A kormány állítólag arra készül, hogy bezárja az összes városi tábort, ezek helyett pedig lakott területeken kívül, valószínűleg sátrakban helyezi el a menekülteket – állítja az Index a birtokába jutott információk alapján.

Orbán Viktor már májusban, debreceni látogatása során jelezte, hogy szeretné bezáratni a debreceni menekülttábort. A lap forrásai szerint ezt követően merült fel a Fideszben, hogy az összes intézményt megszüntesse.

A Bevándorlási és Állampolgársági Hivatalnak Bicskén, Debrecenben, Vámosszabadiban van nyitott befogadóállomása, közösségi szállása Balassagyarmaton, illetve ideiglenes befogadóállomása Nagyfán, de itt kizárólag a kérelmezők regisztrációja folyik. A négy tábor hivatalos befogadóképessége összesen sem éri el az 1500 főt, holott az elmúlt időszakban hatóságok összesítései szerint napi 800-1000 migráns érkezett – hívta fel a figyelmet az Index.

A kormány a táborokat bezárja, sátrakba költözteti a menekülteket

A lap megkereste a Belügyminisztériumot is, hogy valóban sátrakban fogják-e elhelyezni a menekülteket. Az alábbi választ kapták:

Magyarország az európai uniós normáknak megfelelően köteles a menedékkérők számára biztosítani a menekültügyi eljárás időtartamára a befogadás feltételeit. Erre tekintettel az elmúlt években folyamatosan történtek intézkedések a befogadó intézményekben az elhelyezési feltételek bővítésére, valamint sor került új befogadó állomás megnyitására is.

114 hozzászólásarrow_drop_down_circle

m.macskosz
@szandokan: "...lakott területen kívülre vinni őket, persze nem sátrakba, ott legalább nem jelentenének közvetlen veszélyt a lakosságra meg a környezetre."
Magyarország kis ország, tudtad? Akik ezer kilométereket gyalogoltak, hogy idáig eljussanak, azoknak mit számítana 20-30 km? Hibás a gondolkodásod, ahogy a miniszterelnöké is. Nem a táborokat kell beszántani és sóval behinteni, hanem összefogni világszinten, hogy ne legyen okuk elhagyniuk az otthonukat! Nemakarásnak nyögés a vége, és valakiknek nagyon nem érdeke, hogy megoldja a gondokat. :(
Pedig igenis lehetne, de sajnos a gazdagok inkább harácsolnak, pedig tudhatnák, hogy nincs túlvilág, ahová vihetnék a vagyonukat. Az arany WC-csésze, pláne rubinnal, smaragddal, gyémánttal nem óv a vastagbélráktól.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
szandokan
Ez a hozzászólás törlésre került. Többszöri törlés a felhasználó kitiltását vonja maga után.
m.macskosz
@szandokan: "...lakott területen kívülre vinni őket, persze nem sátrakba, ott legalább nem jelentenének közvetlen veszélyt a lakosságra meg a környezetre."
Magyarország kis ország, tudtad? Akik ezer kilométereket gyalogoltak, hogy idáig eljussanak, azoknak mit számítana 20-30 km? Hibás a gondolkodásod, ahogy a miniszterelnöké is. Nem a táborokat kell beszántani és sóval behinteni, hanem összefogni világszinten, hogy ne legyen okuk elhagyniuk az otthonukat! Nemakarásnak nyögés a vége, és valakiknek nagyon nem érdeke, hogy megoldja a gondokat. :(
Pedig igenis lehetne, de sajnos a gazdagok inkább harácsolnak, pedig tudhatnák, hogy nincs túlvilág, ahová vihetnék a vagyonukat. Az arany WC-csésze, pláne rubinnal, smaragddal, gyémánttal nem óv a vastagbélráktól.
jageragnes
Ezt a problémát csak Europai összefogással lehetne megoldani.
jageragnes
A kerítésépítésről Mórahalom mellett tartottak csütörtökön sajtótájékoztatót, ahol Pintér Sándor belügyminiszter adta tanúbizonyságát annak, hogy mennyire komolyan vehető és megalapozott ez az egész kerítés-projekt. Az Index kérésére azt mondta, hogy

átmászásokkal fogják tesztelni a négyféle kerítést, lemérik, melyiken mennyi idő alatt lehet átjutni,

és a mérések alapján választják majd ki, hogy melyik legyen a végső megoldás.
szandokan
@m.macskosz: Hiába gondolod azt, hogy a világbéke lehetséges addig, amíg emberek élnek a földön...
Toby
Plakátra !

