Repedéseket találtak a felújított orosz metrók alján. A BKV tájékoztatása szerint az érintett kocsikat kivonták a forgalomból, ami a 3-as metró felújítása miatt nem okoz jelentős gondot. A cég az Indexnek azt mondta, a feltárt meghibásodások elhárítására megtették a szükséges intézkedéseket.
Az Index a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) Facebook-bejegyzése nyomán azt írja,
gyanúsan konstrukciós jellegű hibára lettek figyelmesek a szerelők a Kőér utcában
A VEKE közösségi oldalán azt írta,
a metrókocsik aljában, a padló alatt található egy körülbelül hűtőszekrény méretű, mázsás szerkezet, az úgynevezett segédüzemi átalakító (inverter), amely az energiát szolgáltatja minden fedélzeti berendezésnek a hajtáson kívül.
Kiderült, hogy igen vékony konzolos tartókra szerelte fel a gyártó Metrovagonmas, csak ez nem látszott sokáig a vastagon ráfújt alvázvédő miatt.
Mondani sem kell mekkora balesetet tudna okozni, ha egy ilyen szekrény leszakadna egy kocsi aljáról menet közben
– közölte a VEKE.
Hozzáteszik:
A BKV szerelői egyelőre acélhuzalokkal kötözik oda ezeket a szekrényeket az alvázhoz, ami persze sufnituning, de jelenleg nincs más lehetőség, mert az orosz gyártó szakemberei a járvány miatt mind hazamentek Moszkvába, így nincs aki hozzányúljon érdemben. Ahol megbontották az alvázvédőt, ott az is látszik, hogy nem csak a konzol alulméretezett, de a hegesztések is trehányak. A BKV garanciális javítást fog kérni, de ez idő.
92 kocsin fedeztek fel repedést
A városvezetés kedden szemlét tartott, Tüttő Kata városüzemeltetési főpolgármester-helyettes beszámolója szerint múlt héten jelezte a BKV vezetése, hogy a szokásos karbantartás közben repedést találtak a most felújított M3-as metrókocsik aljára felszerelt egyik áramátalakító berendezés tartóvasán.
Megnézték az összes kocsit (222 db), és kiderült, hogy nem egyedi a hiba, műszerekkel is megvizsgálták az összeset, és 92 kocsin fedeztek fel repedést a tartóvasban. A gyártó Tüttő Kata szerint elismerte a hibát, és a nyáron minden kocsin erősebbre cserélik a tartókat. Mind a csere, mind a leállás költségeit a felújítást végző orosz félnek kell állnia.
Tüttő Kata hozzáteszi:
A BKV tájékoztatása szerint ma nem fut olyan metrókocsi forgalomban amin ilyen repedés van. A kocsik kivonása az M3 felújítása miatt szerencsére nem okoz jelentős gondot.
Címlapkép: Tüttő Kata főpolgármester-helyettes Facebook-oldala
7 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Persze ez is kereszténynek képzeli magát, de hát tévedni emberi dolog.
Fényeket látsz? Nem a mennyországban vagy, hanem egy zuhanó repülőgépen!
Új hozzászólás