt az utat.
Tulajdonképpen milyen utat követünk?
sbl
@JAJMÁR: Antall József volt az aki olyan "gáláns" volt hogy amikor a németek a teljes akkor fennálló államadóságunkat ki akarta fizetni ő közölte hogy nincsen rá szükség! Azóta is ezt nyögjük!

Felszámolta az akkor már inkább orosz, mint szovjet piacot, tönkretette a magyar ipart, a mezőgazdaságot.
Olyan egykor világhírű cégeket, mint a GANZ_MÁVAG, meg a GANZ VIllamossági Művek tönkretettek az országlása alatt, a GVM helyén jelenleg a Millenáris nevű kultúrkupleráj van.
Amikor a tavaszi könyvnapokon kilátogatok oda, hogy gardírozzam a könyvkereskedő rokonomat, mindig összeszorul a kezem!
Ott ahol egykoron főleg exportra gyártottak világszínvonalú villamos gépeket, fotelértelmiségiek flangálnak. A gyár remek szakembergárdája szétzüllött.
Budapesten külföldi buszok üzemelnek egy részük afféle uraságtól levetett használt.

Volt annak idején igen magas színvonalú kísérleti metrószerelvény, a mai valóság, hogy rendellenesen laposodó kerékpárokon futó, külföldön elkövetett metrószerelvényeken vagyunk kénytelenek közlekedni.
Az egykori európai hírű konzervipar gyakolatilag megszűnt, a konzervgyáraink romokban, a felvásárlók meg kedvükre játszadozhatnak a felvásárlási árakkal, meg a gazdálkodók idegrendszerével!

Nos ez az "Antalli örökség!

Hogy milyen utat követünk? A keleti Giga államok felé való nyitást, meg a szomszédainkkal való szorosabb együttműködést.
Talán ez volt az antalli politizálás egyetlen pozitív hatású kezdeményezése.

Antall legnagyobb hibája az volt, hogy körbe vette magát történészekkel és a kormányának a két valóban hozzáértő tagját elsőnek váltotta le,. Gregácz Elemér egyetemi tanárt, földművelési minisztert és Andrásfalvy Bertalan egyetemi professzort az oktatás éléről.
JAJMÁR
@sbl: 20:01 Nos, szerintem nem Antall egyedül döntött, (hiszen éppen nem diktátort alakított). A ciklus közepétől pedig a betegsége is hátráltatta.
A két valóban "hozzáértő" közül Andrásfalvy munkájáról tudok véleményt mondani, de az lesújtó! Amúgy Ő egy nagyon tiszteletreméltó professzor, és nagyon kedves ember, de miniszternek nem való.
A külpolitikával kapcsolatban igen, valóban ezen igyekszik a kormány, kevés sikerrel. Erről sem hiszem, hogy ez a mi utunk. Bár, én inkább a belügyeinkre gondoltam.
sbl
@JAJMÁR: Antall valóban nem egymaga döntött.
Döntöttek helyette azok az arc nélküli döntéshozók, amelyek levezényelték az egykori szovjet tömb lebomlását és a tagjainak egy részének - mit óriási kegy-gyakorlást - a bepofozását a tökéletesen idejét múlt NATO-ba, meg az egyre bírálhatóbbá váló EU-ba.
(Kérdezem, az Euró-Atlanti tömb katonái - köztünk mi magyarok is - milyen Euró-Atlanti érdekeket védenek Afganisztánban?)
A multiknak a volt szovjet tömb egykori tagállamai valósággal az ölükbe pottyant és a balga csak a fogyasztási csili-vilinek örvendők m,ég lelkesedtek is érte!
Ezeknek az arc nélküli, de nagyhatalmú döntéshozóknak volt az elemi érdeke, hogy az egykor kiváló termékeket gyártó-termelő magyar ipar és mezőgazdaság tönkremenjen!

Amit '56-ban nem tudtak elintézni a tankok, azt sikerült a bankoknak!

Ami a belügyeinket illeti, vannak olyanok akik tesznek róla hogy ne legyenek azok valóban belügyek.
Ahogy nagyjából ezekből a körökből származó a hazaárulók annak idején Moszkvába jártak ki árulkodni, most ugyanezt teszik Brüsszelben is.

Az a szerencséjük hogy nem orosz állampolgárok és nem a Rogyinát rágalmazzák!

Putyin atyuska már régen gondoskodott volna arról, hogy az undorító szokásaikkal felhagyjanak.
Neki jól képzett munkatársai és bevált technológiái vannak ilyen célokra is...
mariaberta
Pedig annak idején váltig azt hangoztatta, hogy Antal József a betegágyánál őt jelölte utódjául. Vagy akkor is hazudott?
sbl
@mariaberta: Valószínűleg Antall ráébredt, hogy mi mindent rontott el a kormányzása alatt.
És gyanítható hogy éppen ezeknek a hibáknak a kiküszöbölését hagyta rá a politikai testamentumában.
Amikor valaki tudatában van, hogy a betegsége súlyos, esetleg az élete a vége felé közeledik lényegesen másképpen látja a világot.
JAJMÁR
@sbl: 20:25 Kissé másképpen látjuk a dolgokat, és a múltat is, de persze ez már nem változtat rajta. Jó éjt :)
sbl
@JAJMÁR: Ebben is van valami. De a dolog nem olyan egyszerű.
Antall a legnagyobb hibát ott követte el, hogy hatalmi tényezővé tette az SZDSZ-t Göncz Árpád személyében.
Az pedig - annak idején - hozta is a pártjának a stílusát, marhaságokat és rágalmakat beszélt a La Stampa interjúban és Antallék egyébként jó intézkedéseit is folyamatosan vétózta. (A lánya folytatja a megkezdett munkát...)
Pedig erre nem volt - hazai - kényszerítése, mivel igen jó eredménnyel nyerték a '90-es választást. (Kintről viszont volt!)
Ő beijedt attól, hogy SZDSZ közeli körök fenyegették. Erről Csoóri Sándor írt is annak idején.
Nem merte meglépni, hogy rádiószózatban - adást megszakítva - ezt közölje a néppel az SZDSZ és a kinti erők által keltett fenyegetettséget, hanem belement ebbe a felemás helyzetbe.

Hál Istennek már Göncz Árpád is a múlt rossz emlékezetű alakja, a pártja meg már feloszlott!