" A kormány támogatja a természetközeli kempingezést !"
bencemacska
@jageragnes: Szerintem transzatlanti összefogás szükséges. És az ENSZ is felébredhetne, mielőtt későn lesz!
bencemacska
@Toby: Fidesz logika: jön a tél, ideje sátor tábort építeni!!!
vitriol
@szandokan: téged kéne összezárni a szellemi társaiddal egy nagy sárga házba!
m.macskosz
@jageragnes: :) :)) :)))
Ha a próbamászás sikeres lesz,--megfelelő nézőszám mellett--,
akkor olimpiai számnak javasolják majd. (Skiccpál meg majd jól megtámogatja..
...hejesírásilag.)
m.macskosz
@szandokan: ma, 15:13
Hadd legyek már optimista! :)
wagabund
odaát, a nagy vizen túl, egy sivatagosabb államban az ötvenből, egy kormányzó engedélyezte a rabok keményebb fegyelmezését "humánus" módon..
több hektáros területet körbekerítettek 5 méter magas pengedrótos kerítéssel..ezen a bekerített területen óriási sátrakban helyezték el a fogvatartottakat..éjjel hűvös, nappal forróság...
nem sokáig bírták a rabok, kérték, hogy helyezzék vissza őket a kőbörtönbe...megígérték, hogy jók lesznek...
ez a rövidfilm a spektrumon volt látható évekkel ezelőtt...

hogy jön ez ide?
úgy, hogy itt nem kemény rabok, hanem nők, gyerekek, megfáradt idősebbek is sátorlakók lesznek...ami nyáron forró, őszöl tavaszig hideg..
akár oda is költözhet a mentőszolgálat.

szerintem.
Anna Mária
@vitriol: Ez hamarosan meg fog történni.
Anna Mária
Ebből megint botrány lesz: az EU nem sátrakra adott pénzt, hanem a menekültek rendes, emberhez méltó elhelyezésére.

A Tiborczka már sátorlap-forgalmazással is foglalkozik?
GeoCravker
@wagabund: Pintér szerintem így is szeretné.
Viszont valószínűleg jobb lenne, ha a torockai-vamzereket költöztetnék oda. Körbe is kerítve. Összezárva a begtyárokkal a hungaroaurorával és a bayerzsótival szaktanácspofázóként.

Aztán februárban megkérdezni a még életben maradottakat, hogy mi újság az edzettségükkel.
volvós
@Anna Mária: ma 18:01

Szerintem meg a hendecsabi tizedesnek vannak sátrai elfekvö
készletben, és a pintérsanyával csinálnak egy sátorkölcsönzö kft-t...
vagyis sátor-mutyit !
bencemacska
@wagabund: Én mások számára javasolnám ezt a módszert. Csökkentett vízmennyiséggel. Egy kicsit emberi formává alakulna két forró hét alatt.
bencemacska
@volvós: Persze az is lehet, hogy a mai katonák - Hendével az élen - Csak a kerítés építéshez és sátorveréshez értenek.
KERKA
A sátrakat ajándékba kaptuk. Nem emlékszem pontosan, a szlovák, vagy a cseh kormánytól:)
bencemacska
@KERKA: Igazad van a szlovákoktól kaptuk!
Anna Mária
@KERKA: Az nem akadálya, hogy valamelyik fideszpotentát sátorkölcsönzőt nyisson! :)
Anna Mária
@KERKA: Az mindegy, a haszon egy helyre megy...
Nyuszicsibe
@volvós: volvóskám, előléptetted hendecsabit ?? Hende tizedes... :-D max. homokzsák az árvízi gáton... Mikor sorkatona volt, őrségben megdöntötte az alvásrekordot,ezért tudja olyan magabiztosan használni a távcsövet.
szandokan
@Anna Mária: Még azt sem tudod, hogy a sátrakat úgy kapta az ország? Lassabban guglizol újabban, okoska? :-)
szandokan
@KERKA: Anna Mari most próbálja megmagyarázni, hogy mennyire nem tud semmit...
KERKA
@szandokan: ebben nem vagyok a partnered. Ha nem értek egyet a Máriával, megbeszélem vele.
justhpeter
Kormányülésekre novembertől márciusig pont jó lenne a sátor. Ott úgy sem emberek vannak.
m.macskosz
@szandokan: Te meg most bizonyítod, hogy gyenge vagy, mint a hajnali harmat!
szandokan
@KERKA: Persze, csak ő is így kommunikál velem, másoknak üzenget.
szandokan
Ez a hozzászólás törlésre került. Többszöri törlés a felhasználó kitiltását vonja maga után.
levarosbukta
Ki volt az a gyengeelméjű aki ezt kitalálta? Bő két hónap múlva mikor jön a zima mi az istent fognak velük kezdeni?
F_Viktor
@szandokan: Írod:
"Téged ebben a pillanatban senki nem kérdezett."

