Január elsejétől Magyarország történetében a valaha volt legnagyobb gazdaságfejlesztési program veszi kezdetét – hangsúlyozta Orbán Viktor miniszterelnök Székesfehérváron, a Jüllich Glas Holding Zrt. 30 éves jubileumi ünnepségén és központi irodaházának avatóján.

Forrás: Origo
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

221 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Mobil123
Basszus!! Hát még az egy millát sem hoztad össze!!! (max minuszban!!)
szandokan
@Mobil123: Ezért fogja most sokszorosára növelni. Behozza az elmaradást, sőt túl is teljesíti!
Mobil123
@szandokan: Minuszba gondolta Te is ugye??? :-)) Mert csak úgy fog tudni teljesíteni . Pluszba tuti nem !!
Mobil123
@szandokan: A setét vezir személyében soha!!
szandokan
@Mobil123: Rendben, akkor majd higgy a szemednek. Azt nem tudja senki becsapni.
Mobil123
@szandokan: Jó ! Majd kinézek az ablakon azt megszámolom mennyi közmunkás lesz az utcán mikor esik a hó pl.
F_Viktor
Nem lehet jobban szűrni, hogy ne jelenjen meg cikkek duplikálva?

No, akkor ide is:
Emlékszem még a Széll Kálmán I-II tervre, a nagy gazdasági bummok bejelentéseire, s arra is, hogy minden ilyen eset "nem megszorításokkal" folytatódtak.

Tehát lefordítva Orbán mai szavait lefordítva:
"Január elsejétől Magyarország történetében a valaha volt legnagyobb gazdasági MEGSZORÍTÁS veszi kezdetét."

Ezután megemlíti, hogy képbe jöttek az új, milliárdokkal megtámogatott haveri kör.
Vagyis FOLYTATJUK!
m.macskosz
@szandokan: A tíz év alatt 1 millió munkahely már többé-kevésbé megvalósult,
kár, hogy a Lajtán és az Óperenciás tengeren túl. Ausztria, Skandinávia, Nagy-Britannia,
Benelux államok, Németország, Svájc, USA, ...Dubai:)
dr lópicigáspár
@szandokan: A bűvészek be tudják csapni a nézők szemeit...
m.macskosz
@dr lópicigáspár: Miért váltottál avatart?
szandokan
@F_Viktor: Nem Bokros a miniszterelnök, szóval nem kell senkinek tartania komolyabb megszorításoktól.
szandokan
@m.macskosz: Munkahelyeket a vállalkozóknak kellene létrehozniuk, nem Orbánnak.
miazavalami
@szandokan: De Orbánnak kellene olyan feltételeket teremteni hogy érdemes legyen a vállalkozóknak, vállalatoknak ide települni, vagy nem elmenni!
szandokan
@miazavalami: Az EU - s pénzek elosztása éppen ezt a célt fogja szolgálni. 60-70 % - a erre lesz fordítva.
m.macskosz
@szandokan: Az igaz, de ő ígérte.
Igaz, hogy nem ez volt az egyetlen tévedése, állítólag az egykulcsos adó bevezetésekor
is abban reménykedett, hogy majd jól befektetik azok, akik nyertek vele, és majd lesz
sok-sok munkahely.
miazavalami
@szandokan: Az eus pénzek legtöbbször fideszközeli vállalkozók zsebében landolnak. Függetlenül attól hogy termel - e hasznot, vagy teremt - e munkahelyeket.
Ne gyere nekem azzal hogy te igen. Asszem te egyedüli lehetsz a saját pártodban.
Mobil123
@dr lópicigáspár: Igen miért váltottál??? :-((
miazavalami
@nyanya001: Nem jól nézed. Ezt Brüsszelben mondták. Tudva levő hogy az az igazi amit orbán mond...oggat.
bencemacska
No, számoljunk már egy kicsit: A múltkor mondta, hogy több, mint 4 millióan dolgoznak. Ha ehhez hozzájön még 5 millió az 9 millió. Most akkor honnan nő ennyire a munkaképes lakosság száma ? Vagy a csecsemők is KMK-nek fognak minősülni?
Azt már meg sem merem említeni, hogy hol lesz az a sok munkahely, mert M.o-n nem fér el! ? Bővülünk? Milyen irányban?

(Hallottam a hírekben ezt a mondatot, de megjegyeztem, hogy hülyeséget beszél a bemondó! És nem is ő?)
szandokan
@nyanya001: Akkor csak röviden: A hír arról szól, és azt veti fel, hogy a magyar kisvállalatok hasonlóan stagnálnak a többi régiós országgal egyetemben. Arról, hogy gyászosan teljesítünk, egy árva szó nincs, ezt a napi. hu újságírója tette hozzá szándékosan. A magyar gazdaság egészéről még csak szó sincs benne. Fordíttasd le valakivel, aki tud angolul nyugodtan. Ez az eredeti cikk, és ez alapján még inkább egyértelmű számomra, hogy minden eszközzel a Fidesz lejáratása a célja egyeseknek.
nyanya001
@szandokan: Nem kell a Fideszt lejáratni megteszik ezt ők saját maguk
a hazudozással !
Egyébként van a családban perfekt angolul beszélő de nem terhelem
elhiszem amit írtál !
Viszont annyi vállalkozás mint nálunk, talán egy országban sem szűnt meg !
levi
5 millió munkahely ...ezen már csak röhögni tudok. Már nevetséges amit ez a nyomorult összevissza hazudozik, de legalább a földön járna.
szandokan
@nyanya001: Ez igaz, de szerintem nem kellene mindet a Fidesz nyakába varrni. Régebben is szűntek meg munkahelyek, kisvállalkozások, ez leginkább az eladhatóság, a piacok függvénye. Amikor olyan cég szűnik meg, amelyik főleg exportra termelt, akkor nem az országban vannak gondok. Nagyon remélem egyébként én is, hogy most ezzel az EU - s támogatással a helyére kerül sok minden.
szandokan
@miazavalami: Javaslom, te is böngészd át az eredeti cikket.
Grafix69
5 millió munkahely , hát lehet ennyi közmunkás lesz , vagy az is lehet globálisan 5 millió ami a mostani több mint 4 millióhoz már nem sok kell , nem tudom melyikre gondolt. Nem 5 millió munkahely kell , hanem kemény 3 millió a termelő szférában és nem szolgáltatók meg iroda házakra van ilyen mértékben szükség. A gazdaságot meg nem érdemes emlegetni mert Európában a béka segge alatt vagyunk. Írországban a 2013-2014 júliusi mért adatok szerint a GDP 7.7 százalékos emelkedést mutatott. Itt nem terem meg szinte semmi ,a lakosság létszáma 3.9 millió és a területe is csak 70000 km2 , szóval nem kellene annyit lopni a politikában és akkor lehet előbbre jutni.
miazavalami
@szandokan: Én neked válaszoltam az eus pénzek kapcsán.
nyanya001
@szandokan: Na látod, akkor meg nem kellene annyit b@sztatni a kormánynak
az EU-t !
levi
Amúgy "elvileg" már létrejött vagy 2millió munkahely, legalábbis ezt hazudják..szóval majd 7 millióan fognak majd dolgozni, a csecsemőtöl az aggastyánig?
bencemacska
@szandokan: "Nagyon remélem egyébként én is, hogy most ezzel az EU - s támogatással a helyére kerül sok minden. "

Ismereteim szerint mióta beléptünk mindig jöttek EU-s pénzek. Tehát az nem jelenti önmagában azt, hogy ezután jobban hasznosul. Mindent el lehet cseszni!

Tudod én annak is örülnék, ha baromfiak rohangálnának a falusi udvarokban, nem díszburkolattal lenne lerakva! (Lehet, hogy a Főtér burkolásának mellékterméke?!)
F_Viktor
@szandokan: Írod:
"Nem Bokros a miniszterelnök, szóval nem kell senkinek tartania komolyabb megszorításoktól."

Ne viccelj má' :-)
Csak egy példa a harminegynéhányból, te nem fizeted meg a nem megszorító telekomadót? Amit a választások után Varga nem kicsit meg is emel?
F_Viktor
@nyanya001: Csendben vannak erről (is), de ettől függetlenül minden KKV érzi, hogy Orbán átvágott bennünket a palánkon, pedig milyen nagy átéléssel ígért meg minden földi jót (támogatásokat, kedvezményeket) 2010-ben az első Széll Kálmán terv bejelentésekor.

A valóság pedig:
"... a legfrissebb adatok 2008-hoz képest is mintegy 10 százaléknyi lemaradást mutatnak..."

