Amikor belépünk egy boltba, nem is gondolnánk, hogy az áruházláncok számos eszközt bevetnek, hogy még több és több pénz elköltésére vegyenek rá minket. Vásárlóik legapróbb mozdulatait is kielemzik, majd a kutatások és elemzések eredményét felhasználva úgy helyezik el a termékeket, hogy a tudatalattinkra hassanak. Nem véletlen a fejünk felett lógó hirdetés, ahogy az sem, hogy zöldségekbe és gyümölcsök várnak minket a bejáratnál. A Pénzcentrum.hu nemcsak azokat a trükköket gyűjtötte össze, melyekkel vásárlásra csábítanak a boltok, de azt is megmutatjuk, mit tehetsz, hogy hó végén sokkal több pénz maradjon a zsebedben.

Forrás: Pénzcentrum
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

25 hozzászólásarrow_drop_down_circle

coni
4 millió magyarnak mára már úgy ki van számolva a büdzséje, hogy nem tud ötletszerűen vásárolni. Amivel mégis be lehet csapni őket, az a fejlett országokban "kuka" minőségű termékek eladása, amihez valóban nagyon olcsón hozzá lehet jutni. De ez már nem marketing, hanem a szerencsétlenségük kihasználása.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
A Tündik bündije
Ez a cikk már volt itt pár hónapja, nem? Már akkor is írtam, hogy aki ésszel vásárol, azt ezekkel nem lehet bepalizni. Én például miért nem érzem úgy soha, hogy felesleges dolgokat vettem? Jó, az is igaz persze, hogyha van miből költeni (és szerencsére van), akkor viszont nem nagyon érdekel plusz 1-2 ezer forint kiadás.
nemkati
@A Tündik bündije: A feleslegesen megvett cucc, amit csak a szemed kívánt meg, nem csak azért gond, mert fogy a pénzed, hanem előbb-utóbb ki kell dobni, mert nem lesz neki hely.

Amit még nem soroltak fel: néha a bevásárló központokban áthelyezik a cuccokat. Ha legközelebb megyek, ott keresem, ahol legutóbb volt, és ha nem vagyok résen, találok olyasmit, amit megvennék, pedig nem is akartam. De résen vagyok! :)) Mindig (na, majdnem mindig) írok cetlit, és igyekszem csak azt megvenni.
coni
4 millió magyarnak mára már úgy ki van számolva a büdzséje, hogy nem tud ötletszerűen vásárolni. Amivel mégis be lehet csapni őket, az a fejlett országokban "kuka" minőségű termékek eladása, amihez valóban nagyon olcsón hozzá lehet jutni. De ez már nem marketing, hanem a szerencsétlenségük kihasználása.
Levendula
Listával kell menni a boltba és csak azt vásárolni, ami fel van írva. Én újabban az árakat is mellé írom, meg a végösszeget is, mert egyre gyakrabban csaptak be a pénztárnál...
Január
A multik nagy előszeretettel árulták most húsvét előtt az egyik cég füstölt áruit. Hát mit is mondjak? Először is hiába kerestem rajta a készítés módját, hagyományos-e, vagy gyorspácolt? Gondolhattam volna, hogy miért is nincs rajta.
Megtudtam, amikor megfőztem, jó sok mócsing lett belőle. Ezek a termékek véletlenül kimaradtak a fogyasztóvédők vizsgálataiból. Pedig biztos óriási mennyiséget eladtak belőle.
A termék tehát nem volt egy nagy ÁSZ Így készül a "kuka" minőség.
Még szerencse, hogy vettem olyat is, amelyiken rajta volt a jelzés, hogy hagyományosan készített - ez a termék hozta is a formáját.
análisdrabális
@Január: Az ÁSZ termékei sok esetben még az állateledel szintjét sem érik el.
nemkati
@Január: Akkor viszont nem értem: ha már a vásárláskor kerested rajta, hogy hogyan készült, miért nem vettél mindját kettőt a hagyományosból, aminek a minősége legalább valamennyire garantált? Remélem, okultál! :)
Szvetlana
A Tescóban mindjárt a bejárathoz teszik a leárazott termékeket, így csábítanak el, hogy vedd meg. A kenyér persze a leghátsó sarokban van, mert azért úgyis el kell menned, de addig is nézz körül, vedd meg!
Január
@nemkati:Jó a kérdés.:))) Igen, úgy kellett volna, ahogy írtad.
Tudod érdekes ez, az egyik termékből is vettem 3 féle hagyományosan gyártott terméket. Az árakban alig különböztek, a minőségben annál jobban, ha az ember pontosan ismerné a beltartalmi értékeket, akkor eligazodhatna, valamelyest.