Golyószóró, ha nem szeretnéd, hogy bárki elolvassa hülyeségeidet, akkor privibe hazudozz ezentúl!
vizinyuszi
@levarosbukta: Feltöltik mindegyiket fagyállóval, esetleg bevetik a hangulatjavító hp-ét, ami még fertőtlenít is. xd
szandokan
Ez a hozzászólás törlésre került. Többszöri törlés a felhasználó kitiltását vonja maga után.
kkalman
Központi fűtés is lesz a sátrakban. Egy Holstein Friz lesz mindegyikben a sátorrúdhoz kötve.
hetöndöe
@szandokan: Elgurult a gyógyszer?Mostanában valami zavar van az erőben nálad.
Defektes a Lexus,vagy inkább tenmagad?:-)))
F_Viktor
Ez a hozzászólás törlésre került. Többszöri törlés a felhasználó kitiltását vonja maga után.
szandokan
Ez a hozzászólás törlésre került. Többszöri törlés a felhasználó kitiltását vonja maga után.
mate03
@bencemacska: A Csehek-től,de tök mindegy! Ennyire mocskos módon síbolják el ,az EU-tól kapott pénzt a menekültek,emberi körülményekhez méltó ellátására! Ennyire mocskos kormány, még nem volt Magyarországon! (fidesz) nyaloncok!Lehet kommentálni !
vizinyuszi
,,...a menekültek,emberi körülményekhez méltó ellátására!"

Nagyon megható volt. xd
Ülj le fiam, egyes! xd
mariaberta
Úgy látszik itt tényleg komoly baj van a magasságos urak fejében.Laktak már 30-31 fokos melegben sátorban? És mi van akkor, ha az urak által elrendelt pengés kerítésben összevagdalják magukat a szerencsétlenek, mert mondjuk még nem tanultak meg magyarul olvasni? Egyáltalán ép eszűek tisztelt nagyságos uraimék?
m.macskosz
@szandokan: tegnap, 20:39
Mit képzelsz magadról?! Ki vagy te?! Mi vagy te?!
Engedélyt kell kérnem tőled, hogy írjak a Propellerre?!
Hátrább az agarakkal, pont annyi jogom van itt lenni, mint bárki másnak.
Neked az agyadra ment a hőség!
vizinyuszi
Összevagdalják magukat? Senki nem hívta ide ezeket, a kerítés pedig nem fogja mondani egyiknek sem, hogy másszon át rajta.
eszegfu
@vizinyuszi: 12:42 Ennyire még Te sem lehetsz gonosz?!
eszegfu
Én már tul vagyok azon, hogy dühöngjek: legyen kerités, vagy sem. De ez a "sátortábor" dolog valahogy nem logikus. Felépitik a keritést -- ugyan ideiglenes jelleggel -- de vélhetően több évre és akkor felépitenek kb. fél évre sátrakat... ilyen szélsőséges időjárás, ennyi "lakó" mellett ennek "kihordási ideje" nem lesz több! Senki sem tudja ma megmondani, hogy mennyi időre kell szállást adni és hány embernek, de nem hiszem, hogy egyhamar megszünik, tehát nem "1x használatos", eldobható felszerelés kellene. Aztán meg mennyire félnek a magyarok ugy általában a behurcolt betegségektől... nem hiszem, hogy a "vadban" felállitott táborban könnyü lesz betartani a higiéniát, és persze a baktérium nem áll meg majd a tábor szélén, hiába állitanak oda rendőrt, katonát, vagy határőrt. Ahogyan az eladósodott devizahiteleseknek hirtelenjében felépitettek szinte a pusztába "szendvics" házakat, u.ezt. kellene tenni most is.
eszegfu
@vizinyuszi: Most olyan voltál, mint Mátyás király meséjében a pásztorlányka... vitt is ajándékot a királynak, meg nem is...válaszoltál, meg nem is. De azért értettem!
rakoczi
