Nem mindegy, hogy a fiataloknak milyen családképet közvetít a média, azon keresztül milyen értékekkel találkoznak, a családi életet milyen formában mutatják meg nekik – mondta az Emberi Erőforrások Minisztériumának család- és ifjúságügyért felelős államtitkára a Média a családok szolgálatában című keddi budapesti konferencián.
Novák Katalin a média értékformáló szerepét kiemelve fontosnak nevezte annak megjelenítését, hogy a nehézségek mellett milyen erőforrást jelentenek a családok az életben.
Azt hangoztatta, hogy a kormány a családok szolgálatában áll és ebben a munkában az egyházak, a családszervezetek, az önkormányzatok, a tudomány és a gazdasági élet szereplői mellett a médiának is partnerséget kínál.
A média mindig valamilyen értéket képvisel, közvetít, hordoz, akkor is ha éppen "az értéktelenség irányába tesz lépéseket", ha nem tűz értéket a zászlajára
- hívta fel a figyelmet.
Novák Katalin úgy vélte, a médiának az objektív tájékoztatás mellett a családi értékek megjelenítésében, a családbarát szemlélet megerősítésében különleges szerepe lehet, ezen belül például abban, hogy a közösségben elismerjék a felelős gyermekvállalást.
A kormány ezért támogatja a családi értékeket közvetítő médiatartalmakat
- mondta az államtitkár, aki példaként a Családvarázs-sorozatot emelte ki, amelyben népszerű, ismert emberek engedtek betekintést a "kulisszák mögé", azaz a családi életükbe.
Kovács Zoltán, a Miniszterelnöki Kabinetiroda nemzetközi kommunikációért és kapcsolatokért felelős államtitkára arról beszélt, hogy a kormány 2010 óta elsősorban a gyermekekért és a családokért tesz a konzervatív vagy kereszténydemokrata értékek mentén. Hozzátette: a családpolitikához fűződő munkában az egyik legfontosabb szempont, hogy ne mások elvárásaihoz, a valóságban nem létező etalonokhoz mérjük magunkat, hanem saját magunkhoz, a magyar emberek érdekeihez.
Ugyanakkor reményének adott hangot, hogy a nemzetközi médiában a magyar családpolitikai intézkedésekkel szembeni első ellenséges reakciók megértésbe fordulnak majd át, látva az eredményeket.
Arról beszélt, Magyarország szisztematikusan és tudatosan hoz a nemzetközi mainstream-mal, vagy adott esetben a ránk erőltetni próbáltakkal szemben másféle döntéseket, vagy lép más utakra, például a családpolitika területén. Erre utalva meglepő tapasztalatnak mondta, hogy Nyugat-Európában az első értetlenkedés, a megértés hiánya után hogyan jelent meg a gyűlölet, amikor a magyar kormány valamelyik lépéséről bebizonyosodott, hogy működőképes.
Ideje magunkat saját magunkhoz mérni, nem másokhoz – mondta Kovács Zoltán, hozzátéve: nem máshol megfogalmazott elvekhez, ránk kényszerített kritériumokhoz kell igazodni, hanem a magyar társadalom és valóság közegében kell megfogalmazni a célkitűzéseket és mérni az eredményeket. Az államtitkár közölte, bízik abban, hogy a hétköznapok részévé válik az a felfogás, amelyben családban élni, családban gyermeket nevelni, róluk gondoskodni újra divatossá válik, nem pedig nyűggé, ahogy azt korábban sokat lehetett látni a liberális médiában.
Szánthó Miklós, a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány kuratóriumi elnöke abszurd, szürreális és groteszk helyzetnek mondta, hogy azt kell védeni, promotálni, ami normális, ami természetes. Szerinte erre azért van szükség, mert a hagyományos családmodell és a házasság átfogó támadás alatt áll. A család alapjait érintő támadások nemcsak elvont veszélyt jelentenek, hanem a gyerekek jogait, érdekeit veszélyeztetik – értékelt.
