Tarlós István budapesti főpolgármester szerint a hármas metró akadálymentesítéséről szóló népszavazási kérdés pontatlan és értelmetlen.

A főpolgármester szerint a 3-as metró akadálymentesítéséről népszavazásra feltett kérdés pontatlan és értelmetlen.

Tarlós: az akadálymentesítésről szóló népszavazási kérdés értelmetlen

Fotó: wikipedia CC BY-SA 4.0/Kemenymate

Tarlós István az M1 aktuális csatornán csütörtökön azt mondta: a népszavazási kezdeményezés egy 1997-es törvényre hivatkozik, amely érvényben volt 2007-ben is, amikor befejeződött a 2-es metró felújítása, és most "az az ember kezdeményezte" a referendumot, aki az egyik városvezető volt, amikor a 2-es metró felújításánál összesen egyetlen liftet építtettek és egyetlen állomást akadálymentesítettek. A főpolgármester úgy fogalmazott: ezt nem érzi túl ízlésesnek.

Tarlós szerint "borzasztó állapotú" a 3-as metró, amely nagyobb utasforgalmat bonyolít egy nap, mint a MÁV, és évtizedekig senki sem foglalkozott vele. A főváros sem kezdhetett bele a felújításba 2015-ig, akkor vállalta át a kormány a BKV-nál 2010 előtt felhalmozódott adósságot – tette hozzá.

A városvezető közölte: az akadálymentesítéssel összefüggésben nem a szándék hiányzik, nagyon sokat "harcoltak" ezért a felújításért, és rengeteg pénzbe kerül. Hozzátette: munkatársaival mérlegelni fogják, hogy a Dózsa György útnál nem lehetne-e építeni egy liftet, ami hozzávetőleg egymilliárd forintba kerülne.

Tarlós István hangsúlyozta: nem akadályozza a népszavazást, mert a vonatkozó, 1997-es törvényből nem derül ki, hogy lifteket kellene építeni, ezért még ha érvényes és eredményes is lenne a referendum, akkor sem következne belőle, hogy ezt kell tenni. Nem is egy műszaki megoldás létezik arra, hogy a fogyatékos emberek jogairól és az esélyegyenlőség biztosításáról szóló 1998-as törvénynek megfelelően megvalósítsák a metrófelújítást – mondta.

Kitért arra is, hogy Londonban 270 metróállomás van és 71 akadálymentesített, Párizsban 302 és kilenc akadálymentesített, New Yorkban a metróállomások 20 százaléka felel meg ennek a kitételnek, ehhez képest a főváros eredeti elképzelése 40 százalékról – amely még nőhet – "nem szégyellnivaló" – vélekedett.

Horváth Csaba, az MSZP fővárosi képviselője szerdán jelentette be, hogy kilenc ellenzéki párt összefogott, és közösen gyűjti az aláírásokat azért, hogy a budapestiek népszavazáson dönthessenek a 3-as metró teljes akadálymentesítéséről. Az ellenzéki politikus, aki november közepén kezdeményezett népszavazást a metró akadálymentesítéséről, elmondta, 138 ezer érvényes aláírást kell összegyűjteniük.

A kérdés így hangzik: "Akarja-e Ön, hogy a 2017-2020 között történő budapesti M3-as metróvonal felújításával egyidejűleg valósuljon meg ezen metróvonal valamennyi megállójának teljes értékű akadálymentesítése, az 1997. évi LXXVIII. törvény 2.§-ának 1. pontjában meghatározottak szerint?".

(MTI)

(Címlapi kép: wikipedia CC BY-SA 4.0/Kemenymate)

6 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Qqberci
TaplóPista már a joghoz is elkezdett érteni?...
papa.49
A bolodistók nem tudja értelmezni, nosza csapjuk le a két virgácsát oszt. mindjárt megfogja tudni miről van szó, oszt. nincs szolgálati oto se !!!
Nessy
Tarlós úr! Mindenki megöregszik, még maga is! Aztán ha majd nem tud lépcsőt járni, és szolgálati kocsi sem lesz a feneke alatt sofőrrel, akkor talán majd megérti, miről is beszélünk! Tudom, hogy azt hiszi, ez önnel nem történhet meg! Pedig az öregség és betegség párt és beosztás független!
RonaGyuri
azért jó, hogy Pistuka tudja, hogy mi az ízléses! =))
Yoda69
Sarlos elvtars,
1 stadionnal kevesebb es maris mean a hianyzo love.
namihami
Minden, a nép irányába feltett kérdés fölösleges és értelmetlen, ha nem a Gazda teszi fel a kérdéseket. Viszont azok a magyarság sorsdöntő kérdései, hiszen ki más, mint A Nagy Ő fogja faggatóra az ő hűséges népét.
És a jól beidomított Taplósfütyi ezt remekül megtanulta. Volt benne némi saját bőrén történt okulás is.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.