Egyszerűen nem értem ezt a menekült "mizériát",mármint ami körülötte forog !!! Mindig voltak olyan háborús helyek, ahonnan a lakosság elmenekült egy első biztonságos országba, ahol menekülttáborokat hoztak létre, azokat nemzetközi segítséggel fenntartották mindaddig, amíg vissza nem tudtak térni a hazájukba. Soha nem volt megengedett ez az országhatárokon át mindenfajta ellenőrzést nélkülöző vándorlás. Most mi tette ezt lehetővé és miért ??? Ez a számomra felfoghatatlan !!! Én se tudok csak úgy beköltözni egy általam kiszemelt jobb fekvésű család birtokára, csak akkor, ha azt előtte kérvényezem, ott szükség van rám, és ezért megengedik hogy odaköltözzek ! Ez ennyire egyszerű dolognak kellene hogy legyen ebben a helyzetben is.Tehát a megoldás is egyszerű, úgymint, menekült táborokat létesíteni a krízisekkel terhelt övezetek szomszédságában, azokat nemzetközi összefogással fenntartani, és aki más országban képzeli el a további életét az a táborokból kérvényezze a kiszemelt országtól és csak kedvező elbírálás esetén mehessen tovább !!!
Anna Mária
@eszegfu: A tapsifüles végtelenül gonosz. Ő nem tekinti embernek a menekülteket.
vizinyuszi
@Anna Mária: Tökéletes megfogalmazás!
eszegfu
@rakoczi: Kár, hogy nem Te ülsz az Unió, vagy az ENSZ menekültekkel foglalkozó szervezeténél?! :)))) Most viccen kivül: Neked, egy egyszerü embernek, akinek mondjuk egészen más a foglalkozása, van ötleted, akkor a fizetésükért miért nem dolgoznak meg azok, akikre ez tartozik? Abban egyetértünk: krizisben lévő országok szomszédságában legyen a menekültek tábora és valóban nemzetközi finanszirozással. Nekünk viszont itt és most kell megoldani a menekült "mizériát"!
eszegfu
@vizinyuszi: 13:19 Nem akarom elhinni, hogy tényleg "bevállalod", hogy olyan vagy, ahogy
Anna Mária irta?!
vizinyuszi
@eszegfu: Eddig sem titkoltam, hogy nem tekintem embernek ezeket. Sajnálom, ha csalódást okoztam.
eszegfu
@vizinyuszi: Hát "zsigerből" igy utálni valakiket, hogy még embernek sem tekinted őket?! Nem értem ugyan, de elfogadom a válaszod. Csak ugy kiváncsiságból... van gyermeked? Természetesen ez nem tartozik a "tárgyhoz" és nem is kötelező válaszolnod!
rakoczi
@eszegfu: Erre is van átmeneti megoldás, csak midig a probléma elemzése kell hogy az első lépés legyen. Most nálunk az elsődleges probléma az, hogy már a "vándorlók" itt vannak, akik között vannak valódi menekültek, szerencsevadászok, terroristák egy "halmazban". A megoldás (átmeneti) itt is az ellenőrzött helyre gyűjtés (pl. használaton kívüli volt laktanyák) ahol a további sorsuk alakulása eldől, de semmi képen sem szabad csak úgy rászabadítani a civil lakosságra egy ilyen bármilyen összetételű tömeget. Meggyőződésem, hogy a jelenlegi gyakorlat mindenkinek rossz, talán csak a terroristáknak nem ! Azt a véleményemet viszont fenntartom, hogy a lakóhelyükhöz legközelebb kell sürgősen átmeneti táborokat létrehozni, hogy haza tudjanak térni, ha már nem fenyegeti az életüket veszély !!!
Anna Mária
@rakoczi: Hol látsz te olyan menekülteket, akiket "rászabadítottak a civil lakosságra"?

