Tarlós István főpolgármester pénteki budapesti sajtótájékoztatóján bejelentette: december 21-én egyeztet Orbán Viktor miniszterelnökkel a BKV hosszú távú finanszírozásáról, továbbá más fontos fővárosi kérdésekről.
A főpolgármester ezúttal is hangsúlyozta, hogy a fővárosi tömegközlekedés hatékonyságának javításával 2010 óta 10 milliárd forintos megtakarítást és ugyanekkora bevételnövekedést tudtak elérni a BKV-nál, amelynek költségvetéséből ennek ellenére is 30-31 milliárd forint hiányzik.
Lázár szeret virgács lenni
Tarlós István további kérdésekre válaszolva tehetséges politikusnak nevezte a Miniszternökséget vezető Lázár Jánost, akinek szerinte a "virgácsszerepkör" nagyon tetszik, míg a boxzsák szerepe már nem. "Pedig ha valaki szeret virgács lenni, kénytelen boxzsák is lenni" – fogalmazott a főpolgármester, aki szerint kettőjük között nem személyes vita van, hanem Budapest és a vidék küzdelme a költségvetési forrásokért.
Marad a Lánchíd
Tarlós István csütörtökön megjelent sajtóhírekre reagálva megerősítette, a városvezetés nem tervezi a Lánchíd egyirányúsítását, továbbá a pesti alsó rakpart közúti forgalmának lezárását. A dugódíjról szólva kijelentette, legkorábban 2017-ben lehetséges a bevezetése, a főváros lehetséges bevételei pedig 2 milliár forinttól legfeljebb 10-15 milliárd forintig terjedhetnek. Ezúttal is aláhúzta, hogy a dugódíj bevezetésére az előző városvezetés tett ígéretet Brüsszelnek, jelenleg pedig még törvény tiltja a bevezetését.
Jön a biciklisek KRESZ-vizsgája
Tarlós István bejelentette továbbá, a ciklus végén kezdeményezni fogja a kerékpárosok kötelező KRESZ-vizsgáztatását abban az esetben, ha továbbra is következetesen figyelmen kívül hagyják a piros lámpákat. Tájékoztatása alapján ugyanis 10 kerékpárosból 8 nincs tekintettel a tilos jelzésre. Tarlós István kérdésekre válaszolva kijelentette, nem kívánja igazságtalanul háttérbe szorítani a kerékpáros közlekedést, ugyanakkor szerinte a kerékpáros kultúra az infrastruktúránál is nagyobb fejlesztésre szorul. A főpolgármester által idézett tanulmány emellett több buszsáv esetében felülvizsgálni javasolja a kerékpáros közlekedést, mivel a készítők szerint az – elsőroban a belvárosban – jelentősen lassítja a tömegközlekedést.
Tarlós István a fővárosi futóversenyeket érintő rendeletmódosítást is kilátásba helyezett. Ennek alapján a városvezetés későbbi mérlegelése szerint a Budapest centrumában megrendezett évenkénti hat nagy rendezvényből akár már jövőre is legfeljebb csak hármat rendezhetnek meg.
De bárhova indulunk a szokásos szöveg..." hogy ennek is miért pont most kellett erre jönni..."