Jóváhagyta a kormány annak a projektjavaslatnak a támogatását, amelynek értelmében hat elővárosi villamos motorvonatot szerezhet be a MÁV-Start – az erről szóló kormányhatározat pénteken jelent meg a Magyar Közlönyben.
A projekt keretében 6 akadálymentes elővárosi motorvonatot szereznek be, amelyekben minimum 200 ülőhely van, végsebességük pedig óránként 160 kilométer. A motorvonatok korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, tágas, kerekesszékek és kerékpárok fogadására is alkalmas utasterekkel, mozgáskorlátozottak által is könnyen használható mosdóval, vezeték nélküli internetelérést biztosító berendezéssel, valamint mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal rendelkeznek.
A projekt támogatására mintegy 11 milliárd forintot terveznek az uniós Közlekedés Operatív Program (Közop) forrásaiból.
A kormányhatározat szerint további 15 motorvonat beszerzését finanszíroznák az új uniós ciklus programja, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program 2015. évi keretéből.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) és a MÁV Zrt. június végén közölte, hogy a MÁV-Start Zrt. kihirdette a 6+15 villamos motorvonat beszerzésére kiírt nyílt közbeszerzési eljárás eredményét, a nyertes az összességében legelőnyösebb ajánlatot adó Stadler Bussnang AG lett.
Tájékoztatásuk szerint az eljárás két részajánlatára – a 6 és a 15 motorvonatra – két-két pályázat érkezett. Mindkét esetben a Stadler Bussnang AG adta be az összességében előnyösebb ajánlatot, amely minden szempontból megfelelt az ajánlati felhívásban és a jogszabályokban foglalt feltételeknek – közölték.
A közleményben felidézték, hogy a kormány tavaly novemberi határozatában hagyta jóvá a beszerzés műszaki tartalmát. A NFM döntése alapján a MÁV-Start márciusban írt ki nyílt közbeszerzési pályázatot.
22 hozzászólásarrow_drop_down_circle
a MÁV is ???
A Budapest–Hegyeshalom vasútvonalon Tata és Hegyeshalom között a pálya alkalmas a 160 km/óra utazósebesség használatára, de én nem hiszem, hogy a Budapest elővárosi vonalakon valaha is 160-al közlekednek majd a vonatok. Ehhez olyan mértékű pálya- és műtárgyátépítésekre lenne szükség, amelyet nem tudna megfizetni jelenleg a Magyar Állam. Anélkül pedig egyszerűen kirepülnének a pályáról ezek a vonatok a fekszinthibák és síktorzulások miatt.
Urizálunk, s közben a csupasz seggünk látszik.
Új hozzászólás