Ajánlom egyébként, hogy olvass újságot, és akkor képet kapsz róla, világszerte milyen sok menekülttábor létezik háborúban álló országok közelében.
vizinyuszi
@rakoczi: És vajon haza akarnak valaha is térni?
eszegfu
@vizinyuszi: Ezt még tippelni sem lehet szerintem. Hasonlit ahhoz, ami 1956. után volt a kivándorló magyarokkal...csak mostanság térnek haza, miután külföldi keresetük alapján kapják a nyugdijat, amiből itthon "fényesen" élhetnek. Nem irigylem őket, inkább egyeseket megvetek.
rakoczi
@Anna Mária: Akkor, amikor valakinek a kezébe nyomnak egy tómegközlekedésre jogosító "utiokmányt", és szabadjára engedik, és ugyan azt mondják nekik, hogy jelentkezzenek a legközelebbi menekült táborban, de ők 24 óra múlva már az országban sincsenek akkor erre azt hiszem nem túlzás az ilyen megfogalmazás. Azért több tízezer egészen eltérő kultúrában élő emberről beszélünk, akiknél még a különböző cselekmények megítélése is eltérő (pl. az asszonyverés egy teljesen elfogadott norma).Miért nem szállítják őket szervezetten és kísérettel, mindenki nyugodtabb lenne ??? Úgy őszintén én sem szeretném, ha valaki csak azért beköltözne a házamba, mert úgy látja, hogy nekem jobban megy, de bárkinek adnék ideglenesen szállást egy katasztrófa esetén,addig, amíg az nem visszaélés szerű !!!
rakoczi
@vizinyuszi: Attól, hogy ők nem akarnak haza térni, még nem azt jelenti, hogy akkor nem fognak, ha már életveszély nem indokolja a befogadásukat, vagy nincsen szükség a munkájukra.
Desischado
Engem megriaszt az a tény, hogy ezekben egy szemernyi emberség sem szorult. bárkivel megtörténhet, hogy menekülnie kell, és akkor onnantól már nem is ember?! És mi lesz velük a sátorban? Ilyen aljas, embertelen kormányunk még soha sem volt! Mi lesz ennek a vége? Ezt nem lehet a végtelenségig, hogy átgázolnak és kifosztanak mindenkit!
Anna Mária
@rakoczi: Igen, rettentő nehéz helyzetekbe hozzák a hatóságok a menekülteket, nem gondoskodnak róluk megfelelően. Egy ócska vaktérképpen útjára bocsátani valakit egy idegen országban embertelen.
Nem hiszem, hogy hivatkozhatsz "eltérő kultúrára", hiszen a magyarok éppenséggel igen élen járnak a bűncselekmények elkövetésében külföldön is.
Ez csak egy szokásos hír:
propeller.hu/itthon/3130454-magyarokat-iteltek-el-londonban-bordelyhazat-uzemeltettek#v1380836
Ha egyetlen példát említenél arra, hogy egy menekült bármilyen asszonyt megvert volna, igazán nagy szolgálatot tennél.
A magyarok körében igen gyakori a nők verése.
A háborús övezetek melletti menekülttáborokról pedig tájékozódj, azt is megtudhatod, hogy világszerte hányan élnek ilyenekben és milyen körülmények között.
Anna Mária
@eszegfu: A tapsifüles persze borzalmasan megsértődik, ha nácinak nevezik! :D
vizinyuszi
@rakoczi: Eleve nem kellene sehova utaztatni egyiket sem, ha az átmeneti befogadó létesítmény a határ(ok) közelében lennének. Innen nem kellene elengedni egyiket sem, amíg nincs elbírálva a státusza (és innentől nincs értelme a kerítésnek). Mivel 99%-uk nem kap menedéket (legalábbis nálunk), a helyzet egyszerű (lenne): amint megszületett a határozat, fel lehet pakolni egy buszra és lehet visszavinni oda, ahonnan ide botorkált.
Persze visszajönnek, de ha nem jut tovább a határnál, akkor előbb-utóbb a legelszántabbtól is meg lehet szabadulni.
simmering73
@levarosbukta: Zima előtt jön a 40 fokos kánikula. Erre találták most ki. Ilyen időben a sátrat megközelíteni sem lehet, nem hogy bemenni.
Anna Mária
@vizinyuszi: A náciktól kell megszabadulni, egészen egyszerűen. Sok-sok év sitt.
rakoczi
@Anna Mária: Egyet értek veled, ami a magyarok bűnözői aktivitását illeti, de azt "álnaívnak" gondolom amit az arab világ nőkhöz való viszonyáról mondasz, hiszen szinte minden nem arab elszörnyedve nézi, hogy milyen megalázásban van része az ott élő nőknek. Gondolom nem azt várod tőlem, hogy név szerint nevezzem meg azt, aki bántotta a menekültek között az asszonyát, de laktam arabokkal közös helységben, ahol még a prostit is sajátjának tekintette az arab férfi, és egyszerűen leszúrta azért,mert nem akart csak őneki szolgálni, és ezért vérig sértettnek érezte magát. Szó sem volt szerelemről, csak pénzért nyújtott szolgáltatásról. A rendőrség természetesen elkapta, de már menekülőben az arab világba és leültették, de a csoportja többi tagja is azon a véleményen volt, hogy jogosan ölte meg az arab férfi, mert megalázta azzal, hogy engedetlen volt az örömlány. Most a kötelező viseletet, meg a tanulás tilalmát nem is említem. Lehet, hogy nem nekem kellene tájékozódnom ??? Itt írta valaki, hogy nem tekinti embernek a menekülteket, hát ők tényleg nem tekintik teljes értékű embernek a nőket !!!
mariaberta
@vizinyuszi: Ahogy a képed nézem, nem csodálkozom a véleményeden, a gonoszság ott űl az arcodon.
Csupán emlékeztetőül! 56-ban sem hívta senki a magyarokat hogy hagyják el az országot, de arról nem hallottam, hogy például Andy Vajna pengés kerítésen mászott volna át a határon.
Anna Mária
@rakoczi: De, neked kellene tájékozódnod, mert meglehetősen keveset tudsz az iszlámról, a muzulmánokról, nem is beszélve az iszlám állam elől menekülő keresztényekről, azokról pedig tán még nem is hallottál, akik azért hagyják el a hazájukat, hogy a gyerekeiket oktatásban részesíthessék. Valamiért úgy képzeled, hogy a menekültek "arabok". Őszintén szólva fogalmam sincs, hogy ezt honnan szeded.
Igen, valóban van itt olyan, aki azzal büszkélkedik, hogy nem tekinti embernek a menekülteket, ő egy kis idióta náci.
Te pedig anélkül, hogy egyetlen menekültet is ismernél, kijelented, hogy a menekültek nem tekintik teljes értékű embernek a nőket.
Ez sajna meglehetősen vézna, olvasgatnod kellene még egy kicsit, mielőtt írsz.
rakoczi
@Anna Mária: Láttam a "keresztények" Allah akbar -t kiabáló tömegét a debreceni táborbeli megnyilvánulásukkor, valamint a kamionokat feltörő megrohanó tömegeket, igaz anyákat, meg gyerekeket egyáltalán nem láttam közöttük. Nem vagyok menekült ellenes, de tényleg beengednél magadhoz valakit csak azért, mert ő úgy látja, hogy nálad jobb sora lenne? Nagyon sok hely van a világon ahol én is szívesebben élnék, mégsem állítok be csak úgy oda, hogy most már én is részesülni akarok a javaikból, amiért természetesen meg sem dolgoztam!!!
bencemacska
@szandokan:
tegnap, 20:39