De, a nagy "elitváltáskor" az első volt az, hogy megszüntették a termékek kémiai ellenőrzését /fehérje, zsír, víz tartalom vizsgálatát/ ezzel együtt a Magyar Szabvány - ez azért volt jó, mert ennek betartatásával védték a fogyasztó érdekét is - előírásainak kötelező érvényét a gyártókra vonatkoztatva.
Maradt az érzékszervi vizsgálat, ami a forgalomba hozhatóság kritériuma lett. Egy érzékszervi vizsgálat pedig szubjektív a gyártó részéről... Ezt a vevő csak akkor tudja ellenőrizni, ha megvette a terméket.
@análisdrabális: ...és ezekkel a termékekkel vannak elárasztva a multik.
csikknorisz
@Szvetlana: Ahogy bemész egy teszkóba, a fősorra lépsz először, ahol akciós cuccok vannak. De ami akciós, az nem feltétlenül leárazott. Az akció figyelemfelkeltést jelent, nem árcsökkentést, de sokan egyenlőségjelet tesznek a kettő közé, mert valahogy így ragadt meg a köztudatban. Van, ami akción kívül is ugyanannyiba kerül, vagy esetleg még olcsóbb is. Az akció többnyire csak termékreklám, árcsökkentés nélkül.
Szvetlana
így, ahogyan leírod, ja, hát így van valahogy. Aztán mikor a pénztár felé haladok, látom, hogy milyen sok árut kipakolnak a vevők a polcokra, mert mégsem veszik meg. Így kerül a kávé a mosóporok közé:)
Desischado
Nekem nagyon meg kell néznem, hogy mit vehetek meg, én tudatosan vásárolok, engem nem tudnak beetetni.
verőce21
A szemmagasságban elhelyezett legdrágább árucikkekkel feltételezem a férfi vevőkre apellálnak. :)
Szvetlana
@Desischado: Az úgy van, ha a férjem megy egy nagy bevásárlásra, akkor az félóra( listával megy) és kb 10 ezer ft, ha én megyek akkor az 2 óra és 20 ezer forint:))
Csizmás Kond
Ez a cikk azokra érvényes aki vásárlás címen az áruházakban végzik a napi sétát.
Csizmás Kond
@Szvetlana: ..pedig ha már megemlítetted belegondolhatnál...:)
Szvetlana
@Csizmás Kond: ne agságoskodjál, csak egy sütőporért mentem. De az nem volt, ezért bosszúból megvettem, ami megtetszett:))
varrólány
@Szvetlana: 17:02 Elég drága sütőpor lett:!-))
Szvetlana
@varrólány: MIndent ki lehet magyarázni. Sört is vettem, így már indokolt a költekezés:))
qxy
Azért tegyük hozzá, nagyon sok olyan emberke asszonyka van, aki csak úgy be megy mert azt sem tudja mit akar venni, de " Kell valamit venni" ! ! Tudom, mert voltam boltos. Egy ismerősömet meg is kérdeztem. Vasárnap délbe zárunk és ő fél tizenkettőkor lejön és csak bóklászik,.- Te ? figyelj már. Kész az ebéd? rend van? Mit szeretnél venni? .- Nem tudom, de hátha kell valami. Na az ilyentől kell el venni a pénztárcát és ebből nagyon sok van. .- Oda szól a gyereknek.- Szereted? .- Nem tudom. .-Akkor veszek két nagy csomagot. Nem is tudja hogy szereti e a gyerek, nem kicsit, egyet, hanem nagyot! és huszadikán, sír hogy nem jön ki a fizuból. Iszonyat milyen vásárlók vannak. De kell is ilyen, mert szerdán már a hölgyemény úgy jön le hogy mit is főzzek? és erre rá is lehet sózni mindent.
verőce21
Folyton, mindenféle válságról hallani.
Beszélnek a vásárlás válságáról, az arany válságáról, a színház válságáról, a nyomtatott regény válságáról, a népképviseleti válságról, a család válságáról, a házasság válságáról... A válság divatos.
Ezek a válságok valamikor mégiscsak véget érnek. De akkor bizonyára nem azt jelentik, hogy a válság megoldódott, hanem azt, "a válság válságban van!" :)
Desischado
@Szvetlana: Pedig elvileg fordítva kéne lennie! De a férfiak nem tudják, mire van szükség! (nevet)
Szvetlana
@Desischado: valóban, de mint tudjuk, nem minden úgytörténik, ahogyan az elő van írva:))

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.