Az Index szerint nemcsak a Viking Sigyn, hanem a Hableány kapitánya is hibázhatott a dunai hajóbalesetnél.
Gondokat tárt fel a legfrissebb szakértői vélemény a Hableánynál.
Két matróz helyett csak egy segítette a kapitány munkáját, vagyis hajózásra alkalmatlan volt a Hableány
- derül ki az Index birtokába került legfrissebb szakértői véleményekből. A szakértők úgy fogalmaznak, hogy a
Hableány az esemény idején és helyén az egy fő matróz hiánya miatt nem volt alkalmas a hajózásra
A lap úgy tudja, az előző hajóbizonyítványba is bekerült az, hogy a személyzet létszámát növelni kellene. Ezt a hajó vezetőjének kellett volna jeleznie az üzemeltető, vagyis a Panorama Deck Kft. felé. Ezzel kapcsolatban az Index megkereste a cég szóvivőjét.
Nem igaz, hogy a Hableány alkalmatlan volt, minden hatósági engedéllyel rendelkezett. A plusz egy matróz azt jelentette volna, hogy még egy ember életét veszíti a tragédiában. A radar pedig nem kötelező műszaki felszerelése ezeknek a hajóknak.
– mondta Borbély Zoltán, a Panorama Deck Kft. egyik jogi képviselője a lapnak.
Az Index hozzáteszi
a Hableány közel sem volt olyan műszaki eszközökkel felszerelve, mint a Viking Sigyn szállodahajó.
A dél-koreai turistákat szállító városnéző hajón például radar sem volt, ami egyébként nagyban segítette volna a mozgását olyan időjárási körülmények között, mint amilyenek a baleset idején is voltak. A kormányállásából „a körkilátást pedig a felső fedélzeten elhelyezett ponyva és kémény részben korlátozta.”
A Viking Sigyn az ütközés előtt másfél perccel hangjelzést adott le, hogy a Hableány túl közel van, de erre nem reagált senki.
Vagyis a Viking valószínűleg nem jelezte, hogy előzni akar.
Az elkészült szakértői vélemény szerint viszont a Hableány sem adott le öt rövid hangjelzést, hogy nem lehet megelőzni. A hajózási szabályok szerint egy hajónak ugyanis akkor is jeleznie kell, ha látja, hogy meg akarják előzni, de arról nem értesítették.
A május 29-i balesetben huszonnyolcan veszítették életüket, köztük a Hableány magyar kapitánya és matróza.
Címlapi kép: MTI/Mónus Márton
24 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Ez olyan összeesküvés illatú, de érdekes...
Te geci, akkor sem darálunk le egy másik járművet - vágod, baszd meg !?
A világ elszabadult.
Ölni fogok.
Az van te gyökér magyar paraszt, hogy le jövök hozzád és kinyírlak.
Mindenkit !!!
A MINDENKI AZT JELENTI, HOGY MINDENKIT - VÁGOD, GECI!?
Gyűlöllek te románul beszélő szutyok paraszt !!!
Ha úgy salakul, simán megöllek, romániai magyar geci.
Te nem vagy magyar, Román geci !!!
A kapitány tudta hogy egy fő hiányzik a kishajóról, és úgy döntött hogy ledarálja?
168ora.hu/itthon/hableany-dunai-hajobaleset-171920
nepszava.hu/3038815_lenyegeben-sajat-maganak-fizethet-a-viking-cruises-ha-kikot-budapesten
legfeljebb a halottak száma lett vola több. Nem volt kötelező a Hableányon plusz egy matrózt tartani a hajózási szabályok szerint, vagyis alkalmas volt a hajózásra.
Új hozzászólás