Egy Mészáros Lőrinc nevén szereplő cég, az R-Kord és a V-Híd Építő Zrt. építheti meg a Püspökladány-Ebes vasútvonali szakaszt 74,9 milliárd forintból.

75 milliárdos vasútfejlesztés pottyant Mészáros Lőrinc ölébe

(Fotó: Komka Péter/MTI)

A V-Híd Zrt. többségi tulajdonosa az A-Group Investment Kft.-n keresztül Apáthy Endre, aki korábban még Simicska Lajossal nyert hasonló megbízásokat.

A szombaton megjelent hirdetmény szerint Mészáros Lőrincéknek 160 km/h sebességű és 225 kN tengelyterhelésű közlekedésre alkalmas pályát kell kiépíteniük a közel 32 kilométeres szakaszon.

Mellette korszerűsíteniük kell a vasútállomások teljes vágányhálózatát is. Ez azt jelenti, hogy 55 cm magasságú állomási peronokat kell létesíteniük, aluljárókat, lifteket, perontetőket kell építeniük és akadálymentes állomási környezetet kell kialakítaniuk.

Meg kell oldaniuk a térvilágítást, a 0,4 kV-os villamos energiaellátást és felsővezetéki rendszer korszerűsítését is. De még külön szintű vasúti-közúti keresztezéseket is kell építeniük, hogy a zajvédő falak építéséről, a P+R rendszer kialakításáról, a buszfordulók és buszmegállók létesítéséről ne is beszéljünk. Szóval bőven lesz dolga a felcsúti polgármester cégének.

A projekt becsült értéke eredetileg 69,1 milliárd forint volt, de Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. végül Mészárosék ajánlatát találta a legjobbnak.

(K-Monitor/Redflags, 444)

61 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Clavigo
Hányok ettől a trágyatolvaj senkitől..
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
nusika
...magyarázza meg nekem valaki, hogyan van ennek a zembernek, ennyi szakembere, aki mindenhez ért!!!???
kukac50
Ez is úgy lesz megcsinálva mint a 960 kilométeres felújítás amit az olaf vizsgál és kifogásol?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.