Az elmúlt években viszonylag kis eséllyel buktak le a gyorshajtók, de idén bekeményít a rendőrség.

Ami a védekezést illeti, egyértelműen fogalmaz a KRESZ: detektorral jelezni szabad, de a lézert blokkolni tilos. Gyári és utólagos kütyük, sőt applikációk is segíthetnek elkerülni az akár százezres bírságokat – ezzel foglalkozott az Origo.

Márciustól már élesben vadásznak a gyorshajtókra – plusz azokra, akik átlépik a záróvonalat, áthajtanak a piros lámpán, vagy más szabálytalanságot követnek el, mindezt 160 új mérőeszközzel.

A radardetektorok használata legális Magyarországon (igaz, külföldön sok helyen nem, Ausztriában is keményen büntetnek érte), de a vásárlásnál nagyon kell figyelni arra, hogy európai kivitel legyen. A lap megjegyzi, hogy a detektoroknál még egy távcső is többet ér olyan helyeken, ahol nem radarral, hanem lézerrel mérnek – márpedig a hírhedt, magyar gyártmányú Fáma traffipaxok pont ilyenek, csakúgy, mint a rendőrség új csodafegyvere.

Bevett szokás a navigációs rendszer kijelzőjén megjeleníteni az adott útszakaszra előírt megengedett sebességhatárt is, sőt extraként egyre több autóhoz kapható kamerás táblafelismerő rendszer is, ami főleg olyankor hasznos, amikor az adatbázis nem tud a korlátozásról – például azért, mert útépítés van a környéken.

A traffipaxokkal szemben egyébként maga a rendőrség is védelmet biztosít, a honlapján minden hónapban nyilvánosságra hozza az ország területén tervezett sebesség-ellenőrzések menetrendjét.