Nos ezt akkor igen sokan pontosan így láttuk, de Antall nem mert érdemileg intézkedni.
Ez is az Antalli Örökség egy része!
Én elhiszem hogy a jenkik által pénzelt szálláscsináló-jelölt (li)Bajnainak ez nem tetszik, meg a támogatóinak sem, de azért választottam én is - sokad-magammal együtt - a jelenlegi kormányt hogy így tegyen.
Az a baja, hogy egy kissé túl lágy, több tekintetben lehetnek lényegesen keményebben radikális.
Mi a nyugattól jót nem várhatunk, az egy Németország kivételével az EU-ban a prímet az egykori Antant államokból valók próbálják diktálni.
Ezek az országok csonkították meg Hazánkat annak idején!
Nos ennek kell minden erővel ellenállni.
Nem volna egészséges EU csicskának lennünk.
kopeba
Antall kormány csak kárt okozott az országban. Örökségük az, hogyan kell tönkrevágni egy országot pillanatokon belül.
Senara
Antali örökség ? Orbán a kommunista elődjei "példáján lelkesülve" folytatja a kormányzást :-(( hatalom által kiválasztottak , irányítottak kényükre kedvükre .
Kovács Panna
@GeoCravker: igaza van! Szerintetek a kárpótlás jó volt?
Tekla
@bukfenc: Akkor ez a világ arra érdemes amire a libák! Ne hogy már tíz milla emberből, ez az egy embernek is alig nevezhető, legyen a megoldás?!
valakiaki
Mondjuk azon az ökörségen van is mit tagadni.
Tekla
@sbl: A minap olvastam ,hogy az erőben , fűrész balta nélkül ,gallyakat szedegető embert is elő állították és letartozótaták . Ennek a Rezesnek ezért már nem maradt hely?
magyarbakancs
@sbl: Van pénzed magán orvosra akkor avval kezelteted magad.
Ha nincs pénzed Államiban gyógyulsz.
Aki gazdag megteheti ,hogy lukszúsban éljen te meg nem.
Mi a gond a Szlováknővel ,hogy hol lakott ?
Pénze van meg tudta fizetni.
magyarbakancs
Büdös szart nem ért a kormányzása Antalnak.
sbl
@Tekla: Érdekelne azért hogy a "gallyak" a legutóbbi, vagy az azt megelőző viharokban hullottak-e le, vagy netán egy lopott láncfűrész hatására, Meg lehet hogy velük együtt hullott a fatörzs is?
Lehet hogy ilyen körülmények hatására figyeltek fel a rendőrök.
Tegnap a TV2-ben hír volt, hogy állítólag valamelyik faluban a "halmozottan hátrányo helyzetűek nem kaptak tüzelőfát.
Azután kiderült, kaptak - úgy hogy kijelöltek egy területet, amely cserjékkel bozóttal elvadult fákkal volt benőtt hogy ezt rakják rendbe, termeljék ki a faanyagot és vihetik.
Na ez nagyon nem tetszett a "hátrányos helyzetűeknek"!
Még hogy megdolgozni a tüzelőért???

Érdekes hogy ilyen problémák az etnikailag is magyar, vagy sváb falvakban nem lépnek fel...
sbl
@magyarbakancs: Azért ne keverd a sassont a faßßonnal...
Más egy gyógyítási folyamat, meg más egy BV. fokozatú őrzés átalakítsa üdüléssé.
magyarbakancs
@sbl: Arra akartam rámutatni honfitársam kinek van pénze az megteheti ,hogy jó körülmények között éljen.
És nem az a probléma ,hogy a Szlováknő luxus körülmények közt tölti-e a házi őrizetet.
Mert Rogán megnyilvánulása ,hogy milyen körülmények között tölti házi őrizetét valaki
Semmi köze hozzá.
szocdem
Bajnai állandóan lebuktatja magát - mint ahogy most is. Világos: Antall magasztalásával azt a Thatcheri erkölcsi - szellemi szemetet képviseli, amit nemzetközi bűntettnek, globalista, nemzet, és emberellenes mocsoknak szoktak ma már hívni. Ez a politikai - gazdasági irány kifejezetten a keleti színvonalú népek mentális ópiuma..

Ki is volt ez az Antall? Ő egy olyan magukat kommunistának hívó, az alkotásaikból éhbérre valót se kereső irodalmár,- és művész társulat frontembere volt, akik elhitették a társadalom egy nagy részével, hogy bár a saját szakmájukhoz se értettek (nem éltek meg belőle, és ezért "üldözöttnek" minősítették magukat) de a hiányos tudásukkal egy egész ország, a társadalom irányításra elegendő qualitással rendelkeznek.
A kádári egyetlen pártból - az MSZMP -ből - osztódott sejt, az MDF urambátyám tagozatának kiválóságaként a hatalom megszerzése után alig két évvel már padlóra is tette az országot. Az a közjogi rendszer - aminek megteremtésére ma is hamisan hivatkoznak - nem az Ő, hanem egy Ries István nevű (Szociáldemokrata) jogtudós műve volt, akinek a nevéhez kötődik az 1989 - 90 - ben helyreállított 1949 . évi Alkotmány is.

Ergo ez a derék ember se az államjogban, se a gazdaságban nem alkotott maradandót, ha csak a szegénységet, és a multiknak az ország feletti korlátlan hatalmát nem tekintjük annak.

már csak az a kérdés: ha Bajnai ezt a polgárt ajnározza, akkor kit is ajnároz?? kit és mit képvisel?? Mi a francot keres a baloldalon?? Mért nem vallja be hogy egy bűncselekmény sorozat folytatására készül, ha hatalomra juttatja az amerikai imperialista pénz, meg a társadalmi tudatlanság sajátos kombinációja??
magyarbakancs
@szocdem: Bajnairól egy közmondás jut eszembe"egyszer így egyszer úgy,hogy igazat sose tudj"
sbl
@magyarbakancs: Egyáltalán maga a büntetés hogy "házi-őrizet" már önmagában botrányos!
Meghalt négy ártatlan ember. Ha betartja az érvényes rendszabályokat, ma is élnének!
Persze ha valaki csontrészegen vezet ugyan mit tartott volna be?
JAJMÁR
@sbl: 22:43 Furcsa vízióid vannak a múltról, már megbocsáss, de eszembe sincs magamévá tenni.
Nyilván úgy gondolod, hogy Te mindenki fölött állsz, és jogod van másokat leminősíteni, a történéseket a saját szempontjaid szerint nézni. Utóbbihoz jogod van, mint ahogy nekem is.
Szerintem Göncz Árpád Magyarország első, és legelfogadottabb köztársasági elnöke volt. Erre a posztra az Országgyűlés tette, nem Antall. Nem állítom, hogy nem voltak hibás döntései (mindenkinek vannak, Lehet -biztos-, hogy neked is?), de én tisztelem Őt. Jellemes, okos ember, példát vehetnének róla sokan.

Véleményem szerint a rendszerváltozás hibáit elemezni kell, és kijavítani amennyire lehet.Ez amit teszel, hogy mindenkit a személyében alázol, és mindenféle háttérérdekeket vélsz felfedezni, (kivétel a mai hatalom képviselői, milyen érdekes, szerinted ők csupa jó döntést hoztak, és hoznak és semmi háttérkapcsolat?) sehova sem vezet. Ráadásul hiteltelen, hozzá kellene tenned, hogy a "véleményed szerint". Mert Te gondolhatod így, bármit gondolhatsz, de tényként, nem állíthatsz!

A mindenkori és a jelenlegi hatalomtól is elvárható lenne, hogy a rendszer hibáit javítsa, az a sajnálatos, hogy nem ez történik. Sőt! Pedig csak itt és így tehetünk valamit a jövő érdekében, a jelenben.

Nagyon örülök, hogy veled ellentétben én itt élek a jelenben, és egészséges lelkű és gondolkodású ember vagyok, ez nagyon jó érzés. Köszönöm Neked, hogy megerősítettél ebben.
sbl
@JAJMÁR: Írtam én egy sorral is valaha, hogy fogadd el bármelyik véleményemet.
Mert én csak a véleményemet írom be mindig!