Azok a szép gyurcsányi idők... Senki nem gondolta volna 2008-ban, hogy 6 év múlva ilyet kell mondani.
KERKA
Orbán még soha nem volt annyira szegény, hogy ígérni ne tudott volna. De most valahogy kihagy az emlékezete. Még azt az 1 milliót sem teljesítette, amit beígért, honnan lenne meg az 5 millió munkahely?Hogy nem szakadt le a mennyezet amikor ezt mondta. Pofátlanul csípőből tüzel, amikor hazudni kell, és 1 hét múlva az emberek újra ideteszik majd az X-et:(( Úgy kell nekünk.
Manhattan
@szandokan: Azért ne legyünk szkeptikusak, hiszen létrejött idáig a magyaroknak a megígért egy millió munkahely. Angliában, Németországban, stb.
Szimba
2010-ben mondta:A következő években egy millió új munkahely létrehozását kívánja elérni a kormány. Hát ez nem sikerült. Most meg már 5 millió? Komolyan orvosi eset. És azok, akik a követői.
Szimba
@szandokan: Az optimista és a hülye nem ugyanaz.
Szimba
@Mobil123: Aki elhiszi nem optimista, hanem hülye fideszes vallású.
Szimba
@szandokan: Én már most is hittem a szememnek, 2010 óta nézem, de nem látom azt a beígért 1 milla munkahelyet. Nem tudott becsapni, most sem fog. Se a szemem, se viktorod.
Vasárnapiiskolás
@m.macskosz: @miazavalami: 17:49. bővebben azé vaze hogy örüjjé:))))
miazavalami
@Vasárnapiiskolás: Atya ég! Nem értem...
verőce21
Csúsztatás ez a cikk! Összesen ötmillió munkahelyről beszélt, most van 4,1 millió. Még hiányzik 900 ezer. A 10 éves tervbe még belefér.
"...hogy realitássá váljon az ötmillió magyar munkahely megteremtése”. - nem lehet ezt félreérteni, (csak aki hülyíteni akarja magát.) :)
Vasárnapiiskolás
@miazavalami: Kérdésed volt 17:49. macskosz válaszolt 18:02 azt egészítettem ki.Így már olyan mint a sör???
miazavalami
@Vasárnapiiskolás: Ja! Jó a kalapod...:-)
F_Viktor
@verőce21: Persze, hogy összesen 5 millió embert akar látni Orbán, nem + 5 millió munkahelyet fog teremteni.
Esetleg az csak akkor jön neki össze, ha leváltja Putyint, Oroszországot belépteti az EU-ba és a NATO-ba.
Picit ezen elgondolkodtam, az 5 millió munkahely is csak Putyinként sikerülhetne neki.
Hellcat
5millió??? a réges rég beígért 1 millió is valahol minusz 300 ezer környékén tart...hogy tud ez a vadbarom ekkora sületlenséget hazudni az emberek arcába?
szandokan
@Szimba: Te már csak tudod, mi a különbség a kettő között.
szandokan
@F_Viktor: @Szimba: Gondolom, az eredeti angol nyelvű cikket egyikőtök sem fordította le, csak vadul nyomtátok a tetsziket nyanya linkjére. Remélem, perfekt angolok vagytok, ma ez már elengedhetetlen.
Yoda69
5 millio magyar munkahely megteremtese? Na ne. Meg az 1 milliot se sikerult elernie, sot ha nem vesszuk a kozmunkasok hadsereget, es a kulfoldre menekult munkavallalokat, akkor rekord szinten van a munkanelkuliseg is. Szoval ennyit a szamokrol.
pbalage
@szandokan: ha esetleg linkelnéd az eredeti angol nyelvű cikket, mert én még nem nyomtam semmit, és ha szeretnék nyomni, akkor azt is figyelembe szeretnéml venni, keresgetni meg most épp nincs kedvem.
verőce21
@F_Viktor: (23:25) "Picit gondolkodjál még ezen", mert amit eddig válaszoltál, az egy zagyvaság. :)
Toby
@verőce21: Azt már a propin, de más orgánumok cikkei is tisztába tették, hogy smafu a 4,1 milliós foglalkoztatottság, te hol voltál akkor ?
Aki csak az mno-n tájékozódik, az átb****a magát !
verőce21
@Toby: (08:36) És hol vannak ellene a bizonyítékok? - mert ez KSH adat.
tivoli
Mit jelent, hogy 5 millió munkahely? Csaknem azt, hogy dolgozni kell?
Ez Orbánviktor legnagyobb fenyegetése, még sok fideszes is ellene fog fordulni.
verőce21
@Horizont: (A tetszik véletlen volt.)
(08:56) A KSH adatok a Kádár-rendszerben is, a Rákosi-rendszerben is elfogadottak voltak. Meg a Horn-kormány alatt is !
Miért éppen az Orbán-kormány idején ne lenne az?
magyarbakancs
Orbán: Ötmillió új munkahely jöhet létre.
Nekem mindig a jöhet ,lehet majd szavakkal van gondom.
Mindig csak feltételezés jövőbe való ringatás.
Olyan mint a vallásban a feltámadás .Mindenki bízik benne de eddig csak egy embernek (Jézus Krisztusnak) sikerült.
A többi csak vágyakozás.
A munkahely nem elég ahhoz megfelelő bérezést kellene rendelni.
Mert a saját országomban a saját munkadóm zsákmányol ki.
Modern rabszolga tartás.
Rabszolgának is volt munkahelye mégsem örült neki.
JAJMÁR
A 900 ezer is rengeteg, főleg, hogy a torta egyre kisebb.
Morzsáit szórják már így is a nép közé.
(A munka és a munkahely sem azt jelenti már, mint régen. A munka szavunk is mehet a süllyesztőbe!)
verőce21
@Horizont: (09:41) Nem az a lényeg, hogy mit hiszel a stat.adatokról, hanem arról szól a cikk: ötmillió munkahely teremtése a cél! :)
tivoli
@magyarbakancs: ma, 09:33
Ugye, hogy igazam van? Máris kezded a fanyalgást! :-))
magyarbakancs
@tivoli: Dalszöveg
Ha én gazdag lennék,
jaha diha dajdl diga diga diha dajdl dum.
Éjjel-nappal, diga diga daj,
Tartana a nagy daj-daj.
Temetném a munkát,
jaha diha dajdl diga diga diha dajdl dum.
Dolgom, gondom másokra hagyom,
Jaj, ha egyszer megtollasodom.

Építnék házat, benne öt szoba lenne,
Hozzá egy fürdőkamarám,
És fürdőkádban lábamat áztatnám.
Nagy, széles márványlépcső: egy, ami felvisz,
És még egy - mert lefele is kell.
És kell még egy, hogy bámulják csupán.
Lenne sok pulyka, réce, kappan a háznál,
Kis csibe, rántani való, fokhagymásan illata bódító.
De addig - vákk-vákk, háp-háp, kotkoda, gágá,
Hangjukat elviszi a szél,
Hogy hirdessék, itt gazdag ember él.

Lenne teli bukszám, jaha diha dajdl diga diga diha dajdl dum.
Éjjel-nappal, diga diga daj,
Tartana a nagy daj-daj.
Temetném a munkát,
jaha diha dajdl diga diga diha dajdl dum.
Dolgom, gondom másokra hagyom,
Jaj, ha egyszer megtollasodom.

Látom már tollal, tüllel pici feleségem,
Ó, az a moszkvai sikk.
Illeg-billeg, libben a szoknya rajt.
Bársonyban térül-fordul, úgy süti nékem
A töltött libanyakat majd.
S képzeljék: ő fogyókúrát tart.

A község úri népe hajbókolna mind nekem.
Mind a tanácsomat lesnék, mint egy bölcs Salamonét.
"Csak egy szót, Reb Tevje, Megbocsáss, Reb Tevje"
Bölcsebb vagy a híres csodarabbinál.
Áj-áj-áj-áj-áj-áj-áj.

Mindegy lenne, bármit is mondok,
Úgyis helyesel a nép.
Ha gazdag lennék, rögtön bölcs lennék.
Lennék bár gazdag, mindig templomban ülnék,
És nem a kocsi tetején.
A tejfelt, túrót hordja helyettem más.
Szétosztok finom májat, jó puha barcheszt,
Mindig az ünnep idején.
Jöjjetek csak, nyitva lesz a ház.

Lenne teli bukszám, jaha diha dajdl diga diga diha dajdl dum.
Éjjel-nappal, diga diga daj,
Tartana a nagy daj-daj.
Temetném a munkát,
jaha diha dajdl diga diga diha dajdl dum.
Egyezzünk meg, Istenem, Uram,
Osztozzunk meg azon, ami van.
Száz dicsőség néked odafenn!
S nékem egy kis pénz itt lenn!
soljanka
OK. Fogadjuk el az 5 millió munkahelyet.
Arról viszont szó sem volt, hogy ezért normális bért is adnának.
pbalage
Én nem is mit vitáztok?
Mind az 5 millió munkahelyre ugyanazt az embert veszik fel, pl. a SuperMan-t.
Esetleg, ha 5 millió új fizikai munkahely lesz, akkor a Super Mariot.

www.youtube.com/watch?v=3Zh3-ylpjSY#t=24

:)))
F_Viktor
@szandokan: Írod:
"Gondolom, az eredeti angol nyelvű cikket egyikőtök sem fordította le, csak vadul nyomtátok a tetsziket nyanya linkjére."