40 hozzászólásarrow_drop_down_circle

m.macskosz
...esetleg be kellene tartani a KRESZ előírásait...
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
m.macskosz
...esetleg be kellene tartani a KRESZ előírásait...
pbalage
@EGO: ez szerintem hülyeség, egy mai szoftver már jobban "lát", mint az emberi szem.
karma1
hajlakkal befujni nehany retegben a rendszamtablat,...en nem probaltam, de allitolag hatasos volt...
m.macskosz
@karma1: fálcánlézer profi a közúti veszélyeztetés tárgyában is...
nezelodo
Jó az egykori bauxitrakodók környékén menni néhány km-t latyakos időben, aztán nem lemosni a rendszámot, csodát tesz.
A navigációk sebességkorlátozás előre jelzői sok helyen valóban köszönő viszonyban sincsenek a kihelyezett táblákkal.
m.macskosz
@nezelodo: Ez is egy szempont, meg az is, hogy kit meszelnek le, és kit nem.
No, meg az, hogy ki ellen indul eljárás...
Aki Én
Mindig csodálkozom, mikor a notórius gyorshajtók felháborodnak az ellenőrzéseken. Azt sem értem, miért kell jelezni a gyorshajtóknak, hogy mérnek valahol. Nem jobb az ilyeneket kiszűrni? Gyakorlatilag ezzel olyanokat védünk, akik komoly veszélyt jelentenek a közlekedőkre. A balesetek többsége ebből ered. Ezzel engem és családomat veszélyezteti, nehogy még én segítsem ebben. Most meg ne kérdezze valaki, hogy én nem szoktam-e gyorsabban hajtani? Már meg is büntettek érte, de eszembe nem jutott másokat hibáztatni.
rokker33
Be kell tartani a kreszt és kész!!7 éve vezetek 2 szer mértek be gyorshajtás miatt,de annak is már vagy 5 éve!Azóta odafigyelek hogy mindig a megengedett sebességgel menjek.Aki meg gyorsan hajt meg szabálytalankodik az meg is érdemli a büntetést.
A trükközést meg elkell felejteni mert súlyosabb büntetést lehet szerezni egy "elfelejtett" sáros nem látható rendszám miatt a rendőrök sem hülyék kiszúrják a csalókat!
m.macskosz
@Aki Én: Az ilyen állatnak sem nevezhető senkik meg száguldozhatnak 340 km/h sebességgel, fakutyázhatnak a Balatonon a Hummerjeikkel, megbéníthatják a Lánchíd alagút forgalmát...na ezeket kéne kiszűrni, de rohadt gyorsan és ténylegesen! Ölhetnek rendőrt...ártatlan családanyákat. Nem technika kérdése ez, sajnos! A mocskokat lakat alá, nem egy-két pár százezres bünti, --vagy az se, hanem rohadjon rájuk a műanyag lakat is!!
lópicigáspár
@m.macskosz: Akinek olyan autókra van pénzük, tesznek a szabályokra, csikkzsebből kifizetik a 300e bírságot!
m.macskosz
@lópicigáspár: Igen, kaptam is ezért hideget-meleget, amikor a Lamborghini-s tetveket
méltattam. Mindamellett fenntartom: ha és amennyiben az igazságszolgáltatás, a bűnüldözés, a jogalkotás TISZTESSÉGES lenne, nem kéne itt polemizálnunk.
lópicigáspár
@m.macskosz: Dióhéjban! Mondjuk nekem egy egyszerűbb autóm van, de ezzel is túl szalad néha a lábam, nem beszélve esetleg egy olyan forgalmi szituációról, amit nem lehet kivédeni csak pillanatnyi gázadással. Viszont az ész nélküli száguldozásra nincs mentség!
Aki Én
@m.macskosz: Alapvetően külön kell választani az emberi figyelmetlenséget, baleseteket és a tudatos közveszélyeztetést. A gyorshajtásból eredő balesetek semmiképpen nem tartozhatnak a ,,véletlen" kategóriába. A 330-as Lamorghinis faszit egy életre eltiltanám a vezetéstől. Ennél jobban nem igazolható, hogy valaki nem való a közutakra, mert komoly veszélyt jelent. Ilyen ,,szerencsés" esetekben mindig azt gondolom, hogy van isteni gondviselés. Aztán jön orbán, és rájövök, hogy nincs, legalábbis ha a komoly közveszélyt vesszük alapul.
lajospapa
Helyesnek tartom, hogy a szabályokat nem tisztelőket modern eszközökkel próbálják kiszűrni. Ezt a rendszert bővíteni kellene. ÁFA_ csaló felderítőre, korrupció szűrőre, adó-kitaláló elhárítóra, közbeszerzés tisztítóra. És még sorolhatnám.
csa-csa
.."idén bekeményít a rendőrség."
helyes! hát ne hajtsanak többel a megengedettnél! , meg ne nejen át a piroson, meg ne előzzön szabálytalanul (hova siet? a halálba?) meg ne hajtson át az idiótája a fénysorompó tilos jelzése ellenére, miközben mellette a gyereke, a felesége, vagy a barátai, barátnője! (csinálja egyedül ha fel akarja dobni a talpát!) stb., stb. ennyire egyszerű!
mekkelek
