A Nemzeti Koncessziós Irodának ki kell adni az autópálya-koncessziós szerződés mellékleteit; ebből egyértelművé válik, mennyi közpénzbe került, hogy Mészáros Lőrinc és Szíjj László cége üzemelteti a hazai autópályákat az elkövetkezendő 3,5 évtizedben.
Kiderül az igazság. Fotó: MTI
A Fővárosi Törvényszék csütörtöki ítélete szerint nyilvános adatokknak számítanak az állam nevében eljáró NKI és a Themis magántőkealap között létrejött koncessziós szerződés mellékletei is, így a Nemzeti Koncessziós Iroda (NKI) nem titkolhatja tovább, hogy milyen feltételekkel adta koncesszióba a hazai gyorsforgalmiút-hálózat nagy részét a Mészáros Lőrinchez és Szíjj Lászlóhoz köthető cégcsoportoknak. (Az ítélet nem jogerős, a vesztes még fellebbezhet.)
A szerződés elérhető az interneten, viszont a megállapodás mellékletei nem. A Szabad Európa közérdekű adatigényléssel fordult az NKI-hoz, a koncessziós irodában betekinthettek a kért dokumentumokba, de nem mutatták meg azokat a mellékleteket, amelyek a konkrét összegeket és a szerződés alapján fontos információkat tartalmaztak. A Szabad Európa ezért februárban bírósághoz fordult. A tárgyaláson derült ki, hogy üzleti titokra hivatkozva nem mutatták meg a kért dokumentumokat.
A Themis magántőkealap tavaly májusban nyerte meg az autópályák építésének és karbantartásának jogát a következő három és fél évtizedre. Nyáron írtuk meg, hogy Mészáros Lőrinc tőkealapjai – Konzum PE, Opus Bridge és Opus New Way – és Szíjj László tőkealapjai – Themis, Cronus, Via és Vesta – közös vezetésű vállalkozást hoznak létre, aminek a neve és tulajdonosi arányai még nem ismertek. Ez viszonylag bevett formája az összefonódásnak: ez történt akkor is, amikor 2011-ben a Magyar Fejlesztési Bank, a Magyar Villamos Művek és a Magyar Posta együtt pályázott és nyert a negyedik mobilszolgáltató számára kiírt frekvenciapályázaton. Végül MPVI néven jött létre a közös vállalatuk – az más kérdés, hogy valójában egy percig sem működött – emlékeztet a 444.hu.
A Transparency International hazai szakértője korábban azt mondta a Szabad Európának, hogy a harmincöt éves időtartam miatt hosszú időre megszűnne a verseny a különböző vállalkozások között, hiszen a kormány az autópálya-üzemeltetés esetében lezárná a piacot. Ez azt jelenti, hogy a következő három és fél évtizedben úgy lehet majd autópályát építeni, hogy nem kell többé közbeszerzést kiírni.
a.disquscdn.com/get?url=https%3A%2F%2Fapi.hvg.hu%2FImg%2Fb2dea50f-cee1-4f6e-b810-034566fbfb2e%2Feb46e74d-0e04-4870-a15f-483651b910a4.jpg&key=6mEwQuesD01pTYg40HEdzA&w=800&h=426
Ez az ára annak, amiért ez a luxusnőstény rácsavarodik a gázcsőre. Amúgy meg a 3 millió agyhalott birkát nem zavarja. Sőt, örömkönnyeket hullatva tapsikolnak. Másik 6 millió pedig hagyja. Szóval megérdemli az ország a sorsát! "De legalabb nem valami külföldi multinál van a píz!" Alavjú b@zmeg!
uploads.disquscdn.com/images/1ee3e089a2f5693053482efb126ef6f0f0a0442d6869b8dcca0b6fa883715b07.jpg?w=800&h=1671
És még ti mondjátok, hogy Lőrinc buta és beszédképtelen, mikor mindenki tudja, Hogy Andit az intelligenciával lehet levenni a lábáról. Ha intelligenciának nevezik a kurvák a pénzt...
uploads.disquscdn.com/images/0e5b4edfd8926db3cbccdfaebacfda731152deae17f9ead5e694812c58cdc22c.jpg?w=800&h=501
-Mit mondjak maj a népszámlálási biztosnak? Mi a foglalkozásod?
- Államháztatásbeli
scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/313182640_3237395276577819_7419206459196616196_n.jpg?_nc_cat=107&ccb=1-7&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=WjTGMFXCk4EAX97tPGn&_nc_ht=scontent-prg1-1.xx&oh=00_AfCIapEfjIC_5gVSre7olyZGDiUTGYUMNFJTAuNQ8r01KQ&oe=642C1DEE
Mészáros Andrea: Így lettem, a világ legdrágább prostija.
scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/327567012_540105757892777_904438483128185705_n.jpg?_nc_cat=102&ccb=1-7&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=oJg9IlRR1m8AX_ABmNE&_nc_ht=scontent-prg1-1.xx&oh=00_AfBedSXN3TdGk8JmCU3I13oyhFXl5UpfC0uT5c7j-VSOvw&oe=642AC0E4