A nyugati közbeszéd, sajtó-, pr-, marketing- és filmvilág beállt ugyan az ezt képviselő liberális kórusba, de Magyarországnak még van választása ezen a területen. Szánthó Miklós úgy látja, ebben a harcban kiemelt szerepe van a sajtónak, a médiának és az egész politikán kívüli, azon túli világnak, a populáris kultúrának, az értelmiségnek, a közbeszéd, a nyilvánosság alakítóinak és a politikusoknak.
A kérdés szerinte az, hogy átveszi-e a média, a közbeszéd a politikai korrektség nyelvezetét, és ezáltal a normális családfogalmat relativizálja, vagy továbbra is a hagyományos családképet erősíti.
Közölte, az általa vezetett alapítvány alá tartozó négyszáznál több sajtóorgánum az okiratban foglalt elvek és célok mentén kell hogy működjön. Így a nemzeti identitás erősítését, a keresztény kultúra védelmét, és ezen keresztül a hagyományos, normális családok erősítését kell, hogy szolgálják – mondta.
Szerinte azoknak a politikusoknak, a média munkatársainak, illetve tulajdonosainak, akik hisznek a konzervatív, keresztény, nemzeti értékekben, a saját területükön bátran fel kell vállalniuk ezek képviseletét.
Forrás: MTI
Címlapi kép: MTI/Bruzák Noémi
14 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Én kétséggel elhiszem, hogy valahogy sikerült úgy összeválogatnia Orbán Viktornak a környezetét, hogy csupa jómódú családból kerültek oda emberek, akik egyrészt örököltek fél- és háromnegyed falvakat (esetleg megyéket), másrészt annyira jól gazdálkodtak a fizetésükkel (ami nem kevés, de legalább közpénzből fizetjük, teljesen megérdemelten), hogy az valami egészen fantasztikus. A baj csak az, hogy ezen a néhány családon (és akkor a Tiborcz, Matolcsy, Mészáros családokat, valamint azokat a famíliákat nem soroltam fel, akik néhány év leforgása alatt szembeszökően megtollasodtak) kívül van még ebben az országban pármillió olyan család, amelyik nehézségekkel küzd. Például nem képesek rendesen fizetni a számláikat, nem tudnak húst és gyümölcsöt vásárolni, ha elromlik a hűtőszekrény (már amennyiben egyáltalán van és áram is van), akkor remény sincs egy új készülékre, nem tudják taníttatni a gyerekeiket, de még a gyógyszereiket sem képesek kiváltani sok esetben. Ha már az a néhány család, amelyik ilyen istenáldotta tehetségeket adott a honnak, akik ügyesen megtollasodtak, esetleg jól lakott, ideje lenne a többiekről is elgondolkodni. Nem adományok és alamizsnák formájában, hanem elsősorban munkahelyek, emelkedő bérek, infrastruktúra, szociális biztonság, az oktatás fejlesztése, tehetséggondozás, ösztöndíjprogramok keretében. Akkor talán nem kellene Novák Katalinnak kiállnia a tűző napra és ellelkendezni, hogy mit jelképez az építőkockának kinéző építőkocka a virágkarneválon.
uploads.disquscdn.com/images/343fd5f7830735017a0d1f0e3c63c82a3681b7744466e49681cfbc45c774a490.jpg?w=800&h=540
uploads.disquscdn.com/images/d86a9a4dca3ba6dd72ac548b382d0149aead08514c5c88f57a9cfe7132729920.jpg?w=600&h=509
Mint ahogy azt sem értem, hogy az MTI cikkeket alapjában miért kell teljes terjedelmében kiírnii itt a propin. Értelmes embernek elég egyszer elolvasni, csak a komplett ostobáknak kell legalább háromszor. Ezért kell a kormányzati reklámokat is annyit ismételni.
scontent.fbud1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/16142885_1344091095611601_8556411210469597815_n.jpg?_nc_cat=111&_nc_ht=scontent.fbud1-1.fna&oh=727680d05c7c239ca4ca105b988bcf70&oe=5D376C30
scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/64898427_2434633586771130_8656465082819018752_n.jpg?_nc_cat=102&_nc_ht=scontent-frt3-2.xx&oh=4d216821d55469d2e7634bf44c09d1d0&oe=5DC641A3
Új hozzászólás