Göncz Árpád valóban a legelfogadottabb köztársasági elnök volt - a liberális körökben.

Amikor kifütyülték azon az emlékezetes megemlékezésen - És nem holmi ifjú huligánok! - hanem egykori zárkatársai akkor azért igencsak bebizonyosodott hogy nem olyan egyértelmű az elfogadottsága!
Nem csak én, de a barátaim is komoly kritikával figyeltük a tevékenykedését.

Nem "alázok" én senkit, csak leírom azt amit még más nem tett meg.
A "véleményem szerint" töltelék mondatrészt azért nem írom folyamatosan, mert nem akarok a "korszerű" nyilatkozók stílusában(?) írni, akik a mondókájuk közben "Én erről azt gondolom hogy"-oznak...
Természetes hogy az én véleményem amit leírok!
Különben ha tényeket írok be, általában oda szoktam tenni a "tény az", vagy a "történelmi tény" kifejezéseket.

Akár hiszed, akár nem én is "itt élek a jelenben" és a környezetem meg a baráőtaim engem is egészséges gondolkodású ember" kategóriába sorolnak.

A mindenkori hatalomtól valóban elvárható lenne, hogy a rendszert hibáit kijavítsa, csak a 2010 előtti nyolc évvel éppen az a baj, hogy nehogy javították volna a hibákat, hanem újbóliakat követtek el sorozatosan.

A legelképesztőbb az volt, amikor azt hirdették hogy "Az állam a legrosszabb gazda!"
Ezt akár beismerésnek is lehetett volna venni és elzavarni azt a bandát.
Ez szerencsére meg is történt 2010-ben.
GeoCravker
@sbl: Hogyne. Azóta a Fidesz a folyamatos államosítással tényleg bebizonytotta, hogy a legrosszabb gazda.
Mekkora megtérüklési értékkel fektették be az elzabrált magánnyugdíjpénztári vagyont? Ja, hogy negatív? Bocs!
JAJMÁR
@sbl: 12:11 Nincs kétségem afelől, hogy a saját baráti körödben egyformán gondolkodtok, különben nem lennétek barátok, ugye?

Örülök, hogy a saját véleményedet írod, nem mindig "hangzik" csak annak. A hozzászólók többségénél ez nyilvánvaló, akkor is, ha nem írják oda. Nálad nem.
A megfogalmazásod olyan, (kicsit tudálékos) mintha mindig konkrét tényekkel alátámasztható lenne amit írsz. Ezek szerint csak a "véleményed"-et tükrözik. Örülök, hogy ezt tisztáztuk :)

Az állami tulajdon mellett és ellen is lehet érveket felhozni, mindegyiknek helye van.

A múlt rendszerben szinte minden intézmény és vállalat állami volt, (igaz, az egy diktatórikus rendszer volt) mégsem éreztem ezt a központosított, erőszakos beleszólást mindenbe, amit ma igen. Ez kiszolgáltatottá teszi az embereket.

Régen mindenki dolgozott, törvényes előmeneteli rendszerben, kirúgva szinte senki sem lett, biztonságot adott :)

Ma pedig segély szintjére süllyedt a bér, de nincs más lehetősége az embereknek, teljes a kiszolgáltatottság. Az állami tulajdonú cégek profitját a fővezetők kapják, de a bérük is irreális -ők kapnak, ha van profit, ha nincs- Akinek pedig ez a munka nem tetszik, kiesik a szétszakadt szociális hálóból. Ott pedig nincs semmi, nem jár semmi :(
Szóval, vannak és lesznek is bajok ezzel az államosítással, nagyon erősen jelen van a kettős mérce.

2010-ben számodra véget ért a kritikus időszak?
Ma sem javítják a hibákat, Igaz, észrevette a regnáló hatalom a nép igényét a rendszerváltozás reformjára, meg is lovagolják. Rendbe is rakják??? :(

Göncz Árpádot anno a nyilas kezdemények fütyülték ki, messze nem a nép. Minden jelentős politikust legalább 1x kifütyül egy szűk kisebbség, a demokrácia jele. Ahol fütyülni nem lehet, ott nincs szabadság.
kamazuka
Csodálom az akkori önmagát felelősnek tartó politikai erőt,hogy bátorságot merített abban,hogy egy a demokrácia mesgyéjére lépett országot,annak sorsát,egy köztudottan beteg emberre merte bízni.
Emlékezetes mondata,a kérek 100 napot,s közben sajnálatosan elhunyt, s azóta több ezer nap elmúlt.
Mindnyájan akkor és most is,rossz megfogalmazással itt vagyunk,s látjuk a betegség nem ,hogy nem múlt el,de szövődményeiben is rákos daganatra utallnak!
sbl
@JAJMÁR: Az állami tulajdonnak kell lenni mindazon stratégiai ipari-foglalkozási ágazatoknak, amelyek az ország működésének a feltételei.
Ilyenek a vízügy, az Államvasutak, az Energiaipar, a Posta és az ország ásványi kincseinek a tulajdonjoga. stb. a Rendőrség, esetleg Csendőrség és a Honvédség.

És itt jön be a boölsevik rendszer alapvető hibája, a "'kollektív felelősség" kérdése.
Mert ha nem következetes az ellenőrzés és a végrehajtás, akkor eltűnik a személyi felelősség és oda jut az ország, ahová '90-ben, illetőleg 2010-ben.

Pl. aki az energiaipart idegen kézre adta annak idején az megérdemelne Szegeden egy 25 mázsát - mármint a fegyház fokozaton!
Vagy aki eladta a MÁV egyetlen nyereséges üzletágát a teherszállítást, de tudnám sorolni a MALÉV-et is szintén!

Az is baj volt régebben, hogy "kirúgva senki nem volt". Közismert volt a "kapun belüli munkanélküliség" is.

Vitába szállok veled, hogy "ma sem javítják ki a hibákat".
Dehogynem. Pl. az IMF nevű pénzszivattyút kiiktatták.
UUkrajnára éppen most akarják rákényszeríteni.
A nyugati világ most Ukrajna körül táncol, mert megérezték, hogy at ukránok kezdik komolyan venni az a híresség - némelyek számára hírhedtté vált mondatát Orbán Viktornak, amikor Tusnádfürdőn valamelyik évben kijelentette: "Európán kívül is van élet!"
És igaza is volt és van!
Most jön létre - és ezt a tekintélyét már elvesztett USA és EU nem fogja megakadályozni tudni egy óriási Gazdasági, politikai és várhatóan katonai tömb is, ez pedig Oroszországból, Fehéroroszországból, Kazahsztánból és várhatóan az ukránokból fog állni.
Ehhez szatellitként fognak idővel a "Visegrádi Négyek" csatlakozni egy laza szövetséggel. (Antall nagyon kevés sikeres és jó gondolata éppen a Visegrádi Négyek összehozása volt!)
Ha ránézel a térképre, rájöhetsz, hogy ez mekkora területet fed le. folyt.
sbl
folyt.Ennek az a jelentősége, hogy a földrajzi nagyságából adódik a szinte korlátlan nyersanyag bázis. Beleértve a földgázt és az olajat is! Az önellátás igen nagy érv!
Egy ilyen tömböt egyszerűen nem lehet zsarolni.
Az arctalan de annál nagyobb hatalmú pénzügyi világkormány képtelen rátenni a kezét. Az ilyen-olyan "minősítő intézetek" ilyen helyzetben teljesen értelmetlenné válnak.
És akkor még ott van Kína, amely úgy kelet, mint nyugat felé is erőteljesen expandál.
Ezt fogjuk pl. tudni lefölözni a Budapestet elkerülő nagy-sebességű átkötő fővonallal, amely lehetővé teszi a direkt kelet-nyugati összeköttetést és a belgrádi fővonal átépítésével a kelet-dél és a nyugat-dél kapcsolatot az áruszállításban. Ennek óriási jelentősége van!
Magyarországnak igen komoly fejlődési esélyei lettek a nagy nyugati világcégekkel, amelyek nem a rabszolga munkaerőt látják csak bennünk, hanem mindegyik egyben idehozta a kutatóbázisát is.

