Tarlós István főpolgármester pénteki budapesti sajtótájékoztatóján bejelentette: december 21-én egyeztet Orbán Viktor miniszterelnökkel a BKV hosszú távú finanszírozásáról, továbbá más fontos fővárosi kérdésekről.

A főpolgármester ezúttal is hangsúlyozta, hogy a fővárosi tömegközlekedés hatékonyságának javításával 2010 óta 10 milliárd forintos megtakarítást és ugyanekkora bevételnövekedést tudtak elérni a BKV-nál, amelynek költségvetéséből ennek ellenére is 30-31 milliárd forint hiányzik.

Lázár szeret virgács lenni

Tarlós István további kérdésekre válaszolva tehetséges politikusnak nevezte a Miniszternökséget vezető Lázár Jánost, akinek szerinte a "virgácsszerepkör" nagyon tetszik, míg a boxzsák szerepe már nem. "Pedig ha valaki szeret virgács lenni, kénytelen boxzsák is lenni" – fogalmazott a főpolgármester, aki szerint kettőjük között nem személyes vita van, hanem Budapest és a vidék küzdelme a költségvetési forrásokért.

Marad a Lánchíd

Tarlós István csütörtökön megjelent sajtóhírekre reagálva megerősítette, a városvezetés nem tervezi a Lánchíd egyirányúsítását, továbbá a pesti alsó rakpart közúti forgalmának lezárását. A dugódíjról szólva kijelentette, legkorábban 2017-ben lehetséges a bevezetése, a főváros lehetséges bevételei pedig 2 milliár forinttól legfeljebb 10-15 milliárd forintig terjedhetnek. Ezúttal is aláhúzta, hogy a dugódíj bevezetésére az előző városvezetés tett ígéretet Brüsszelnek, jelenleg pedig még törvény tiltja a bevezetését.

Jön a biciklisek KRESZ-vizsgája

Tarlós István bejelentette továbbá, a ciklus végén kezdeményezni fogja a kerékpárosok kötelező KRESZ-vizsgáztatását abban az esetben, ha továbbra is következetesen figyelmen kívül hagyják a piros lámpákat. Tájékoztatása alapján ugyanis 10 kerékpárosból 8 nincs tekintettel a tilos jelzésre. Tarlós István kérdésekre válaszolva kijelentette, nem kívánja igazságtalanul háttérbe szorítani a kerékpáros közlekedést, ugyanakkor szerinte a kerékpáros kultúra az infrastruktúránál is nagyobb fejlesztésre szorul. A főpolgármester által idézett tanulmány emellett több buszsáv esetében felülvizsgálni javasolja a kerékpáros közlekedést, mivel a készítők szerint az – elsőroban a belvárosban – jelentősen lassítja a tömegközlekedést.

Tarlós István a fővárosi futóversenyeket érintő rendeletmódosítást is kilátásba helyezett. Ennek alapján a városvezetés későbbi mérlegelése szerint a Budapest centrumában megrendezett évenkénti hat nagy rendezvényből akár már jövőre is legfeljebb csak hármat rendezhetnek meg.

7 hozzászólásarrow_drop_down_circle

varrólány
Ez úgy szokott lenni hogy mindenki hülye a közlekedésben , a gyalogos szidja a biciklist , aztán biciklire ül és a gyalogost , az autós aki lassúbb nála és másképp vezet vagy útjában áll , stb lehetne folytatni a sort.
De bárhova indulunk a szokásos szöveg..." hogy ennek is miért pont most kellett erre jönni..."
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
enslaved
Én még a gyalogosoknak is bevezetném...
Jozefina
A biciklisek kressz vizsgája megfontolandó és esetleg támogatható is!!!
varrólány
Ez úgy szokott lenni hogy mindenki hülye a közlekedésben , a gyalogos szidja a biciklist , aztán biciklire ül és a gyalogost , az autós aki lassúbb nála és másképp vezet vagy útjában áll , stb lehetne folytatni a sort.
De bárhova indulunk a szokásos szöveg..." hogy ennek is miért pont most kellett erre jönni..."
desert
@enslaved @Jozefina: Sőt rendszámot (vagy legalább valami azonosítót) is rájuk! Ha balesetet okoz, majd vígan tovakerekezik, akkor jelen pillanatban annyit lehet mondani a rendőrnek, hogy piros volt a bicikli. Tessék csak velük is betartatni a KRESZT (piros lámpa, elsőbbségadás, világítás, láthatósági felszerelés...stb), én autósként minden esetben törekszem a szabályszerű közlekedésre, és azt hiszem ezt joggal várhatnám el másoktól is.
Tarlósnak kivételesen 100%-ig igaza van a cikkben említett témákban.
1magyar
Nemhogy örülnének ha egyre több a biciklis! Aki átmegy a piroson büntessék meg és kész!
Nem kell ehhez ekkora felhajtás!
A gyalogost is meg lehet büntetni ha átmegy! Nem?
Ha tudja, hogy hányan mennek át a piroson akkor meg is tudná büntetni.
Miért kell mindig a problémát ilyen kacskaringósan kezelni?
nevemnick
,, Budapest centrumában megrendezett évenkénti hat nagy rendezvényből akár már jövőre is legfeljebb csak hármat rendezhetnek meg."
Ezt nem értem. A futóversenyek alkalmával legalább azon a környéken kevesebb mérgező gáz kerül az gépjárművek által a levegőbe, vagy talán ártalmasabb a levegőbe felszálló por a futók talpa alól, vagy túl sok széndioxidot termel ez idő alatt a futók tüdeje? Rejtély...

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.