Magyar harci gépek fognak állomásozni a Baltikumban. Erről Orbán Viktor beszélt, aki szerint Magyarország légierejével vehet részt a NATO-n belüli párhuzamosságok kiküszöbölésében.
Felhasználói tartalom,
A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.
31 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Nos ez az! Nem mindegy hogy "a határőrséghez tartozik", vagy együttműködik vele.
A határőrségnek jelentési kötelezettsége volt, amit a légtérirányítás kiértékelt és ennek értelmében intézkedett.
Az ún. "együttműködést" ez jelentette, de jelenti napjainkban is.
A régi hadrend szerint a Honi Légvédelem külön szervezésben volt.
Nemcsak a repülőalakulatok tartoztak hozzá, hanem a légvédelmi tüzér alakulatok is.
Ezek közül azok, amelyek adott bázisokon voltak telepítve.
Külön voltak a földi csapatokat támogató repülőalakulatok, amelyek feladata a harckocsizó, gépesített lövész alakulatok harci tevékenységét kellett támogatniuk.
Pl. a harckocsikra, de más támadó alakulatokra - a II. vh. évei óta - rendkívül veszélyesek a csatarepülő feladatkörben repülő gépek, helikopterek.
A klasszikus honi légvédelem a hagyományosan a vadászrepülők és a légvédelmi tüzér alakulatok rakéta-, illetve hagyományos "csöves" tüzérség feladata volt.
A gengszterváltás után Antalléknak "sikerült" szinte végzetes csapás mérni a magyar katonai repülésre. Ezt azóta sem heverte ki.
Értékes emberi életek tömege ment tönkre, mert egy igazi hajózó számára gyakorlatilag minden értelmét veszti, ha nem repülhet.
Emberi tragédiák sokasága történt, csakúgy mint napjainkban a MALÉV megszűnése után.
Az oroszok, viszont hogy nem hagyják ezt szó nélkül - abban biztosak lehetünk.
És ez egyértelműen az elemi érdekeink ellen való dolog!
Nekünk nem a NATO kegyeit kell keresni, ostoba bevállalásokat tenni, hanem az új kialakuló világrend elvárásaihoz minél jobban igazodni.
Az USA-nak pontosan az a célja, hogy ezt megakadályozza!
Tulajdonképpen az egész NATO a Varsói Szerződés felbomlása óta okafogyott, jelenleg mindössze arra való, hogy a túlfejlett nyugati hadiipar számára munkát biztosítson.
Ezzel persze csak azt éri el, hogy Kína és Oroszország ugyanilyen ütemben fejlesszen, azzal a különbséggel, hogy mindkét ország esetében igaz, kimeríthetetlen tartalékaik vannak nyersanyagokban éppen úgy mint az emberi erőforrásokban.
Ez már nem mondható el pl. az USA-ról.
Ott pl. a szakemberek megfelelő ütemű képzésével is bajok vannak, nem véletlen, hogy igyekeznek kelet- Európából a "zöld kártya" ígéretével szakembereket odacsalogatni a csúcstechnológiás iparágakba.
Különben a kiképzésben szerepel a légi tankolás is, de a hazai anyagi források miatt hihetetlenül alacsony a hajózók repült óraszáma, ami permanens gyakorlatlansághoz vezet.
Teljesen más szimulátorban "repülni" mint a valóságban legyen az a szimzulátor a lehető legfejlettebb is.
Itt talán pontosan az lehet az egyedüli pozitív hozadék, hogy a hajózók - a feladatok végrehajtása céljából legalább növelhetik a repült óráik számát.
Ez minden hajózó álma.
Az üzemanyagot - állítólag - azok az államok fogják állni, az egyéb más cehhel együtt akiknek a szolgálatában fognak a magyar hajózók repülni.
Különben a JAS39 Gripenek valóban korszerű és jó repülőgépek - az amerikaiaknak persze nem tetszenek.
Ők a kinti "parajosból" - így hívják a MÁV-nál a selejtezésre váró járművek tárolási helyét... - akartak ránktukmálni ősöreg első generációs F16-os vadászrepülőgépeket - méregdrágán.
Szerencsére ez nem valósult meg.
Új hozzászólás