Nem olvastam végig, ahogyan te sem, de belenéztem.
A cikk valóságot állít. Abban igazad van, hogy a 86 tételből kiemel egyet, de te is ugyanezt teszed.
Az általad linkelt oldal helyett ajánlom ezt:
ec.europa.eu/enterprise/policies/sme/facts-figures-analysis/performance-review/index_en.htm

Itt tematikusan kereshetsz, adatbázisokat nézegethetsz.
F_Viktor
@verőce21: Írod:
" "Picit gondolkodjál még ezen", mert amit eddig válaszoltál, az egy zagyvaság. :)"

Mit nem értettél???
Egyszerűen azt írtam, hogy 5 millió új munkahelyet ebben az országban soha nem fog teremteni, valamint utaltam arra, hogy még 900 ezret sem!
Ugyanis van egy kritikus tömeg ami fölé soha nem fog nőni a munkavállalók száma. Ezt a számot politikailag lehet befolyásolni, pl. egy új vasfüggönnyel, magyar gulággal, s egyéb diktatórikus módszerekkel.
F_Viktor
A KSH adatain kár vitázni, majd jövőre a NAV jelentéséből és a költségvetés tervezetéből kiolvashatjuk az igazságot.
Addig azt kommunikál a kormány és bérencei amit az érdekeik követelnek.
Mobil123
@dr lópicigáspár: Bocsánatot kérek Tőled ! (figyelmetlen voltam a nevednél és a "dr" nem vettem figyelembe és így összekevertelek mással) Elnézést.
Zsuga
Talán most éppen nem is hazudik, csak hiányosan fogalmaz, mert mondjuk egész Európára nézve az 5 millió új munkahely már nem is olyan elképzelhetetlen. Báááár... lehet, hogy még úgy is eltúlzott ez a szám.
Nil
Kedves jelenleg munkahellyel rendelkezk-kezdhettek rettegni
Jön a közmunkahely
Akit kirúgtak, aztán közmunkásként visszafoglalkoztattak, az tudja hogy ez nem lehetetlen.
szandokan
@Nil: Semmi nem lehetetlen, de szakképzett embereket nem rúg ki senki, ahogy egy vezetőt, tulajdonost, vagy vállalkozót sem, ugyebár...:-) A jó sebészeknek is biztos a helyük, ahogyan a jó pedagógusoknak is. Ami viszont tény, hogy vannak emberek, akik bármikor pótolhatóak, ha nem jól végzik a munkájukat. Nekik úgy kell dolgozniuk, hogy ne akarja senki kirúgni őket. A közmunkások zöme nem kirúgott ember egyébként, hanem már másra nem alkalmas emberek, vagy olyan fiatalok, akik frissen végeztek, és még nem sikerült elhelyezkedniük a szakmájukban. Persze kivételek vannak, de ez az általános tendencia.
m.macskosz
@Vasárnapiiskolás: tegnap, 21:49
Szerintem ugyanott, ahol én:
mire teccccccccccccettél válaszolni, b+?
m.macskosz
@Vasárnapiiskolás: Jól van na, már leesett. :) De annyit irka-firkáltok, hogy az ember nem győz lapozni.
Vasárnapiiskolás
@m.macskosz: 17:41 b+?! Csak úgy általánosan,vagy van konkrét személy, hely idő?!:-)))
m.macskosz
@Vasárnapiiskolás: Vicc. (Azt hittem, innen vetted a választ.)
Móricka csúnyán beszél az iskolában, ezért a tanító néni leíratja vele ötvenszer,
hogy nem beszélünk csúnyán.
Másnap látja, hogy nem ötvenszer, hanem százszor írta le a gyerek.
Kérdezi: Miért írtad le százszor, Móricka?
-Azért, hogy örüljél, b+!
tivoli
Már 24 órája folyik a kommentáradat ehhez a cikkhez. Volt itt már mindenről szó, de azt senki nem firtatta, hogy milyen munkáról van szó, csak azt, hogy hülyeség és keveset fognak fizetni.
Ha az volna hír, hogy megszűnik minden segélyezés, akkor sem örülnétek a lehetőségnek?
KERKA
@Vasárnapiiskolás: tegnap 23.18. Jó ötlet. Tele van az ország rizsával :))
Olyan vagy így, mint egy mandzsúriai mandarin:))
Vasárnapiiskolás
@m.macskosz: Tényleg innen van Más: óvodában: a kislányok azért nem tudnak állva pisilni,mert nincs mibe kapaszkodniuk:)
KERKA
@Vasárnapiiskolás: az egy jól fizető állami állás volt...Kínában :)
bretagne
Szegény! Már elfelejtette, hogy négy évvel ezelőtt csak egy millió munkahelyet ígért! És mennyi valósult meg?
Vasárnapiiskolás
@KERKA: Nyitottunk keletre, ha itt is lesz,pályázok:)
Vasárnapiiskolás
@bretagne: Nem arra kell figyelni,amit mond,mit tesz:))
JAJMÁR
@tivoli: 28:01 Olvass : "bővülni akaró magyar vállalkozások korszaka lesz. „Magyarország elemi érdeke és a természetes életösztön is azt diktálja, hogy a magyar emberek által alapított vállalatok növekedjenek,"
neked ebben hol a konkrétum, és hol a realitás? Mert én a mesékből már kinőttem.
tivoli
@JAJMÁR: ma, 18:36
Látod, ezt a kérdést se tette fel senki, amit most Te.
Ergo: Mindegy, hogy miről van szó, csak fikázni lehessen.
JAJMÁR
@tivoli: 18:43 Ez egy olyan oldal. Itt a hírek kibeszélése zajlik :)
Ez a hír egy ünnepségen elmondott beszédből származik - nem mellesleg a min.elnök mondta -, és igen, első hallásra jól hangzik, de nem támasztotta alá semmilyen konkrétummal ezt a nagy hírt. (Lássuk be, hogy az emberek életösztöneire építeni a növekedést, nem túl konkrét.) Tehát, a fikázók nem véletlenül fikázzák :)
F_Viktor
@tivoli: Írod:
"Volt itt már mindenről szó, de azt senki nem firtatta, hogy milyen munkáról van szó, csak azt, hogy hülyeség és keveset fognak fizetni."

Akkor majd te megmondod milyen munkahelyek lesznek befektetők nélkül, bankok nélkül?
Az EU-s pénzek felejtősek, azokban felesleges gondolkodnod, mert:
- ahogyan eddig, úgy majd a fityeszes haverok új milliárdos rétegek létrehozására lesz szükség,
- ha végül Putyin mellett teszi le a voksát Orbán, akkor csak Gulákban lehet majd gondolkodni, mint munkahely.

Írod:
"Ha az volna hír, hogy megszűnik minden segélyezés, akkor sem örülnétek a lehetőségnek?"

Milyen lehetőségre gondolsz, aminek örülni kellene?
tivoli
@JAJMÁR: ma, 19:07
No akkor a főnök hiába tépi a száját, mert az itteni hsz-ok alapján életösztön a munkára, nuku.
"Ez egy olyan oldal. Itt a hírek kibeszélése zajlik :) " Nem volna igényed a valódi kitárgyalásra? Mert itt nem kibeszélés folyik, hanem sztereotip dumák láncolata, verseny, hogy ki tud nagyobb tahóságot mondani. Tisztelet a kivételnek, mert azért olyan is akad.
tivoli
@F_Viktor: Vagy te olyan okos Viktorka, hogy egyúttal meg is válaszolod a kérdéseid.
F_Viktor
@tivoli: Nem, nem kedves, te állítottál valami(ke)t, én pedig kérdeztem, ezért te következel.
Te így éled az életedet? Semmilyen cselekedetedet nem mered felvállalni?
JAJMÁR
@tivoli: 19:14 Kerülöm a tahóságot :) tőlem ennyi telik.
almosd
A lényeg hogy a vállalkozók legyenek lojálisak a fityiszhez és kapnak pénz hogy fejlesszenek ,a dolgozókat esetleg felveszik 4-órás munkarendben és mindjárt megduplázódnak a dolgozók ,pénzt meg annyit kap amennyit dolgozik és az annyit is ér.
Toby
@verőce21: Nehogy hanyatt vágd magad a fidesznyik uralta KSH adattól ! Benne van a börtönfoglalkoztatottság, a diákmunka, a közmunka - hugyért szarért !
verőce21
@F_Viktor: (13:35) Hagyjad már ezt az "5 millió új munkahelyet", mert ez hülyeség! újra csak a nem érteni akarásod szüleménye. (úgy is mondhatjuk a négyzete...)

Ahogy ki akarsz keveredni a zavaros hálódból - Putyin, meg magyar gulág, vasfüggöny, meg Oroszország a NATO-ba, stb. -, csak jobban belekeveredsz. Ebből nem ment ki még a bedobott bűvös "kritikus tömeg" vasmacskád sem! Miért ne lehetne Magyarországon összesen ötmillió regisztrált munkahely?
Toby
Amennyiben piszkos nagy mázlink van, akár 10 millió munkahely is létrejöhet, 5 ezer itthon, a többi a környező országokban, ahol nem egy elmebajos marha álmodozik nagyot !
verőce21
@Toby: (20:11) Nem úgy, mint Te, a Kádár-rendszer uralta KSH adattól, ugye?
Dr. Felipe
1 milla munkahely, 5 milla munkahely, 10 milla munkahely. A végén még vicctornak is dolgozni kell ha így emeli a tétet.
Ezt még át kell gondolni elvtársak.
Toby
@verőce21: Mert mi a különbség ? Semmi ! Felfelé kerekítenek, de Orbánék százezres számmal !
F_Viktor
@verőce21: Jó, nem b@szogatl@k az 5 millió új munkahellyel, de diktátorodnak nem ártott volna egyértelműbben fogalmaznia, de én értem a Mágus szavait.

Nem zavaros semmi, csak a fejedben van némi sötét anyag a nagy űrben.

Ebben a (létszánilag is) kicsi országban lehet nagyokat hazudni, nagyot álmodni, tündérekben hinni, de akkor is létezik az említett kritikus tömeg, aki munkát tud végezni.

Amíg ez EU-kapu nyitva a magyar munkavállalók előtt, addig álom az 5 milliós orbáni Isteni sugallat, viszont ha felhúzza újra a vasfüggönyt, akkor már reálisabb... Lenne, ha lenne tőke, befektető, aki megteremtené ezeknek a Zembereknek a hiányzó sok százezer új munkahelyet...