Ami az "Árpi bácsi" kifütyülését illeti, nem voltak ott semmiféle nyilas kezdemények.
Ez Bánó elvtárs machinációja volt, amikor olyan felvételt játszatott be a TV-ben, ahol az egykori nyilasokra némileg emlékeztető ruhájú fiatalok egy csoportját mutatta az ősi zászlónkkal az Árpád sávossal.
Csak egyet hagyott ki Bánó elvtárs, azt hogy nem nézte az időjárást.
Ugyanis a felvételen száraz aszfaltozott járdán m9ozogtak a fiatalok, a valóságban meg szinte felhőszakadás jellegű eső esett a Kossuth téren!
Tudom, mert a TV-ben premier plánban mutatták és én végig figyelemmel kísértem az ünnepséget!
"Árpi bácsi" felett is vagy hárman tartották az esernyőt!
A "nyilas" srácok alatt meg száraz volt az aszfalt!
És a szalagot gyártó cég - ha jól emlékszem a SONY laboratóriumában vizsgálták meg az ominózus szalag frekventált részeit és a gyártó cég szerint vágott volt!
Ennyit a kifütyülésről.
Bizony "Árpi bácsi" akkor és ott szembesülhetett azzal, hogy a régi börtöntársai előtt sem olyan egyértelmű a népszerűsége!
És a börtönben volt egy "beceneve" is,...
sbl
folyt.: amely azonos egy igen kártékony és veszélyes állatfaj nevével!

Szóval ama nevezetes látogatáson Antall - neki már minden mindegy volt a végzetesen megromlott egészségi állapota miatt - valószínűleg éppen azt hagyta Orbánra rá, mint egy politikai testamentumot - hogy mit csináljon hozzá kéépen más módon.
És Orbán csinálja is!
Hogy ez nem tetszik a pénzügyi háttér hatalom korifeusainak meg olyan marionettfiguráknak mint (li)Bajnai, az egykori klasszikust kell idézni: "Na és!"
sbl
@GeoCravker: A tavaszi ítéletidő bebizonyította, hogy az EON semmiféle hálózati karbantartást nem végzett amíg ő volt a tulajdonos.
Ha egy távvezeték rendszer normálisan karban van tartva, akkor ennyi jégtől, meg széltöl nem törhetnek tömegesen össze a tartóoszlopok.
Ezt annak idején, meg persze napjainkban is tanítják a Kandón, meg más felsőoktatási intézményekben.
Erre eleve méretezve vannak.

És a nyugdíjpénztáraknál hogy ki síbolt azt valóban érdemes a végelszámolásnál kijött hozamok értékelését figyelembe venni.
Volt olyan nyugdíjpénztár amelyik nem volt nyereséges, de luxusszékháza az volt!
GeoCravker
@sbl: Maradjunk abban, hogy akárki lehet rossz gazda és jó gazda. Az állam is lehet jó gazda. S egy piaci jogbizonytalanságban működő magáncég is működhet janicsárpasaként.
Orbán a piaci jogbiztonságot végképpen szétverte.
A nyugdíjpénztári vagyont pedig eltapsolták.
Nem számvevőszéki ellenőrzést tartottak és felülvizsgálatot, hanem rablást. Nagy különbség. S nem termelő beruázásokat finanszíroztak. Ergo, kifejezetten rossz gazda az Orbán kormány. Tartós recessziós spirálba lökve az országot.
A neruházási hírek szemfényvesztők. Az ipari eszközpark technikai amortizációját sem kompenzálja. Gondolom a Kandón meséltek anno erről is.
A közgázon első év végén kivágták volna azt, aki növekedésnek állítja be az amortizáció alatti befektetést.
kopeba
@Kovács Panna: A kárpótlás a magyar történelemben elkövetett legnagyobb hiba volt. Hosszú időre megpecsételte az ország sorsát.
sbl
@GeoCravker: A felsoroltak a magánvéleményed. Nem is érdemes kommentálni.
GeoCravker
@sbl: Akkor miért kommentáltad?
Az érvek hiánya is érv :-)
magyarbakancs
@sbl: Igazad van botrányos az ítélet.
Nincs jog gyakorlati egység és gondolom a pénz is befolyásolhatja az ítélet súlyosságát.
Ez csak feltételezés.
sbl
@GeoCravker: Mert nem tartottam értelmét.
Te a magad meggyőződését sulykolod, pörgeted mint a tibetiek az imamalmot.
Ezért.
@magyarbakancs: Ami ezt a botrányos ítéletet illeti, nem igazság-, hanem jogszolgáltatás van.
Az meg hasonlít arra, amikor az írástudók, a farizeusok értelmezték a tórát.
Le is írták a Talmudban.
A lényege: Lehet így is, meg úgy is.
Mindenesetre az átlagember számára tökéletesen megbotránkoztató.
GeoCravker
@sbl: Dícséretnek veszem a véleményed. Elismerésésül annak, hogy van önálló véleményem. Ellentétben számosakkal, akik ezzel nem rendelkeznek.
kiskutyauto
Orbán nem csak tagadja és ellene tesz, de eleve nem is érti az antalli örökséget, viszont az is igencsak túlzás, hogy Bajnai eme örökség nyomdokaiban járnak... mindkettő népnyúzó, fosztogató elitbűnöző, akik miatt milliók nyomorognak az országban, köszönőviszonyban sincsenek, sem a hazafisággal, sem a becsülettel, pláne az államférfiséggel...
bukfenc
@kiskutyauto: Bajnait nem kéne belemosni az "Antali örökségbe!", ha felismered az évszámokat akko' azt is láthatod, abban az időszakban hol volt bajnai...
Orbáncot bajnaival mosod össze... ezt úgy lehet össze hasonlítani, mint a te (hat)általánosodat az én Harvardi diplomámmal...:))

Milyen kiskutya utód vagy te?? Játszótéri? :))
bukfenc
@pbalage: Jó a meglátásod!!

Lehetek a barátod?? :))
bukfenc
@GeoCravker: Azért még nálunk sem késő...
bukfenc
@JAJMÁR: Hiába írod annak a hárommássalhangzósnak, az olyan mint egy gramofon amin elakadt a tű!
bukfenc
@Tekla: Kedves "tégla" v. tékla?
ha már letisztáztad magadban, hogy nem a nap kering a föld körül (megy?) akkor próbálj meg a közgazdaságtanba okos lenni...
kiskutyauto
@bukfenc: Pár dolog csak neked csak itt csak most, bár értelmi szintedet nyilván meghaladja.. azért reménykedem és szurkolok hogy felfogd.

