Április 18-án hétfő éjféltől 20-a 24 óráig háromnapos, április 24-én éjféltől 28-a 24 óráig pedig ötnapos sztrájkot hirdettek a BKV-sok.

A sztrájk oka, hogy a szakszervezetek nem tudtak megállapodni a BKV-val az alkalmazottak béremeléséről. A munkabeszüntetés minden ágazatot érint, a busz-, a troli-, a villamos- és a metróközlekedést is, ez persze nem jelenti azt, hogy teljesen leállna a tömegközlekedés.

A sztrájktörvény értelmében a sztrájk első napján 66 százalékos szolgáltatást kell biztosítani óránként és vonalanként, a második naptól kezdve viszont csak a csúcsidőben, vagyis reggel 6 és 9, illetve délután 3 és este 6 között kell tartani az elégséges szolgáltatás mértékét.

Fejére állhat a főváros a BKV-sztrájk miatt

Csúcsidőn kívül akár teljesen leállhatnak a járatok, ha a napi átlagban teljesül a 66 százalékos színvonal.

Emiatt akkora tömeg alakulhat ki a metróállomásokon, hogy az már veszélyes lehet az utasokra is.

A sztrájkot hirdető szakszervezeti vezetők úgy nyilatkoztak, hogy tisztában vannak a fennálló problémával. Gulyás Attila szerint az is előfordulhat, hogy zsilipelni kell az utasforgalmat, amikor kevesebb metró közlekedik.

Minden bizonnyal a bejárat előtt biztonsági őrök tartják majd vissza a tömeget, és csak annyi utast engednek be, amennyien biztonsággal le tudnak szállni a mozgólépcsőről és elférnek az állomáson

– nyilatkozta.

A Blikk a városházán is rákérdezett a problémára, a válasz alapján pedig még az is lehet, hogy a katasztrófavédelem fogja eldönteni, üzemeltethető-e csökkent kapacitással balesetveszély nélkül a metró. Az is lehet, hogy a BKV igazgatói döntenek majd a metró működtetéséről vagy bezárásáról.

Ugyanígy a 4-es és a 6-os villamosok is veszélyessé válhatnak, mivel a legtöbb megálló keskeny, így nehezen férnek majd el a járatokra várakozó utasok. Így a sztrájk második napjától kezdve a hatóságoknak itt is számolniuk kell a balesetveszéllyel.

2 hozzászólásarrow_drop_down_circle

papa.49
Addig szítják az emberekben az elégedetlenséget még tényleg forradalom nem lesz, de akkor azért csak felhúzzuk az összes tetűt az oszlopokra, sorban az Andrássy úton...

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.