S itt jön képbe új barátaink, az oroszok, majd ők megteremtik helyettünk. Hopp, itt is homok van a gépezetben, hiszen új Gazdinknál is vannak mostanság óriási nagy bajságok: gazdaság romokban, munkanélküliség emelkedik, mint állat.

Ekkor érünk el a Gulágokig, Orbán álmait lehet exportálni Szibériába.

Sötét űrben pár foton fellelhető már?
nemzeti_nyugdíjas
Orbán feltételes módban írja. Lehetne több is.
Meine Ehre heisst Treue
Persze, hogy létrejön, csak nem nálunk! A kivándorolt ötmillió magyarból külföldön...

Az ilyen emberek, mint te nem nőnek minden fán. Inkább lemásznak róla.
verőce21
@F_Viktor: (21:23) Nem kell másban keresned a hibát, csak magadban! Egyáltalán nem hangzott el olyan, hogy ötmillió új munkahely! Ez csak a cikkíró hülyesége, meg aki átveszi. Látom besokalltál, már expolenciális nálad a zavar és a rémképek, fölösleges másban keresned a sötétséget, elég ha magadban. :)

Miért ne lehetne Magyarországon összesen ötmillió regisztrált munkahely?
verőce21
@Toby: (20:25) Tudod jól, hogy ostobaság amit írsz!
Akkor minek írod? :)
F_Viktor
@verőce21: Azért nem lesz unortodoxiában 5 millió munkahely, mert nincs rá pénz!
Mészáros Lőrinc 3 év alatt 30 milliárdba került az adófizetőknek, aki ebből teremtett 250 munkahelyet. Tehát 1 munkahely 120 millióba került Orbánnak.

További 900 000 munkahely 108 000 milliárdba kerülne.
De ne csodálkozz ha majd a NAV jelentésében még 3,6 millió adózót sem fogsz olvasni.

2013-ban a bruttó nemzeti jövedelmünk 29 078 milliárd forint volt. Tehát majd 4 évnyi GDP-nkbe kerülne az álmotok!
Mondjad, unortodoxiában honnan akasztasz le ennyi pénzt csak munkahelyek teremtésére?
Törölt felhasználó
Az "eddigiek"alapján ez azt jelenti, hogy aki papíron munkanélküli annak szerintem valamiféle "közmunkás" állományba kell kerülnie és kell "valamit" csinálni szólnak...
karma1
@miazavalami: okt.4-re: Mert az olyan "Kadaros"
verőce21
@F_Viktor: (00:35) Látom, már eltértél a "kritikus tömeg" elméletedtől, és az 5 millió ÚJ munkahelytől, mert beláttad, tarthatatlan! Te vagy az, aki kezd megvilágosodni. :)

Most jössz egy szélsőséges M.L. példával, ami szintén nem általános. Távlati következtetés levonására legalábbis alkalmatlan. Mi vagy Te jövendőmondó? (Mert eddig úgy viselkedsz -gulágok, majd az EU megbuktatja-, mint egy csillagjós, vagy számmisztikus és más sarlatánok.)
Lehet azt sokkal olcsóbban is, pl. önfoglalkoztatás, kkv-k. Ha a saját példádból indulnál ki, milyen érték jönne ki?
Próbálj meg a szélsőségektől, rémhírterjesztésektől elszakadni!
F_Viktor
@verőce21: Írtam a kritikus tömegről, nem "tértem el" tőle, a hibát magadban keresd, hogy nem látod a fától az erdőt.

Írd ki bátran Mészáros Lőrinc nevét, ne szégyelld a nemzet gázszerelőjét, a ti kutyátok kölyke! Szélsőségesnek nevezni pedig részedről felér a hazaárulással. Pardon, a Vezéred hátba szúrásával, mert a hazához sok közötök nincs.

Részemről semmi jövendőmondás, egyszerűen csak a folyamatok átlátása. A Gulágot sem kell szó szerint értelmezned, más néven, valami nemzeti szimbólumként, testvéri segítségként lesz megnevezve.

Újra hátba szúrod Vezéredet ha azt állítod, hogy munkahelyeket "sokkal olcsóbban" is lehet teremteni, mint ahogyan az elmútnégyésfélévben tettétek. Akkor eddig mi történt? Mit tettetek a közpénzekkel? Beismerés a sok milliárdos lopások?

Nem tudom mit értesz "önfoglalkoztatás" alatt, talán az egyéni vállalkozóvá válást?
Beszélhetsz a KKV-k támogatásáról, ezt már eljátszottátok 2010-ben, azóta minden évben csúcsot döntött az ország a felszámolt KKV-k számában.
Mindez köszönhető az unortodoxiának, mert amíg nincs fizetőképes felvevőpiac, addig lehet bármilyen nyerőnek gondolt üzleti terved, halálra vagy ítélve.
Személyesen több tíz példát láttam, ahogyan pékségtől a lézergravírozóig került anyagi csődbe, bukta a pályázati pénzeket, mert vásárlóerő hiányában képtelen teljesíteni a pályázatban vállaltakat. Legnagyobb teher számukra éppen a munkahely megtartása és munkahely-teremtő kötelezettség.

Nagy reményeket fűzöl az EU-s támogatáshoz?
Nézzük: 2014-2020 időszakra Magyarországnak, mint a második legjobban járó ország, 20,56 milliárd euró, azaz ~ 6 385 milliárd forint jut, mint kohéziós támogatás.

Ha minden támogatást munkahelyteremtésre költene a kormány, abból a nemzet Lőrince is csak 53 200 munkahelyet teremtene. Hol vagyunk a 900 000-hez???
Ergo, a kritikus tömeg számításának számításához ilyeneket is figyelembe kellene vennetek, hogy a józanok azt lássák, ezen a bolygón jártok.
GeoCravker
@verőce21: Ezt mondta ez a szép ember: "az előttünk álló időszakban szeretnénk eljutni oda, hogy ötmillió embernek legyen munkája".
Az baj, hogy ezt közrabszolgaprogramokkal akarja talán elérni. Abból meg élj meg Te.
Nem véletlen, hogy a jelenlegi foglalkoztatásból igen komoly rész az, amelyik a külföldön dolgozókkal javítja a statisztikát.
Az Orbáni 1 milliós új munkahelyből jelenleg a fele Angliában található.
szandokan
@F_Viktor: @GeoCravker: @verőce21: Nem látjátok jól ezt a közmunka dolgot (kivétel verőce). Ez egyfajta segítség azoknak az embereknek, akik tanulatlanok, képzetlenek, no meg nem hiányozhat az életükből a munkaidőn belüli piázgatás. Ők már nem lennének alkalmasak egy komolyabb állás betöltésére. A szakképzettség hiánya is sok esetben gátat szab, mert a hirdetésekben lévő követelmények már jóval magasabbak, mint egy sima érettségi. Ilyenkor szokott jönni az, hogy na de miből képezzék magukat? A munkanélküliek, közmunkások zöme középkorú, vagy idősebb, vagyis képezhették volna magukat akár még az átkosban is, ha akarták volna, és lehetőségük lett volna tovább tanulni is, nem kellett volna megállni a 8 általánosnál, vagy az érettséginél. Ezen emberek képességei jó, ha idáig kitartottak, mert agykapacitásuk ennyire volt elegendő. A lényeg, hogy messze nem lenne ennyi közmunkás, ha képesek lennének máshol is elhelyezkedni, mert munka az van, csak mint már írtam is, nem valószínű, hogy bármelyikük is tudna angolul legalább, vagy lenne a kezében egy programozói, CNC forgácsolói, gépészmérnöki, stb. képesítés. Nem véletlen, hogy fizikai munkásokból túltengés van, és nehezebben kapnak állást. Ilyenkor jön jól a közmunka, amíg nem sikerül valami jobbat találni. Már megbocsássatok, de én sem állítanám még szalag mellé sem a legtöbbjüket, persze többségüket nem is alkalmaznák a vezetők. Elmesélek valamit nektek. Egy barátom vállalkozó, és kísérletet tett arra, hogy felvegyen néhány közmunkást egyszerűbb feladatok elvégzésére minimálbérért. Tíz embert tudott felvenni, ebből nyolc már piásan jelent meg az első napon. Szóval erről ennyit.
F_Viktor
@szandokan: Engem ebből a közmunkadologból hagyjál ki, meg sem említettem.
Azért elolvastam véleményedet, amivel szembemész Orbánnal.

Te hiányolod a képzett, tanult munkavállalókat, miközben Orbán tűzzel-vassal írtja, hátráltatja a tanulás lehetőségét.
Ezért már 16 éves korban, 8 általánossal munkába kényszerítené a fiatalokat, ha lenne munkahely, ezért marad nekik itthon a közmunka, vagy alternatívaként mehetnek külföldre dolgozni.

Az "akinek nincs semmije, annyit is ér" fityeszes elv alapján a fiatalok nem tudnak kitörni szüleik "bűneinek" csapdájából, marad nekik előző mondatomban írtak.