Ja, csak ne a hétvégére "kinntfelejtett" értelmetlen 30-as tábláknál vadásszanak hanem ahol kell.
mate03
@lópicigáspár: Egyet értünk! De a rendőrségnek azokat is kitellene szűrni,akik autópályán a belsősávban 70-nel kocognak,és akadályozzák a forgalmat!Nekem már bevonták a jogosítványomat,74-éves vagyok,meg szív beteg,De látok vezetni 80-év feletti embereket,nem azért de ön és közveszélyesek!Azt az orvost aki ezeknek aláírja az orvosiját ,örökre eltiltanám a hivatásától!
EGO
@pbalage: Hallottam olyat, hogy fehér illetve fekete szigetelőszalaggal kiegészítettek / kitakarnak I, L, F, E, stb. betűket, s b*szhatja a szoftver azt is!
m.macskosz
@mate03: Tudod jól, hogy kivétel erősíti a szabályt.
Nem zárom ki, hogy egy 86 éves ember jobban vezet, mint egy 17 éves friss jogsis.
Nem vagánykodik, betartja a szabályokat, a rutinja meg már megvan.
Azt azonban tudomásul kell venni, hogy a reflexek már nem ugyanazok.
De! Az ifjúi vehemencia még nagyobb áldozatokkal jár, mint gyakorta tapasztaljuk. :(
vadsanca
Nekem is lenn egy-két ötletem. Pl. vegyünk "kis-Polskit", v. Trabant 601-est, de közlekedhetünk lovon, ill. kerékpárral. Az utóbbiaknak úgy is sok minden meg van engedve. De talán még a kis-motorokat is ide sorolnám mert azok is sokszor megelőznek az 50-es táblával védett útszakaszon.
Amúgy egyetértek azokon a helyeken a sebesség-korlátozással ahol valójában indokolt, de ne azért legyen kitéve, mert az út állapota siralmas és éveken keresztül senki sem foglalkozik vele. De idesorolnám a kint "felejtett" táblákat is. A kihelyezéssel kapcsolatban nem ír elő a törvény egy tól-ig határt?
És még valami. A mai autók egyre biztonságosabbak, miért nem haladhatnak az autópályán 130-felett. Ott nincs gyalogos és útkereszteződés. A németeknél az a rendszer van, hogy a saját felelősségére változtathatja az utazó-sebességet. Persze, ha a gyorshajtás miatt következik be a baleset, annak igazi szankciója van. Persze a 120-as táblánál nem lehet 130-al és afelett menni.
Arra hivatkoznak, hogy a német vezetési kultúra, de volt eddig lehetőségünk azt átvenni? Nem! Akkor erre ne hivatkozzon senki!
vadsanca
@m.macskosz: Nem is a KRESZ előírásokkal van a baj, hanem a jogtalan sebesség-korlátozásokkal.
Lassan már vicces lesz, hogy a vonatok gyorsabban (160 körül) mennek mint az autók. Pedig a vasútnál is van "KRESZ". A kötött pályán is lehet tragédia.
m.macskosz
@vadsanca: Nincs kocsim, nincs jogsim, de alapvetően a szabályok betartása a lényeg.
Persze, a kifogások száma számtalan: nem ittam két sört, csak egyet, nem nyolcvannal mentem, csak hetvenkilenccel...Ha a szabályok jók, akkor azokat be kell tartani. Ha nem jók, meg kell változtatni őket. Én gyalog járok, de bizony nem vagyok hajlandó 5 percet várni, mert úgy állították be a lámpát, hogy itt várok kettőt, meg ott ugyanannyit.
Közben elmegy a buszom. Bizony, átmegyek a zebrán, bár nekem sem lenne szabad.
De! Soha nem veszélyeztetem a forgalomban résztvevőket! Kaptam már nyílt színi tapsot, milyen ügyesen kicentiztem a piros/zöld lámpa idő intervallumát.
m.macskosz
@EGO: Véletlenül lájkoltalak, bocsi.
Nem gondolnám, hogy a cél a csúcs traffi kijátszása ...
.EMBEREK között legalábbis nem lehet az.
1magyar
Lassan már a fehérneműkbe is belátnak az okos traffipaxok.
Egyre kevesebb rendőrre lesz szükség, elveszi az állam a munkát a rendőröktől.
Nem csak a sebesség csökkentése a cél - szerintem.
vadsanca
A németeknél 100km/h-val lehet menni lakott területen kívül főútvonalon, ha a más tábla ezt nem redukálja. Nálunk ugyanerre a szakaszra 90km/h-át írnak elő. Ez igazán ki van ez találva! Egy teherautó kb. 80-al megy és nem előzhetem le. Mivel a KRESZ szerint az előzéshez min. 20km/h sebesség különbség szükséges. De ha mégis előzni szeretném, akkor gyorshajtást követek el.
simmering73
@vadsanca: A repülőkről nem is beszélek. Ott is vasszigor van a légi kreszben. Ugye ezt nem gondoltad komolyan.
simmering73
@vadsanca: Olyan vagy, mint Brutus. Csak a kibúvókat keresed. Ha meg 100km/h lenne, akkor az volna a probléma. Miért olyan nehéz megérteni, hogy a szabályokat be kell tartani.
EGO
@m.macskosz: Nem kell szabadkozni!

