A kormányzat iskolabuszprogramot indít Budapesten, a tesztelése a II. kerületben kezdődik el 2019-ben – jelentette be Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a kerületben tartott keddi sajtótájékoztatón.

Kiemelte: a kormányzat célja a fővárosban és az agglomerációban élő emberek mindennapi közlekedési problémáinak enyhítése és az iskolabuszprogram várható forgalomcsökkentő hatására a közlekedés okozta környezeti terhelések mérséklése.

"A kormányzat az elmúlt években is arra törekedett, hogy az emberek mindennapi gondjaira hosszú távú, fenntartható és biztonságos válaszokat adjon" – emelte ki, hozzátéve, hogy a mindennapokban ilyen gond a II. kerületben a családok számára az általános iskolás gyermekek iskolába szállítása is.

A II. kerületben indítja a kormány az iskolabuszok tesztelését

Varga Mihály pénzügyminiszter, a II. és a III. kerület fideszes országgyűlési képviselője beszédet mond a budapesti iskolabusz mintaprojekt indulásán a II. kerületi önkormányzat házasságkötő termében tartott sajtótájékoztatón 2018. december 18-án. Az asztalnál jobbról balra: Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter (j), Láng Zsolt (Fidesz-KDNP), a II. kerület polgármestere (j2) és Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapestért és a fővárosi agglomerációért felelős államtitkára (j3)

Fotó, címlapi kép: MTI/Kovács Attila

Ezért kezdi meg a kormányzat Budapesten az iskolabusz szolgáltatás kidolgozását, hasonlóan a Volán társaságokkal közösen induló vidéki iskolabusz programhoz.

Kiemelte: a kezdeményezés fontos célja, hogy biztonságos megoldást találjon a családok utazási problémáira, csökkentse a tanulók és a családok terhét, környezeti szempontból fenntartható legyen, segítségével csökkenjen a forgalom a városban, és így a környezeti terhelés is kisebb legyen a városlakók számára.

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter kiemelte, hogy a magyar ipar, a magyar buszgyártás "van abban az állapotban, hogy ezeknek az iskolabuszoknak a legyártását és szállítását tudja vállalni".

Egy kísérletkén tekint a kormányzat erre az iskolabuszprogramra, amely ha jól működik, egész Budapestre is kiterjeszthető lehet a későbbiekben – fűzte hozzá Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár.

Mint mondta, a program szorosan illeszkedik a Budapest 2030 városfejlesztési koncepcióhoz is, hiszen több ponton is hozzájárul a főváros jövője szempontjából fontos kihívások megoldásához: segítheti a térségi együttműködést, oldhatja a közlekedési feszültséget, mérsékelheti a környezeti terhelést és megkönnyítheti a családok mindennapi életét.

Az észak-budai kerület ideális a koncepció kidolgozására, hiszen több mint 10 ezer gyerek tanul ott 15 állami és több magánintézményben. A gyerekek közül sokan az agglomerációs településekről érkeznek az iskolákba nap mint nap – mondta Láng Zsolt (Fidesz-KDNP), a kerület polgármestere.

Kifejtette, hogy a domborzati és településszerkezeti adottságok miatt a közlekedési helyzeten érdemi javulást az hozhat, ha nem csupán a közlekedési infrastruktúra hagyomány elemeinket bővítésén gondolkodnak, hanem a közúti közlekedésben résztvevő eszközök számát is csökkentik.

Hozzátette: a koncepció kidolgozásánál törekedni fognak a biztonságos és családbarát üzemeltetésre, a megbízható működésre, a környezetbarát megoldások alkalmazására és a közösségi szempontok figyelembevételére.

A rendszer tesztelése – párhuzamosan a budapestivel – Kecskeméten és Debrecenben is megkezdődik.

A koncepció kidolgozásával és a mintaprogram lebonyolításával megbízott polgármester elmondta, hogy a jövő év első felében felmérik az érintett családok és oktatási intézmények igényeit, és feltérképezik a szakmai és civil közreműködők körét és az összegyűlt tapasztalatok alapján 2019 őszén a kiválasztott intézményeknél kísérleti jelleggel elindítják a tesztüzemű szolgáltatást. Az itteni tapasztalatokra alapozva készül el az egész kerületre kiterjesztett koncepció, amelyeket az előzetes tervek szerint 2021-ben követhet a teljes fővárosi rendszer kiépítésére szolgáló javaslat.

(MTI)

3 hozzászólásarrow_drop_down_circle

namihami
A logika a körzetesített falvak kisiskoláinál logikusabbnak tartaná. Ennek is olyan V. kerületi tanyaprogram szaga van.
RonaGyuri
ez jól kvadrál ártunk és qurmányunk politikájához! =))
szaboria1
Hol a fenébe kellene ki próbálni mint pont a II. kerületben. Majd a luxus körülmények között élő gyerekek pont annak fognak örülni, hogy iskola busszal mehessenek iskolába.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.