Tehát a közmunkaprogram semmi jótett, egyszerűen a diktátor megfélemlítését, a röghöz kötését szolgálja.
GeoCravker
@szandokan: Butaság. A fiam ph.d. -vel és 3 nyelvvizsgával volt értelmiségi közmunkán. 2 hónap után közölte, hogy mivel egy állásinterjura sem jut el, költse gyógyszerre, aki kitalálta. Majd adott magának egy negyedéves terminust, hogy vagy kap állást, vagy elhúz a haláléra az országból. Jelenleg kapott állást. De aki egyszer eljutott erre a határra, az az első pöcre elmegy.
szandokan
@F_Viktor: Nem egészen. Orbán nem írtja a tovább tanulókat, sőt. Ő azt mondja, hogy olyan szakra érdemes menni, amire igény is van, lesz. Minek a sok bölcsész, közgazdász, meg a hasonlók? Belőlük valóban közmunkás lesz, mert egyrészt annyian vannak, mint égen a csillag, ráadásul semmiféle értékteremtő munkát nem fognak végezni. Akkor már inkább egy jó gázszererő, villanyszerelő, autószerelő mester, stb. legyen az illetőből, mert ezek sem egyszerű szakmák, és bizony kevés is van belőlük (most a lehúzós kóklereket nem számoltam ide). Ezekből szintén jól meglehet élni, és igény is van rájuk.
szandokan
@GeoCravker: Na látod, a végén csak kapott állást, mert akarta.
GeoCravker
@szandokan: Tévedsz. Kapott állást, mert egy volt évfolyamtársának az ismerőse segített. Egy évvel korábban a legközelebbi ajánlata Pekingben volt.
Akinek nincsenek széles személyes ismeretségei, de nem akar közrabszolga lenni, viszont tud írni és olvasni, az elhúz a fenébe. Szakmunkástól felfele.
S mielőtt elkezdesz cáfolni, tégy egy kirándulást Angliába. Nagyon tanulságos lesz.
szandokan
@GeoCravker: A protekció nem mai találmány, ezt te is tudod. Az én fiamat is könnyebb volt a legjobb gyerek ortopéd sebészhez bejuttatni úgy, hogy tesómék az ottani egyetemen immunológusok, sógornőm ráadásul az MTA doktora is. Ez így volt mindig is, ez azért nem olyan nagy baj. Egyébként Angliában (Birmingham) dolgoztak 8 éven keresztül, szóval nagyjából tudom, mi is ott a helyzet.
m.macskosz
@szandokan: 13,14 Szólhatnál Matolcsynak is, hogy tudja, merre hány méter!
"Minek a sok bölcsész, közgazdász, meg a hasonlók? Belőlük valóban közmunkás lesz, mert egyrészt annyian vannak, mint égen a csillag, ráadásul semmiféle értékteremtő munkát nem fognak végezni. "

www.napi.hu/magyar_gazdasag/matolcsy_kozgazdaszkepzest_indit_az_mnb_200_milliardbol.585873.html
GeoCravker
@szandokan: A protekció, a referencialapú elhelyezkedés természetesen nem új. Ha azonban csak az létezik, és az erős munkaerőpiaci alulkínálat miatt kasztrendszer alakul ki, akkor a kaszton kívűliek elmennek. Ez sem új jelenség. Ha azonban a munkaerő lefölözését okozza, akkor az az ország halála.
Talán el kéne gondolkozni azon, hogy miért olyanokra tudja az ország számosan verni a mellét, akiket előbb gondosan kiüldöztek az országból.
A jelenlegi gazdasági exodus a jövő szempontjából sokkal súlyosabb, mint a világháborús vagy az '56-os kivándorlás.
GeoCravker
@m.macskosz: Matolcsyból is inkább lett volna közmunkás. Ahogy a főnökéből is. Az ország csak nyert volna velük. Két jó kubikost.
m.macskosz
@GeoCravker: Ami késik, nem múlik. Lehetnek ők még kubikosok ...:)
Toby
@verőce21: V álasz: "Tudod jól, hogy ostobaság amit írsz!
Akkor minek írod? :) "
Vizual
Amig ez az Orbáni sötétség honol egyesek fejében még azt is beveszik majd, hogy nem reménytelen a 10 millió munkahely sem. Már a közmunkást sem tudják foglakoztatni. És jól írják egyesek, se alapanyag, se nyersanyag, már se szakképzett munkaerő és föleg sem üzem, sem gyár ahol ujra lehetne termelni a javakat. ( Marx a Tőke ) Ja hogy őt kitettétek az egyetemről mint kommunistát. Igy többet nem mondok.
csak még annyit, Lehet megtermeli Orbán papiron. És hol adja el mert a piacot is felszámolta. Nyugatnak meg már nem kellünk. Miért ? Talán megbánták a Vasfüggöny lemontását. Veröce meg kommunistázik jelképesen. Pedig a Rákosi időkben volt divat a 98 % szavazati arány. Meg a sok hülye.
dzurinda
@szandokan: "Minek a sok bölcsész, közgazdász, meg a hasonlók? Belőlük valóban közmunkás lesz, mert egyrészt annyian vannak, mint égen a csillag, ráadásul semmiféle értékteremtő munkát nem fognak végezni."

A diplomások között a legalacsonyabb a munkanélküliség. Másrészt az a véleményed, hogy a tanárok, tolmácsok, könyvelők, pénzügyesek, logisztikusok, stb. nem végeznek értékteremtő munkát?
F_Viktor
@szandokan: Írod:
"Orbán nem írtja a tovább tanulókat, sőt. Ő azt mondja, hogy olyan szakra érdemes menni, amire igény is van, lesz."

Nem kell terelni, én egyenlőre az "akinek nincs semmije, annyit is ér" fityeszes elvet említettem meg, s nem azt, hogy majd a Nagy Vezír eldönti melyik karra mennyi hallgató kerülhet be!
Szerinted a közmunkás szülők gyerekei eljuthatnak a mesterképzésig?
human
Ha Orbán vízen jár és a vizet borrá változtatja utána azonnal el fogom hinni az 5 millió munkahelyet is.
verőce21
@F_Viktor: (11:06) Kicsit túllőttél a célon a "hazaárulással, és hátba szúrással”. M. Lőrinc elsősorban nem munkahelyteremtésre kapta a pályázati pénzeket, sántít. Kértelek, hogy tartózkodj a szélsőségektől, mert a személyeskedésed már azt mutatja, hogy kifogytál az észérvekből! Hiszen már régen kihátráltál a kezdeti ostoba kötözködéseidből és "elméletedből"!

Az viszont a Te kudarcod és sikertelenséged is, ha tönkrementek a kuncsaftjaid! Mert azt bizonyítja, hogy rosszul készítetted elő őket a vállalkozásaikra, sőt félrevezetted őket a gazdaságossági és fenntarthatósági "táblázataiddal”. Csak "ingyen" áltattad őket!
verőce21
Magyarország jelenlegi, méginkább 2010-es helyzete nagyrészt hasonlít Németország 1931-es állapotára. Németországban egy nagy gazdasági világválság után, gazdaságilag megtépázva, a munkaképes lakosság több, mint 25%-a (4,7 millió ember), volt munka nélkül. Ehhez hozzájött a Young-tervben (1929. jún. 7.-én) rögzített háborús jóvátétel. Sátrak és kartondobozokból épített bódék sokasága jelent meg a Berlin körüli erdőkben, és parkokban. Ezekben a táborokban a német szervezőképességet dicsérve, hamarosan „polgármesterek” városi tanácsok, valamint közös konyhák működtek, ahol az asszonyok karalábét és marharépát főzhettek. Németország a külföldi adósság és a jóvátételek kettős terhe alatt élt.

2010-ben Magyarországon, a Fidesz egy világválságtól megtépázott, széjjel rabolt, leszegényített országot örökölt meg. A szocik eladtak már belőle mindent, pénzt kimenekítették, az ország úszott az adósságban. A munkanélküliség az egekben, a nyugdíjakat már képtelen volt fizetni a Nyugdíjbiztosító, az embereket a bankok lakoltatták ki a lakásaikból. Az MNB-n keresztül a hitelezők rabolták az országot, másrészt a bankok egyoldalú szerződésmódosítással, a lakosságot. Még két év telt el így, amíg a hitelezőknek az akkori jegybankelnök terített asztalt kínált az ország kifosztáshoz. Az MNB elnökváltással sikerült a jegybanki alapkamat jelentős csökkentését elérni, sőt a jegybank olcsó hitelt biztosított a vállalkozások számára, hogy hozzájáruljon a munkanélküliség felszámolásához. Eddig szinte párhuzamos a két történelem.
Ez idő alatt a kormány – óriási erőfeszítések árán - visszafizette a szégyenletes IMF-hitelt, kimenekítette az országot a túlzott deficit eljárás alól, stabilizálta a nyugdíjak fizetését és értékállóságát, kimentette az önkormányzatokat a kényszerűen felvett hitelek alól, amit egyrészt a pályázatokon való induláshoz, másrészt a működőképesség fenntartásához vettek fel.
Bízzunk benne mindannyian, hogy a munkanélküliség felszámolásában is sikeres lesz a kormányunk.
szandokan
@dzurinda: Bocsi, de én csak a közgazdászokat meg a bölcsészeket említettem meg. A többit már te tetted hozzá.
szandokan
@F_Viktor: Aki tehetséges, az messzire eljuthat.
F_Viktor
@verőce21: Írod:
"Kicsit túllőttél a célon a "hazaárulással, és hátba szúrással”. "

Semmilyen "célom" nem volt, konstatáltam, hogy:
- nem mered Mészáros Lőrinc nevét kiírnod,
- s szélsőséges példának nevezed Mészáros Lőrinc közpénzből való támogatását. Ezzel nekimész magának a miniszterelnöknek, ez pedig fityesz trollként hátba szúrás!