1. alapvető minimumkritérium, hogy felismerd és megértsd ha már komment-huszárkodsz, hogy MI IS AZ A TROLLKODÁS.
A trollkodás legalapvetőbb ismérve barátom - kénytelen vagyok a szádba rágni, mert láthatóan nem jutott el szerény értelmedhez: a személyeskedés; minden olyan dolog, amikor odaírunk egy téma alá NEM A TÉMÁHOZ, HANEM A MÁSIK KOMMENTELŐ SZEMÉLYE ELLEN... S bizony ez már akkor is trollkodás, ha ezt viszonylag kulturáltan tesszük, már ekkor is saját osotba tahóságunk tanubizonyságát tesszük le; de ha pláne gusztustalanul trollkodunk, akkor a féreg mivoltunkat is illusztráljuk vele a net nyilvánossága előtt... Ahogy ezt most te tetted kispofám. Nem bírtad hogy ne ugass be, képtelen voltál személyeskedés azaz trollkodás nélkül hozzászólni, ezzel tehát beibizonyítottad mindenki számára aki olvassa, hogy ostobaságod mellett még egy gusztustalan ellenszenves barom is vagy... EGY TROLL
Ne nekem vágj erre vissza, én csak jelzem ezt.. Magaddal számolj el, hiszen itt van a bizonyíték erre, pár kommenttel feljebb, amit te magad produkáltál, tehát esetleg a tükör előtt szitkozódhatsz legfeljebb..
Ergo alapvető netikettről nincs fingod, de azért ész akarsz itt osztani.. sírnivalóan szánalmas TROLL vagy...

2. további fogyatékos ostobaságodat is bebizonyítottad a trollkodásod mellett, bár meglepő mód a témához is szóltál, persze nem meglepő módon eszeveszett arrogáns összefüggéstelen mélybutaságot...
Kispofám, tudom nehéz lesz, de próbáld felfogni: IRRELEVÁNS, hogy Bajnai hány éves volt Antall idejében. Kb olyan szinten "érveltél" most, hogy "az ég zöld, mert azt mondtam"... A kontextusban irreleváns, amiben rávilágítottam Antall-ügyben Bajnaira...

A nyilvánaló szövegértelmezési problémád, az értelmi fogyatékos retardáltságoddal, már bizony olyan patológia, pláne a "harvardi diplomáddal", ami miatt, a te érdekedben szólok,...
kiskutyauto
@bukfenc:, jót akarok: minél előbb fordulj pszichiáterhez, amíg még nem lesz késő, és nem a saját vizeletében fetrengő nyálcsorgató kretén nem leszel..! Nincs már sok hátra eddig, nagyon közel vagy ehhez, tehát ne nagyon húzd az időt ezzel... én szóltam.. ;)
Tekla
@sbl: Nekem is gond lenne nagy késsel letermelni tolókocsiból 2 infarktus után! Miközben újgazdagék ,annyi gojt fogadnak éhbérért ,hogy eltűnik a félmegye erdeje .Csak a hatalmas kamionokat látod ,meg azt ,hogy nem látsz sehol 20 cm -nél vastagabb fát az országban ,csak a Margit szigeten ,meg egy két parkban. Persze akikről te beszélsz azokkal tőlünk keletre azt csinálják ,hogy elbontják a kakibájukat ha el mennek otthonról és felszántják a helyét , ha loptak, 30-40 km-es körbe elterjed a híre , és senki (egyetlen kapzsi éhenkórász sem) ad nekik semmit ! Nem várnak rendőri megoldásra , csak összefognak.
sbl
@GeoCravker: Soha nem vitattam, hogy van magánvéleményed. Nem értem, hogy mi az általam beírtakban a dicséret.
sbl
@Tekla: Nos itt jönnek azok a hézagok amik a demokrácia kitörésével előjöttek.
Először is a legnagyobb probléma, hogy a magánerdészetek nem képesek megvédeni a javaikat.
Másodszor, hogy a még meglévő államiak sem.
Mert azonnal megjelenik ha el-elkapnak egy illegális fatolvaj bandát az emberjogvédők és kipártolják őket.
Ez ma már ott tart, hogy nekimentek a közelmúltban a rendőröknek is.
Sajnos törvények vannak - sokszor hiányosak, ugyanakkor a betartásuk kikényszerítése nagyon hiányosan működik.
gomez
@sbl: meglepődtem azon kijelentéseden hogy O.V. -nak adta át a tennivalókat Antall!
Amikor először hatalomhoz jutott, 4 év alatt tönkretették az legrégebbi magyar pártot!
KISGAZDA! Azóta sem tudtak a gazdák összehozni egy valamire való pártot amivel legalább elérték volna a parlamentbe kerülést! Arról nem is beszélve hogy minden választás után két évig csontvázak ezrei kerülnek elő a szekrényekből! NEM CSODA HOGY NEMZETI TEMETKEZÉSI VÁLLALATOT HOZTAK LÉTRE! Már készülnek a következő csontvázakra!
sbl
@gomez: Szerintm a Kisgazda Párt nem a legrégebbi magyar párt, mert pl. a jelenleg éppen csak létező Magyarországi Szociáldemokrata párt a "Szoc. Dem. régebbi.
Amúgy a Kisgazdák leginkább saját magukat tették tönkre Torgyán vezényletével.
De tönkretette magát az egykor legerősebb "rendszerváltó párt az MDF is, vagy a liberális SZDSZ is.

De sorolhatnám a MIÉP-et is, amely meredek emelkedés után átment először stagnálásba, majd a Jobbik megalakulása és újraalakulása után szép csendben megszűnt.
A pontot itt Csurka halála tette rá a történet végére.

Egyszóval talán nem kellene mindent a Fidesz nyaklába varrni.
Mondom ezt úgy hogy nem vagyok Fidesz szimpatizáns!

Különben nincs ebben semmi különös: Ilyen a politika.
Pártok alakulnak, működnek, megszűnnek.

