Palkovics László oktatási államtitkár szerint főként ott lettek jobbak a PIRLS-felmérés magyar eredményei, ahol az iskolákat az önkormányzatoktól átvette az állam.
A kiszámíthatóság és a nyugalom meghozta eredményét – mondta Palkovics László, az Emberi Erőforrások Minisztériumának oktatásért felelős államtitkára szerda reggel az M1 aktuális csatornán a PIRLS- (Progress in International Reading) felmérés eredményeivel kapcsolatban.
Fotó: kormany.hu/Árvai Károly
Az államtitkár szerint különösen azokban az iskolákban érezhető a diákok teljesítményének javulása, amelyek önkormányzati fenntartásban voltak, de államiba kerültek.
A gyerekek eredményeiben visszatükröződik, hogy a tanítóik nyugodtak és nem azzal kell foglalkozniuk, hogy ki van-e fizetve a villanyszámla vagy a gázszámla – mondta Palkovics László, aki szerint az óvodába járás magas aránya is hozzájárulhatott a jó eredményhez. Magyarországon a vizsgált időszakban a gyerekek 93 százaléka járt óvodába.
Minden eddiginél jobb eredményeket értek el a negyedik osztályos magyar diákok a szövegértési képességeket vizsgáló PIRLS-felmérésen tavaly.
Magyarország 15 pontot javított a 2011-es eredményhez képest és tavaly 554 pontot ért el. A magyar diákoknál 8 ország tanulói értek el jobb eredményt, tíz olyan ország van, ahol hasonló eredmények születtek és 31 állam oktatási rendszere gyengébb mutatókat produkált.
(MTI)
(Címlapi kép: kormany.hu/Árvai Károly)
14 hozzászólásarrow_drop_down_circle
pedig csak felejt addig amig a "kanalat eldobja"! ...a kis "hörcsögpofika"..!
oktatásért felelős államtitkár gyönyörű szavai mögé. Palkovics szerint Magyarország sokkal
többet költ oktatásra, mint az OECD átlag, alig van diplomás munkanélküli és általában is úgy
suhanunk, mint a sasmadár. Bár nagyon érdekes Palkovics úr mesedélutánja, de mintha a számok nem éppen őt igazolnák. És itt egy eléggé mellbevágó ábra – bár Palkovics az OECD tagországokkal hasonlítja össze hazánkat, de sokkal érdekesebb, ha a környező, hasonló adottságokkal és azonos szintről induló országokhoz mérjük magunkat – nem sok hozzáfűznivalóm akad. Ha a fenti adatokhoz hozzávesszük, hogy a diplomások elvándorlása aggasztóan magas, miközben az oktatásba egyre kevesebben kerülnek be, semmi jóra nem számíthatunk. Az alapfokú és középfokú képzés esetében érdekes lenne látni, hogy hogyan oszlanak meg a kiadások az állami és az egyházi intézmények között (bár azt tudjuk, hogy az állam háromszor annyi pénzt fordít egy egyházi iskolában tanuló diákra, mint egy állami iskolában tanulóra), akkor még a jelenleginél is jóval aggasztóbb helyzettel szembesülünk.
kolozsvaros.com/wp-content/uploads/2017/09/oktat.png
kolozsvaros.com/wp-content/uploads/2017/09/1-1.png
kolozsvaros.com/wp-content/uploads/2017/09/2-1.png
kolozsvaros.com/wp-content/uploads/2017/09/4.png
Új hozzászólás