Írod:
"Lőrinc elsősorban nem munkahelyteremtésre kapta a pályázati pénzeket, sántít. "

Csak másodsorban kapta munkahelyteremtésre a 30 milliárdot?
2010 nyarán Vezéred mikor bejelentette az 1 millió új munkahelyteremtés vízióját, akkor magára vállalta ezt a nagyon is nemes feladatot, nem hadovált holmi EU-s pénzekről!
Vasút felújításakor, atomerőmű bővítésekor, s minden állami beruházásnak nevezett kotyvasztok esetében lehet munkahelyteremtésről beszélnie, de Mészáros Lőrinc 30 milliárdja a Magyar Szent Tehén?

Írod:
"Az viszont a Te kudarcod és sikertelenséged is, ha tönkrementek a kuncsaftjaid!"

Más okból érzek kudarcot, mint amire te gondolsz, de megnyugtatlak, azok a vállalkozók egytől egyig "qrva Orbán"-oztak.
De qrva Verőcézhettek volna, qrva jobbertollozhattak volna, mert a ti bűnőtök nagyobb, mint Orbáné.
Felelősek vagytok mindenért ami történt 2010 óta Magyarországon. Mert ha Orbán első hazugságánál emlékeztettétek volna Gyurcsányra, vagy az első lépésénél mikor rárontott a demokráciára, kimentetek volna az utcára, vagy ha az első mutyijánál figyelmeztettétek volna az elmútnyócévre, akkor vagy lemond a Vezér, vagy felvállalja a demokratikus EU értékeket. Akkor pl. a Visegrádi Négyek most nem rajtunk röhögnének, hanem páholyból, az EU élmezőnye után közvetve mi nézzük, amint gazdaságuk kullog utánunk.
Ezt elqrtátok, nem kicsit. Nagyon!
F_Viktor
@szandokan: Igen, az elmútnyócévben messzire juthatott a tehetséges gyerek, de az "akinek nincs semmije, annyit is ér" országban már nem.
Tudod mennyibe fáj a szülőknek egy kapospulai gyerek tanulmányának első éve a szegedi egyetem orvosi karán? Orvosra ugye szüksége van az országnak?
verőce21
@F_Viktor: (00:25) És hol van ebből a csak személyeskedő kifakadásodból már az eredeti "kritikus tömeg"? - amivel arra céloztál, hogy nincs és nem is akar már annyi ember dolgozni Magyarországon?
Amit később anyagiak hiányára váltottál át, mert beláttad, hogy úgy hülyeség ahogy van, amit állítasz! Mostmár csak annyi a bajod, hogy nem merem Mészáros Lőrinc nevét leírni? :)

Nagyon gyenge vagy Viktorka! Tudod, írtam már korábban is neked, hogy ne csinálj semmit és ne is menedzselj semmit, mert semmihez nem értesz.
F_Viktor
@verőce21: Nem csodálkozok, hogy nem érted meg a mondatok mögötti értelmet. Az sem véletlen, hogy Orbán mindent ötvenszer mantráz el nektek, hogy el ne tévedjetek nem túl bonyolult mondatai útvesztőiben. Igazi fityesz-trollként viselkedsz, csak az ilyen agyilag sötét, emberi tulajdonságaiban mocskos lényekre támaszkodik.

De a lényeg:
1) A kritikus tömeg kapcsán az 5 millió dolgozó emberre vonatkozik,
2) hülyeséget írsz, a kritikus tömeg létszámát nem a dolgozni akaró, illetve dolgozni nem akaró munkavállalók határozzák meg ma Magyarországon, hanem a mennyi munkahelyet lehet teremteni a kérdés.
E szám viszont ebben az állami kapitalizmusban nem a piac határozza meg, termeli ki, hanem maga Orbán Viktor.
Orbán kezében ott lenne a munkahelyek teremtésére:
- ha nem "folytatjuk" programja lenne,
- ha nem az új oligarcháira költené a közpénzeket,
- ha lenne fogyasztás Magyarországon.
tivoli
@F_Viktor: @verőce21-nek írod:
"Nem csodálkozok, hogy nem érted meg a mondatok mögötti értelmet."
Miért? Van mögöttük? kismajom.
JAJMÁR
@verőce21: 23:10 "A Magyarország jelenlegi, méginkább 2010-es helyzete nagyrészt hasonlít Németország 1931-es állapotára. " -

Nos, Németországban ez a helyzet segítette hatalomra Adolf Hitlert ! Aztán következett 2 vh., és benne a mi tragédiánk !
"Irtó"-ra hasonló ! ( ...és van benne igazság!)
tivoli
@JAJMÁR: ma, 11:00
Lehet, hogy a következő Adolf Hitler már a kapu előtt ácsorog.
verőce21
@JAJMÁR: (11:00) Én ezt nem akartam leírni, de van még néhány használható tanulsága, amit majd egyszer...:)
F_Viktor
@verőce21: Írod:
"2010-ben Magyarországon, a Fidesz egy világválságtól megtépázott, széjjel rabolt, leszegényített országot örökölt meg. A szocik eladtak már belőle mindent, pénzt kimenekítették, az ország úszott az adósságban."

És ebből az örökségből a fityeszesek és haverjaik hip-hop milliárdosok lettek... :-)

Ezért helyesen:
2010-ben a fityesz egy világgazdasági válságból kilábolt, Bajnai által gazdaságilag növekvőpályára állított demokratikus országot örökölt meg.
F_Viktor
@tivoli: Írod:
"Miért? Van mögöttük? kismajom."

Nem leptél meg. :-)
Libuska, ne pazarold az idődet, te se keresgéld az értelmet :-) Reménytelen :-)
tivoli
@F_Viktor: írod:
"2010-ben a fityesz egy világgazdasági válságból kilábolt, Bajnai által gazdaságilag növekvőpályára állított demokratikus országot örökölt meg. "
És ennek tudatában az Istenadta nép végső elkeseredésében és a változás reményében 2/3-ad arányban a fideszre szavazott.
Toby
@verőce21: " a nyugdíjakat már képtelen volt fizetni a Nyugdíjbiztosító, " Ne mondd !
Tudsz olyanról, aki nem kapta meg a nyugdíját ?

Amúfy meg köszönjük Emese ! A jóságos Orbán nem az IMF hitelektől való függőséget akarta elsosorban felszámolni, hanem a politkait, az IMF hiteltől ezért kellett gyorsan szabadulni, hogy ne legyen zsarolható a sajátos demokráciája !
Ebben a tárgyban viszont gyenge az Unió !
Orbán kiépítette a sikeres oligarchák kasztját, a tőle függő köztisztviselői kart és Alkotmánybíróságot, a talpnyaló, függelmi viszonyban lévő önkormányzatok hálózatát és pontosan a III. Birodalom mintájára bevezette a közmunkát !

@tivoli: - Orbán 2010 szeptemberében a FAZ-nak adott nyilatkozatában elismerte a Bajnai-kormány stabilizációs programját ! (megtalálod a neten ! )

Orbánnak nem kifejezetten a Bajnai-kormány miatt lett 2/3-a, hanem a részben valós szoci lenyúlások miatt és részben kreált szoci bűnesetek miatt !

Egyébként a Fidesznél többet még soha senki nem nyúlt le ebben az országban !
Élő példák: Simicska, Mészáros Lőrinc, Nyerges és számos holdudvari-tag !
Orbánék úgy kezelik a közpénzt, mintha az a sajátjuk lenne, ez pedig vegytiszta hűtlen kezelés !
Mert mi a bánatos lóf***ért elsőrangú egy csóró országban, hogy 180 üres stadion épüljön, libalegelő-színvonalon labdázgató botlábú hülye-gyerekeknek ?

Első hatalomhoz jutásukkor "elprivatizáltak" 12 jól működő államigazdaságot !
Szükségtelen volt, de kellett juttani a cimboráknak !

Röviden, tömören és jó néhány most időhiányban nem tárgyalt fidesznyik bűnökkel együtt !
F_Viktor
@tivoli: Írod:
"És ennek tudatában az Istenadta nép végső elkeseredésében és a változás reményében 2/3-ad arányban a fideszre szavazott."

Dehogyis libuska! Nem jöhetett volna létre ha nincs a fityesz 3,5 év folyamatos hazudozásai!
tivoli
@F_Viktor: ???Mint ahogy most a nemlétezőbaloldal teszi-veszi magát itt.
Érthető, hogy miért nincs konstruktív ellenzék. Mindegy, hogy miről van szó, vesszen orbán, de hogy hogy? Arra nincs épkézláb ötlet, csak az ellenségeskedés. Még ezt a véreskezű szélsőjobboldalos Bokrosbankárt is bevállalnátok, csak ne Tarlós maradjon.

