Leállította a kormány az M4-es autópálya építését – jelentette be Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter csütörtöki sajtótájékoztatóján. A tárcavezető arról is beszámolt, hogy mintegy 350 kilométer út építéséről döntöttek 600 milliárd forint értékben.

Lázár János kifejtette: az Európai Bizottság idén márciusban végérvényesen megvonta a támogatását az M4-es autópályától. Jelezte: a kormány mindent elkövetett a 110 milliárd forint összegű projekt megvalósulása érdekében, s korábban engedélyt adott a beruházás megkezdésére.

A kormány szerdai ülésén hozott határozata értelmében utasították Seszták Miklós nemzeti fejlesztési minisztert, hogy vezényelje le a tételes elszámolást a kivitelezőkkel és szerezze vissza az előlegeket. Felkérték a minisztert arra is, hogy tegyen javaslatot arra, hogyan lehet Szolnokot bekötni a hazai autópálya-hálózatba.

Kérdésre kifejtette, hogy az állam már több mint 60 milliárd forintot kifizetett, az elvégzett munka pedig 40 milliárd forint értékű, s számításaik szerint 22 milliárd forintnyi előleg visszajár. Hozzátette: minden alvállalkozót, kisvállalkozót, aki elvégezte az eddigi munkát, kifizették. Úgy fogalmazott: a 40 milliárd forintnyi munka is áttekintésre érdemes, tételesen meg kell nézni, milyen teljesítés történt.

Az autópálya-építésről szólva arra is kitért: a beruházásnál vélelmezték az Európai Bizottság támogatását, mert a testület két és fél éven keresztül "hol lebegtetett, hol kizárt, hol reménnyel kecsegtetett". A kormányfő és Simicska Lajos nagyvállalkozó közötti ellentétet firtató kérdésre elképzelhetetlennek nevezte, hogy az Európai Bizottság "Simicska urat akarná büntetni és Orbán Viktornak akarna segíteni és ezért most hirtelen döntést hozott és megvonta a pénzt az M4-es autópálya építésétől". Úgy fogalmazott: furcsa lenne ezt az összefüggést látni, a helyzet pedig nem a kormány döntéséből következik. Miután a hazai költségvetésben sincs a projektre előirányzat, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium egyetlen számlát sem fogadhat be – tette hozzá, megjegyezve, ez akkor is így van, "hogyha szeretjük Simicska urat éppen, és akkor is, hogyha nem szeretjük. A pénz hiánya az ő létezésétől egyelőre még független, objektív körülmény Magyarországon" – fogalmazott.

Lázár János elmondta azt is, hogy jogszabálycsomagot terjesztenek a parlament elé, amely a közlekedési beruházások felgyorsítását célozza. Ennek lényege, hogy az átlagosan 6,5 évig tartó projektek 2,5 év alatt megvalósuljanak – ismertette.

A kormány mintegy 350 kilométer út megépítéséről is döntött, ezek összértéke 580-600 milliárd forint. Ezeket hazai költségvetésből finanszírozzák, a Modern Városok program részeként – ismertette a miniszter, hozzátéve, hogy a Sopronnal való együttműködési megállapodást a kormány jóváhagyta. Ez az M85-ös autópálya megépítését is tartalmazza, ugyanakkor a kormánydöntés értelmében 243 milliárd forintért megépülhet a négysávos M44-es autóút Békéscsaba és Kecskemét között, ami 120 kilométeres lesz. Az M1-es autópályát Esztergommal kötik össze, megteremtik a jó közlekedés feltételeit Debrecen és Mátészalka között, megépítik a győri elkerülőt és megvizsgálják a Bátonyterenye és Ózd közötti négysávos közúti összeköttetés lehetőségét – sorolta a tárcavezető.

10 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Manhattan
Eddig tolták Simicskába a milliárdokat, most meg el kell számoltatni? Eljött az idő, hogy Simicska újra elővegye a lőszerét! Remélem nem tűntek el a bizonyítékok, amivel kiütné őket a nyeregből.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Hellcat
Simicska ellenes hadjárat sokadik felvonás...
nem
zsidó lázár, hiszel-e Jézusban?

Nem, mi?
Innentől kezdve kicsit sem érdekel, mit mondasz, anyabaszó!
A vége(d) viszont érdekes lesz...
Manhattan
Eddig tolták Simicskába a milliárdokat, most meg el kell számoltatni? Eljött az idő, hogy Simicska újra elővegye a lőszerét! Remélem nem tűntek el a bizonyítékok, amivel kiütné őket a nyeregből.
mariaberta
Hát ha a hülyeséget díjaznák, ez a ténykedés nagydíjas lenne. Leállítanak egy építkezést, mert G- Orbán ki akar tolni Simicskával. Félbe hagynak egy olyan munkát, amiben már sok pénz fekszik, és elkezdenek egy újat, csak azért, hogy megmutassák ki az úr a házban.
Az eddig elkészült munka átadva az enyészetnek, mit számít, hogy mennyit fektettek már bele?Fejetlen és bosszúálló banda.
Simicska ne hagyd magad!!!
Juhász István
Nem tudom... szerintem tul DRÁGA ez a bünti a Simi felé, és az egész ország fizetgeti a cehhet.
zöldszem
@Juhász István: Igen, és a baj az hogy nem 1 emberen Simicskán csattan az ostor, hanem a több ezer DOLGOZÓ emberen + családokon. És ez a baj, + a már megkezdett és az enyészetnek szánt munka. Ami ráadásul jó sok pénzbe került.
Ezeknek mind ez nem számít, utólag mindent másként látnak. Pedig, "utólag okosnak lenni, azt jelenti elsőre hülye voltál"!
lópicigáspár
Azért az sem mellékes, hogy az EU végre ráunt arra, hogy meglopják. Amit ezek nyilatkoznak, egyszerű porhintés.
zöldszem
A mondás szerint, minden út Rómába vezet. Na, az M4 a pic..ába fog vezetni, nem Rómába!
csetere
@lópicigáspár: Hazudtak, mert az Eu cáfolta, hogy jeleztek volna bármit. Megint kiderült, hogy hazudnak mindenkinek.
mariaberta
@Juhász István: Ez akkor is drága volt, amikor elkezdték. Akkor ez nem jutott az eszükbe, csak most, hogy oda dörgöljön Orbán Simicska orra alá? A pénz amit eddig bele fektettek nem saját pénz, hanem az országé.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.