Kulturált ember nem így vitatkozik, hanem érvekkel!
Anna Mária
@rakoczi: Igen, az iszlám vallás hívei szokták kiabálni, hogy Allahu akbar. Azt jelenti, Isten a legnagyobb. (Naná, hogy tömegeket láttál, hiszen a magyar hatóságok voltak szívesek sok-sok embert kis helyre összezsúfolni, nem ők gyülekeztek saját jószántukból.)
A magyarok pedig, ha kifut a bableves, felkiáltanak: Jézusom!
Hát van ilyen, az emberek nem egyformák, de ettől tán nem kellene megijedni és azt képzelni, hogy akiknek más a vallásuk, mások a szokásaik, azok veszélyes bűnözők lennének.
Ellenőrizhetetlen forrású videókból persze lehet tájékozódni a neten, csak nem vezet sehova.
Ajánlanám inkább, hogy olvass azokról az országokról, ahonnan a menekültek érkeznek és akkor többet fogsz róluk tudni, sokkal többet, mint amennyit a magyar kormány szeretne. A kormány ugyanis azt szeretné, hogy félj és ne foglalkozz azokkal a dolgokkal, amik Magyarország valódi nagy gondjai.
köbjani
Ezek a menekültek ha nem irányítottak és nem embercsempészek által kisemmizetten érkeznének Európában, hanem tényleg "okkal" háború elől életüket mentve, nem kellene személyes igazoló irataikat
megsemmisíteni, ami bizonyítaná igazukat, hogy ténylegesen háború elöl menekültek. Miért is nincs ezeknek személyes igazoló iratuk de a valós okot kérem, nem kitalációkat.
mate03
@vizinyuszi: Ha a hülyeség fájna sikoltoznál! Egyébként,nem vagyok a fiad,taknyos kölyök!
köbjani
@mariaberta: 1956- ban egyáltalán éltél ha nem akkor ne állíts olyant ami arra az időre aktuális magyar helyzetet jellemezte. A nagy Amerika minden segítséget megígért a magyaroknak szabad Európa rádión keresztül. Amikor kitört a forradalom akkor az ígéretek a ködbe vesztek, én átéltem Csepel teherautóval hordtuk Pestre a szénatérre a kenyeret, a harcolóknak, de nem menekültem.
köbjani
Ezen is el kellene már gondolkozni, hogyan tovább, mi lesz ha? Amíg pár ezren vannak sajnáltatják magukat , amikor már pár tízezren kezdenek követelőzni , amikor pár százezren akkor már nyíltan a fehéreket fogják gyalázni , támadni , amikor pár millióan lesznek akkor leszünk nagy szarban...Hol lesznek a mai menekült pártolók akkor?
mariaberta
@köbjani: Hogy éltem-e vagy sem, nem lényeges, de történelmet azért tanultam,szüleim és barátaim is voltak, akik viszont átélték 56 minden gyönyörűségét.
Te nem menekültél, elhiszem, de voltak "néhányan", akik igen, elhagyták az országot a bajban, hogy a rendszerváltáskor visszatérjenek, van aki azért, mert honvágya volt, van aki azért, hogy kihasználja a helyzetet és milliárdos legyen belőle.
Ja és az akkori helyzetet nem csak Te ismered.
köbjani
@mariaberta: aki az akkori helyzetben átélője volt az eseményeknek, az nem a történelmi könyvből szerezte ismereteit, csak egyszerűen átélte. A történelmet mindég a győztesek írják. Így lett a népfelkelésből ellenforradalom, majd 1989 - től forradalom.Ennyit a történelemről. A menekültek helyzete más ként volt, Szabad Európa rádió óránként biztosította a magyaroknak a befogadását NY- i országokban, szinte kötelezően, ez a mostani helyzettel egy napon nem említhető. A z akkori szóhasználat "díszidensek" a befogadó országban dolgoztak, nem eltartottak voltak, pedig hívásra érkeztek. Sajnos a mai politika pártok haszonszerzésére épül, szavazatokért az emberi tartás elveszett
nincs értéke a becsületnek! A hatalomért képesek a pártok tagjai a saját országukat lejáratni, pillanatnyi haszonszerzés reményében, milyen emberi tartásúak ezek a személyek. Az országukat piaci viszonyokhoz értékelik!
vukkocska
Most akkor mi is a válasz arra, hogy bezárják a menekülttáborokat, és helyette sátrakat állítanak fel? Szerintem a válasz nagy mellébeszélés volt. Persze, a sátrak sokkal biztonságosabbak, mint a kőépületek. :( Nem a Pasa-parkban kellene lakniuk, akkor észrevennék a különbséget. Egy-egy jobb vihar, máris repül az egész. Ha háztetőket vitt el, óriási fákat döntött ki, a sátrak biztos sértetlenek maradnának. Mindig van lejjebb, úgy látszik.
mariaberta
@köbjani: Elfogadom, de a mostaniakat nem is engedik dolgozni, mert hogy "ne vegye el a munkát a magyaroktól. Ez a helyzet nem egyszerű, tele van ellentmondással.
Ha történetesen mi lennénk a befogadó ország, lenne munkája a disszidenseknek, akik úgy gondolták itt talán hazára lelnének?Nem hiszem.