Libuska.
F_Viktor
@tivoli: Igen, vesszen Orbán. Felőlem a Jobbikon kívül bárki lenyomhatja, a többi képben lévő szereplőtől nem kell félteni a demokráciát.
Szegedi révén sz@rok Tarlósra, ennek ellenére Bokrossal semmi problémám. Nem véreskezű és nem szélsőjobbos.
A lengyeleknek és a románoknak is megfelelt.
tivoli
@F_Viktor: Mivel én sem vagyok pesti mint írtam, nekem tök mindegy ki lesz pesten a hallja kend. Bokros ellenességem régi keletű.
tivoli
@F_Viktor: Ha a lengyeleknek, románoknak megfelel, adjuk kölcsön nekik. :-))
verőce21
@tivoli: Ez ám a logika, Fiktor-tól 16:02-kor: a Fideszt 3,5 évi hazudozásai után annyira, de annyira megszerette a nép, hogy 2/3-dal megválasztották őket 2010-ben! (majd 14-ben újra!) - Nekem tetszenek ezek az önellentmondások, de a hiba bennem van, tudom! :)
koszpeko
Hol van az a 450 000?
Ugyanis azt mondták 2010-ben,hogy 10 év alatt 1 millió munkahelyet teremtenek.
Ők négy és fél éve hatalmon vannak.
dzurinda
@szandokan: Segítek: a tanárok, tolmácsok nagy többségben bölcsészek, a könyvelők, pénzügyesek, logisztikusok nagy többségben közgazdászok, tehát ugyanarról beszélünk. A kérdésre viszont nem válaszoltál: ők nem végeznek értékteremtő munkát a véleményed szerint?
verőce21
@koszpeko: (18:51) Nem mondta senki, hogy lineárisan teremtik.
tivoli
@verőce21: tegnap, 18:45
fiktornak nem erős oldala a logika. Csak akkor magabiztos, ha másolt szöveget oszt meg a nagyérdeművel.
bundi
@tivoli: oké...
"És ennek tudatában az Istenadta nép végső elkeseredésében és a változás reményében 2/3-ad arányban a fideszre szavazott."
a népnek nem erőssége a logika...
lássuk...
éjjel nappal budapest, nagy testvér, való világ...és a sor hosszú...lelkesednek valamiért amit nagy kampánnyal a képükbe nyomnak...és a fidesz előtte is utána is visszaélt ezzel...ez olyan mint ha debileknek retardáltaknak vennéd meg az otthonát mogyoróért...
mert ugye azt is lehet törvényesen, csak el kell velük hitetni, hogy ez nekik jó...és ha elégszer mondod nekik, akkor még ők kérik tőled, hogy ugyan adhassák már oda...és te is m és kis baráti köröd tapsikoltok ehhez...tegyétek...ti éltek ott a ti jövőtök múlik rajta...
verőce21
@tivoli: (14:36) Sajnos én korábban sokáig komolyan vettem, úgy, mint bárkit itt. Hosszú vitákban, lépésről lépésre kellett visszaszorítani mindig. Te könnyebben lepattintottad. :)
bundi
@verőce21: " Nekem tetszenek ezek az önellentmondások, de a hiba bennem van, tudom! :)"
hát én még emlékszem valakire, aki 2012-ben ócsa kapcsán boldogan újságolta hogy a magyar építőipar fellendülőben van...de rendben...neked is meg cicamicának is legyen igazatok...gazdaság szárnyal egyre többen dolgoznak, az adósság csökken, tele az államkassza, az embereknek nem kell aggódniuk a nyugdíjas éveik miatt...ezért hajrá fidesz csak a fidesz...
bundi
@verőce21: na jó most jöhetek én...várom a szorítást...
még másfél órám van, amíg a kölkökért kell mennem...szorítsatok nekem...
verőce21
@bundi: Értem én, hogy valamivel belém akarsz kötni. Csak veled is úgy vagyok, hogy már kiismertelek, nem erősséged a pontosság. (hiába idézgetsz linkeket, ha a magyarázatod ellentmond) Így általában "elfelejtek" válaszolni.
pl. most is: (14:52) A "nagy testvér és való világ" nem a Fidesz alatt kezdődött! :)
bundi
@verőce21: nem is mondtam egy szóval sem hogy akkor kezdődött...csak azt, hogy a jónép azon szocializálódott...és most azt hiszik kiszavazósdi megy...és elég csak azt nézni ki mit ígér mit fog tenni...de gondolkodni, hogy eztán mi is lesz valójában...na az luxus...
más...
"nem erősséged a pontosság. (hiába idézgetsz linkeket, ha a magyarázatod ellentmond)"
ezt azért körülírhatnád jobban...legalább egy példával alátámaszthatnád...mert ugye addig annyit is ér, mint aki mondta...
és nem beléd akarok kötni, mint ahogy látod...idegesítgetem cicamicát és tivolit is...csak épp te illetve ti vagytok akik véditek a kedvenc vezéretek egyszemélyes kormányát...
verőce21
@bundi: (15:12) Azért írtam az előbb éppen egy példát is mindjárt, mert tudtam, hogy bele fogsz kapaszkodni. :)
Ezért régóta én voltam így vele, "annyit is ér, mint aki mondta..." :)
bundi
@verőce21: pontosabban mikor is mondtam, hogy a fidesz alatt kezdődött...
a szellemi leépülés, nem pártfüggő...csak vannak akik visszaélnek vele ...a jelek szerint te is ezeknek szurkolsz...és emlékszel? én is mondtam az ócsai példát...amit ugye az élet is cáfolt azóta...
verőce21
@bundi: (15:28) Ez a személyeskedős játék még annyit sem ér...:)
tivoli
@bundi: ma, 15:12
Idegesítenél? Nem is tudom.. Szeretem az értelmes emberek társaságát, s lehet néha hülységet is mondani. Engem inkább olyasmi idegesít, ha valaki mások által leírt, megfogalmazott elméletet, statisztikát idemásol, mint a saját megmásíthatatlan igazságát. S azért még képes ölre is menni.
bundi
@verőce21: oké hagyjuk a személyeskedést...habár ezeket te kezdted, mint olvasgatom...én csak kihasználtam, hogy erre terelted a témát...de legyen vissza a témához...mondod nem lineárisan teremtik a munkahelyeket...ez igaz...sőt hogy minél nagyobb legyen a siker, most még csökkentettek is azok számán, lendületet gyüjtenek éppen?
vs.hu/gazdasag/osszes/egymillio-munkahely-nyomaban-az-orban-kormany-es-a-foglalkoztatas-0328#!s0
de mondod pontatlan vagyok...azt is mondd miért gondolod ezt?
whatthefuck
A jó édes anyádat orsós!
Ezt is csak az ilyen mosottagyú szandokánok hiszik el.
tivoli
@bundi: ma, 14:48
Szerinted is igazságom van, most erősítetted meg.
Sokszor leírtam már, hogy nem vagyok fidesz párti. Ha néha mégis úgy tűnik az csak attól lehet, hogy az ellenzéke még bénább, akikkel szintén nem tudok egyet érteni. Már csak azért sem, mert ugyanazt csinálták kormányon, amiért most a fideszt ostorozzák. Egyik kutya, másik eb. Nem érdemlik, hogy veszekedjünk miattuk.
tivoli
@bundi: ma, 15:44
Ez a hsz. olyan fiktorosra sikeredett.
bundi
@tivoli: tudod a statisztikákat azért teszem ide, mert elég sokan vannak itt olyanok, akik kijelentik, hogy igenis minden szép és jó...mert csak oszt punktum...
én próbálom valamivel alátámasztani azt amit állítok...csak hogy lásd hogy nem a levegőbe beszélek...és te?
és az hogy valakit idegesítek, vagy idegesítgetek az két különböző dolog...mert az utóbbi nálam csak piszkálgatást, jelent...ugyanis csak így vagytok hajlandóak (talán valami olyan tény anyagot is a nyilvánosság számára elérhetővé tenni, ami magyarázza azt, hogy mire ez a fene nagy bizalom a kormány felé...holott mindenben csak a negatív csúcsokat döntögetik...
bundi
@tivoli: "Ez a hsz. olyan fiktorosra sikeredett."
egyébként ha f-viktorra gondolsz, akkor kiábrándítalak...nem egyezünk...max a nézeteinkben...
"Szerinted is igazságom van, most erősítetted meg." ezt meg úgy igazából nem értem...
és ha itt vagy egy ideje...mert miért is ne lennél...akkor tudod, hogy kb 2011 környékén amiatt puffogtam, hogy az ellenzékből azok akik tehetnének is valamit, vagy beállnak a sorba...mert családjuk van, és mert nem éri meg az, hogy állandóan a kamerák kereszttüzében legyenek...vagy elmennek...a maradék meg olyan amilyen...
bundi
@tivoli: ja és láthatod (illetve olvashatod, jó pár hete nem igazán voltam aktív, mert minek is...megkaptam hogy hanem is vagyok ott, akkor minek erősködöm...ez igaz...
de tudod olyan vagyok, ha látom hogy ketten-hárman rámásznak valakire...
"@tivoli: (14:36) Sajnos én korábban sokáig komolyan vettem, úgy, mint bárkit itt. Hosszú vitákban, lépésről lépésre kellett visszaszorítani mindig. Te könnyebben lepattintottad. :)"
és erősködnek, akkor miért is ne szállnák be én is...
de mint mondtam...szorítsatok egy kis helyet nekem is...
és most lássuk mire is alapozzátok azt az 5 millió új munkahelyet...
tv2.hu/musoraink/tenyek/156760_5_millio_munkahelyet_igert_orban.html
verőce21
@bundi: Akkor azt is olvashattad, ha visszanéztél: írtam, egy darabig komolyan vettem mindenkit, de egy idő után láttam fölösleges idő, mert csak ostoba piszkálódás és más cikkek idézgetése amit írogatnak.
Haza akarsz jönni talán? Még nem aktuális, talán három év múlva...úgy délután fél kettő után...:)
bundi
@verőce21: ez személyeskedés...
és terelés természetesen...
maradjunk a témánál...megpróbálhatsz jópofizni is, de tudod te említetted...
"Ez a személyeskedős játék még annyit sem ér...:)"
de mint kérdeztem...miből gondolod, hogy így elzárt uniós csapokkal az állami beruházások fenntarthatóak lesznek hosszú távon?
tudod amik most rendesen felszívták a munkanélkülieket...vagy a közmunkaprogram, gazdasági sikerként könyvelhető el?
mennyivel is emelte a gdp-t?
és most nem idézgettem(rajtad kívül), csak kérdeztem, ami ugye szerinted lehet piszkálódás is...
@tivoli: "Haza akarsz jönni talán? Még nem aktuális, talán három év múlva...úgy délután fél kettő után...:)"
épp az előbb említettem neked...
tivoli
@bundi: ma, 15:51 Nem olvastad ezt a beírásomat?
"Engem inkább olyasmi idegesít, ha valaki mások által leírt, megfogalmazott elméletet, statisztikát idemásol, mint a saját megmásíthatatlan igazságát. S azért még képes ölre is menni. "
bundi
@tivoli: oké innentől rövidebben mert mobilról írok...
Tudod ha valaki beemel egy statisztikát vagy cikket amivel alátámasztja a mondanivalójátaz nem jelenti azt hogy fideszes vezetők módjára azt sajátjaként adja el...a cikkeben ott a szerzö és a publikáció dátuma...
Ne moss össze plagibáékkal...
bencemacska
@szandokan: október 5., 17:20

