A reklámokból származó árbevétel, valamint a saját célú reklámok költsége után adót kell fizetnie a jövőben a médiavállalkozásoknak, kiadóknak, a szabadtéri reklámhordozók hasznosítóinak, az internetes reklámok közlőinek.

Az Országgyűlés szerdán 144 kormánypárti és jobbikos igen szavazattal, 30 elutasító voks mellett, kivételes eljárásban fogadta el az erről szóló javaslatot.

A jogszabály különböző adósávokban határozza meg a reklámbevételek adóját: félmilliárd forintos árbevételig 0 százalékos, 20 milliárd forint felett azonban már 40 százalékos adót kell fizetni.

A törvény, amely már 2014-re is megállapít adófizetési kötelezettséget, a kihirdetése utáni 31. napon lép hatályba.

Az adó alapja a médiaszolgáltatásban, a sajtótermékekben, a szabadtéri reklámhordozókon, járművön, nyomtatott anyagokon vagy ingatlanon, valamint az interneten közölt hirdetésekből származó árbevétel. Adót kell fizetni a saját célú, vagyis a saját termékre, megjelenésre vonatkozó reklámok után is, ennek alapja a közzététellel kapcsolatban felmerülő költség.

A jogszabályt a Magyarországon letelepedett médiaszolgáltatókra kell alkalmazni, valamint azokra, akik napi műsoridejük legalább felében magyar nyelvű műsorokat sugároznak Magyarország területén. Vonatkozik a sajtótermékek kiadóira, szabadtéri reklámhordozókat hasznosítókra és az internetes reklámok közlőire is.

Félmilliárd forintos árbevételig az adó mértéke 0 százalék, ezt követően sávosan változik. Fél és 5 milliárd forint közötti része után 1 százalék, az adóalap 5 milliárd feletti, de 10 milliárd forint alatti része után 10 százalék, az ezt meghaladó, de 15 milliárd forintot el nem érő része után pedig 20 százalék. Az árbevétel 15 és 20 milliárd forint közé eső részére 30 százalék, az ezt meghaladóra pedig 40 százalék.

Az idén kezdődő adóév adóalapját mérsékli a társasági adóban, személyi jövedelemadóban a korábbi években elhatárolt veszteség 50 százaléka. Erről egy módosító javaslat nyomán döntött a Ház szerdán. A törvény ezen pontját az ellenzéki pártok élesen bírálták, többen Lex TV2-ként emlegették.

A kapcsolt vállalkozások adóalapját össze kell adni, majd az adó mértékét arányosan kell elosztani közöttük.

A reklámadó bevezetéséről éles vita alakult ki, az érintett médiumok, egyes szakmai szervezetek és ellenzéki pártok tiltakoztak ellene.

15 hozzászólásarrow_drop_down_circle

postamester
@Desischado: Nincs még vége a játszmának, a meccs
90 percig tart és a labda gömbölyü !!! Nyugi !!!
Az RTL nagyon nagy falat ezeknek a senkiknek !!!
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
qxy
@Hellcat: Szerintem egyértelmű volt. Választás után, messzebb állni a kondértól, Nyalni meg mind tud. erről szól a politika.
postamester
@Desischado: Nincs még vége a játszmának, a meccs
90 percig tart és a labda gömbölyü !!! Nyugi !!!
Az RTL nagyon nagy falat ezeknek a senkiknek !!!
Desischado
@postamester: A próféta szóljon belőled!
qxy
Nem is ártana ezeket jól meg fingatni és az egész ország elött égne le.
Hajrá R T L .
m.macskosz
@qxy: Ezen csak mi, magyarországi lakosok fogunk bukni, nem más!
Aki még nem vette volna észre, minden televízió a reklámokból él elsősorban.
(Kivéve a "közszolgálati" szarokat, amelyek a direktbe nekik juttatott közpénzből.)

- A ker.-i tévé a reklámból él, tehát megemeli a hirdetők számára a hirdetés árát.
- A kereskedelmi, szolgáltató akármik meg ugye megemelik a termékük árát.
Na, akkor ki is nyeli le a békát, tetves 2/3-os fidesz + szarabbjobbik?!
A fogyasztó! A vevő! A vásárló! Mert hiába nem veszek én ilyen szart, ha az olyan szarnak
is felmegy az ára.
Vigasztaló azonban, hogy azok a @nélkülözők:, akik az Andrássy úti Gattyán-féle gatyaszalonba járnak, nem fogják ezt megérezni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.