vizinyuszi
Ez a hozzászólás törlésre került. Többszöri törlés a felhasználó kitiltását vonja maga után.
vizinyuszi
@mariaberta: A mostani helyzetben nincs jelentősége '56-nak.
zöldszem
@Mirabilis: tegnap, 21:47
Én egyszerűen, a stadionokat fedném be. Mehetnének a menekültek, fűtött lelátók, sportolhatnának is , és végre ki lenne használva?
köbjani
@mariaberta: Az ország gazdasági helyzete minőségileg milyen állapotba van, jelen helyzetünkben nem vagyunk azon a szinten, hogy idegen ország munka keresőit fogadni tudjuk. Ezt kell megérteni és tudatosítani. Van nekünk, sok is aki munka kereső de munkát nemtaláló személyünk. Ráadásnak hogy tetőzzük az ország gondját, ránk nőttek a rejtett munkaerőink is, integrálódni akaró kisebbségeink szakmátlanul. Nekünk ezek az elsők, az ő problémájukkal kell foglalkozni ezek államalapító kisebbségek. Az ő problémájuknak megoldása az ország sürgős feladata, Kárpátalja háborús övezet és ha onnan a magyarok menekülni kényszerülnek nekünk azokat be kell fogadnunk, munkát emberi megélhetést kell biztosítanunk részükre. Hogyan mi módon tudja az ország vezetése ezt megoldani ha ezeket a szervezett menekülteket hozzuk kedvező helyzetbe, mit kezdünk a magyar menekültekkel? Könnyű felelőtlenül sajnálkozni, hazugságokkal segítséget nyújtani, de kinek kiknek a pénztárcája lesz laposabb, a nagy segítség nyújtással az emberjogi védőké biztosan dagad.Pártok versengenek, hogy ki a segítőkészebb egymásra licitálnak melynek hazugság az alapja, és erre építenek. Kerítés a gondjuk amit ők maguk bontottak le, szüntették meg a határőrséget a honvédséget sorkatonai szolgálatot, a nagy SZDSZ, MSZP KISGAZDA párt.. A haza védelme nekik csak egy nyűg volt, szabadságot hirdetnek de a szabadság védelme nekik az is csak nyűg. Eladták az ország azaz a nép vagyonát, most az országot is elakarják, milyen érzületű személyek ezek, embert már nem is említek.
Nos elég a mai füstölgésből!
köbjani
@zöldszem: Nagyon jó ötlet, és téged a menekültek alkalmaznának takarító nőnek avagy mindenesnek, csak így tovább ad elő ötleteléseidet.
zöldszem
@köbjani: Emlékszel amikor kérdeztem a véleményed? Én sem ...
köbjani
@zöldszem: Köszi a figyelmeztetésed,alkalomadtán én is ezt teszem!
köbjani
"teljesen érthető", hogy Németországban az emberek "kritikus kérdéseket" tesznek fel, hiszen azt hallják, hogy válságövezetekből érkező menekültekről van szó, és közben szinte minden második Szerbiából, Koszovóból vagy Albániából jön. Ez a jelenség "értetlenséget" vált ki - mondta Thomas de Maiziere a konzervatív lapnak.
mariaberta
@köbjani: Ezeket amiket felsoroltál mivel "Magyarország jobban teljesít" már régen fel kellett volna számolni. 5 éve csodakormányunk van, hol itt a baj? A saját zsebek tömése helyett, ezekkel a gondokkal kellett volna foglalkozni.
Nem tudsz meggyőzni, mert amit körülöttem látok, másról szónak, mint az ország rendbetétele. Talán már el kellene hagyni a visszamutogatást és valóban az emberekkel kellene törődni.
mariaberta
@vizinyuszi: Annak mindig van jelentősége, mert rólunk szólt.
köbjani
@mariaberta: A tények magukért beszélnek. Ha az ok nincs tisztázva az okozat kiismerhetetlenséget idéz elő, ami melegágya az anarchiának. Ez van ma az ellenzék dacos csak azért is, és a kormány párt azért se közt. Nehogy a nyúl vigye már a vadász puskáját! Az ország sínyli ezt a megrögzött magatartást. Az ország gazdasági helyzete nem engedi meg a menekültek befogadását miért érthetetlen ez? Van nekünk sajátos megoldatlan kisebbségi kérdéseink, amit égető gyorsasággal orvosolni kell.
cuna_mi
... + gyorsan egy kis focipályát is leaszfaltoztak nekik! Feketebőrűek fognak játszani az MTK-ban...
mariaberta
@köbjani: És szerinted ez a kormány azon dolgozik,hogy az ország saját "kisebbségi" problémáit megoldja? Ők csak a saját "megélhetési" gondjaikkal törődnek.
Kinyithatnád már a szemed, és ne engem oktass, hanem a vezetőidet. Azokra inkább ráférne egy kis felvilágosítás, én ugyanis nem vagyok olyan helyzetben, hogy megoldjam az éppen égető gondokat. Ami meg az ország gazdasági helyzetét illeti, ha nem tudnád mindenütt azt hirdetik, : MAGYARORSZÁG JOBBAN TELJESÍT!!!
mariaberta