Egyébként nincs semmi meglepő, annak idején Antall valóban magához hívatta Orbánt és hosszabb zárt ajtók mögötti beszélgetést folytatott vele, a nyilvánosság kizárásával.
JAJMÁR
@sbl: Igaza van bukfencnek, valóban hajtod a magadét, nyilván meggyőződésből írsz. Az én véleményem és tapasztalatom viszont más, ezért leírom, hátha van még így valaki.
A számtalan tapasztalat közül pl. MÁV, ami ugye állami, de az utazás rendkívül drága, a mellékvonalakkal nem törődnek.
Nálunk az állomás épületében a jegykiadás megszűnt. A várótermet aláírásos kérésre sem hajlandók kinyitni, tűző napban, fagyban és viharban ott kell állni a nyílt terepen az utazni vágyóknak, de a terület a MÁV-é, vagyis ugye a mienk, hiszen állami, de semmi közünk hozzá.. Hagyják ott tönkremenni, de legalább ennyire csúnya ne lenne. A gyalogutat felszedték, hónapokig úgy volt. (lehet, hogy még mindig?)Ennyire tiszteli a magyar vállalat a magyar embert.
Eon - a gáz felhígult a rezsicsökkentés óta. Az árammal semmi gond. Megszűnt az áramingadozás, -ami régen 20 éve- jellemző volt- ha valahol gond van, azonnal jönnek. A fák ágait miden évben lemetszik a vezetékek körül. Szakértő munkatársaik, megfelelő eszközeik vannak. Minden munkás meg van rendesen fizetve, álom munkahely.
Részt vesznek a közösség életében, pályázatokat írnak ki, pl. gyerekeknek, ismeretterjesztő előadásokat tartanak . Ajándékokat adnak az iskoláknak.
De legyen az államé, mert úgy a jó.
Vajon tényleg álom munkahely marad? Vagy csak a vezetőknek. (Lsd. az állami vezetők prémiumait.)
Az állami egészségügyről, iskolákról nem is írok.
Van a térségben egy multi, ott szuper az út, , ahol ők megcsinálták, ott van 300 m Európa. Általánosságban többet tettek az utakért, mint a közútkezelő az elmúlt évtizedekben.

Szerintem is jó, ha van a magyar államnak tulajdona, de a tulajdon felelősséggel jár, és befektetéssel, arra költeni kell. Ha csak a tulajdon számít, de a minőség már nem, ha a munkás tisztességes bérezése nem, csak a felső vezetés jóléte, akkor maga a tulajdon semmit nem ér. Ott fog belepusztulni a földbe, ahogy a mi állomásunk.
Tekla
@sbl: Azok a törvények amik mellet megfagynak az emberek :rosszak és élet ellenesek!

Ezért betarthatatlanok. a legvadabb feudalizmusban is meg engedte a Gróf ,hogy a hullott ágat össze szedjék .Az erdő alját kipucolják ,gondoskodott arról jusson mindenkinek.
Elmehet a sok jogásza pic@ba, akkor amikor az akinek pénze van ( nem tisztességes munkából ,mert abból még senki nem gazdagodott meg ,csak svindleriségből) , akkor a többit kirekeszti házból,ételből, italból, melegből, orvosi ellátásból ,jó oktatásból stb. Elegánsan rá fogja :nem dolgozik .Miközben a fél ország állva alszik a munkahelyén ,mert 4 óra bérért 20 órát dolgoztatják a svindlerek. A többinek meg lás csudát ,nem maradt munka! Ne mérgesíts .Köszi.
sbl
@JAJMÁR: A MÁV egy hosszú leszálló ágban haladási folyamat után került abba a helyzetbe, amiben van és remélhetőleg amiből idővel ki fog emelkedni.
Én ezt belülről éltem meg. Az utolsó nagyarányú fejlesztés a '70-es '80-as években volt, de az is tele hibával.
Annak idején - Európában másodikként - kezdtek az akkor igen korszerűnek számító tirisztoros szabályozásával kísérletezni a villamos mozdonyoknak.
A világ első tirisztoros szabályozású villamos mozdonyát a német Siemens cég alakította át egy régebbi villamos tolatómozdonyból 1967-ben.
Nálunk 1969-ben(!) építették át a hasonló kategóriába tartozó V41 501 psz. mozdonyt tirisztorossá.
Utána pedig majdnem egy időben a V43 1076-os gépet. Az előbbi munkáit a Siemens végezte, az utóbbiét az AEG.
A fejlesztés akadozva ment - amelyet nem taglalok - jellemzően az eleve tirisztoros szabályozásúnak megalkotott V63-as mozdony első protó- példánya 1974-ben kezdte meg a próbáit, a második 1975 tavaszán.
A mozdonyok 1977-ben kezdték meg a tényleges üzemüket.
Annak idején az akkori idők két legnehezebb gyorsvonatát kezdték továbbítani - egy-két főleg mechanikus problémától eltekintve teljes sikerrel.
A null sorozat gyártása 1980-ban kezdődött és 1981 március 4.-én gördult ki először a 004-es, utána a 003-as a GANZ mávagból.
tehát tizenkét év telt l a kezdettől!
És ezalatt nem a fejlesztés volt a döntő, hanem - főleg a MÁV akkori felelős döntéshozói részéről a hezitálás!
A második világháború végétől ez a hozzáállás volt nagyrészt a jellemző.

A másik nagy csapás a '60-as években érte a Céget, amikor az akkori közlekedési miniszter az átkozott emlékű Csanádi György kezdte megszüntetni a MÁV mellékvonalakat, hogy a Volánt versenyelőnybe hozza. Erről még a kitűnő író Moldova György is írt a "Akit a mozdony füstje megcsapott" szociográfiájában.
A MÁV soha nem kapta meg a normális fenntartásához, üzemeltetéséhez szükséges összegeket, ugyanakkor mivel az ország legnagyobb kemény valuta termelője volt, kímélet nélkül...
sbl
@JAJMÁR: folyt. bevasalták rajta a befizetést a költségvetésben.

A '70-es évektől az ún. beton és üzemanyag lobbi a magyarországi tömegközlekedésben egyeduralkodóvá vált ami szintén nem vált a cég javára.
A menetrendeket szándékosan szétzilálták és mindent megtettek azért hogy az utazás a közúton buszokon történjen.
De a fejlesztések is dilettánsak voltak jórészt.
Eklatáns példa a Budapest Ferencvárosi rendező pályaudvarok (Bp. Fc. Keleti- és nyugati Gurító fejlesztése.
A szolnoki rendező-pályaudvart meg a '90-es években bezárták, mert az ipar lecsökkenése miatt nem volt rá szükség. 1975-ben avatták fel...
Nem vették figyelembe, hogy a szállítási szokások radikálisan megváltoztak.
Még hosszasan tudnám taglalni az elkövetett ostobaságokat, amik különben inkább a "merénylet" kategóriába illenek!
Én már akkor több tanulmányt terjesztettem fel, hogy a Ferencvárosi rendező pályaudvarokat kellene nyom nélkül felszámolni és az akkor még épülő Budapesti Logisztikai Központ (BILK) területén egy a tényleges igények figyelembevételével egy korszerű rendező pályaudvart építeni.
Az óriási terültét a Ferencvárosi rendező pályaudvaroknak meg eladni és a város szerves részévé tenni. (Természetesen a talaj vegy-mentesítése után!)

A mostani kormány alatt települt Szolnokra a világhírű Stadler gyár, ahol a maga kategóriájában csúcsminőségű villamos motorvonatok járműszekrényei ("karosszériái") készülnek és ide telepítették a forgóváz javítót is - a tavasszal avatták - ahol egész Európából idehozott forgóvázak nagyjavítása történik.