:-)
vadsanca
@simmering73: De milyen szabályokat? Ha az EU-ban vagyunk, akkor miért nem közeledünk a közös szabályokhoz? Ez a magyar rendszer csak a pénzbehajtásról szól.
Egy kulcsos SZJA miatt a bevételt valamiből pótolni kell! Kevés a munkahely és ha van is minimálbéren vannak foglalkoztatva emberek. Így az ebből befolyó adó nem éri el a kívánt szintet.
De olvasd el az előző véleményeim. Nem keresem a kibúvókat, csak "egészséges" szabályokat szeretnék!
simmering73
@vadsanca: Benne van a pénzbehajtás is. De te nem közlekedsz az utakon? Én nap mint nap és hajmeresztő amit látok. A városban gyakorlatilag csak én megyek ötvennel. Az irányjelző használata olyan ritka, mint a fehér holló. A piros lámpán szándékosan 10-ből legalább 3 autós átmegy. Tovább is van mondjam még? Ezen szabályok megszegőit igenis könyörtelenül meg kell büntetni, mert ezek nem véletlen, hanem szándékos szabályszegések. Ezek a szándékos törvényszegők igenis potenciális gyilkosok és csak a szerencsének tudható be, hogy nincs több haláleset a közutakon.
vadsanca
@m.macskosz: Mi van akkor, ha a gyalogost a "bátorsága" miatt éri baleset? A szabályok tényleg mindenkire vonatkoznak?
vadsanca
@simmering73: Ezzel a részével egyet értek. De igazából nem is ez a része ami bosszant.
Sajnos ezzel a ténnyel is együtt kell élni, még ha áldozatok is vannak! A közlekedés veszélyes üzem, tudomásul kell venni, hogy mások is vannak az utakon. Mint köztudott nem vagyunk egyformák! Még szerencse!
Hozzászólásaim inkább a lakott területen kívüli jogtalan sebességkorlátozásokra tereltem, ha nem vetted volna észre.
Végezetül én sem ma kezdtem a vezetést, tapasztaltam sok mindent, -még nyugaton is-, de az biztos, hogy ez is ez olyan helyzet ahol "be kell állni a sorba"! Nekem is volt már balesetem (Budapesten), úgy hogy nekem okoztak kárt amiatt, hogy betartottam a szabályokat.
Megtérült a károm és azóta "más szemszögből" közlekedem.
kamazuka
Black Dragon!
Készűlt egy Cseszlovák gyárban végsebessége 45Km/h szakadék alja felé kicsit több.
Nomár most 30-as táblánál koppgáz.
Életérzés!
Érted?
m.macskosz
@vadsanca: tegnap, 20:25
Ha a bátorságával balesetet okoz, megsérül valaki/valami, akkor vonatkozzék rá is ugyanúgy a törvény, mint az autósokra! Én azonban soha nem megyek bele olyan csinnbe, hogy azzal balesetveszélyt okoznék.
EGO
Nem a szoftver lát, hanem a kamera!!!
simmering73
@m.macskosz: Igen. Ilyen egyszerű. Ami itt ma a közutakon folyik az horror. Munkámból kifolyólag sokat vagyok úton és amit látok az elborzasztó. Össznépi játék lett az irányjelző nem használata, a telefonálás, a piros lámpán áthajtás, lakott területen a száguldás. Tudatosan, szánt szándékkal csinálják, mert érdekes, ha egy rendőrautó feltűnik, mind be tudja tartani a kreszt. Ennek az autóstársadalomnak minden utcasarokra, minden körforgalomba traffipax kellene. Akinek nem inge, ne vegye magára.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.