Elfeledkezel a megszűnő, vagy más országba áttelepülő cégek munkatársairól, őket vagy a cég nem tudja/akarja magával vinni, vagy családi kötődések miatt nem mehetnek!
JAJMÁR
@tivoli: Dehogy lájkolom, visszavonom a lájkot ! Te miből gondolod, hogy bárkit is érdekel, hogy téged mi idegesít?
A másik dolog: statisztikát az ember egyedül csak "hamisat" tud létrehozni, - ezért veszi kölcsön - de az elméleteket és ideológiákat sem gyárt mindenki.
(Ettől még bárki egyetérthet vele, és lehet az ő igazsága, nem gondolod? )
tivoli
@JAJMÁR: ma, 16:34
Az előzmény ez volt
bundi írja: ma, 15:12-kor.".idegesítgetem cicamicát és tivolit is..."
A válaszom az idegesítéssel kapcsolatosan ma, 15:40-kor kelt.
Ha nem tudod miről van szó, ne szólj bele a mások dolgába.
JAJMÁR
@tivoli: Oké ! Csak feltűnt, hogy mostanában kissé "ideges" vagy, - pl. nekem is sikerül idegesítgetni, pedig nem is ez a szándékom - de ha ez csak a látszat, akkor további jó munkát :)
tivoli
@bundi: ma, 16:32
Nem gondolom, hogy szeminárium szinten kéne igazolni minden egyes megjegyzést
bundi
@tivoli: ez csak azt jelenti hogy megmutatom mi az ami alapján én úgy látom ahogy látom...ezért is szoktam kérdezgetni hogy ti mi alapján vélitek úgy ahogy ...tehát?
tivoli
@JAJMÁR: ma, 16:54

Ha a gondolkodás nélkül nyomot süket dumákra gondolsz, azok tényleg felidegesítenek.
tivoli
@bundi: ma, 17:00
Ebben csak egy bibi van, ha mindig ugyanazon médiák csalhatatlan állításait veszed készpénznek.
Mint pártonkívüli, észreveszek mást is, nem csak azt amit egy esetleges pártszimpátiám látni engedtet.
Mellesleg a statisztikák piszkosul nem érdekelnek, mert azok mindig a megrendelő kedvére készülnek.
bundi
@tivoli: de a kérdés továbbra is kérdés mibaz aminalapján úgy véliztek lehet hinni a viktornak?
JAJMÁR
@tivoli: 17:00 Nos, akkor ne olvasgasd vissza a saját hozzászólásaidat.

Még saját magadat sem vállalod, de időnként olyan képzeletbeli magaslatokról tekintesz le az ide beírókra, ahova így, soha nem jutsz el! Persze, semmi közöm hozzá, csak gondoltam, hátha... bocs a zavarásért !
bundi
@tivoli: igazából ha odafigyelsz látod alaphangon a ksh az mnb az akk statisztikáit emelem be ha van időm mivel a többi szerintetek nem mérvadó ...de ne terelj ezzel is...
tivoli
@JAJMÁR: ma, 17:10
Hol nem vállalom saját magamat?
koszpeko
@verőce21: Az lehet.
De akkor hol az a 100 000?
bundi
@tivoli: de ha nem akarsz ne emelj be statisztikát vagy cikket...tehát miért is higgye el valaki ezt az 5 millió munkahelyet ? Ha lehet terelés nélkül...előre is köszi@verőce21: és kérdem ezt tőled is...
koszpeko
@tivoli:
Van kis hazugság.
Van nagy hazugság.
És van a statisztika.
Lásd a századvég közvélemény kutatásait.
tivoli
@bundi: ma, 17:33
Ez egy tényleg érdekes kérdés. Miért higgye el valaki? Talán kérdezd meg azt, aki elhitte, hogy miért is. Én egy percig se. Sőt el se gondolkodtam rajta, hogy igaz lehet-e.
tivoli
@koszpeko: ma, 17:35
Ez nagyon jó!!!
koszpeko
@tivoli: Sajnos ez is pszichológia.
Addig nyomják,hogy milyen magasan vezet az orbánpárt amíg az emberek úgy gondolják felesleges elmenniük szavazni úgyis a fityisz nyer. :(
tivoli
@koszpeko: ma, 18:02
Vagy gondolhatnának úgy is, hogy menjenek ellenük, mert nagyon jól állnak.
De az egész nem ér meg annyit, mert a baloldal még úgy se teljesít. Akkor?
koszpeko
Tudod itt már volt felvetve az,hogy ezek csak úgy lesznek leváltva ha utcára megy egy pár millió ember.
Összefogva a vidék és a főváros.
Szimba
Lényeg a "jöhet". Nem jön, jöhet. A korábban beígért - nem "jöhet", hanem lesz -1 millió munkahely hol van? A merjünk nagyot álmodni-ból, most merjünk még nagyobbat álmodni lesz. Na és a valóság?
tivoli
@koszpeko: ma, 18:12
Én úgy gondolom, hogy nem helyi szinten lesz ez eldöntve. Teljesen mindegy mit mond a választópolgár, nem az ő érdekében történnek dolgok.
Minden koncepció Brüsszelé.
koszpeko
@Szimba: Nem vagy egyedül ezzel a kérdéssel.
De az emberek érdektelenek,fásultak.
Megunták "a majd jövőre jobb lesz szöveget"
Megunták a "nemmegszórításokat".
Megunták a sok mellé dumát.
Átkapcsolt mindenki túlélési üzemmódba.
Pont tesznek az egész bandára.
koszpeko
@tivoli: Szerinted, Brüsszelnek mi az érdeke?
Szimba
@koszpeko: "az emberek érdektelenek" - na ez nem igaz, ki mennyit veszített a fidesz uralma alatt anyagilag, jogilag? A fidesz ellenes -már nem tudom baloldalinak mondani - politikusok felelőssége, mert nem tudták ezeket az embereket egybe tömöríteni a fidesz ellen.
koszpeko
@Szimba: 2010-ben mindegy volt az embereknek csak ne az M.Sz.P. legyen kormányon s lett a fityisz.
Most ugyan így vannak vele az emberek de bele fásultak.
Sokakkal beszélek akik a saját hasukra mutatnak.
Arra kérdésre,hogy elmennek e szavazni.
Szimba
@koszpeko: És fásultak érdektelenek? Kérdem én, mi lett azokkal, akik trafikosok voltak, de már nem, mert nem nyertek. Ezek szerint ők is élnek -valamiből, mert megalkudtak és még azt is el tudom képzelni, hogy a fideszre szavaznak -, mert nem hallatják a hangjukat. És még sokan mások hasonló cipőben. Véleményen szerint mindenki megérdemli a fideszt.
tivoli
@koszpeko: ma, 18:28
Gondolom ami most van, az megfelel. A többi csak színjáték.
koszpeko
@Szimba:
Mi van azokkal a leszázalékoltakkal akiket visszahelyeztek a munkába?
Mi van a korkedvezménnyel nyugdíjba ment katonákkal,rendőrökkel,pénzügyőrökkel,tűzoltókkal és családjukkal?
Mind fityisz szavazó?
koszpeko
@tivoli: Szerinted miért jó ez a káosz Brüsszelnek?
Pl. miért volt jó kirobbantani azt ami most van Ukrajnában?
Szimba
@koszpeko: Ügy tűnik. Vagy csalást sejtek a választásokon.
tivoli
@koszpeko: ma, 18:52
Egyértelmű, hogy a gazdasági terjeszkedés és az emberek totális sakkban tartása. Nem az a lényeg, hogy hogy élnek a birkák, csak adják a gyapjút.
koszpeko
@Szimba: Igen, én szerintem is csalás volt.
koszpeko
@tivoli: Vagy talán kevés a szemét domb?
verőce21
@koszpeko: (17:29) A statisztikában!
De ne a szilvapálinkás poháron keresztül nézd, mert úgy nagyon tud torzítani. :)

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.