Repedéseket találtak a felújított orosz metrók alján. A BKV tájékoztatása szerint az érintett kocsikat kivonták a forgalomból, ami a 3-as metró felújítása miatt nem okoz jelentős gondot. A cég az Indexnek azt mondta, a feltárt meghibásodások elhárítására megtették a szükséges intézkedéseket.

Az Index a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) Facebook-bejegyzése nyomán azt írja,

gyanúsan konstrukciós jellegű hibára lettek figyelmesek a szerelők a Kőér utcában

A VEKE közösségi oldalán azt írta,

a metrókocsik aljában, a padló alatt található egy körülbelül hűtőszekrény méretű, mázsás szerkezet, az úgynevezett segédüzemi átalakító (inverter), amely az energiát szolgáltatja minden fedélzeti berendezésnek a hajtáson kívül.

Kiderült, hogy igen vékony konzolos tartókra szerelte fel a gyártó Metrovagonmas, csak ez nem látszott sokáig a vastagon ráfújt alvázvédő miatt.

Mondani sem kell mekkora balesetet tudna okozni, ha egy ilyen szekrény leszakadna egy kocsi aljáról menet közben

– közölte a VEKE.

Hozzáteszik:

A BKV szerelői egyelőre acélhuzalokkal kötözik oda ezeket a szekrényeket az alvázhoz, ami persze sufnituning, de jelenleg nincs más lehetőség, mert az orosz gyártó szakemberei a járvány miatt mind hazamentek Moszkvába, így nincs aki hozzányúljon érdemben. Ahol megbontották az alvázvédőt, ott az is látszik, hogy nem csak a konzol alulméretezett, de a hegesztések is trehányak. A BKV garanciális javítást fog kérni, de ez idő.

92 kocsin fedeztek fel repedést

A városvezetés kedden szemlét tartott, Tüttő Kata városüzemeltetési főpolgármester-helyettes beszámolója szerint múlt héten jelezte a BKV vezetése, hogy a szokásos karbantartás közben repedést találtak a most felújított M3-as metrókocsik aljára felszerelt egyik áramátalakító berendezés tartóvasán.

Megnézték az összes kocsit (222 db), és kiderült, hogy nem egyedi a hiba, műszerekkel is megvizsgálták az összeset, és 92 kocsin fedeztek fel repedést a tartóvasban. A gyártó Tüttő Kata szerint elismerte a hibát, és a nyáron minden kocsin erősebbre cserélik a tartókat. Mind a csere, mind a leállás költségeit a felújítást végző orosz félnek kell állnia.

Tüttő Kata hozzáteszi: 

A BKV tájékoztatása szerint ma nem fut olyan metrókocsi forgalomban amin ilyen repedés van. A kocsik kivonása az M3 felújítása miatt szerencsére nem okoz jelentős gondot.

Forrás: Index, Napi.hu

Címlapkép:  Tüttő Kata főpolgármester-helyettes Facebook-oldala

7 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
namihami
A migráncsok tervezték, a Karácsony vágta ki a lemezt, a Gyurcsány hegesztette, a Soros vette át a műszaki ellenőrzésen. A GyurcsányNÉ pedig csak úgy ott volt...
Gyütt Mönt
@namihami: az a lényeg, hogy Tarlós ott sem volt.
legott
Köszönjük meg ezt is, az Orbán seggéből kilógó Tarlós "demens" Pista bácsinak!
Persze ez is kereszténynek képzeli magát, de hát tévedni emberi dolog.

Fényeket látsz? Nem a mennyországban vagy, hanem egy zuhanó repülőgépen!
Sámannus
Taplós (lehet még klimaahármasretróba)Pityu újabb parádés lebőgése kedves nertársak lehet sorban állni a többinek is a kis mágusoknak akik olyan jól lobbiztak város ellen. Az is jól látszik már csak a libegő megszüntetésével lehet a város minden problémáját megoldani.
SystemError
Ezzel szétlopták a szemünket. Tarlós bekussolhat, mert csak kiszolgálta ő is Viktort és a lopásait

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.