A legnagyobb lökést a közút megadóztatása jelenti a helyes fejlődési irányban.
Nem lehet többé ingyen furikázni és tönkretenni kamionokkal az ország településeinek úthálózatát és a mellettük épült házakat!
És persze volt két "nagyszerű" minisztere a magyarországi közlekedésnek: Az egyik Kóka János volt aki egy sor mellékvonalat zárt be, a másikként folytatta ezt Molnár Csaba, aki a Gyurcsány féle bagázsban pislog jelenleg...
sbl
@JAJMÁR: És végre megindult a ténylegesen korszerű járművek beszerzése dízel- és villamos motorvonatok, korszerű csúcskategóriás villamosmozdonyok (Taurus, TRAXX) és elindult a Széchenyi terv keretén belül egy teljesen új korszerű szállítójármű kifejlesztése.
Ez utóbbiról - majd ha eljön az ideje - még többször is fogok írni, mert igen közeli kapcsolatban vagyok ezzel a munkával.
Természetesen senki nem állítja, hogy minden rendben van, sőt inkább zt mondom, hogy igen sok mindenben egyáltalán nincs rend!
De legalább végre, elindult fejlődés!
JAJMÁR
@sbl: a másik téma: Mo. Az Eu. tagja. Képviselve van az Eu. parlamentjében, bizottságaiban, aláírta az alapokmányát.Oda tartozunk -ezek tények- .
Igen, igaz, Trianonban elvették a területünk nagy részét, Nem volt igazságos döntés a nyugati világ részéről, de nem haragudhatunk rájuk örökké.
Amikor végre megszabadultunk a kommunista diktatúrától, tudni véltük, hol a helyünk.
Tudomásul kellene már venni, hogy mi is az Eu. vagyunk, és ez viszonylagos biztonságot ad minden téren.

"Most jön létre - és ezt a tekintélyét már elvesztett USA és EU nem fogja megakadályozni tudni egy óriási Gazdasági, politikai és várhatóan katonai tömb is, ez pedig Oroszországból, Fehéroroszországból, Kazahsztánból és várhatóan az ukránokból fog állni."
Ehhez szatellitként fognak idővel a "Visegrádi Négyek" csatlakozni egy laza szövetséggel. "

Biztos ez? De jó! Csatlakozhatunk szatelitként egy óriási tömbhöz, mi a picik.
Milyen feltételekkel? Hogy fogjuk képviselni az érdekeinket? Tényleg azt hiszed, hogy mi számítunk, hogy ott fontosak leszünk? Úgy nyomnak el, egy újjal, hogy észre sem vesszük!!!
Ja, hogy nem leszünk egyedül, mert a Visegrádi négyek! Aha, pl. Szlovákia, mert jóban vagyunk. Ne haragudj, de nagyon naiv vagy!

"Ennek az a jelentősége, hogy a földrajzi nagyságából adódik a szinte korlátlan nyersanyag bázis. Beleértve a földgázt és az olajat is! Az önellátás igen nagy érv!
Egy ilyen tömböt egyszerűen nem lehet zsarolni."

Hát ez az! Ugye nem gondolod, hogy az ő földgázuk és olajuk a Te önellátásod lesz?

"Az arctalan de annál nagyobb hatalmú pénzügyi világkormány képtelen rátenni a kezét. Az ilyen-olyan "minősítő intézetek" ilyen helyzetben teljesen értelmetlenné válnak."
Az Isten mentsen meg minket annak a tömbnek a pénzügyi hatalmától! Ugye nem gondolod, hogy a pénzügyi világ az orosz határnál véget ér?

Persze, az Eu. tagjaként bátran lehet gazdasági kapcsolatokat kialakítani akármelyik országgal, akár Kínával, akár Fehéroroszországgal is, csak tudjuk, hol...
JAJMÁR
@JAJMÁR: folyt. csak tudjuk, hol a helyünk :)
A mi helyünk Európában van!
sbl
@JAJMÁR: Értem a kételyeidet!
Nekem is voltak, illetve vannak ma is!

Mi annak idején csatlakoztunk két tömbhöz. Az egyik volt NATO, a másik az EU. Én mindkettőre annak idején NEM-mel szavaztam.
A NATO esetében azért, mert ami miatt létrejött - a szovjet hódítási szándékok - mivel azok megszűntek - a Szovjetunióval együtt - lényegében okafogyott lett.
Az amerikai kalandor politikának pedig a csicskájának lenni - minek?
Azután jött a 2001. szeptember 11. Az USA meghirdette a meg soha nem nyerhető "Terrorizmus elleni" harcot.
Halottam már effélét... A "Békeharcot" amelyet a Szovjetunió vezetett annak idején és sajnos a részesei voltunk. Az is egy pénznyelő szervezet volt.
És a szeptember 11 folyományaként a mi katonáink Afganisztánban védték az "atlanti érdekeket... Ez is egy pénznyelő gépezet.
Ráadásul a jenkiket egyáltalán nem zavarja, hogy a NATO tagállam Görögországot időnként befenyíti a NATO tagállam Törökország...
Ha minket pl. megtámadna Románia - a mienknél lényegesen ütőképesebb hadserege van - mi is a görögök sorsára jutnánk.

Az EU a belépésünk időpontjáig igen komolyan átalakult az egykori áhított Közös Piac formájából a mostanira. Kedvezőtlenül!
Az irányítást átvette egy senkik által meg nem választott bagázs - horribilis fizetésekért.
Álproblémákkal foglalkoznak és atomizálni akarják az ősi európai értékeket.
Adnak valamit, de vinni többet akarnak!
A multik szószóli,, a tagállamok egy részével szemben.
Hiába, a volt gyarmatosítók képtelenek kibújni a saját bőrükből. Franciaország pl. Meg a nemzetközi pénzvilág, amely lényegében az összes gyarmatosítást vezényelte annak idején is.
Eslő dolguk volt, hogy egykor virágzó iparágainkat és a mezőgazdaságunkat tönkretették, velük együtt a beszállító és feldolgozó ipart is.
Ezért vált munkanélkülivé az ország népességének egy igen jelentős része!

Nos éppen ezért célszerű - mai szóhasználattal - "több lábon" állni.
Ezért lehet előnyös - ha ügyesen tesszük - a keleti tömbökkel való üzletelés...
sbl
@JAJMÁR: folyt. -sel.

Az pedig hogy hol van a helyünk: Nos egyáltalán nem az egyre inkább szibarita jellegű életstílust követő nyugati országok körében! Ahol újabban kezd a deviancia, az extravagánsság holmi torz divattá válni.

A mi helyünk kelet-közép Európában annak is a kellős közepén a Kárpát medencében van!
Ahol még bőségesen vannak romlatlan, természetes finomabbnál finomabb ásványvízek, ahol még génmentesek a mezőgazdasági termények.

Lehetne még a misztikus dolgokra is hivatkozni, de nem teszem. Azért annyit megjegyzek, hogy a világ egyik legismertebb és legtiszteltebb misztikus személyisége, a Dalai Láma, amikor Hazánkban először járt, az első útja a Pilisbe vezetett Dobogókőre és környékére!
Ő tud valamit!
Mert ennek is megvan a maga elmélete és gyakorlata.
A Kárpát medence igen sok tudós szerint az egyike az emberiség legősibb kultúrközpontjainak!
A keleti emberek egyik óriási előnye a nyugatiakkal szemben, hogy a természettel igyekeznek együtt élni és nem kizsákmányolni.Ha a nyugat így folytatja, akkor igen komolyan hátrányba fog a kelettel szemben kerülni!
bukfenc
@kiskutyauto: Hát nem vagy egy humor herold..
nagyon a töködre léptem? Fáj?
Ergó? troll? irreleváns, kontextus? retardált, ?
Jó sokáig böngészhetted az értelmező szótárt..
Vagy ennyire hiú intellektuel vagy??
Jön értem a fekete autó? Még nem tudod??
akkor, ezentúl a szalvétát is szalvétával fogjam meg?, mert te olyan b@szott okos vagy?
A te fidess-kényes elvárásaid szerint kommenteljek??

