Megkezdték a magyar csapatok kivonását Afganisztánból. Elsőként hét harckocsi kerül haza egy AN-124-es óriás szállítórepülővel. A 14 tonnás járművek szállítása semmi gondot nem jelent a Ruszlánnak, 400 tonnát is elbírna. Nézze és kommentelje az Index videóit a Facebookon is!

1 hozzászólásarrow_drop_down_circle

lbs
A hír igaz, meg hamis is egyben. A BTR80 ugyanis nem "harckocsi" hanem "páncélozott lövész-szállító harcjármű.
A páncélzatának a védőképessége messze alatta marad a normál hk.-k páncélzatának, kizárólag repeszek, és gyalogsági tűzfegyverek lövedékei ellen véd.
És - természetesen az ABV kategóriájú fegyverek utóhatásaitól.

A hírben viszont van egy elgondolkodtató tény.
A "Ruszlán" márkanevű óriás gép a maga kategóriájának az egyik legnagyobb terhelhetőségű eszköze, ugyanakkor Pápán állomásoznak évek óta a NATO kötelékében lévő Nehéz Légiszállító Ezred C17 gépei.
Ezek is igen komoly terhelhetőségű gépek.
Nem lett volna azokkal olcsóbb hazafurikázni a BTR80-asokat? Hiszen a NATO-n belüli feladatról megoldásáról van szó!

Miért kell ezt - egy különben igen jól működő - ukrán, vagy orosz magáncégre bízni és kifizetni egy csomó pénzt, amikor - elviekben a NATO önköltséges áron megoldhatta volna ezt a feladatot?

Különben a Ruszlán és testvérgépei nem ismeretlenek a repülés magyar rajongói előtt.
A még nagyobb AN 225 "Mrija" volt már az akkor még Ferihegy 1 repülőtéren. Egy 250-t-ás olajberendezést vitt valahová az Öbölbe Magyarországról.
Volt szerencsém látni a levegőben is!
Nagyon szép látvány repülésközben, talán csak a valamikori legendás Graf Zeppelin veszi fel vele a versenyt a méltóságteljes megjelenés és elegancia tekintetében a régi filmfelvételeket tanulmányozva!
Az a látványában a csodálatos, hogy az óriási méretei ellenére sem egy otromba gép benyomását kelti.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.