Az elmúlt években viszonylag kis eséllyel buktak le a gyorshajtók, de idén bekeményít a rendőrség.
Ami a védekezést illeti, egyértelműen fogalmaz a KRESZ: detektorral jelezni szabad, de a lézert blokkolni tilos. Gyári és utólagos kütyük, sőt applikációk is segíthetnek elkerülni az akár százezres bírságokat – ezzel foglalkozott az Origo.
Márciustól már élesben vadásznak a gyorshajtókra – plusz azokra, akik átlépik a záróvonalat, áthajtanak a piros lámpán, vagy más szabálytalanságot követnek el, mindezt 160 új mérőeszközzel.
A radardetektorok használata legális Magyarországon (igaz, külföldön sok helyen nem, Ausztriában is keményen büntetnek érte), de a vásárlásnál nagyon kell figyelni arra, hogy európai kivitel legyen. A lap megjegyzi, hogy a detektoroknál még egy távcső is többet ér olyan helyeken, ahol nem radarral, hanem lézerrel mérnek – márpedig a hírhedt, magyar gyártmányú Fáma traffipaxok pont ilyenek, csakúgy, mint a rendőrség új csodafegyvere.
Bevett szokás a navigációs rendszer kijelzőjén megjeleníteni az adott útszakaszra előírt megengedett sebességhatárt is, sőt extraként egyre több autóhoz kapható kamerás táblafelismerő rendszer is, ami főleg olyankor hasznos, amikor az adatbázis nem tud a korlátozásról – például azért, mert útépítés van a környéken.
A traffipaxokkal szemben egyébként maga a rendőrség is védelmet biztosít, a honlapján minden hónapban nyilvánosságra hozza az ország területén tervezett sebesség-ellenőrzések menetrendjét.
40 hozzászólásarrow_drop_down_circle
A navigációk sebességkorlátozás előre jelzői sok helyen valóban köszönő viszonyban sincsenek a kihelyezett táblákkal.
No, meg az, hogy ki ellen indul eljárás...
A trükközést meg elkell felejteni mert súlyosabb büntetést lehet szerezni egy "elfelejtett" sáros nem látható rendszám miatt a rendőrök sem hülyék kiszúrják a csalókat!
méltattam. Mindamellett fenntartom: ha és amennyiben az igazságszolgáltatás, a bűnüldözés, a jogalkotás TISZTESSÉGES lenne, nem kéne itt polemizálnunk.
helyes! hát ne hajtsanak többel a megengedettnél! , meg ne nejen át a piroson, meg ne előzzön szabálytalanul (hova siet? a halálba?) meg ne hajtson át az idiótája a fénysorompó tilos jelzése ellenére, miközben mellette a gyereke, a felesége, vagy a barátai, barátnője! (csinálja egyedül ha fel akarja dobni a talpát!) stb., stb. ennyire egyszerű!
Nem zárom ki, hogy egy 86 éves ember jobban vezet, mint egy 17 éves friss jogsis.
Nem vagánykodik, betartja a szabályokat, a rutinja meg már megvan.
Azt azonban tudomásul kell venni, hogy a reflexek már nem ugyanazok.
De! Az ifjúi vehemencia még nagyobb áldozatokkal jár, mint gyakorta tapasztaljuk. :(
Amúgy egyetértek azokon a helyeken a sebesség-korlátozással ahol valójában indokolt, de ne azért legyen kitéve, mert az út állapota siralmas és éveken keresztül senki sem foglalkozik vele. De idesorolnám a kint "felejtett" táblákat is. A kihelyezéssel kapcsolatban nem ír elő a törvény egy tól-ig határt?
És még valami. A mai autók egyre biztonságosabbak, miért nem haladhatnak az autópályán 130-felett. Ott nincs gyalogos és útkereszteződés. A németeknél az a rendszer van, hogy a saját felelősségére változtathatja az utazó-sebességet. Persze, ha a gyorshajtás miatt következik be a baleset, annak igazi szankciója van. Persze a 120-as táblánál nem lehet 130-al és afelett menni.
Arra hivatkoznak, hogy a német vezetési kultúra, de volt eddig lehetőségünk azt átvenni? Nem! Akkor erre ne hivatkozzon senki!
Lassan már vicces lesz, hogy a vonatok gyorsabban (160 körül) mennek mint az autók. Pedig a vasútnál is van "KRESZ". A kötött pályán is lehet tragédia.
Persze, a kifogások száma számtalan: nem ittam két sört, csak egyet, nem nyolcvannal mentem, csak hetvenkilenccel...Ha a szabályok jók, akkor azokat be kell tartani. Ha nem jók, meg kell változtatni őket. Én gyalog járok, de bizony nem vagyok hajlandó 5 percet várni, mert úgy állították be a lámpát, hogy itt várok kettőt, meg ott ugyanannyit.
Közben elmegy a buszom. Bizony, átmegyek a zebrán, bár nekem sem lenne szabad.
De! Soha nem veszélyeztetem a forgalomban résztvevőket! Kaptam már nyílt színi tapsot, milyen ügyesen kicentiztem a piros/zöld lámpa idő intervallumát.
Nem gondolnám, hogy a cél a csúcs traffi kijátszása ...
.EMBEREK között legalábbis nem lehet az.
Egyre kevesebb rendőrre lesz szükség, elveszi az állam a munkát a rendőröktől.
Nem csak a sebesség csökkentése a cél - szerintem.
kolozsvaros.ro/web/kolozsvaros/-/ilyen-volna-az-elso-szekely-legitarsasag-a-hargita-airlines-gepen-utazni
:-)
Egy kulcsos SZJA miatt a bevételt valamiből pótolni kell! Kevés a munkahely és ha van is minimálbéren vannak foglalkoztatva emberek. Így az ebből befolyó adó nem éri el a kívánt szintet.
De olvasd el az előző véleményeim. Nem keresem a kibúvókat, csak "egészséges" szabályokat szeretnék!
Sajnos ezzel a ténnyel is együtt kell élni, még ha áldozatok is vannak! A közlekedés veszélyes üzem, tudomásul kell venni, hogy mások is vannak az utakon. Mint köztudott nem vagyunk egyformák! Még szerencse!
Hozzászólásaim inkább a lakott területen kívüli jogtalan sebességkorlátozásokra tereltem, ha nem vetted volna észre.
Végezetül én sem ma kezdtem a vezetést, tapasztaltam sok mindent, -még nyugaton is-, de az biztos, hogy ez is ez olyan helyzet ahol "be kell állni a sorba"! Nekem is volt már balesetem (Budapesten), úgy hogy nekem okoztak kárt amiatt, hogy betartottam a szabályokat.
Megtérült a károm és azóta "más szemszögből" közlekedem.
Készűlt egy Cseszlovák gyárban végsebessége 45Km/h szakadék alja felé kicsit több.
Nomár most 30-as táblánál koppgáz.
Életérzés!
Érted?
Ha a bátorságával balesetet okoz, megsérül valaki/valami, akkor vonatkozzék rá is ugyanúgy a törvény, mint az autósokra! Én azonban soha nem megyek bele olyan csinnbe, hogy azzal balesetveszélyt okoznék.
Új hozzászólás