@cuna_mi: A "feketebőrűek" már most is játszanak jó néhány csapatban, ha ezt még nem vetted volna észre, és nem kellett nekik külön pályát "leaszfaltozni"
köbjani
@mariaberta: Ez a kormány azon dolgozik , hogy az ország ne csőd előtt álljon, mint a megelőző kormányzások idején állt az ország a nagy selejt bukott MSZP vezetésével, akiknek tevékenységük az ország átjátszása volt gazdasági érdekeknek, kis nyuszi módjára engedte magát vezetni, minden jó volt amit a nagy EU kitalált, akkor kellett volna sikoltoznotok, most viszont merülj némaságba ha okosabbat nem tudsz produkálni ,. Igaz nem vagy abba a helyzetbe, hogy bármit is megoldj.Mivel az nem a te feladatod. Ti már megmutattátok mire vagytok képesek, amiből köszönjük soha többé nem kérünk. Az ország vezetőit nem kell oktatni, csinálják azt ami a feladatuk, az ország vezetése. A tietek meg az, hogy lejárassátok az alkotó tevékenységet, pártotok száj íze szerint, másra úgysem vagytok alkalmasak, mert ha jobban tudtatok volna országot vezetni nem buktatok volna választást. Most viszont minden tevékenységetek dumaszinten az ország érdekei ellen szónokoltok mint ha csak ti tudnátok a tutit. Bevándorló imádók, a sokszínűséget akarjátok nálunk is, a homoszexualitást a család ellen, szembe menve a keresztény hagyománnyal, a többségi társadalommal, ez a ti jövő képetek ezért száj karatéztok tüntettetek, bohóckodtok, vonultok. Alkotásmentes ideológiai csődület.Idegenérdekekkel.
kukac50
Ne sátrakba tegyék Őket! Vannak régi TSZ majorok azok tulajdonába akik közel álltak a húsos fazékhoz a privatizáció idején,telepítsék olyan helyekre a migránsokat és a telep tulajdonosai járuljanak hozzá az elszállásolásukhoz.
mariaberta
@köbjani: Befejezem a Veled való társalgást, mert hiába való minden normális érvelés.
Felesleges győzködnöd, a fidesz politika számomra -finoman fogalmazok- selejt
köbjani
Némaságba merülésednek örülök,és egyetértek mivel a FIDESZ politikáját nem tudod cáfolni, mert az az ország érdekében tevékenykedik vezeti az országot, és nem a letűnt pártok érdekében. Jobbik és a Fidesz a meghatározó párt, a többi csak van de minek? Ők maguk sem tudják csak a párt finanszírozásra
utalt összeg elköltése az érv. ,,Az ország ellen fejtik ki tevékenységüket, Bevándorlás kérdésében is annyira magyar ellenesek, hogy éppen most nyerik meg a Fidesznek a következő választást is"
köbjani
A helyiek léptek Bajorországban is: felgyújtottak egy kontinensfoglalóknak szánt épületet - futótűzként terjed az ellenállás Európa-szerte Néhány nappal ezelőtt az északkelet-olasz Treviso városában tiltakoztak hasonló, példaértékű elszántsággal a helyiek az inváziós néger hordák nyakukra telepítése ellen. Az észak-római polgárok is a sarkukra álltak.
köbjani
Ezúttal nem Jean-Claude Juncker, az Európai Bizottság elnöke osztotta a pofont, mint korábban tette Orbán Viktorral, hanem Morvai Krisztina adott neki - legalábbis a Jobbik listájáról az EP-be jutott képviselő így értékelte, hogy felszólalása után Juncker szóhoz sem jutott. Az EU három pillére a következő: A bankok és multi cégek megrendelik, a politikai hatalom teljesíti, a média eladja az embereknek. Az egész korrupt és velejéig romlott európai uniós rendszer lebuktatóját, leleplezőjét ,, egy Európai Edward Snowardent" ismeri majd meg a világ!
mariaberta
@köbjani: Jani vagy a köbön, de a Te politikai meggyőződésed ellentétes az enyémmel. Meggyőzni nem akarlak, így hát további szép írka-firkálást kívánok Neked.
köbjani
@mariaberta: Nekem nem politikai meggyőződésem van, mert az megfosztja az embert a valóság felismerésétől. Az én igazságosabb értelmem, érzete nem egyenlő a párt érdekének kötelezően alávetett szolgai érdeknek. A mindenkori kormány országvezetése, milyensége nem politikai ideológia függő, jaj annak az országnak amely ,,ideológiai vezetéssel van megáldva" Mint ahogyan az az egypárt szocialista rendszerben bebizonyosodott...Köszönöm a jó kívánalmadat az íráshoz, de most sem az irka firkához, mert az irka firka, az az osztódott baloldal bevett idejét múlt szokása..
mariaberta
@köbjani: Elképesztő, hogy Te mindig csak a baloldalnál tudsz kikötni. Nem kötődsz semelyik oldalhoz sem írod, de a gyakorlat mást mutat. További jobb jókat.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.