Szövegértelmezési problémáim vannak??
Veled kapcsolatban nincsenek..
Egy SZNOB MAJOM vagy!
Olvass több Karinthyt!
Bár-már másoknak is "beírogattam", legyintettek, v. megmosolyogtak, - úgy vették - olcsó poén, stb

azért megkedveltelek humor herold!
Legutoljára - még a rendszer váltás előtt találkoztam ilyen típusú kommentelővel mint te,
igaz, az megyei párttitkár volt, és a piros tagsági könyve ki volt varrva a zakója hajtókájára, hogy időbe "megrettenjünk" ha arra jön... :))

na, most nagyon megrettentem!
Szined, értelmes szókincsed sokasága rádöbbentett arra mekkora távolság van köztünk! (hál istennek)

Vigyázz, nehogy nagyon beverd a könyöködet az íróasztalba!

Remélem, - nem lesz heresérved...
JAJMÁR
@sbl: 20:35 A több lábon állással egyetértek.
22:30 A helyünk Európában van földrajzilag a Honfoglalás óta- és kulturálisan -Szent István óta- így értettem.
A csak ránk jellemző, egyedi sajátosságokkal együtt. Az Eu.-ban pedig azért, mert a tagja vagyunk.
Elismerem és tisztelem a Dalai Lámát, de nekem a Római Pápa az első ember.
Én keresztény vagyok, ahogy az országban a kereszténység (katolicizmus és reformáció) a fő vallás,és a nyugati államokban is.
Nagyon érdekes nekem a keleti kultúra, de a nyugati minden téren sokkal közelebb áll hozzám. Nekem az a gondolkodásmód, az az értékrend elfogadhatóbb.
Vasfüggöny volt Nyugat felé, mégis azt a zenét, (klasszikus, rock és pop) azt a művészetet, bármelyik ágát is nézzük, sokkal jobban értem és magaménak érzem, mint a keleti művészetet.
Nem vettük át a törökök többnejűségét, vallását, de építettünk olyan palotákat, mint Bécsben van. Nem hódított különösebben a szamovár sem, és hiába tanultam az orosz nyelvet, meg soha nem tanultam. Az angol viszont fülbemászik :) Tetszenek a keleti táncok, de én az angol és bécsi keringőt, a polkát, a kólót, a tangót és a magyar csárdást táncolom :)
Szeretem a kínai konyhát, de nem eszek kutyahúst.

Nem azért Drága sbl mert a Nyugatot utánozom, hanem azért, mert olyan vagyok! Bocs :)))))
sbl
@JAJMÁR: Értem az okfejtésedet.
Azonban nem árt tudni, hogy a világ változik.
Meg az EU nem Európát jelenti, hanem csak egy valamikor nagyon jól elindult gazdasági szervezetből (Európai Vas és Acélközösség - Közös Piac) mára igen vitatható tevékenykedésű szervezetté változtatták önjelölt politikusok.
Én büszke vagyok arra, hogy Hazám megvédte az európai kultúrát, azét az Európáét, amely ezt a példátlan hősiességet érdemileg soha nem viszonozta! (A Déli harangszó elrendelésén kívül...)
Viszont az ősi gyökereinkhez vissza kell nyúlnunk, hogy az önazonosságunkat képesek legyünk megtartani!
Vajk annak idején elvetette ezt, nem véletlen hogy a gondolkodó emberek körében akkora siker a nagyszerű rock opera az "István a király"!
Ez az irodalom és a költészet terén éppen azt a dilemmát feszegeti, hogy ez mennyire volt nekünk jó.
Ráadásul a történelmet mindig is minden táőrsadalmi rtendszer torzítottan tanítja.
Már ükapáink is így tanultak!
Nem tanultuk, hogy ie. 8000~10000 évvel a világ más pontjain párhuzamosan már komoly kultúrák léteztek, ráadásul magasabb szintű, mint amit mi ismertnek tartunk!
Ezek történelmi tények!

Ami a katolikus egyházat illeti, én is katolikus vagyok, de ugyanakkor elismerem más kultúrák értékeit az egyetemesség jegyében!
Különben a rég óta annyira esedékes és kívánatos megújulás állapotába lépett az Egyház Ferenc pápa megválasztásával.
És már régóta szokás, hogy a mindenkori Pápa együtt imádkozik, végez szertartást a Dalai Lámával!

Az hogy orosz nyelvet "hiába" tanultál a rossz oktatási tematika és a politikai averzió folyománya.
Az öcsém egyházi gimnáziumba járt és ott kiemelt fontossággal okították az orosz nyelvet.
Olyan munkakörben tevékenykedik, amikor lengyelekkel, csehekkel, vagy szlovákokkal kellett neki beszélni, tárgyalni.
Áldotta is már sokszor a volt orosz tanárát - lengyel származású tábori pap volt annak idején a II. vh. alatt - hogy olyan vasszigorral követelte be tőlük az általa tanítottakat.
Ugyanis oroszul...
sbl
@JAJMÁR: folyt.: mindhárom említett nép valamilyen szinten - elfogadhatóan - képes megérteni a tartalmat. (Más kérdés, hogy nem szereti az oroszokat egyik sem...)
ű
Én magamról mindig azt mondom, hogy enni, inni magyarul szeretek, dolgozni, megmulatni meg németül.
Ugyanis a német muzsika legyen az polka, vagy keringő erőt, önbizalmat sugall!
A legtöbb német polka különben létezik katonai induló változatban is.

Ezzel nem azt mondom hogy a magyar népzene és a magyar műzene - amit olyan nevek fémjeleznek mint pl. Petőfi Sándor versei8re Dankó Pista csodálatos melódiái távol állnának tőlem, de közmondásos - és sajnos igaz - hogy a magyar ha mulat akkor vagy sír, vagy beugrik a nagybőgőbe!

De az én egyéni stílusomat igyekszem hogy mindig a határozottság - amelynek alap-összetevői az erő és az önbizalom - jellemezze.
És régi mondásom, hogy én nem a nemzeti ünnepeinken igyekszem elsősorban magyarnak lenni, hanem a napi munkámban.
JAJMÁR
@sbl: 19:23 Próbálkoztam, hogy hol és hogyan tudnék belekötni :)
de az a helyzet állt elő, hogy egyetértek Veled :)
sbl
@JAJMÁR: Nem "kötözködnünk" kell egymással, hanem véleményt cserélni!
Ami persze lehet hogy véleménykülönbségekben fog megnyilvánulni.
A lényeg, hogy tudjunk okulni egymás szavaiból.
JAJMÁR
@sbl: Igen! A "kötözködést" jó értelemben és viccesnek szántam :)
sbl
@JAJMÁR: Tudom! És kifejezetten élvezem!
Én a veled való diskurzust egyfajta szellemi párbajozásnak tekintem, olyannak amik a sportban játszódnak.
Gombos végű párbaj fegyverrel, hogy még véletlenségből se okozunk egymásnak sérüléseket.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.